Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Joker fungerar inte?!? (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27792-joker-fungerar-inte/)

Espo 2016-12-10 16:22

Joker fungerar inte?!?

Är det inte ATG så är det joker som ligger nere. Blir fan knäckt på denna jävla skit. Från 16.00 har det inte gått att komma in på jokern

KonsultTT 2016-12-10 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 513599)
Är det inte ATG så är det joker som ligger nere. Blir fan knäckt på denna jävla skit. Från 16.00 har det inte gått att komma in på jokern

Kan man stämma dom på utebliven vinst om systemet som man inte kunde lämna in går in ?
Nu MÅSTE dom ge oss PC-versionen igen! :gun_bandana::gun_bandana::rant::rant:

/ TT

Espo 2016-12-10 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av KonsultTT (Inlägg 513603)
Kan man stämma dom på utebliven vinst om systemet som man inte kunde lämna in går in ?

/ TT

Missa du med?

Så jävla tiltande:gun_bandana:

KonsultTT 2016-12-10 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 513599)

Precis efter inlämningsstopp fungerade det igen.

/ TT

Espo 2016-12-10 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av KonsultTT (Inlägg 513606)
Precis efter inlämningsstopp fungerade det igen.

/ TT

Ja då kan man lika gärna lägga ner å spela reducerat då. Både ATG och Joker kan strula. Typ 25% chans att man inte kan lämna in:whoco5::thumbdown:

KonsultTT 2016-12-10 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 513605)
Missa du med?

Så jävla tiltande:gun_bandana:

Fick snabbt kasta ihop ett oreducerat system, men helvete om det urspungliga systemet går in nu......

/ TT

kalksten 2016-12-10 16:41

Samma här!

Hann slänga ihop ett oreducerat direkt på atg.se :sad:

Migge 2016-12-10 16:42

Citat:

/ TT

Har nu haft webbversionen av Joker i en månad och kan bara konstatera att PC-versionen var överlägset mycket bättre, fanns fler funktioner som numera är borttagna samt att webb-Joker i tid och otid slutar att uppdatera sig själv avseende insatsprocent, odds eller att räkna ut ev. reduceringar och systemkostnad.

Känns inte ok att själv behöva uppdatera sidan med F5 för att "väcka" webb-Joker till liv på nytt :thumbdown:

Espo 2016-12-10 16:45

Fick hafsa ihop 2st snabbt. Hade med 11an på båda, men sitter ju jävligt lös framöver i jämförelse med joker som jag hade täckt upp riktigt fint idag:cry:

KentB 2016-12-10 17:01

Här sitter jag med två seriösa jokerspelare som lagt ner ca 12-15 h på analysen av V75 denna vecka. Och de kunde inte heller lämna in via jokerapp-sidan. Fy faan.

Altoc 2016-12-10 17:02

Använd HPT istället för Joker-skiten!

Strappa71 2016-12-10 18:35

Jag kommer aldrig att förlita mig på någon web-baserad lösning för mina spel.

Det spelar liksom ingen roll hur mycket "framtiden" det är.

Espo 2016-12-10 19:24

15st 5or och 2000kr netto hade det blivit på jokern. Tur det bara va små pengar som rök. Frågan om man ska våga lita på jokern igen? :thumbdown:

KonsultTT 2016-12-10 19:36

Haha, borde snarare skicka ett tackmail till Jokersystemet för att deras server kraschade!
Visade sig att systemet jag fick slänga ihop i sista stund gav mer i utdelning än det reducerade jag tänkt lämna in :-D

/ TT

Strappa71 2016-12-10 20:02

Citat:

/ TT

I kundvillkoren står det att de friskriver sig helt från ansvar för uteblivna vinster.

bergomiotmail 2016-12-10 20:41

Hur länge kommer den vanliga jokersystemet fungera?

Migge 2016-12-10 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av bergomiotmail (Inlägg 513737)
Hur länge kommer den vanliga jokersystemet fungera?

Tills dess att "ditt" abonnemang går ut på PC-versionen...skulle ATG ev. göra någon större uppdatering av atg.se så kan det hända att du blir tvungen att gå över till webbversionen istället.

Detta då PC-Joker är skrivet med så gammal kod att den inte längre klarar av dom nya ATG-uppdateringarna :skamsen:

alle 2016-12-10 21:00

Fattar inte att Joker lyckas ha monopol med sitt reduceringsprogram, hur ingen konkurrent kan skapa en liknande produkt?

Migge 2016-12-10 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 513740)
Fattar inte att Joker lyckas ha monopol med sitt reduceringsprogram, hur ingen konkurrent kan skapa en liknande produkt?

Joker har inget monopol på sitt program och det finns flera olika leverantörer av reduceringsprogram = https://www.atg.se/spel/fil

Altoc 2016-12-10 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 513740)

Joker har absolut inte monopol, t ex HPT bättre på det mesta.

alle 2016-12-10 21:27

Jag tycker joker har monopol, eftersom de är de enda som kan erbjuda med loppkommentarer!

