Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 15/10 Monster jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27436-v75-aby-15-10-monster-jackpot/)

bjarnea 2016-10-15 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 508875)
Nehe, det va lugnt på vinslistan, mest andelspel från Sverige. Finland med från utland men inget som sticker ut.

Tror inte Belgien-spelarna hamnar på utdelnigen i den här nivån dom siktar nog högre.
Kul att dom får betala in en del idag. Inte så ofta man hör om dom då dom missar.

Nedomansky 2016-10-15 19:44

Även flashback kraschat flera ggr den här veckan, nu fattas det bara att clownerna
börjar attackera våra hus....

Helge 2016-10-15 19:46

Dagens gnäll av twittrare/sharpsare om kuskar/hästar, kontra utdelade bestraffningar skiljer sig som vanligt

Helge 2016-10-15 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 508881)
Tror inte Belgien-spelarna hamnar på utdelnigen i den här nivån dom siktar nog högre.
Kul att dom får betala in en del idag. Inte så ofta man hör om dom då dom missar.

Inte av samma uppfattning, de brukar jubla över ett gäng flerisar med lägre utdelning än idag.

Strappa71 2016-10-15 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Sturan (Inlägg 508607)
Möjligen fel trav-tråd men jag passar på när det är någon form av aktivitet på detta forum.
Jag har bara spelat V75 några få helger men tänkte försöka sätta mig in lite nu.

Kan någon bara snabbt förklara hur oddsen är satta och hur dom rör sig. Jag har sysslat med stryktipset en längre tid, där finns det så att säga värde i att strecka ett lag till 15% om oddset är 3.00 för att ge ett exempel.
Har försökt tänka likadant vad det gäller V75.. rätt eller fel?

Då kommer följdfrågan, jag spikade en häst till oddset 1.10 till säg 60% (alltså ett jättevärde), vid start låg han över 2.00...
Tycker det verkar orimligt med en sån höjning, fick han en stroke innan start eller?
En sån höjning sker inte i fotboll tex, om inte Frankrike skickar fram ett korpgäng mot Luxemburg i sista stund.

Hjälp mig gärna att förstå detta.

Omsättningen på matchodds-marknaderna ( för de stora ligorna ) "world wide" är många ggr större än omsättningen på Stryktipset/Europatipset. Det betyder att oddsen aldrig tok-förändras. Det är nästan större chans att teckenfördelningen på tips-spelen ändras mer.

Inom travet är omsättningen på vinnarspelsmarknaden ofta mindre än 1% av omsättningen på de största streckspelen.

Du kan helt enkelt inte fästa så stor vikt vid vinnaroddsen om det inte är precis innan start för det loppet. Och de kan förändras ganska ordentligt även precis före start.

Spelfördelningen på de största streckspelen svänger inte i närheten så mycket som vinnaroddsen kan göra.

Strappa71 2016-10-15 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 508884)
Inte av samma uppfattning, de brukar jubla över ett gäng flerisar med lägre utdelning än idag.

Eller så kanske de har lärt sig att skriva ett system per kupong för att flyga under vinstlist-radarn?

Altoc 2016-10-15 20:00

Citat:

De NORDISKA spelarna som lirar via Belgien m fl länder betalar aldrig. Förmodligen har de denna omgång sett till att hamna under radarn genom att spela så att ingen kupong hamnar över 100 tkr i vinst.

Helge 2016-10-15 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 508886)
Eller så kanske de har lärt sig att skriva ett system per kupong för att flyga under vinstlist-radarn?

Ja, säkert så, skulle inte förvåna mig.

Snabba att ändra taktik iaf.

bjarnea 2016-10-15 20:27

Någon som kan bedömma om det var bra värde på dagens vinstrad?

forbidden_closet 2016-10-15 20:28

Citat:

Siktar och siktar, som om hög utdelning är detsamma som värde. Du ska nog se att det sjöades friskt bland "belgarna" i dag också.
Att de skulle ha torskat stora summor kan du glömma.

bjarnea 2016-10-15 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 508891)
Siktar och siktar, som om hög utdelning är detsamma som värde. Du ska nog se att det sjöades friskt bland "belgarna" i dag också.
Att de skulle ha torskat stora summor kan du glömma.

