![]() |
Citat:
Tillägg: Allt det här hjälper inte ett dugg, går lika dåligt för mig i alla fall. Men tycker det är roligt. Hjärngympa. |
Trolig spik:
2 Rawindski var markant förbättrad vid seger på barfotabalans senast och har ett tilltalande läge. 34% är riktigt bra! Rolig spik: 5 Jetset har en härlig avslutning att tillgå och formen är riktigt fin Dragen: 3 Dens Bea är kvick i väg och tar normalt hand om spets, släpper sedan till? får luckan till slut och är kvick.. "ide!" 5 Choosen One är totalt glömd, hästen gör det bra hela tiden och kan få en fin löpning härifrån. Passas! 4 Trust Launcher kan få loppet i draget. Speedig och bättre än 0%.. 4 Alfas Da Vinci är titelförsvarare 12% |
Citat:
Adrian Kolgjini: 6 lopp. Joakim Lövgren: 6 lopp. Ulf Ohlsson som kör Spring erom: 23 lopp. Skämtade när jag nämnde Spring erom men varför inte? En RIKTIG skräll antar jag. |
Top of the world må vara överstreckad, men runt 5ggr på bolagen som vinnare, känns lite i överkant...men så blir det ibland på "överstreckade"...
|
Efter att kompletterat arkivet med att läst in det mest kring hästarna och även kollat av betalsidornas analyser, så har jag kommit fram till ....
Spik alternativen: Count Response var Untersteiner mycket påställd på senast då det blev galopp vid forcering. Lika positiv nu, men mycket roligare på strecken. Bättre distans nu, nästan garanti spets och kanske får dämpa tempot en bit. Rolig chansspik till 8%! Totally Secret är Jackobsson mycket uppåt på. Tror på spets och slut och anser sig ha bättre chans här än med favoriten i första. Rolig spik mot favoriten! Patricia Hastrup släpper till Top of the World. Veijo är mycket uppåt på Roses Glory och kör i dödens. Top of the world håller bra, men efter att fått tryck är han stum på upploppet och det blir inte 13e raka från spets utan Patricia kommer förbi på stretchen. Ytterligare en spik som inte är favorit! Mosaique Face är klart bästa hästen i sista och kan vara tänkbar spik, men absolut inte spelvärde på den som storis. Överstreckade: Wellino Avenue ligger Jackobsson smålågt med. Tycker hästen är orutinerad i dessa sammanhang. Kör eventuellt fram i dödens och är då klart sårbar. Tudor Kronos landar 3-4e invändigt. Orutinerad kusk på V7 och denna gillas inte som andrahandare. Rawindski blir favorit på att han gjort ett riktigt bra lopp. Inte säkert det blir samma kick på andra barfota och hästen var medioker innan förra loppet. Some Summit ligger halvlågt, iallafall i vissa intervjuer. Tror Roses Glory har minst lika bra chans och kör nog i ryggar denna gång. Sammanfattningsvis känns omgången väldigt spelvärde och det är verkligen läge att lasta in pengar på denna historiska V75a som kan ge vinstrekord! |
Citat:
1. www.travsport.se 2. Tävling 3. Topplistor 4. Där hittar du olika flikar, du ska ändra på: Lopptyp från ALLA till V75 kanske ANTAL om du vill se fler än 10 kuskar. Det var så lite så. |
Citat:
|
Möjligen fel trav-tråd men jag passar på när det är någon form av aktivitet på detta forum.
Jag har bara spelat V75 några få helger men tänkte försöka sätta mig in lite nu. Kan någon bara snabbt förklara hur oddsen är satta och hur dom rör sig. Jag har sysslat med stryktipset en längre tid, där finns det så att säga värde i att strecka ett lag till 15% om oddset är 3.00 för att ge ett exempel. Har försökt tänka likadant vad det gäller V75.. rätt eller fel? Då kommer följdfrågan, jag spikade en häst till oddset 1.10 till säg 60% (alltså ett jättevärde), vid start låg han över 2.00... Tycker det verkar orimligt med en sån höjning, fick han en stroke innan start eller? En sån höjning sker inte i fotboll tex, om inte Frankrike skickar fram ett korpgäng mot Luxemburg i sista stund. Hjälp mig gärna att förstå detta. |
Citat:
I övrigt uppvisar han samma färdigheter som Kajsa Frick m fl. Eller ska vi kalla det för brist på färdigheter? Rikspajas. |
Citat:
|
Citat:
Men förklara gärna för de andra. Vad menar du, egentligen? Något måste du ju mena. |
Citat:
|
Absolut.
