![]() |
Bilbo Bs tror jag är stenklar efter senaste insatsen:) 5 lopp kvar att lösa
|
Azzaro La Marc! Är den så bra som goop och alla andra tror för ett klass 2 lopp? Låter ju som den är överlägsen av allt o alla vid felfri avgång, har ju 15,3 M Auto som bästa tid. Fattar ingenting, vore tacksam om nån kunnig kan förklara?
|
Spikar idag
Järvinn S K OTP Bryssel Glöm inte Great King Wine i avd 4 |
Stackars banarbetare! Regnar nu och även lovats snö. Lär bli en riktig kamp idag för att köra ok tävlingar på den banan.
|
Citat:
|
Citat:
http://www.voltstart.se/startlista/s...r=1&mode=total Exempel på "något tung bana". Vissa hästar här utmärker sig enormt. http://piclair.com/data/gsx0m.jpg |
Citat:
TAck! |
Kallblodsloppet.
Enligt Jens Sjödén vinner någon av de tre största favoriterna lopp med denna proposition. Favoriter är 1,5 och 7. För oss som tittar i lopparkiv mm konstateras, att 4,5,7 och 8 slår/får stryk av varandra huller om buller. 1 är i kallblodssammanhang att betrakta som en tvååring jämfört med varmblod. Han är ingen undantagshäst och rankas som femma i den norska kullen. Spår 1 garanterar dock en bra resa och motiverar streck. 7 Fender körs av Sveriges kallblodskuskkung Ulf Ohlsson. Ulf spikar sig själv efter att ha sett hästen i ett dunderjobb, där han avslutade sista 500 i 20-tempo med spända linor i veckan. Idag är det springspår och troligen SoS. De norska hästarna gynnas av körspö och vinner lopp i Sverige i parti och minut. Björnkörde 5 Remkvikk har vunnit sina fem senaste starter i Sverige. Fyraprocentaren 4 är inte startsnabb men stark som en isbjörn och får norskfödde Haugstad i vagnen. 7 är en möjlig men tråkig spik. Annars 1,4,5,7 och 8. |
Citat:
Ex Mon Petit Cheval 82 starter/2 starter på något tung bana, har dom lyckats pricka in nästan alla när det inte varit lite kladdigt? Gross Weight 45 starter/ 1 start när det varit lite kladdigt? Nja den listan säger inte så mycket tror jag. |
Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
|
Kommer bli riktigt krävande bana idag, något annat kan man inte tro.
|
Så här blev sammanfattningen av veckans tankebryderier i form av bolagssystem.
1) 2 r7-11 (här spikas 2 eller streckas 1,2,5,6,7,9 och 11. Jag tror att Björn har rättat till det som stört Azzarro La Marc till galopper och ställt i ordning honom till detta lopp) 2) 1,4,5,7,8 r2-11 (dessa kallblod slår varandra huller om buller. 7 blir storfavorit på ett dunderjobb i veckan, springspår och Ulf i vagnen) 3) 4 r8-5 (8 är minst lika bra som 4 men har rest närmare 200 mil denna vecka och möts av skitbana och skor, som hon inte är van vid. 4 SoS) 4) 1,2,4,5,9,10,12 r11-7 (detta treåringslopp skall garderas. 5 har guldkantad stam och vinner även från dödens om han behagar gå felfritt i sörjan. 12 är ett fynd till 4 %) 5) 1,2,3,4,7,9,10 r5-6 (förstahäst är 9 Darius Boko, vilket jag motiverat här under veckan. Men 2, som var halt förra veckan som favorit, säger Bergh att han åtgärdat problemet med. Jag garderar) 6) 2,8 r11-6 (2 såg fin ut som tvåa i dödens utanför Uncle Lasse senast. 8 klättrar i klasserna. Bra lås) 7) 1,3,4,5,10,11 r6-7 (Björn säger, att 1 leder i 1630 m. Jag väljer att gardera och blev särskilt imponerad av hemmahästen 11 senast - nu 12 %) Kostar 1470:-. Lycka till med jackpoten i sörjan! |