Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla Jackpott (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27680-v75-solvalla-jackpott/)

Stankarn 2016-11-25 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av dingo1337 (Inlägg 512273)
Inte ofta Peter ger fem getingar till en häst!

Hoppas att streckprocenten ökar, har varit förbi några affärer och alla (säger alla) spikar Thaigern, merparten med OTP ensam i loppet före.

Det är bara att spika emot!

trance_error 2016-11-25 15:32

Nån som vet hur Petter Karlson tänker kring Charming Soldier?
Ska han köra i spets?

spalato 2016-11-25 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 512277)
Nån som vet hur Petter Karlson tänker kring Charming Soldier?
Ska han köra i spets?

Ja , absolut. Han är inte intresserad släppa till någon

spalato 2016-11-25 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 512260)
Haha, det var bland det finaste du sagt tror jag, i enormt klen konkurrens vad gäller den biten, jag väljer att vara hedrad över hur du beskriver min häst och ignorerar det som står om mig som tränare mellan raderna
.
Han är knappast någon Varenne eller Bold Eagle, det han har gemensamt med dom är möjligtvis viljan att vinna, fysiskt är de formel1 och han en STCC-Volvo. Vi mötte ju Sauveur några ggr och tyvärr får jag väl erkänna att vi blev avklädda även om han var på topp, eller nära det iaf.
Han är inte på topp jämnt, när Erik körde gången innan var han väl 15m sämre. För att vara så bra måste jag toppa honom till max, och det kan jag tyvärr inte göra till varje start då han blir för sliten då. Efter såna totala urladdningar behöver han många gånger vila lite eller få en lugnare period i alla fall.

Vi har ett lite annat upplägg jämfört med förra året och har varit försiktigare och försökt bygga upp formen långsammare med förhoppningen att han ska hålla en högre nivå längre och inte gå så totalt ur form som han gjorde förra vintern. Sen fick han ett problem i samband med Harpers som tog ett tag att komma rätt med.

Vidare blev det betydligt svårare att ha upplägget med kvalitetsträning och sen ett lopp i kroppen innan en större uppgift i.o.m att han tjänade ungefär en miljon på 12månader, för att få ett lopp i krppen fick han gå 12 full väg och det blir lite för tufft då. Iaf förut, han har faktiskt blivit ännu hårdare i kroppen.
Hans styrkor är främst viljan, sen har han en bra förmåga att ta åt sig träning och går att toppa osedvanligt mycket jämfört med de flesta hästar, det går att få honom bättre än han egentligen är så att säga.

Uppdateringen efter sista torsdagsjobbet är att han var rappare än nånsin.

Hej Oskar!
Min första tanke när startlistorna släpptes var att ettan håller upp ledningen. Då är loppet över. Flemming sätter på en bike nu dessutom. Ökar i startsnabbhet säkerligen.

mackpeter 2016-11-25 17:30

Jag letar frenetiskt efter att välta de två dunderfavoriterna i slutet.

V75-7
Finns det på kartan, att 5 Zenit Brick rusar till ledningen? Då får han 3 Thaiger Exclusive i dödens. 4 Da Vinci Boko andra ytter. Just nu streckar jag 3,4 och 5.

V75-6
Flera startsnabba utanför 1 OTP. 3 Explosive de Vie slog 2 Nadal Broline senast. OTP har hoppat förr från start. Johnny vet inte förrän framme vid vingen om han kan ladda eller måste ta det lugnt. Han kan bli kvar på innerspår. 9 Thai Broadway var dunderfavorit i Bjerke mot Ivar Sånna och Nahar. Han fick inget fäste i banan och skrattade åt Björn, när han började driva med tömmarna. I morgon är det spö. Han kan få en fin rygg och spurta ner det här gänget till 3,5 %. Just nu streckar jag 1,2,3 och 9.

spalato 2016-11-25 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 512286)

V75-7
Finns det på kartan, att 5 Zenit Brick rusar till ledningen? Då får han 3 Thaiger Exclusive i dödens. 4 Da Vinci Boko andra ytter. Just nu streckar jag 3,4 och 5.

V75-6
Flera startsnabba utanför 1 OTP. 3 Explosive de Vie slog 2 Nadal Broline senast. OTP har hoppat förr från start. Johnny vet inte förrän framme vid vingen om han kan ladda eller måste ta det lugnt. Han kan bli kvar på innerspår. 9 Thai Broadway var dunderfavorit i Bjerke mot Ivar Sånna och Nahar. Han fick inget fäste i banan och skrattade åt Björn, när han började driva med tömmarna. I morgon är det spö. Han kan få en fin rygg och spurta ner det här gänget till 3,5 %. Just nu streckar jag 1,2,3 och 9.