Först måste du förstå att oddsen inte är satta. ATG är ingen bookmaker, utan de betalar bara tillbaka det som blir över efter skatteavdrag och kommission, fördelat på hur folk har spelat. Det betyder att oddsen rör sig per automatik tills spelstopp, gäller självklart insatserna på V75 också. Nu över till streckspel: Det finns ingen som helst korrelation mellan spelen, det är separata vinstpooler vi pratar om. V75 insatserna ligger i en pool, vinnarspelsinsatserna i en annan pool. Däremot kan man förstås fundera på varför skillnader existerar, och fråga sig om de som spelat vinnare eller V75 har rätt, för om de tyckte lika så hade vinnarodds och V75% korrelerat. Vill man veta var värdet finns tycker jag det är bättre att jämföra med bookies som ger fasta odds. Öppnar de på 10 ggr och hästen är streckad till 5% har du ett övervärde på V75 som de ser det, och de kan troligen sitt jobb ! Vinnarsspelen hos Atg kommer in sista minuten, dina 1.10 betyder inte ett skit, de är baserade på för liten omsättning. Jämför med fastodds hos bookies, enda jämförelsen som går att göra. Mvh / P. Citat:
|
Tjena och God Morgon alla Kamelspelare!
Slocknade tidigt igår efter tagit 3 öl efter jobbet...så uppe med tuppen idag. Tänkte ta fram några riktiga storskrällar i varje avd(inte säkert att de hamnar på min bong) men har hittat ett flertal tänkbara: V75:1 = 12 PARTIZAN FACE h4 Adrian Kolgjini 3,79% ..(Rankad sist av Micke Nybrink...trodde han var nykterist..) Vann senast på 1.13.1 (nytt rekord) men Kolgini säger Citat:
V75:2 =12 WELL DONE LA MARC s5 Billy Svedlund 1.99% Grym senast ,tredje spår 1:a kurvan backade 5:e utv, på först i tredje sista 800m vann ändå säkert..12:e auto=kasst och ej B.Goop nu men lärlings lopp där det kan bli tempo/galopper mm ..känns absolut understreckad ..Och ,se alltid upp med hästar med 50% segrar... V75:3 = 2 X kameler , 4 Togoodtobetrue 6,93% ...1 lopp i kroppen nu fin på 1.13.6 senast se upp!!!! Och 12(igen) The true F. 0.46%..............behöver en hel del tur visst..men 0.46%????? V75:4 = 11 ZORN BRICK 4.48% T.Uhrberg säger Citat:
V75:5 =9 Quantanamera 0.48% Rygg på startsnabba 2 Evelina P. Ej otänkbar med klaff + tempo + strul för andra.. V75:6 =4 Trust Launcher 0.79% (maxklaff såklart men klassar seger chansen högre än 1/200.....) V75:7 = VÄSTERBOONTHENEWS v8 0.84% .. Höll på att knäppa Takethem senast ..% ett skämt 4 rankad av mig (svårt vinna? ..javisst men inte omöjligt alls.. Som sagt ,alla lär väl inte hamna på min "huvudbong" , kommer väl dra en enkelrad + några till med dessa på skoj:evilgrin39:... Lycka Till! Mvh , L **Mycket rolig omgång , finns en hop mer tänkbara skrällar än dessa denna gång** **Dagens spådom** = Värdet efter avd:3 överstiger 10 000:- ......................................(min Mormor var synsk , så detta är allvar folks!!:lol: **Pengar kanske inte kan köpa lycka....men jag gråter hellre i min Ferrari än på sista pendeln/bussen hem....*** |
God Morgon! Alla ska ta bort favoriter och hitta omöjliga jackpottsdrag och här är mitt försök.
