Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla Jackpott (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27680-v75-solvalla-jackpott/)

trance_error 2016-11-20 18:46

V75 Solvalla Jackpott

Finaler på V75 denna Lördag.
Positionerna kommer avgöra mycket.
Dags o plugga.

Espo 2016-11-20 19:20

Ser väl vid första ögonblick öppet ut!

PU ställer i ordning Thaiger Exclusive och vinner nu innan bf-förbudet? Tror dock banan måste vara bra för vinst.

Håller On Track Piraten upp? I så fall lär han vinna!

Ställer Melander i ordning Uncel Lasse? I så fall är loppet över, annars läge att fälla.

Nancy America möter ingenting på sin volt i alla fall. Någon som kan gå väldigt snabbt på främre volten?

Manprinsen 2016-11-20 20:02

Target Kronos spetsar och leder länge, kanske hela vägen?

Ztazze 2016-11-20 20:21

Vid snabb överblick är det en ovanligt jämn finalomgång.

Ztazze 2016-11-20 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 511930)

Jo var ju lysande senast men favorit kommer Uncle Lass bli med Örjan trots spår 8 eller?

trance_error 2016-11-20 20:27

Hoppas verkligen Uncle Lasse drar på sig en hel del streck ska fällas från spår 8

Manprinsen 2016-11-20 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 511933)
Jo var ju lysande senast men favorit kommer Uncle Lass bli med Örjan trots spår 8 eller?

Ja allt annat vore en skräll. Går aldrig att räkna bort Örjan eller Tarzans hårdingar ändå. Wild Honey med första Goop kommer också dra på sig streck men det blir tufft som ensamt sto mot dom här. Spårlotten gjorde iaf att loppet blev intressantare.

Speedyearl 2016-11-20 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 511930)

Spetsar gör han säkert men aldrig att han håller undan för alla över 2140.

Ztazze 2016-11-20 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 511937)
Spetsar gör han säkert men aldrig att han håller undan för alla över 2140.

ord som "aldrig" "chanslös" "säker" etc hör inte hemma om man tippar trav. ;)

biddybye 2016-11-20 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 511924)
Ser väl vid första ögonblick öppet ut!

PU ställer i ordning Thaiger Exclusive och vinner nu innan bf-förbudet? Tror dock banan måste vara bra för vinst.

Håller On Track Piraten upp? I så fall lär han vinna!

Ställer Melander i ordning Uncel Lasse? I så fall är loppet över, annars läge att fälla.

Nancy America möter ingenting på sin volt i alla fall. Någon som kan gå väldigt snabbt på främre volten?

brilliance

Espo 2016-11-21 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av biddybye (Inlägg 511945)
brilliance

3 öppna lopp. Favoriter Uncel Lasse, OTP och Thaiger Exclusive är fällbara och spår 15 är alltid spår 15. Kan ge låg utdelning, men samtidigt bra chans på miljoner om 3 av ovanstående bränner...

Speedyearl 2016-11-21 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 511942)
ord som "aldrig" "chanslös" "säker" etc hör inte hemma om man tippar trav. ;)

Alla som spelar trav vet att allt kan hända och därför tar jag mig friheten att skriva aldrig trots att jag vet att det finns scenarion när den skulle kunna hålla undan, te.x om de 3-4 svåraste motbuden galopperar eller får punktering.

När det gäller chansvärdering så är det ju en gissning och inte en absolut sanning någon lämnar.

Kusken1 2016-11-21 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 511994)
3 öppna lopp. Favoriter Uncel Lasse, OTP och Thaiger Exclusive är fällbara och spår 15 är alltid spår 15. Kan ge låg utdelning, men samtidigt bra chans på miljoner om 3 av ovanstående bränner...

