Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 24/9 Jackpott (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27314-v75-solvalla-24-9-jackpott/)

trance_error 2016-09-18 18:37

V75 Solvalla 24/9 Jackpott

Listorna ute, dags o plugga lite.

Tänk på att det är finaler, och positioner o löpningsförlopp kommer avgöra mer än "normalt" när bra hästar ställs mot varandra.

Shadow Woodland lär bli mega favorit. Men visst har den bra chans, kommer ej försöka fälla den denna gång.

Delicious i första. Snabb ut. Reden har med 4 hästar här, alla från framspår.

Ymer Brick snabb ut, leder länge, får se vad procenten hamnar på.

Låg utdelning? :)

peozz 2016-09-18 20:19

Shadow woodland tror jag inte blir megafavorit och lär inte få fuska bort loppet som i lördags då Nadal säkert kommer fram om dom har vinnarambitioner.
Visserligen är de från samma stall och skulle inte vara helt otänkbart att de släpper med SW över medeldistans om Nadal kommer tidigt.
Man får väl höra lite hur Reijo resonerar...

Groknak 2016-09-18 20:29

Delicious årets största favorit? Med 3 andra Redén hästar i fältet är det bara galopp emot 9X%?

Putterik 2016-09-18 20:37

Le Miracle mot Heartbreak VS fina lopp på lördag och söndag

trance_error 2016-09-18 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av peozz (Inlägg 505973)
Shadow woodland tror jag inte blir megafavorit och lär inte få fuska bort loppet som i lördags då Nadal säkert kommer fram om dom har vinnarambitioner.
Visserligen är de från samma stall och skulle inte vara helt otänkbart att de släpper med SW över medeldistans om Nadal kommer tidigt.

Stall körning att vänta säkert.

Espo 2016-09-18 21:35

Delicious borde bli uppåt 90% och därmed årets klart största favorit. Vinner säkert fler gånger än 9 av 10 och således kan vi spika och spela V6 denna vecka.

Espo 2016-09-18 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av peozz (Inlägg 505973)

Vore för tydlig stallkörning att släppa med Shadow. Kör en lungn dödens med Nadal och så väntar de till upploppet så får Rejo svar på vem som är bäst i stallet. Knapp fördel för Shadow från spets säger jag.

Espo 2016-09-18 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 505962)

Tänk på att det är finaler, och positioner o löpningsförlopp kommer avgöra mer än "normalt" när bra hästar ställs mot varandra.

Shadow Woodland lär bli mega favorit. Men visst har den bra chans, kommer ej försöka fälla den denna gång.

Kan nog bli favoritbetonat, men borde väl vara runt 55miljoner att dela på i 7rättspotten? Så nästan lika mycket extra pengar som i lördags:)

peozz 2016-09-18 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 505986)
Vore för tydlig stallkörning att släppa med Shadow. Kör en lungn dödens med Nadal och så väntar de till upploppet så får Rejo svar på vem som är bäst i stallet. Knapp fördel för Shadow från spets säger jag.

Kan absolut bli som du skriver, men ser det inte som otroligt om de släpper om Nadal kommer tidigt. Men mest troligt kanske att det blir som du skriver.

Speedyearl 2016-09-19 08:11

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 505986)

Att Shadow skulle vara en bättre häst än Nadal känns osannolikt för mig iaf.

Nadal mosar denne från dödens om de vore 100%:iga konkurrenter!

trance_error 2016-09-19 08:52

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 505992)

Nu tog du i lite, vinna från dödens? Knappast
Skönt om många tänker som dig, blir mycket streck på Nadal.

Fördel Shadow!

Speedyearl 2016-09-19 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 505993)
Nu tog du i lite, vinna från dödens? Knappast
Skönt om många tänker som dig, blir mycket streck på Nadal.

Fördel Shadow!

Du får gärna tro att Shadow är en bättre häst än Nadal!

Nu skrev jag ju inte att Nadal skulle mosa Shadow i dödens på lördag, men jag antar att läsförståelsen är lika bra som hästbedömningen?!

Det kommer såklart inte hända eftersom de är tränade i samma stall.

Tirich 2016-09-19 10:28

Något annat än att Shadow Woodland i spets och att Nadal Broline i dödens efter 500-800 meter vore en överraskning och sedan kommer ingen göra någonting i loppet då det innebär att man får köra i tredjespår in i mål.
Det kommer däremot gå mycket fort sista 300-400 och bli en ren speeduppgörelse mellan Shadow Woodland och Nadal Broline är min gissning, då det blir helt omöjligt för någon att ta något bakifrån.
Vem som vinner av dessa 2 då det gått mycket sakta i 1500 meter är svårt att säga tycker jag och jag tror inte att det är omöjligt att Shadow Woodland håller undan med det här scenariot även om det tveklöst är så att Nadal Broline är den bättre hästen.

Det enda som skulle kunna röra om i grytan är att någon annan synar dödens före Nadal Broline och tvingar Ulf Ohlsson köra i tredjespår, men vem skulle göra det?