Zenit Brick har formen på topp ! Kan vara en chansspik. Om två träter , då kan Lill-Goop komma in i matchen....

mackpeter 2016-11-25 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 512287)
Zenit Brick har formen på topp ! Kan vara en chansspik. Om två träter , då kan Lill-Goop komma in i matchen....

Jag är ingen beundrare av Goop som person. Men han är en j-vel på att köra. Både från start och att hålla igång över linjen.
I morgon kör han i sex V75-avdelningar.

V75-1 14 Evening Prayer. Startar ofta i V75 utan att vinna. Inte här heller.
V75-3 3 Wild Honey blir favorit och har ypperlig chans.
V75-4 8 Next To None Sib är understreckad till 3 % mycket pga dåligt spår. Se upp!
V75-5 1 Erik Sting kan leda från start till mål.
V75-6 9 Thai Broadway var dunderfavorit senast på Bjerke med opassande bana och utan spö. Fastlåst med allt kvar gången innan. Nu bortglömd till 3,5 %. Ett fynd.
V75-7 8 Heartbreaker V.S. startar hela tiden i V75 och kommer från två segrar. Nu dåligt spår men kan överrraska till 7 %.

Björn kan nog vinna två-tre avdelningar. Jag streckar honom i avd 3,4,5 och 6.

spalato 2016-11-25 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 512294)
Jag är ingen beundrare av Goop som person. Men han är en j-vel på att köra. Både från start och att hålla igång över linjen.
I morgon kör han i sex V75-avdelningar.

V75-1 14 Evening Prayer. Startar ofta i V75 utan att vinna. Inte här heller.
V75-3 3 Wild Honey blir favorit och har ypperlig chans.
V75-4 8 Next To None Sib är understreckad till 3 % mycket pga dåligt spår. Se upp!
V75-5 1 Erik Sting kan leda från start till mål.
V75-6 9 Thai Broadway var dunderfavorit senast på Bjerke med opassande bana och utan spö. Fastlåst med allt kvar gången innan. Nu bortglömd till 3,5 %. Ett fynd.
V75-7 8 Heartbreaker V.S. startar hela tiden i V75 och kommer från två segrar. Nu dåligt spår men kan överrraska till 7 %.

Björn kan nog vinna två-tre avdelningar. Jag streckar honom i avd 3,4,5 och 6.

Tittar man på TT:s rank på deras första hästar. Föjande kuskar vinner då = 2 × Takter 2× Goop 2× Erik 1× Örjan . Ger nog 2-3 tusen på v75. Lirade ×100

trance_error 2016-11-25 18:52

Tror framspår hästarna vinner i första, streckar 2,3,6

Peter U i sista spets o slut.

spalato 2016-11-25 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 512296)

Peter U börjar & avslutar med sina treor ??
Erik börjar & avslutar ??

trance_error 2016-11-25 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 512298)
Peter U börjar & avslutar med sina treor ??
Erik börjar & avslutar ??

Erik A:
I första är det lång väg fram, kan bli strul så tar bort den helt, inga dåliga hästar på framspår.
Om man tror att Erik vinner från dödens i sista så ska man absolut ta me den :)

Föredrar Peter U alla dagar i veckan på den dubbeln :)

mackpeter 2016-11-25 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 512296)

Jag har problem med de två avdelningarna.
Tror Erik får en superstart i första med 15 från springspår och äter upp ledarna på upploppet. Blir min spik. Alternativt streckar jag 2,3 och 15 - men vill egentligen även ha med 6 och 11.
I sista blir det 3,4 och 5.
Alternativt blir det tre streck i första och spik i sista, vilket du förordar.
Vi har 20 timmar att tänka.:cheers:

spalato 2016-11-25 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 512300)
Jag har problem med de två avdelningarna.
Tror Erik får en superstart i första med 15 från springspår och äter upp ledarna på upploppet. Blir min spik. Alternativt streckar jag 2,3 och 15 - men vill egentligen även ha med 6 och 11.
I sista blir det 3,4 och 5.
Alternativt blir det tre streck i första och spik i sista, vilket du förordar.
Vi har 20 timmar att tänka.:cheers:

Kan vara så att där folk gaddar , där vinner favoriten. 15 borde vinna då.....bara lite omvänd psykologi...