OTP lär inte bränna. Om han inte håller spets så handlar allt om att bara komma ut och ha fritt spelrum. Överlägsen detta gäng och det är synd att Propulsion inte är med så man hade kunnat få upp oddset mot 4 ggr pengarna. Nu lär OTP ge ca 1,85-1,90 på lördag och det är ett överords ändå.

lokatten 2016-11-22 01:36

KII

Tror på 3 To Be Or Not To Be med Christoffer Ericsson. Ev får han sällskap av 4 Ola Montana, som liten skräll då. Nicklas Westerholm kör.

lokatten 2016-11-22 02:10

Avd 3 Solvalla Grand Prix

Ställde upp hästarna i poängordning. Så här:

1 Target Sund, Adrian/Lutfi. 20 000 p! (?) 35 st/8 v, 2,5 m, rek 12,5 am.

10 In Vain Sund, Erik A/Redén. 13067 p! 29 st/7v, 2,1 m, rek 12,2 am.

3 Wild Honey, sto, Goop/Redén. 4750 p. 36 st/23v, 12,7 m, rek 12,7 am.

8 Uncle Lasse, Örjan/S Melander. 4650 p. 43 st/17 v, 9,1 m, rek 12,0 am.

Tror det får bli Onkel Lasse och Vildhonung, :popcorn:

Men om jag får råd alla fyra.

putte64 2016-11-22 07:15

Ranking 1 lopp, ni får själva gissa vilket :lol:
5,2,6,1,3,7,9,11,8,10,4,12.

Espo 2016-11-22 08:00

V75-5?😉

monimaker1 2016-11-22 08:57

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 512046)

Avd 4 givetvis...

putte64 2016-11-22 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 512050)
Avd 4 givetvis...

https://www.youtube.com/watch?v=UbapG8ss-CA

Feat 'Nej' :lol:

trance_error 2016-11-22 09:36

Citat:

Avd 2 eller 7 :)

putte64 2016-11-22 10:05

Du har "fuskat" genom att twittra med mig :)
Jag säger INGET :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 512053)
Avd 2 eller 7 :)

spalato 2016-11-22 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 512036)
OTP lär inte bränna. Om han inte håller spets så handlar allt om att bara komma ut och ha fritt spelrum. Överlägsen detta gäng och det är synd att Propulsion inte är med så man hade kunnat få upp oddset mot 4 ggr pengarna. Nu lär OTP ge ca 1,85-1,90 på lördag och det är ett överords ändå.

3 Explosive de Vie tvåa efter Propulsion senast. Utmanar !

Stankarn 2016-11-22 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 511936)
Ja allt annat vore en skräll. Går aldrig att räkna bort Örjan eller Tarzans hårdingar ändå. Wild Honey med första Goop kommer också dra på sig streck men det blir tufft som ensamt sto mot dom här. Spårlotten gjorde iaf att loppet blev intressantare.

Lär inte behöva göra allt grovjobb den här gången, iaf...? Kanske kan "gömmas undan" tills 300 kvar?

Stankarn 2016-11-22 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 512057)
3 Explosive de Vie tvåa efter Propulsion senast. Utmanar !

Aldrig.

Pellejönsar kommer aldrig att utmana så länge de är nöjda med smygresa och pengar.

Manprinsen 2016-11-22 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 512102)
Lär inte behöva göra allt grovjobb den här gången, iaf...? Kanske kan "gömmas undan" tills 300 kvar?

Ja andra-tredje utv och Lasse i dödens på Target får göra grovgörat då kan det funka med en smygare.

orroz 2016-11-22 22:19

Undrar hur Oskar har ställt iordning Usain Henna? Han vann finalen på Solvalla för ett år sedan ganska precis innan skoförbudet kom.
Har väl vunnit 2 finaler tidigare (just nu bara 3%)?
Blir det körning i början borde han kunna hitta bra position.

Espo 2016-11-22 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av orroz (Inlägg 512112)
Undrar hur Oskar har ställt iordning Usain Henna? Han vann finalen på Solvalla för ett år sedan ganska precis innan skoförbudet kom.
Har väl vunnit 2 finaler tidigare (just nu bara 3%)?
Blir det körning i början borde han kunna hitta bra position.

Ja slog ju Takethem då över aktuell distans. Kommer dock inte ihåg hur loppet såg ut den gången?

MattiasB75 2016-11-23 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 512116)
Ja slog ju Takethem då över aktuell distans. Kommer dock inte ihåg hur loppet såg ut den gången?

Takethem i spets och Usain Henna i dödens, mycket imponerande av Oskar och hans bästa kompis :-)

Edit: det skulle vara väldigt nice om Oskar och Usain kunde leverera en lika bra insats igen så att de kan tilldelas epitetet "Danskdödarna" :-p

lokatten 2016-11-23 05:33

Riksranken och jag

Har lust att spela den här omgången så satte igång i måndags tror jag, att titta på hästarna.
Redovisade mina funderingar ang avd 2 och 3 här.