Tråkigt lopp där man på förhand ville lägga en del av insatsen åtminstone på D.D's Hitman

Dodo 2016-09-19 10:35

Duellen med Ymer Brick i spets och Ottens Casher på utsidan, är vad jag ser mest fram emot på lördag.
Tror att Ottens Casher kan mangla sönder Ymer sista 600.
Det blir härligt att se !

Dodo 2016-09-19 10:52

Citat:

Ursprungligen postat av Putterik (Inlägg 505976)
Le Miracle mot Heartbreak VS fina lopp på lördag och söndag

Glöm inte ledarhästen Napoleon CD

Dodo 2016-09-19 10:54

Intressant att Erik har valt att köra Scellino Luis isf Seedorf OMF

Strappa71 2016-09-19 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 506002)
Intressant att Erik har valt att köra Scellino Luis isf Seedorf OMF

Är han delägare även i Seedorf OMF?

Altoc 2016-09-19 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 506003)
Är han delägare även i Seedorf OMF?

Inte ägare enligt vad som anges iaf. Märkligt om han tillåts köra Seedorf.

oggeb 2016-09-19 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 505992)

Ett sånt jävla pseudopåstående som aldrig kommer att kunna bevisas så länge de är i samma stall.

Speedyearl 2016-09-19 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 506011)
Ett sånt jävla pseudopåstående som aldrig kommer att kunna bevisas så länge de är i samma stall.

Har dina assistenter/vårdare ingen koll alls på dig?

Du har dock rätt i att Nadal aldrig kommer mosa Shadow från dödens så länge de tillhör samma stall.

Men att Nadal inte skulle vara än bättre häst är ren bullshit och det är bara kolla vilka hästar han slagit i dödens på vilka tider och jämföra vad Shadow te.x gjort i dödens.

Helge 2016-09-19 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 506012)
Har dina assistenter/vårdare ingen koll alls på dig?

Du har dock rätt i att Nadal aldrig kommer mosa Shadow från dödens så länge de tillhör samma stall.

Men att Nadal inte skulle vara än bättre häst är ren bullshit och det är bara kolla vilka hästar han slagit i dödens på vilka tider och jämföra vad Shadow te.x gjort i dödens.

När Nadal segrade senast i debuten i guld, så var Reijo mäkta rörd över sin kompis. Reijo sa då, rörd till tårar (ej vanligt), att Nadal är den bästa hästen han tränat, en riktig krigare.

Strappa71 2016-09-19 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 506009)
Inte ägare enligt vad som anges iaf. Märkligt om han tillåts köra Seedorf.

Nej. Han kör Scellino Luis. Men det är inget val han gjort själv. Om han ska köra alls i loppet så blir det ju automatiskt den som han har störst ägarintresse i.

Stankarn 2016-09-19 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 505962)

Ja, låg utdelning att vänta.

Krävs nog att det smäller i avd 2 och 7, lite andra och tredjehandare i resterande lopp för att det ska bli lite pengar.

Om inte Peter U slänger på biken, lutar sig bakåt och kör så länge lampan lyser med DTT. Äh, nä, det är nog lite långsökt. F-n att inte Magic Tonight är i full form, att Haugstad äntligen får fart på en kuse från start och kör där...så otroligt tråkigt att spika eller låsa på RLs.

Altoc 2016-09-19 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 506016)
Nej. Han kör Scellino Luis. Men det är inget val han gjort själv. Om han ska köra alls i loppet så blir det ju automatiskt den som han har störst ägarintresse i.

Såg det sen. Tolkade början på diskussionen fel, my bad. Inte bara ägarintressen som spelar in, även ev uppfödarintressen. Dvs ekonomiskt intresse öht.

Stankarn 2016-09-19 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 506001)
Glöm inte ledarhästen Napoleon CD

Hahaha....med Stefan S i sulkyn från spår 6?

:D:D

Groknak 2016-09-19 17:06

Senast var det spetsbanan Jägersro också, den är väl en mer sprinterbetonad. Kommer ihåg att den sågades rejält och Heartbreaker var skriket sist men Napoleon motbevisade... Ny chans att såga :)

Speedyearl 2016-09-19 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 506014)
När Nadal segrade senast i debuten i guld, så var Reijo mäkta rörd över sin kompis. Reijo sa då, rörd till tårar (ej vanligt), att Nadal är den bästa hästen han tränat, en riktig krigare.

Ja det säger ju en del!

Shadow är på intet sätt en dålig häst, tvärtom riktigt bra, men i princip en häst som måste ha spets för att kunna slå lite bättre hästar.

Nadal vinner ju allt som oftast efter tunga löpningsförlopp där han trots allt har mod och styrka att hålla undan...så har man sett lite lopp så bör man knappast behöva fundera vilken utav dem som håller högst klass.

sjukstuga 2016-09-19 18:23

Jag är lite inne på att spika Triton Neergård i sista. Snabb ut och lär kunna hamna rätt bra på det trots spår åtta. Men får läsa på lite i veckan om hur man tänkt att lägga upp det.

trance_error 2016-09-19 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 506024)
Ja det säger ju en del!

