![]() |
V75 Färjestad
Avd 1. Se upp för 5 One Memphis. Den gjorde en "heroisk" insats senast från dödens där han gick i stort sett hela loppet. Inget dundertempo direkt men knappt så att Ryan Kronos kunde ta 20m trots betydligt bättre resa. Enda orosmomentet är väl galopp i starten då ekipaget inte såg helt fläckfritt ut.
|
Jorma vinner sista, spets o slut.
|
Citat:
Det kommer nog att bli min spik till helgen faktiskt. Såg smällfin ut senast och om det inte strular i starten så måste det vara en bra chans. |
Citat:
https://www.travsport.se/hast/visa/681236/resultat |
Citat:
1. Spets stark, outsider på det, ngt trög, tror den får svårt. 2. Felfri given. 3. Bra form, nummert för liten? 4. nej 5. form så det blir över 6. Inte så tokig valpig, skräll. 7. Tidig 8. Luring, svårbedömd, duger vid fin resa. 9. 3 åring, får gå i spåren, inte alls tokig, ändå tufft. 10 nej 11. kan komma in i matchen, rankas ändå ner. 12. nej |
Citat:
|
Funderar på att ta bort dina 3.
ALM felar oftare än jag byter kallingar... Citat:
|
Upplagt för TV-system på lördag med spik i sista - sos på 1 Next To None Sib. I ledningen kan han fortfarande köra, Jorma. Bara att hoppas att övriga hästar drar på sig spel från sina betydligt sämre lägen.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tror hästarna är typ 15-20m bättre i spets med Goop... |
Citat:
|
Västerbo hard cash och Bryssel blir det spik på! Sen lås på OTP och Anna mix.
|
Hur är Anna Mix med skor? Någon som vet?
|
Citat:
|
Lite sammanfattning kring spelvärda samt avslag:
Perfect Dynamite är van att möta tuffa gäng. Höll bra efter tufflöpning mot favoriten näst senast. Klart spelvärd! Hawk cliff känns kall som favorit med Jorma. Rankas ner rejält då det finns flera mer intressanta hästa i loppet. Avslag! Fossens Bonus har ju inte gett något lyssande intryck i spets bfr tidigare på V7. Skor och attack bakifrån verkar dock vara rätt medicin sett till senast och hästen har helt klart en ruggig grundkapacitet. Top of the world torska första gången från spets senast. Skor och startsnabb konkurrent invändigt gör det ganska iskallt. Avslag! Next to none sib ska gå med skor och få Jorma i sulkyn nu. Två klara minus och som favorit rankas den ner rejält. Även om den kan rinna undan på en 12-tid, så är det avslag! |
|
Ser inte så lovande ut.
|
Risken är att vi får en massa strykningar om banan inte är i tjänligt skick.
|
Citat:
|
Vem tar spets i sista avd??? 1 eller 3? Lite regn i morgon, banan?
|
NTNS borde väl klara av att hålla ut 3? Mellan dom finns ju också Pippi som är skapligt snabb ut = Solfjäder.
|
Man får väl vara nöjd om det blir en omgång överhuvud taget
|
Järvinn SK i andra tycker jag verkar intressant till 4%. Var klart före Remkvikk 15% senast dom möttes.
Kan även hitta några plus mot favoriten Fender, ett år äldre (tror jag är en fördel hos kallbloden) och härdad mot norskt motstånd. Ser att Haugstad ska köra från spår fyra men är det något annat jag missat? |
|
Citat:
|
Vaket, 100% rätt !
Citat:
|
Jag tänker låta min okunskap skina igenom här nu, men är det ett omöjligt scenario att det blir lite körning mellan OTP och Nadal, och det öppnar upp för Anna Mix?
|
Citat:
|
Citat:
Anna Mix är djävulskt stark och vinner många långlopp i Frankrike. Värst emot OTP till 16 %. |
OTP är väldigt mycket streckad, men jag spikar nog ändå. Lär köras i spets på lång distans. Litet fält och ingen lär vilja trycka på. Anna Mix laddas mot andra uppgifter i Frankrike.
|
Citat:
|
Citat:
|
Nån som har lite intervju angående Alleysson i femte avd?
|
V75-5
Ett knepigt lopp. Min förstahäst är 9 Darius Boko delägd av Lähdekorpi. Han kommer med tre raka segrar i enklare gäng. OK med bakspår bakom startsnabbe 2. Darius trivs i ryggar och är van vid skor. En tänkbar chansspik. 2 Mellby Drake såg ju varenda hästöga utom banveterinären, att hästen var halt senast. Han var favorit och borde inte fått starta. Hästen markerade tydligt att något var fel och han ville inte vara med i loppet. Galoppen kom som ett brev på posten. Skandal mot både häst och spelare. Nu säger Bergh att man hittat problemet och man har lagt om träningen. Detta är omöjligt för spelarna att bedöma och den som vill vara säker måste kosta på sig ett streck. 3 Hawk Cliff är favorit. Han hoppade senast och man undrar om formen är på väg ner. 4 Come Back ser dock ut att vara på väg upp i form. 7 Forecast har byngligt spår och rankas 3-4. Streckas med Örjan. 10 kommer från tre raka andraplatser på V75 med Björn. 1 kan få loppet. Antingen chansspikas 9 eller streckas 1,2,3,4,7,9 och 10. |
Systemet börjat ta form och det känns riktigt lovande! Blir nog spik på piraten trots allt. Har perfekt uppgift och de flesta andra lopp är ordentligt öppna. Jobbar fortfarande på en till spik eller utgångshästar. Bryssel möjlig andraspik.
Släng dig med på laget till jackpotten imorgon! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/9HRQ-AVC4-28493 10x250kr |
Synd att Ögat har One Memphis som första häst. Kommer säkert bli ganska mycket streckad (med all rätt) och därmed mindre intressant..
|
Citat:
|
Citat:
|