Sedan fortsatte jag i natt att kolla lite snabbt: hästarnas tider, kuskar, plats i loppet, poäng mm. Även tränarna.

Satte dit de där gröna plopparna på "tavlan" så skulle komma ihåg mina val. Gott om tid att ändra.

Nyss damp Guiden ner i brevlådan. Har bara den den här gången, köper Aftonbladet ibland på tisdagar när dom tippar V86 och V75 men inte denna gång.

Som jag nämnt förut så har Guiden en redovisning som de kallar Riksranken, där de listar hur alla större dagstidningar och facktidningar har rankat.

Kollade och tyckte jag kände igen mig... Och dra mig på en liten vagn 100 mil men Ranken hade nästan exakt samma hästar som jag nyss tagit ut! Som första- andra- tredjerankade osv alltså.

Dessa hästar har jag ploppat ut:
Avd 1: 3, 13, 15
Avd 2: 2, 3
Avd 3: 1, 3, 8, 10
Avd 4: 1, 5, 7
Avd 5: 5, 8
Avd 6: 1
Avd 7: 5

Riksranken, tar med de fyra först rankade:
Avd 1: 15. 3, 6, 2
Avd 2: 3, 4, 9, 2
Avd 3: 3, 8, 1, 10
Avd 4: 1, 9, 3, 5
Avd 5: 8, 3, 2. 1
Avd 6: 1, 2, 3, 9
Avd 7: 3, 5, 8, 1

Alltså, i varenda avd har jag någon, några hästar som är med bland de fyra första på rankinglistan. Om Ranken har rankat rätt så blir det usel utdelning.:no: Men någon skräll ska väl kunna uppenbara sig.

putte64 2016-11-23 06:49

Jag vill inte vara elak, men du använder fel kriterier när du väljer hästarna.

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 512121)
Har lust att spela den här omgången så satte igång i måndags tror jag, att titta på hästarna.
Redovisade mina funderingar ang avd 2 och 3 här.

Sedan fortsatte jag i natt att kolla lite snabbt: hästarnas tider, kuskar, plats i loppet, poäng mm. Även tränarna.

Satte dit de där gröna plopparna på "tavlan" så skulle komma ihåg mina val. Gott om tid att ändra.

Nyss damp Guiden ner i brevlådan. Har bara den den här gången, köper Aftonbladet ibland på tisdagar när dom tippar V86 och V75 men inte denna gång.

Som jag nämnt förut så har Guiden en redovisning som de kallar Riksranken, där de listar hur alla större dagstidningar och facktidningar har rankat.

Kollade och tyckte jag kände igen mig... Och dra mig på en liten vagn 100 mil men Ranken hade nästan exakt samma hästar som jag nyss tagit ut! Som första- andra- tredjerankade osv alltså.

Dessa hästar har jag ploppat ut:
Avd 1: 3, 13, 15
Avd 2: 2, 3
Avd 3: 1, 3, 8, 10
Avd 4: 1, 5, 7
Avd 5: 5, 8
Avd 6: 1
Avd 7: 5

Riksranken, tar med de fyra först rankade:
Avd 1: 15. 3, 6, 2
Avd 2: 3, 4, 9, 2
Avd 3: 3, 8, 1, 10
Avd 4: 1, 9, 3, 5
Avd 5: 8, 3, 2. 1
Avd 6: 1, 2, 3, 9
Avd 7: 3, 5, 8, 1

Alltså, i varenda avd har jag någon, några hästar som är med bland de fyra första på rankinglistan. Om Ranken har rankat rätt så blir det usel utdelning.:no: Men någon skräll ska väl kunna uppenbara sig.

Skuumberg 2016-11-23 09:25

Citat:

Man skulle ju rycka skorna sist på 2:an i detta lopp men gjorde inte det och den vann ju ändå övertygande från spets till gött rens, rycker de skorna denna gång så spikar jag i allafall. :D

lokatten 2016-11-23 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 512123)
Jag vill inte vara elak, men du använder fel kriterier när du väljer hästarna.