Var det bra värde på dagens rad?

forbidden_closet 2016-10-15 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 508892)

Det var en aning högre än vad HPT beräknade (44 389:-) på raden iaf så jag antar det.

Altoc 2016-10-15 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 508892)

För de som spelar för ett radpris lägre än 50 öre, dvs "belgarna", är det alltid bra värde på raden.

bjarnea 2016-10-15 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 508893)
Det var en aning högre än vad HPT beräknade (44 389:-) på raden iaf så jag antar det.

Tar man atg:s vinnarodds för varje häst blir det 145691.

forbidden_closet 2016-10-15 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 508895)

Det låter som en märklig taktik för att analysera utdelningen, men om du ändå ska göra det så får du åtminstone multiplicera vinnaroddsen med 0.5 (radpriset).

Skaegget 2016-10-15 21:21

Ingen som spelar på Yonkers i dag? Jag dissar Resolve iaf....
Jonesy med Kuorvenoja?

mikaels 2016-10-15 21:25

Lustigt(?), med masspsykos...en som borde vara favorit ger över 8ggr i andra och den stora streckfavoriten(dock kanske lite överstreckad), ger 5ggr på bolagen i sjätte...är sånt som vi ska ta betalt för, dock gäller det att hålla pannan kall i dessa lägen...själv var jag på hockey och såg Vännäs o Kalix spela 0-0 i 3,25 perioder, sen vann Vännäs med 1-0 på straffar...minns den tid så sent som på 80-talet, där målsnittet låg på 8...:)

David_one 2016-10-15 21:36

De redovisas bara vinster över 100k å dom hade säkert många rader med "bara" en sjua den här gången. Vilket gör att dom inte syns i vinstlistan. Men finnarna å "belgarna" har ju haft liknande system å idag syns finnarna ganska friskt i vinstlistan. Så de var kanske där dom hade sina rader med flera sjuor.

Detta är bara rena spekulationer på lördagskvällen

mikaels 2016-10-15 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av David_one (Inlägg 508900)
De redovisas bara vinster över 100k å dom hade säkert många rader med "bara" en sjua den här gången. Vilket gör att dom inte syns i vinstlistan. Men finnarna å "belgarna" har ju haft liknande system å idag syns finnarna ganska friskt i vinstlistan. Så de var kanske där dom hade sina rader med flera sjuor.

Detta är bara rena spekulationer på lördagskvällen

Finnarna är dock i gemen(på ett positivt sätt;)), väldigt duktiga spelare...så inte så konstigt att dom tar en större del av kakan...men belgarna är jag mera tvivlande till...mm...

mikaels 2016-10-15 22:01

Jag jobbar ju i Haparanda och känner massor av finska spelare, dom är otroligt duktiga..besök gärna Konfekthörnan vid torget i Happis, så får ni se lite grann av vad dom lyckats med...

Fulsprit 2016-10-15 22:04

Amerikanskt trav - en pittoresk avledning från svenskt, norskt, franskt, finskt, tyskt och dansk trav - men, ack så tråkigt... Spets och slut, inget händer alls...

Fulsprit 2016-10-15 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 508902)
Jag jobbar ju i Haparanda och känner massor av finska spelare, dom är otroligt duktiga..besök gärna Konfekthörnan vid torget i Happis, så får ni se lite grann av vad dom lyckats med...

Jaja, endast vodkasystem, hehe! ;-)

mikaels 2016-10-15 22:08

Inget skämt, dom är helt enkelt fördjävligt bra:D!

mikaels 2016-10-15 22:13

...en rad i Finland som ger 1000 spänn, ger nästan säkert 10000 i Sverige...lätt överdrivet, men inte så mycket...;)....givetvis överdrev jag nu, men t.ex i Rovaniemi senaste åren, så har vi haft ett antal sådana lägen, när jag varit på plats...

Fulsprit 2016-10-15 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 508906)
...en rad i Finland som ger 1000 spänn, ger nästan säkert 10000 i Sverige...lätt överdrivet, men inte så mycket...;)....givetvis överdrev jag nu, men t.ex i Rovaniemi senaste åren, så har vi haft ett antal sådana lägen, när jag varit på plats...