drakdead 2016-11-25 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 512295)
Tittar man på TT:s rank på deras första hästar. Föjande kuskar vinner då = 2 × Takter 2× Goop 2× Erik 1× Örjan . Ger nog 2-3 tusen på v75. Lirade ×100

Hur går det för TT nu för tiden?Har inte tillgång till dem,men får skrytmejl från SS där man verkar kunna leva på deras tips(har inte tillgång till deras tips heller)

kungpurre 2016-11-25 20:04

Andelsspel V75 ATG tillsammans

Någon som vill vara med på filsystem imorgon
100kr / andel . Jackpot 43 mille

https://tillsammans.atg.se/lagsida/28383/alreadymember

Ztazze 2016-11-25 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 512307)
Hur går det för TT nu för tiden?Har inte tillgång till dem,men får skrytmejl från SS där man verkar kunna leva på deras tips(har inte tillgång till deras tips heller)

Tillgång? Är du portad från en sida som säljer travtips?

Ztazze 2016-11-25 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 512260)
Haha, det var bland det finaste du sagt tror jag, i enormt klen konkurrens vad gäller den biten, jag väljer att vara hedrad över hur du beskriver min häst och ignorerar det som står om mig som tränare mellan raderna
.
Han är knappast någon Varenne eller Bold Eagle, det han har gemensamt med dom är möjligtvis viljan att vinna, fysiskt är de formel1 och han en STCC-Volvo. Vi mötte ju Sauveur några ggr och tyvärr får jag väl erkänna att vi blev avklädda även om han var på topp, eller nära det iaf.
Han är inte på topp jämnt, när Erik körde gången innan var han väl 15m sämre. För att vara så bra måste jag toppa honom till max, och det kan jag tyvärr inte göra till varje start då han blir för sliten då. Efter såna totala urladdningar behöver han många gånger vila lite eller få en lugnare period i alla fall.

Vi har ett lite annat upplägg jämfört med förra året och har varit försiktigare och försökt bygga upp formen långsammare med förhoppningen att han ska hålla en högre nivå längre och inte gå så totalt ur form som han gjorde förra vintern. Sen fick han ett problem i samband med Harpers som tog ett tag att komma rätt med.

Vidare blev det betydligt svårare att ha upplägget med kvalitetsträning och sen ett lopp i kroppen innan en större uppgift i.o.m att han tjänade ungefär en miljon på 12månader, för att få ett lopp i krppen fick han gå 12 full väg och det blir lite för tufft då. Iaf förut, han har faktiskt blivit ännu hårdare i kroppen.
Hans styrkor är främst viljan, sen har han en bra förmåga att ta åt sig träning och går att toppa osedvanligt mycket jämfört med de flesta hästar, det går att få honom bättre än han egentligen är så att säga.

Uppdateringen efter sista torsdagsjobbet är att han var rappare än nånsin.

Stor eloge Oskar till din öppenhet.

Hatten av :hattenav:

spalato 2016-11-25 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 512312)
Stor eloge Oskar till din öppenhet.

Hatten av :hattenav:

Tog med Usain på mitt privata system. Tumregeln är att man tar aldrig bort en häst , som kommer ifrån seger

Kusken1 2016-11-25 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 512286)

V75-7

V75-6

Ja, OTP stor galopprisk, NOT. När han hoppade i Oslo i höstas var det första gången på 2-3 år. Tror han galopperat Max 3 ggr i hela sitt liv.

drakdead 2016-11-25 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 512310)
Tillgång? Är du portad från en sida som säljer travtips?

Har räknat ut för några år sen,när jag på olika vägar fick tillgång till travtjänsternas tips ,att det inte funkarriktigt så.Speciellt när dom sätter V-75or som ger flera hundra tusen.Det går ju inte ihop,om prenumeranterna spelar efter deras tips blir det inte sådan utdelning.och då kan man räkna ut att dom inte spelar själva(personalen har säkert inte ens deras förslag som personalspel)

flaque 2016-11-25 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 512313)
Tog med Usain på mitt privata system. Tumregeln är att man tar aldrig bort en häst , som kommer ifrån seger

Rekordet 12,4Am som han har på medel, satt han i november i fjol
när han vann bronsfinalen på valla 2 längder före Takethem

dingo1337 2016-11-25 22:53

En andel kvar just nu på laget till imorgon!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/6VJM-86K4-28493

tompa87 2016-11-26 01:41

Vad betyder det för Lasse att Conny blivit struken? Får Lasse spår 7 eller går han då utan kamrat på insidan? Borde ju vara fördel hursomhelst? :-) är trav novis, har inte riktigt förstått hur det fungerar när hästar blir strukna innanför :-)