Shadow är på intet sätt en dålig häst, tvärtom riktigt bra, men i princip en häst som måste ha spets för att kunna slå lite bättre hästar.

Nadal vinner ju allt som oftast efter tunga löpningsförlopp där han trots allt har mod och styrka att hålla undan...så har man sett lite lopp så bör man knappast behöva fundera vilken utav dem som håller högst klass.

Högsta klass en sak, kortaste vägen till mål en annan.

Speedyearl 2016-09-19 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 506036)
Högsta klass en sak, kortaste vägen till mål en annan.

Fast lite utav poängen var ju att Shadow behöver kortaste vägen till mål för att vinna vilket Nadal inte gör...

trance_error 2016-09-19 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 506048)
Fast lite utav poängen var ju att Shadow behöver kortaste vägen till mål för att vinna vilket Nadal inte gör...

Jag spelar för att vinna cash, skiter i resten.

Dodo 2016-09-19 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 506016)

Jaha ok

boozty 2016-09-20 07:48

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 506048)

Ja nog lär Nadal vara den bättre hästen men nu har ju Shadow kortaste vägen till mål och jag undrar om inte Shadow kan vinna en speeduppgörelse mot Nadal även om dom fått bra resa båda två? Blir det ett fusklopp och speeduppgörelse sista 300 så är jag inte helt övertygad att Nadal bara ska gå och vinna? I min bok krävs de press hela vägen för att Nadal ska vinna och det lär vi väl knappast se när stallkamraten sitter i spets eller ska vi hoppas på att Kontio bestämt sig för att köra offensivt och som vanligt inte kan ändra taktik oavsett hur loppet körs?

EDIT: Om nån skulle få för sig att det ska bli fartfyllt lopp och offrar sin häst kan väl mycket väl DD komma in i matchen ifrån ett bra smygläge?

Speedyearl 2016-09-20 08:10

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 506060)
Ja nog lär Nadal vara den bättre hästen men nu har ju Shadow kortaste vägen till mål och jag undrar om inte Shadow kan vinna en speeduppgörelse mot Nadal även om dom fått bra resa båda två? Blir det ett fusklopp och speeduppgörelse sista 300 så är jag inte helt övertygad att Nadal bara ska gå och vinna? I min bok krävs de press hela vägen för att Nadal ska vinna och det lär vi väl knappast se när stallkamraten sitter i spets eller ska vi hoppas på att Kontio bestämt sig för att köra offensivt och som vanligt inte kan ändra taktik oavsett hur loppet körs?

EDIT: Om nån skulle få för sig att det ska bli fartfyllt lopp och offrar sin häst kan väl mycket väl DD komma in i matchen ifrån ett bra smygläge?

Absolut är chansen stor för Shadow att hålla undan i spets i en speeduppgörelse sista 300!

Diskussionen var aldrig om vem som skulle vinna på lördag, har även jag poängterat att det kommer bli en lugn dödens då bägge är från samma stall.

MEN, skulle de vara full körning så är iaf jag övertygad om att Nadal tuggar ner Shadow utvändigt och att han är bästa hästen är i mina ögon självklart.

dado 2016-09-20 10:09

bara spika Deicious U.S. och Le Miracle och hoppats att det skräller i andra lopp...eller???

monimaker1 2016-09-20 14:47

Va tror ni om duellen i guld då?

Räcker det med DTT från spets eller ska man säkra och ta med DDH från smygläget? Heltäckt med dessa två?

trance_error 2016-09-20 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 506079)
Va tror ni om duellen i guld då?

Räcker det med DTT från spets eller ska man säkra och ta med DDH från smygläget? Heltäckt med dessa två?

Läs hela råden :)

monimaker1 2016-09-20 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 506080)
Läs hela råden :)

Har läst och håller inte med om att det står mellan 5 i ledning och 7 i dödens. I ledning sitter PU och i dödens sitter Goop (5 därmed chanslös). 7 tar en lugn start och sitter 3-4 utv. Möjligt att Goop släpper fram 7 efter 500 m. Vinnaren blir därmed 1 efter en heroisk insats (låg 11-tid med maxbalans) eller en smygkörd DDH.

trance_error 2016-09-20 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 506081)
Har läst och håller inte med om att det står mellan 5 i ledning och 7 i dödens. I ledning sitter PU och i dödens sitter Goop (5 därmed chanslös). 7 tar en lugn start och sitter 3-4 utv. Möjligt att Goop släpper fram 7 efter 500 m. Vinnaren blir därmed 1 efter en heroisk insats (låg 11-tid med maxbalans) eller en smygkörd DDH.

Kanske blir så, men jag tror inte att PU vill köra i spets med stallkörande Shadow Woodland på utsidan.

Speedyearl 2016-09-20 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 506081)

Om PU sitter i ledning NÅGON gång under det loppet kommer jag omedelbart sluta spela på trav.

Iofs kan ju alla på start galoppera men annars känns det inte särskilt troligt.