Vilka kriterier bör man använda då? Självklara frågan: Vilka kriterier använder du?:) Men det vill du nog inte tala om...:D Jag vet inte "hur man gör". Men så blir det 0 vinst också. :cry:

Jajjan 2016-11-23 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 512132)
Vilka kriterier bör man använda då? Självklara frågan: Vilka kriterier använder du?:) Men det vill du nog inte tala om...:D Jag vet inte "hur man gör". Men så blir det 0 vinst också. :cry:

Att spela trav är som att råna en bank,
kan du räkna ut 30 av de 150 sätt som
gör att rånet går åt helvete är du riktigt
duktig.

Det fina med att välja trav före bankrån
är att du inte får problem med farbror Blå
så länge du lirar för ärligt förtjänade stålar.

Du kommer långt på att spela vinstrika
kuskar, bra spår, spetshäst.

Rata eller favoriter som haft längre
uppehåll, körs av tränare eller
en mindre vinstrik kusk.

Ta alltid bort favoriter från bakspår
som körs av av en kusk som sällan
vunnit på V 75= de vinner aldrig.

Sök skrällarna på utrustningsändringar,
brftro ffg, nytt huvudlag, ny vinstrik kusk
ffg, ( ex Red Chilli Pirat kördes av tränaren
Patrik Södervall, Örjan upp ffg till Åbys
stora pris 2006, vann båda heaten, jag
spikade RCP i båda löpen på kuskförstärkningen
av bibliska mått och sjuan satt).

Samt hästar som gjort bra löp från
svåra spår och lottats till vinstrikt
spår.

Se till att ha plats på systemet för att
fylla på med värmningsvinnare i sista
stund före spelstopp.

Viktigast av allt är att tro på dig själv
och inte till den du sist lyssnade till.

Det finns mycket att tillägga, men
du kommer en bra bit med ovan
enkla stolpar att hålla i när du
konstruerar systemet.

Lycka till Lokatten.

Jajjan

OskarSvanberg 2016-11-23 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av MattiasB75 (Inlägg 512120)
Takethem i spets och Usain Henna i dödens, mycket imponerande av Oskar och hans bästa kompis :-)

Edit: det skulle vara väldigt nice om Oskar och Usain kunde leverera en lika bra insats igen så att de kan tilldelas epitetet "Danskdödarna" :-p

Det var en ruskigt frän kväll. En kompis vann ju den omgången i VM i V75 och sen tidigare planerat gick han och jag och såg Sverige slå Danmark direkt efter. Häftigt lopp!
Innan skulle det inte gå att slå dansken, men efter 600m kände jag att det bara var att köra, var en sån dag, kollade vem som satt i dödens, norrmannen, bra han släpper, sen skulle Usain bara döda Take Them på bortre lång, knäckte till den lite på bortre lång så han inte skulle orka stå emot sen, plockade upp lite för att ha koll på Erik invändigt och några till, när de hissade nödflagg var det bara att köra.
Var helt sjukt, häftigt.

Nån gång borde alla få uppleva att sitta bakom en häst som vill vinna så mkt, bland de skönaste känslorna som finns.

Mange vann sedan finalen av VM i V75 förresten.

Det här spelade jag in medan jag fixade till Usains tassar i morse, inför lördag: https://youtu.be/lXbQabs1CTE

Kolla min hemsida, www.oskarsvanberg.se imorgon om ni vill ha mer info efter sista jobbet.

Stankarn 2016-11-24 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 512168)
Det var en ruskigt frän kväll. En kompis vann ju den omgången i VM i V75 och sen tidigare planerat gick han och jag och såg Sverige slå Danmark direkt efter. Häftigt lopp!
Innan skulle det inte gå att slå dansken, men efter 600m kände jag att det bara var att köra, var en sån dag, kollade vem som satt i dödens, norrmannen, bra han släpper, sen skulle Usain bara döda Take Them på bortre lång, knäckte till den lite på bortre lång så han inte skulle orka stå emot sen, plockade upp lite för att ha koll på Erik invändigt och några till, när de hissade nödflagg var det bara att köra.
Var helt sjukt, häftigt.

Nån gång borde alla få uppleva att sitta bakom en häst som vill vinna så mkt, bland de skönaste känslorna som finns.

Mange vann sedan finalen av VM i V75 förresten.

