![]() |
Vem tar spets först i avd6?!
|
Tror också på velvet idag. Lutar åt ett tvsystem. Avslutar med 2 spik. DD blir detsamma 6-7.
|
Dagens bästa spik:
7 Angel Of Attack - Bergh har toppform, hemmabana och A.O.A laddas och flyger till spets alternativt övertar efter lite mer försiktig start. Sänker från dödens om så behövs! Felfri vinner den lätt! 40% är högt men en klar är en klar! Dagens näst bästa spik: 6 Raz Mackenzie - Roger Nilsson är snällt sagt så lite V75-kusk/vinnare man kan komma men inte ens det här kan han lägga! Hästen har återfunnen toppform och såg bländande ut vid segern sist! Tung, spänstig och storleken gör att det ser ut som han äter upp dom! Toppen med strykning av Ready For More, nu spår 5 och inget hinder mot spets. Köra rakt fram, titta på klockan, trolla bort 500 meter och gasa kan väl för i helvete inte Roger Nilsson misslyckas med? 17% är jättebra! Dagens miljondrag: 11 Unreturned Love till 3% är spelvärt! Javisst... kusken är vad han är på V75 och spåret inte roligt men hästen är tung, stark och har toppform! Lär gå vasst sista 400! 12 Sjö Odin och 14 Juni Faks till 8% respektive 2% är kanonbra! 3 Pave Faks har många förespråkare men den är ju mer osäker än ett presidentval! 15 Tangen Haap är stor favorit och herr Karlsson lovar vinst fram och baklänges "växlar dom på en långsida" låter det på förhand och visst! Packet framför är inga problem! Däremot får han dra fram mina drag och dom är lika hårda men speedigare! Mina drag står nog schack matt om Tangen går direkt men jag hoppas och tror att herr Karlsson har underskattat dom och går varvet kvar! Då blir han omåkt sista 100! 7 Velvet Girl och 9 Voulez Vous till 5 respektive 6%! Finska Velvet Girl är startsnabb och har tagit tunga skalper i Finland! Allt finns där! Tyngd, speed och form! Rankar hästen som tvåa bakom favoriten Zenit Brick och är ett fint drag som rensar friskt! Voulez Vous har en riktig klant i jollen men här är det bara åka med och hålla tummarna för fin position. Kommer spurta vasst till slut och om den får sitt lopp blir hästen livsfarlig. Kapacitet, form och speed finns där! Se upp! Mina viktigaste tankar inför dagen.... |
Citat:
|
Citat:
Är det spelvärldes tankar Doob? |
Mitt bolagssystem (förra veckan fick vi 1300 och veckan dessförinnan 56000. Totalt under året är vi 39' plus):
1) 1,3,4,7,9,11 r2-6 (avgörande vem av 1 eller 7 som tar ledningen. Vid strid kan någon bakifrån skrälla) 2) 1,2,5,7,9,14,15 r4-6 (stolopp utskrivet för att vara svårlöst. Skor på favoriten 1 är ett litet minus. 2 och 15 är mina förstahästar. Gardera!) 3) 7 r4-9 (favoriten 7 har bäst kapacitet. Spelvärd spik till 41 %) 4) 15 r3-12 (storfavoriten 15 har vunnit åtta av 12 lopp i år. Äter upp motståndet på sista bortre långsidan och ledaren slocknar på upploppet) 5) 5,7,12 r6-9 (skrotdivisionen vinner 12 med Erik. 7 är snabb ut men det är många snabbstartare innanför. Det här kan bli överpace. 5 Montdore felfritt?) 6) 1,2,6,9,10 r3-11 (om jag litat på kusken skulle jag spikat 6. Favoriten 2 var usel senast efter att varit bra i starten före. 1 är norrlandstränad och klarar vintermiljön. 9 gynnas av brodd. 10 tror Troels benhårt på) 7) 4,5,7,8,9 r2-6 (avslutningen står i första hand mellan storfavoriten 4 och underskattade finskan 7. Finskan har vunnit tre av sina fyra senaste starter och felat en gång. Tidigare Goop-lärlingen Risto kommer i angeläget ärende. Men här finns tufft motstånd) Kostar 1575:-. |
Nä hörrni. Bergh åker inte till sin gamla hemmabana för att fisa runt och mysa i sin nya
husbil. Lär vara dunderladdat på alla kanter, mig lurar du inte. :cheers: |
Citat:
|
Citat:
|
Berg gav väl mer eller mindre klart på Angel och Montdore i går
|
Citat:
|
Bedövaren idag kan vara Casper W.F. Lite baissning på hästen - kan
passa bra idag om det blir knepig bana. Kallgrader och kanske lösgrus på ytan? |
Citat:
|
Citat:
Det kan vi väll unna honom. Säger ju lite också hur jävla fel det är att ha guld under Nov-Mar då det är riktiga skräplopp framför allt när det går norr över då få vill resa så långt. |
Citat:
|
Citat:
Men ack att förty alla hästar kan vinna. |
Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
Jag håller med Helge och er andra, som säger att man ska se upp med de Berghtränade hästarna. De är på väg uppåt efter den långa nedgången i och med flytten. Bergh vinner just nu lopp i parti och minut. |
Hellvette!!!! Nu har dom strukit 9 och 10 i V75-6. Då får jag in 3 och 11 som reserver. De "onödiga" strecken hade jag behövt i något annat lopp.