Hur menar du då? Gav samma rad på samma bana, olika utdelning i Finland och Sverige, eller?

mikaels 2016-10-15 22:22

Finskorna är också bra, tills man blir tillsammans med dom, då förvandlas dom till veritabla monster...skojade igen, men finskorna är lite speciella, men mest är det nog ändå positivt:)...dom är ordningssamma och ordentliga, till 99%, heder åt dom...men dom svarar nog för en promilles promille av spelandet i landet, så då kan vi bortse från dom....krogen nästa, sköt om er!

mikaels 2016-10-15 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 508907)
Hur menar du då? Gav samma rad på samma bana, olika utdelning i Finland och Sverige, eller?

Raden skulle enligt mig gett 10000 i S, men gav 1000 i F,:)

Fulsprit 2016-10-15 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 508909)
Raden skulle enligt mig gett 10000 i S, men gav 1000 i F,:)

Din egna uppfattning och gissning bygger på?

Timotimo 2016-10-15 22:45

Vad hittar ni vinst listorna?

Espo 2016-10-15 23:02

Kallare än idag kan det omöjligt bli för egen del. Allt man trodde på galoppera och Tudor Kronos lyckas få ryggledaren och vinna. Iskalt iskalt och nu får man samla krafterna till nästa jätte jackpott på nyårsafton...

Strappa71 2016-10-15 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av Timotimo (Inlägg 508911)
Vad hittar ni vinst listorna?

Skaffa HPT www.hpt.nu

Eller gratis-konto på www.spelatrav.se

Strappa71 2016-10-15 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 508890)
Någon som kan bedömma om det var bra värde på dagens vinstrad?

Utdelningen blev en skvätt högre än förväntat i förhållande till V75%en på vinnarna. "Borde" ha gett 44k. Gav 49k.

Om det var bra värde eller inte ( för dig ) kan bara du värdera. För mig var ett par av vinnarna långsökta och därför tycker jag det var halv-klent värde.

Strappa71 2016-10-15 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 508895)

Hat du tagit hänsyn till att insatsen per rad är 50 öre?

Har du tagit hänsyn till att oddset INTE hade blivit så högt om du hade spelat 5kr på den 7-lingen?

Strappa71 2016-10-15 23:34

hmm

Forbidden closet verkar redan ha dammsugit upp frågorna i tråden och gett bra svar.

Puck-2a nästan hela vägen! :)

mackpeter 2016-10-16 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 508665)
Vi har spelat ihop till dagens jackpot i flera veckor och vill nu få utdelning. Då gäller sju rätt - inget annat. Kan bli en hyfsad slant även om några "tredjefavoriter" vinner.

Mitt bolagssystem:

1) 1,6,7,11 r8-4 (det här är ett svårlöst lopp. Min vinnare är urstarke 6 Bacan Degato, som från springspår tar ledningen och reglerar loppet. 1 Västerbo Hard Cash är trögstartad men måste streckas. Favoriten 11 Wellino Avenue radar upp segrarna (liksom ostreckade 10 Celebrus Nova). Tobbe kan köra ett fint lopp med 7 Mellby Drake.)

2) 1,2,4,7,8,10 r3-5 (med spår längre ned hade jag spikat 8 Sloppy Joe. Han är trög från start och hamnar bak i fältet. Gardera detta lärlingslopp.)

3) 9 r1-6 (dagens största favorit 9 Heartbreaker V.S. spikas. Björn och stallet skriker vinst. Med annan spik streckas även 1,4,5,6, 8 och kanske 11)

4) 2,5,6,11 r7-5 (favoriten 2 Rawindski är bästa hästen och tänkbar spik. Men han är lat och flegmatisk och ingen blixt i detta sprinterlopp. 5 Marciano har stallet höga tankar om. 6 Totally Secret kan ta ledningen och räcker långt. 11 Zorn Brick - uppfödd i Sörmland - radar segrar i Danmark och är stenhårt betrodd där. Uhrberg kan skrälla till 4 %.)

5) 5,7,10 r2-1 (jag garderar jättefavoriten 11 Some Summit, som vilat ett tag och Veijo avråder spelarna att spika. Min förstahäst är tänkbare spiken 5 Jetset, som suttit fast på slutet. 7 Playing Tua radar segrarna och spikas på Uhrbergs lilla system.)