MatsE 2016-11-26 01:47

Nr 10 Special Promise 1%

tomtom2 2016-11-26 07:22

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 512345)
Vad betyder det för Lasse att Conny blivit struken? Får Lasse spår 7 eller går han då utan kamrat på insidan? Borde ju vara fördel hursomhelst? :-) är trav novis, har inte riktigt förstått hur det fungerar när hästar blir strukna innanför :-)

Alla hästar med spår 5-8 flyttas in ett hack bakom vingen,
Uncle Lasse får alltså spår 7 istället för 8, liten fördel.
Om han däremot haft spår 8 i voltstart hade ingen ändring skett
givetvis.

chompipe 2016-11-26 07:35

Charming Soldier leder hela väggen eller To Be or no to be fångar de..2 hästar lopp.. är ner på jorden igen ...;)

Espo 2016-11-26 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av chompipe (Inlägg 512350)
Charming Soldier leder hela väggen eller To Be or no to be fångar de..2 hästar lopp.. är ner på jorden igen ...;)

Tycker kretsen runt hästen mellan raderna inte riktigt verkar tro på det över medeldistans. Får han dessutom tryck av 2an under vägen är det upplagt för en tredje. Örjan kommer som vanligt i 4-5e spår in på upploppet och sveper fältet...

Nedomansky 2016-11-26 09:47

Dags för 9 Carabinieri avd. 4. Lycka till!

shjuve9le 2016-11-26 09:51

Ja låser på 2-9 charmerande samt oceanlikt

mackpeter 2016-11-26 10:22

Solen skiner och det är 6 plusgrader på Solvalla kl 10.
Hur lägger man upp speltaktiken idag? Vinner storfavoriterna Nancy America, OTP och Thaiger Exclusive blir det förmodligen ingen utdelning på fem eller sex rätt. Det är jackpot och då gäller endast att pricka sju rätt. Och hoppas att ett par av ovanstående favoriter av något skäl åker på däng.

shjuve9le 2016-11-26 10:36

Om Nancy osv vinner så är det fleris. Eller v5 kanske

Espo 2016-11-26 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 512364)
Solen skiner och det är 6 plusgrader på Solvalla kl 10.
Hur lägger man upp speltaktiken idag? Vinner storfavoriterna Nancy America, OTP och Thaiger Exclusive blir det förmodligen ingen utdelning på fem eller sex rätt. Det är jackpot och då gäller endast att pricka sju rätt. Och hoppas att ett par av ovanstående favoriter av något skäl åker på däng.

Kan ge bra betalt även om två av dessa vinner, men då behöver man få in 3-4 singel procentare i övrigt. Själv spikar jag OPT. Försöker fälla övriga även om jag tycker Thaiger är ett spikalternativ, så är det inte roligt att sitta med två storisar kvar. Nancy kanske bara är bäst, men jag tycker det är givet att försöka fälla från 15e. Läget har fält bättre hästar än Nancy tidigare...

mackpeter 2016-11-26 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 512365)
Om Nancy osv vinner så är det fleris. Eller v5 kanske

Fleris på V75 förstår jag. Men V5 med OTP och Thaiger blir det ju go'natt. Än värre om de kompletteras med 1,3 eller 8 i V5-1, 1 Slide So Easy i andra och Erik Sting eller Aron Palema. Kanske en femtilapp.
DD med dunderfavoriterna ger 4 ggr. Skapligt odds.
Vill man leta större pengar får man pröva Top 7. Fast då krävs mycket skicklighet att klura ut vem som blir sjua.:sweatdrop:

mackpeter 2016-11-26 12:00

Så här blev till slut dagens bolagssystem.
Systemet bygger på att pricka sju rätt pga av överbetalning genom jackpot. För att få tillbaka insatsen krävs sannolikt, att någon/några av de tre dunderfavoriterna i första och de två sista avdelningarna spricker. Systemet innehåller också ett par skrällar.

1) 3,15 r2-6 (Peter U säger att 3 är bättre i volt än auto. Han strider mot 2 om ledningen. 6 provar från springspår och har kapacitet att vara bland de fyra. 15 kan få en kanonstart från springspåret. Hon har bäst kapacitet i fältet, vilket krävs för att runda hela detta gäng. Det är alltid risk att ledaren rinner undan om det blir trafikhinder för favoriten. Rank 15-3-2-6-11.....)