Fast det är ju genom sådana här strykningar folk har fått in miljonvinster. Alltså genom sanslös tur och inte skicklighet. |
Citat:
|
Citat:
Sannolikheten att Bergh vinner med Donna Mearas idag är lika stor som att han skulle använda Schampo när han står och duschar :) Däremot tror jag han har ruskigt bra chans med Montdore förutsatt att den inte behöver gå med skor.. |
Picasso struken
|
Citat:
5 hästar anmäld bfro. De kommer alltså att ändra, innan start? För att förvilla spelarna? |
Citat:
|
Citat:
Donna SKA vara favorit men i nuläget lite väl stor sådan.... Chanslös? Knappast.... |
Citat:
Är ju inte ovanligt att tränare har helt olika åsikter. Men en timme innan spelstop ska det vara anmält, så än finns tid att ändra utan att vi ska gnälla. Kan tänka det idag anmäls mer ¢¢ i alla varianter i hopp om att kunna köra så innan man vet, lurigt med banan. |
Citat:
När det inte ens är spetsgaranti samt att jag vet att den inte kommer få sitta i spets och trolla bort ett varv med Kaj på utsidan så anser jag den chanslös. Är det nån man ska ha med på kupongen istället så är det isf Racer Rose som känns hyperintressant idag :) |
Citat:
|
Citat:
Annars gissar man att det har mindre betydelse. Mvh Uffe |
Det blir nog ingen bra dag för Bergh. Skor runt om på både Donna och Montdore vilket gör dom helt chanslösa...
|
Jag har 9 hästar mot Donna Mearas.Det om något är klartecken på att hon vinner med ca ett halvt upplopp
|
Bergh kör i ilska.
|
Citat:
|
Bergh ser inte bekväm ut i Nahars jänkarvagn.
|
Dagens Gulddivision tillika Top7 - Svårt, svårt. Ingen har visat form, ingen vinner ihjäl sig, nån kommer ut efter lång vila...FDG eller SIB spetsar väl - och släpper till favoriten. Händer det nåt sen? Finns väl ingen, förutom Erik, som vågar syna dödens. Nä, det här är inget roligt lopp att försöka bena ut.
1 Beau Mec? Vann efter ett åtta månaders långt uppehåll i regi Bergh och matchar väl de här vid sunda vätskor. Men hamnar? 2,3,10,11 är väl ren utfyllnad. Skulle tvåan (IW) få låna Nahars nyinköpta jänkarbike? Tvivlar på att Janne Norberg blir 30 m bättre i den, men han får ju ofta iväg dem från start. Nä, olösligt - om inte favoriten vinner. Kallblodsloppet ser också upplagt ut. Den enda som jag ser eventuellt sticker ut är 13 Krusse. När han vann till över 80 vändor för ett par starter sedan så stod han ju 20 meter sämre än ex både Junifaks och Sjö Odin. Plockade minst 30 m upploppet ner och är förmodligen gynnad av att det andra blir trötta och att upploppet är långt. Långsökt, naturligtvis. Trio? Nån verkar iaf lagt ett par tior på vinnarspelet... Lite förvånande, kanske, är att 14 Junifaks står i enbart 2%. Erik Adielsson upp borde väl vara 10% iaf... Mina tankar: V75:7 - 8 Ottens Casher Bästa hästen i loppet. Favoriten blir manglad, Örjan hittar ner i andra par utvändigt. Då blir det inte ens hårt i mål. Över sex gånger pengarna i dagsläget. Tyvärr hörde jag på liven att hela jävla studion tänker gå på den. V75:2 - 13 Nosoupforyou Kallt läge, sämsta kusken - men först på turordningen! 15 Mellby Darling är en hård märr men den här vann på ett bra sätt för några starter sedan och har därefter varit ute mot hårt motstånd. Trio? I övrigt noterar jag äntligen bra startspår och bike på nummer 3 Hot Pride i V75:3, som Erik Adielsson vurmade för efter att han hade kört bort den på Bergsåker, och Redens häst i V75:6 - tre raka 12-tider över 2140, nu bra läge igen, bara 3% på strecken. Men det här vinner väl 1 Premier Kronos, framlänges och baklänges? Lycka till! |
V5-spikarna blir Angle Of Attack och Raz Mackenzie.
|
Robert Bergh är tydligen megalampa i V4:4. Voltstart. Oerfaren häst. Läge att spela emot?
3,6,7,9 - 50 spänn runt om. |
Citat:
|