6) 1,3,5,6,7 r12-11 (detta lopp borde egentligen helgarderas. Om Jorma vaknat upp efter gårdagskvällens svensktriumf på ett regnskitigt Vincennes - så har han en startsnabb 1 Patricia Hastrup. Även om ursnabbe favoriten 3 Top of the World tar ledningen så finns open stretch. 5 Roses Glory måste också streckas. Detta sprinterlopp kan bli overpacat, vilket öppnar för skräll.)

7) 3,9 r4-5 (3 Mosaique Face står för klassen. 9 Ivar Sånna - barfota bak - står för form. Form slår klass! Norskarna har inte kommit för att gå på Liseberg.)

Kostar 1440:-. Hoppas någon på Sharps med travkunskap tar hem jackpoten. Jag unnar inte något "sömmerskesystem" i en snaskkiosk att vinna våra jackpotpengar.

Det är lätt att vara stursk i efterhand, när man prickat sju rätt. Men jag tycker, att utdelningen blev hög på en ganska lättfunnen rad. Kl 12 publicerade jag ovanstående system med motiveringar.
Fyra vinnare satte jag som förstahäst: Bacan Degato, Heartbreaker V.S., Jetset och Ivar Sånna. Top of the World var favorit och inte svårfunnen. Lärlingslopp och den lägsta klassen II är typiska garderingslopp.

Tack vare extrajackpot och övertro på Some Summit och Mosaique Face - de två drog massor av streck på Harry Boy - drogs huvudparten av kupongerna ner i diket. Därför blev utdelningen relativt hög. Veijo Heiskanen deklarerade tydligt, att Some Summit inte var en bra spik. Hade inte startat sedan i augusti, var inte i full form och var missgynnad av bakspår. Vad gäller Ivar Sånna har jag hånats av åtskilliga här för, att jag hävdat, att form slår klass. Och motiverat hans uppåtgående form efter halsoperationen i somras. Att v7 ans värde steg från 13' till nästan 50' är enligt min mening otroligt.

Det lönar sig att läsa på. Putte och biddybye öppnade denna tråd med ett sakligt resonemang om ledning och löpningsförlopp i avd I. Putte var på håret att pricka in sin vinnare Västerbo Hard Cash. Tack till er och ni andra, som fick mig att ordentligt gå igenom dagens avdelningar.:hattenav:

Spiken64 2016-10-16 05:47

Citat:

Veijo förstörde belgarnas framfart .

bjarnea 2016-10-16 07:59

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 508915)
Hat du tagit hänsyn till att insatsen per rad är 50 öre?

Har du tagit hänsyn till att oddset INTE hade blivit så högt om du hade spelat 5kr på den 7-lingen?

Nej det har jag missat att göra.

Det var bara tänkt som en fingervisning.

Någon här som kan ge ett rimligt vinnarodds på varje häst?

bjarnea 2016-10-16 08:01

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 508893)

Detta säger ju inget om chansen för att den raden inträffar, bara vad den ger om den gör.

Strappa71 2016-10-16 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 508925)
Detta säger ju inget om chansen för att den raden inträffar, bara vad den ger om den gör.

HPT har en, tyvärr bara påbörjad, funktionalitet för att jobba med sannolikheter på radnivå genom att sätta sannolikheter på varje häst.

Men som vanligt så är det nog för få spelare som skulle använda sig av den för att det ska vara värt att utveckla den till något färdigt och användbart.

Strappa71 2016-10-16 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 508924)
Nej det har jag missat att göra.

Det var bara tänkt som en fingervisning.

Någon här som kan ge ett rimligt vinnarodds på varje häst?

Det beror helt på hur mycket du hade tänkt att satsa på den första hästen.

5 kr vinnare ( minsta möjliga insats på Vinnare ) på den accelererar ju och påverkar inte oddset på de första hästarna särskilt mycket. Men i den sista avdelningen blir det nog en viss påverkan neråt pga din egen insats. Det beror såklart även på hur stor omsättning alla övriga spelare når upp till. Och höjer du insatsen blir det desto värre.

Hur som helst så är omsättningen i vinnarspels-potterna bara bråkdelar av omsättningen på V75. Och det är den stora omsättningen som ger V75 ( och även de andra streckspelen ) dess styrka. I normalfallet så sänker inte ens egna vinnarrader utdelningen särskilt mycket. Men om man ska försöka vinna stora pengar på Vinnarspelet så kommer du ganska snart till en punkt där din egen insats sänker ditt odds ganska rejält.