Avd 1- Wellino favorit, här tycker jag att Shellby Glide lyser av självförtroende och är första häst. Avd 2- 5 Hank von Håleryd tror jag tar dem långt ut i banan, sitt bara lugnt och kör sista 400 metrarna Daniel.. Avd 3- Det lilla speediga stoet L.Dees Maggiebest är hon i toppform och att det inte blir för många speed körningar i loppet då biter spurten bra.... Avd 4- Startspår 5 1640 m Spik på Marciano Avd 5- Jetset visslar förbi dem har ju suttit fast två gånger i rad och här är det säkert påställt. Spikförslag. Avd 6- Låser på Patricia Hastrup och Pepe de jesolo känns som de är huvudet högre än motståndet.. Avd 7- Här kommer veckans super -mega skräll och dagens mest felstreckade häst 1 % Har en härlig känsla på Harry Haythrow som sitter i rygg på Mosaiken. |
Citat:
+ varning för storskrällen Västerbo on the news... Citat:
Lycka Till , L |
Citat:
|
Citat:
Dagens 1:a Badkar=HH spets intialt , Ivar ryggar håller ut Mosaiqe och övertar=antingen HH i rygg eller Adrian pressar en bit ger upp/får överta/smiter ned i rygg på IS =tredje inner..Alt 2: HH spets släpper till Adrian som i sin tur släpper till Pappa för att sen överta. L |
Dagens Poll:
Kommer ni vänta att lämna in V75 till efter värmningar (16:00-16:20) Med tanke på förra helgen + hårt tryck på spelet idag känns problem för ATG´s online tjänster ej osannolikt..... Jag velar...Men mitt lokala atg ombud stänger 16:00 så känns som en stor risk att vänta för länge... |
Citat:
|
Observera!! (missade detta) Alla som spelade förra helgen(eller alla, vet ej exakt?) får en månad gratis premium..
L |
Veijos bästa chans idag måste väl ändå va Roses Glory som fick en rejäl urblåsare senast.Alla kommer väl ihåg loppet där Magnus Jakobsson satt och sov med Fossens Bonus i ledningen och Veijo tog över.Hårt tempo blev det och den som var gynnad då i loppet var Slide To Easy så den dagen blev förstörd för Roses Glory.
Kan gå tillbaks i tre av loppen i arkivet 2-1-1 tycker insatserna är strålande varje gång. Jag anser att det måste va Veijos bästa chans idag.Vad behöver han vara rädd för när hästen går till mål? Om jag får säga mitt så är det en väldigt bra spik i omgången men trav är ju trav som sagt va. Veijos öppningar ligger runt 0.9-10 på 500 meter.1000meter i underkant 11.Vill absolut inte se någon som liftat med utan den här vinner från ledningen idag. |
Citat:
|
Citat:
3 Top of the world sitter nog i spets ,1:an i rygg Roses Glory i dödens (Badkar 2..) Min vinnare är 1 Patricia.. |
Formen är så bra som den kan vara och den här gången ska jag försöka komma ner i ryggar och köra till slut. Det är tufft i silverdivisionen mot hingstar och valacker men får vi en vettig resa är hon en av dem som ska räknas, säger Veijo Heiskanen...Veijos kommentar på stallsnack(atg)...vi får si...
|
Jag har inget bättre för mig just nu så...
Avslöjar hemligheten för att vinna stort på V75(Ej vunnit några miljoner själv,men har tron:) 1:Våga spika skrällar under 10% om du tror på dom 2:Garderar du en storfavorit med 1 häst? våga spika emot.. 3:Läs alla tips du kan komma över och sålla ut dom dåliga(som kan vara bra för spelvärdet)..Som igår ..TT spikade 6 travelling man på allt!!Jag kommenterade detta och sade att 4:an är klar..oförklarligt tips från denna spelservice.. 4:Timing...........Spelade V65 Fredag några veckor sen..1 5:a = 8000:- ca..ingen vinnare på 6 rätt..spelade för 80:- = fel timing..normalt slängt in en rad på 200-500:- = minst 5 X 5 rätt eller ensam på 6...(missade i ett lopp där jag chanspikade en 5% ..1% vann..ouch..) 5:Titta på värmningar och lär dig hur det skall se ut(ser en 80% streckad kuse ut som en Dromedar från Östra Sahara med 3 ben...ta bort den från sys..) 6:Ha en jävla tur , gör goda gärningar och hoppas på Karma:clap: Cheers , L |
Citat:
T ex så värms de flesta av barfota-hästarna MED skor. osv osv. Jag lämnar in ca 15:30-15:45 för att få med så mycket som möjligt av utrustnings-info, samtidigt som jag försöker minimera risken att V75%en förändras alltför mycket på mina spel-idéer. Idag spikar jag Alfas da Vinci och låser V75-2 på Sloppy Joe & Oki Doki Face. U-hästar blir V75-1: 6 V75-2: 8 V75-3: 9 V75-4: 6 V75-5: 5 V75-6: 3 |
Citat:
Eller ..mera värmningskommentatorens åsikter.. Många gånger har en favorit höjts till skyarna (och skrällar för all del) innan lopp för att floppa sedan.. Jag tittar mer på avslag , hästar som har hela bröstet fullt av skum , travar illa osv(speciellt tacksamt när dom är hårt spelade) Om personen också officiellt tippar på Atg´s hemsida eller liknade så är dom ganska ovilliga att såga deras egna ideer,egot kommer i vägen=spelvärde.. Tips = stäng av ljudet och titta på hästen själv.. L |
Inte min tur att göra V75 idag, men det är en kul omgång. Det enda som gäller är sju rätt när alla stålar ligger i den potten och då ska man nog inte krångla till det i onödan. Heartbreaker V.S. och Mosaique Face är två toppchanser. Sedan finns det gott om utrymme för skrällar.