2) 2,3,4,5,9,10,11 r6-8 (lägsta klassen garderas)

3) 1,3,8 r10-6 (1 är startsnabb och visade toppform i Breeder's. 3 och 8 är fyraårsstjärnor i världsklass)

4) 1,3,7,9 r5-12 (1 håller ledningen och kan vara en sund spik. 3 och 9 har form för vinst. 7 håller vi tummarna för till 5,5 %)

5) 1,8 r3-5 (8 har bäst kapacitet men uselt spår. 1 och 3 kör om ledningen men Björn håller ut Tillman. 1 och 8 är ett bra lås)

6) 1,2,3 r9-5 (1 är en av världens bästa hästar och vinner med stor sannolikhet. 3 slog 2 senast och för utdelningens skull streckas de)

7) 3,4,5 r8-1 (3 har höjts i regi Peter U. De dundrar mot ledningen och har toppchans. 5 lyser det toppform kring. Han är också startsnabb. Erik är en snabbtänkt taktiker. Nurmos vet hur man ställer en häst i ordning. 4 radar upp segrarna och blir understreckad pga kusken)

Kostar 1512:-. Lycka till!

Stekel 2016-11-26 12:40

Förstår verkligen inte hur kollektivet tänkt i första när de gjort Nancy till så stor favorit, räknar de med ledning bara för att den har springspår eller (det är ju springband också, extra anlopp men blir inte starten kanon blir det till att backa ner istället för att hamna före alla på tillägget)? Kommer Evening Prayer en bit före i starten är det jämnt skägg dem emellan vill jag påstå och tidsmässigt står ju starthästarna tokbra inne.

mackpeter 2016-11-26 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 512313)

Om man följer din tumregel Spalato blir systemet så här

5,12,15
2,4,10
1,3,5,8
1,7
2,5,6,8
1,5,11
2,3,4,5,6,8 och kostar 2592:-.

Om man spikar OTP kostar det 864:-. Tjae - värre system har jag sett. Skulle inte förvåna mig om det sitter.:lol:

Stekel 2016-11-26 13:21

Då var mitt system klart, så länge jag får in tillräckligt med andelar

1,2,(3),4,6,8,14,15
1,2,(3),4,(5),6,9,10,11
3,8
1,3,5,7,9,10,11,12
8
1
1,2,(3),(4),(5),6,7,8,9,10,11
Krav: Minst en ( ) 6624 rader

Jag stänger butiken och slänger in den här när jag fått ut alla andelar, 3*500kr ska till fortfarande och ni är välkomna!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/U93Q-59V8-4313

Edit: Ja det är ett riktigt fegdrag att dubbla i tredje men nu får det bli hängslen och livrem idag!

mackpeter 2016-11-26 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 512378)
Förstår verkligen inte hur kollektivet tänkt i första när de gjort Nancy till så stor favorit, räknar de med ledning bara för att den har springspår eller (det är ju springband också, extra anlopp men blir inte starten kanon blir det till att backa ner istället för att hamna före alla på tillägget)? Kommer Evening Prayer en bit före i starten är det jämnt skägg dem emellan vill jag påstå och tidsmässigt står ju starthästarna tokbra inne.

Jag tycker att Nancy är en berättigad favorit. Hon har i sina fyra senaste starter tjänat mer än någon på start gjort i hela sitt liv. Hon är startsnabb, har springspår en vaken Erik i vagnen och brakar direkt till 3-4 ytter. Björn gav upp det här i t ex Björnkollen igår. Dessutom säger Flemming, att Nancy har bättre vinstchans än Slide So Easy.
Starthästarna går 13 tider. Pandora Face, Pense Kloster och Mellby Darling är startsnabba. Om någon av dem får vara i fred i ledningen kan hon rinna undan. Men då krävs nog att Nancy får trafikproblem sista varvet.

korpo 2016-11-26 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 512346)
Nr 10 Special Promise 1%

Tack för tipset. Den tar vi inte med.

Kocken14 2016-11-26 13:40

Ser ju faktiskt favoritbetonat ut i dag, men här kommer två skrällar som kan höja utdelningen.

Avd 1- Här hoppas jag att Racer Rose 1% kommer iväg och hittar ner typ tredje inner, sen när Nancy trycker på 800 meter kvar så kommer garanterat luckan och kanske,kanske kan skrällen vara ett faktum.

Avd 4 - Om Björn kastar loss Next to non sib 3% och kommer till ledningen någorlunda smärtfritt, kör där vet ja.Såg ju smällfin ut i lördags