Det här spelade jag in medan jag fixade till Usains tassar i morse, inför lördag: https://youtu.be/lXbQabs1CTE

Kolla min hemsida, www.oskarsvanberg.se imorgon om ni vill ha mer info efter sista jobbet.

Men du...om du nu har en häst som är lika överlägsen som Varenne eller Bold Eagle, när du nu har en häst som vinner "när du vill"....varför nöjer du dig med att vinna bara var fjärde gång?

Alltså, hästen (Usain Henna) är outstanding, sättet han krossade Bravo Navaronne på senast var mäktigt, även om den kanske hade fått en liten tryckare (eller två), med en sån högstanivå är det helt oförklarligt varför den förlorar mot sånt mediokert motstånd i 75% av sina starter.

Varför har den sämre statistik än Bravo Navaronne, som den bara krossade senast? Det är ju inte Elitloppet och Åby stora pris du startar den i, vecka efter vecka...?

OskarSvanberg 2016-11-25 07:55

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 512258)
Men du...om du nu har en häst som är lika överlägsen som Varenne eller Bold Eagle, när du nu har en häst som vinner "när du vill"....varför nöjer du dig med att vinna bara var fjärde gång?

Alltså, hästen (Usain Henna) är outstanding, sättet han krossade Bravo Navaronne på senast var mäktigt, även om den kanske hade fått en liten tryckare (eller två), med en sån högstanivå är det helt oförklarligt varför den förlorar mot sånt mediokert motstånd i 75% av sina starter.

Varför har den sämre statistik än Bravo Navaronne, som den bara krossade senast? Det är ju inte Elitloppet och Åby stora pris du startar den i, vecka efter vecka...?

Haha, det var bland det finaste du sagt tror jag, i enormt klen konkurrens vad gäller den biten, jag väljer att vara hedrad över hur du beskriver min häst och ignorerar det som står om mig som tränare mellan raderna
.
Han är knappast någon Varenne eller Bold Eagle, det han har gemensamt med dom är möjligtvis viljan att vinna, fysiskt är de formel1 och han en STCC-Volvo. Vi mötte ju Sauveur några ggr och tyvärr får jag väl erkänna att vi blev avklädda även om han var på topp, eller nära det iaf.
Han är inte på topp jämnt, när Erik körde gången innan var han väl 15m sämre. För att vara så bra måste jag toppa honom till max, och det kan jag tyvärr inte göra till varje start då han blir för sliten då. Efter såna totala urladdningar behöver han många gånger vila lite eller få en lugnare period i alla fall.

Vi har ett lite annat upplägg jämfört med förra året och har varit försiktigare och försökt bygga upp formen långsammare med förhoppningen att han ska hålla en högre nivå längre och inte gå så totalt ur form som han gjorde förra vintern. Sen fick han ett problem i samband med Harpers som tog ett tag att komma rätt med.

Vidare blev det betydligt svårare att ha upplägget med kvalitetsträning och sen ett lopp i kroppen innan en större uppgift i.o.m att han tjänade ungefär en miljon på 12månader, för att få ett lopp i krppen fick han gå 12 full väg och det blir lite för tufft då. Iaf förut, han har faktiskt blivit ännu hårdare i kroppen.
Hans styrkor är främst viljan, sen har han en bra förmåga att ta åt sig träning och går att toppa osedvanligt mycket jämfört med de flesta hästar, det går att få honom bättre än han egentligen är så att säga.

Uppdateringen efter sista torsdagsjobbet är att han var rappare än nånsin.

commander 2016-11-25 09:36

Lysande oskar!

Kollade på filmklippet på din hemsida. otroligt cool usain henna verkar vara :)
och mkt bra info. fortsätt gärna med det. bra förklarat. kul inslag och lycka till på lördag. jag tror på dig

Spiken64 2016-11-25 12:40

Inte torskar Peter.U sista loppet?

dingo1337 2016-11-25 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 512267)
Inte torskar Peter.U sista loppet?

Inte ofta Peter ger fem getingar till en häst!

dingo1337 2016-11-25 14:19

Drog igång en V75 tillsammans också!
Spelar reducerade system med utgångspunkt i Travtjänsten och Spelvärdes analyser, toppat med egna idéer!

250kr x 10 andelar

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/6VJM-86K4-28493