|
Citat:
håller med om att värmningar är överskattade. Lyckas inte posta bild så skickar länk. https://www.spelvarde.se/om/var-spelfilosofi http://piclair.com/feqkr |
Citat:
(SS gratisintervju) "Här är en av alla intervjuer! Berne Gustafsson låter segersäker med 11 Wellino Avenue (V75-1). - "Allt ser bra ut. Han verkar pigg och fin efter senast, och han ser jättefin ut i benet som var skadat. Vi har tagit det lugnt med honom och han blir bättre för varje lopp han får. Senast vann han okörd och Magnus var lyrisk efteråt. Nu är läget som det är, men distansen är en fördel och även voltstart. Han är snabbare ut då men det har han ju ingen fördel av härifrån. Det blir barfota bak bara banan tillåter, och sedan samma huvudlag, samma vagn och samma kusk. Han går med både järnskor och sulor fram och får fortsätta med det ett tag till samt sin fasta huva. Det finns att göra en del framöver och så småningom blir han en barfotahäst. Det är alltid bra emot på V75 men jag tror på min häst. Han tål att göra jobbet och utan strul tycker jag att han ska vara med i segerstriden. Man bör komma ihåg att han har lätt för att svettas, och blir han löddrig i värmningen är det inget som bekommer honom", säger Berne." . . |
Citat:
För att hålla mig till tråden. Sista avdelningen låses med 3 och 9. Ivar Sånna klättrar efter halsoperationen upp i höjderna motsvarande inköpspriset. Form slår klass. |
Ang. spelvärde...
V75:1 tycker jag att spel% är helt galen.. Min rank: 12-10-11-8-7-1-6 ............... Detta efter tittat på loppvideos + att detta är volt 2640=håll i hatten(blir dock ej förvånad om Goop vinner eller Wellino...jämt..) |
Mina spikar Global Respons (Rygg Ledaren) och Mosaiq Face (Spets)
Låset Patricia Hastrup och Top Of The World. Lycka till |
Citat:
Men Bra ombud..vinstbevakning klar innan jag kommer till kassan ,prio trav kort innan spelstopp(Pensionärer med 18 lotto rader/Bingolotter mm vg vänta..) Hatar lämna in på "typ Ica Maxi" Oftast slänger dom in någon vid behov (utan ATG kurs..vilket är emot avtal) dom har ingen aning , vet ej vad vinstbevakning är osv...) ..Blir nog mitt nästa hobby projekt..anmäla och stänga ned dessa ombud..:evilgrin39: L |
Citat:
|
Guldloppet
Ett tag i dag var jag inne på att spika Mosaique Face. Men tog mig en grundligare titt på Alfas. Senaste loppet var på Vincennes, ett långlopp med förstapris cirka 500 000 kr. Jocke var tvåa och tjänade 243 000:-. Var över 2850 m och Alfas var tvåa på tiden 12,6 från spår 3. Ettan med krångligt namn vann på 12,2 från spår 9.
Måste ta med Alfas. |
Önskar Sofia Jocobsen lycka till med sin Tiptoe idag på v4an efter allt tråkigt som har hänt.
|
Blåser bra i Mölndal kan jag meddela.
|
Citat:
Aldrig i livet jag betalar för den. Jag utgår från att Global R håller rygg ledaren just därför spikar jag. Liten chansning. Det tyckte jag var värt till 14%. |