Syftade alltså inte på just enbart reduceringsverktyg utan programmet som helhet

putte64 2016-12-10 23:18

Finns gratis på atg.se
https://www.atg.se/spel/2016-12-10/V...ommentarer-v75

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 513746)
Jag tycker joker har monopol, eftersom de är de enda som kan erbjuda med loppkommentarer!

Syftade alltså inte på just enbart reduceringsverktyg utan programmet som helhet

Strappa71 2016-12-11 01:59

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 513746)

Jag försökte få en offert på att köpa lopp-kommentarerna för att använda i ett reduceringsprogram.

Det slutade med att jag fick "ett erbjudande jag aldrig kunde acceptera". I praktiken ville travfakta ha merparten av intäkterna från programmet.

Viroid 2016-12-11 07:31

ATG/ST har idag ett förkrossande informationsmonopol, men som alla smarta begriper är det en tidsfråga innan det monopolet krossas. Det här har några begripit på t.ex. Kanal75 där folk som kan nu hoppar av till andra jobb med bättre framtidsutsikter. Det är naturligtvis så att när ett licenssystem införs så kommer knappast något av de nya spelbolagen att vara intresserade av att finansiera Kanal75 och deras famösa pengarullning.

På samma sätt är det med Jokersystemet. Vem kommer att vilja samarbeta med något som är så hårt knutet till en konkurrent? Att ST fortfarande äger TR media är märkligt, för det torde tappa i värde för varje månad man kommer närmare ett licenssystem. Nu börjar det också dyka upp konkurrerande media, vilket kan inverka menligt på Rondens skara av prenumeranter och annonsörer.

Detsamma gäller sådant som loppkommentarer och liknande. Idag finns det EN köpare av externt material i praktiken. Därav finns det få producenter. Med fler spelbolag på marknaden kommer det att öppna för konkurrens. Det finns en hel del länder inom EU där man klarar sig bra med 1500€ i månaden, där skatter och sociala avgifter är nära noll, där vädret är vackert och dit svenskar gärna flyttar för att slippa arbetsförnedringen, förnedrinskassan och övriga byråkratsverige.

Jag tycker lite synd om de som har sin utkomst från ATG eller ST:s maktsfär. Det kommer att bli ett brutalt uppvaknande när de möts av konkurrens från unga och hungriga företag som använder EU:s fria rörlighet maximalt. Jag tycker kanske ännu mer synd av spelare som satt sig fast i deras produkter. Om man inte kan reducera på annat sätt än med Joker kommer det att vara samma sak som att handikappa sig själv. Att inte kunna spela med bästa villkoren i framtiden kommer att bli dyrt.

abstruse 2016-12-11 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 513742)
t ex HPT bättre på det mesta.

Vad hjälper det när man har, i mitt tycke, världens sämsta gränssnitt...

Tapper 2016-12-11 14:12

Jag skrev till dom och till liten tröst kunde dom erbjuda en gratismånad. Skitsida! Hur vet man att det inte händer igen...

Rakka 2016-12-11 15:09

Jag sa upp mitt jokermedlemskap direkt. Det är oacceptabelt att en sån här grej händer före inlämning. Man kan antingen fortsätta eller så ger man ett annat reduceringsverktyg förtroendet tills vidare. Jag gör det sistnämnda.

Grant 2016-12-11 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av Rakka (Inlägg 513782)
Jag sa upp mitt jokermedlemskap direkt. Det är oacceptabelt att en sån här grej händer före inlämning. Man kan antingen fortsätta eller så ger man ett annat reduceringsverktyg förtroendet tills vidare. Jag gör det sistnämnda.

Du tänker efterhandare, en mycket stor majoritet gör en besparing när det inte går att
lämna in något spel.

Själv är jag glad när någon kamel snubblar in som 4:a.

Mvh Uffe

Tapper 2016-12-11 16:26

När jag spelar reducerat på V75 kör jag 4 helgarderade lopp och 2 spikar och nu var det i garderingsloppen skrällarna kom, dock vann inte ena spiken men missa en del pengar:/

hugotheboss 2016-12-12 12:02

Vilket av de andra reduceringsverktygen rekommenderar ni? Online då! Vill att det ska fungera på både mobil och padda (Apple)

Strappa71 2016-12-12 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 513837)
Vilket av de andra reduceringsverktygen rekommenderar ni? Online då! Vill att det ska fungera på både mobil och padda (Apple)

Då är du hänvisad till lösningar av samma bräckliga kvalitet som Jokersystemet.

Inte rätt prylar för driftsäkerhet.

Lazze 2016-12-12 14:39

Kört med HPT i flera år nu ,aldrig haft problem(möjligen att raden hamnar i fel mapp ibland men löses med att radera htp mappen i mina dokument )
Överlägsen Joker imho.
http://www.hpt.nu/ 99:- för 3 månader .
Obs ,galopp funkar ej..
Mvh ,
L

hugotheboss 2016-12-12 15:59

Ngt som testat Pinracer?

hugotheboss 2016-12-12 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 513845)
Då är du hänvisad till lösningar av samma bräckliga kvalitet som Jokersystemet.

Inte rätt prylar för driftsäkerhet.

Men vad finns det annars för alternativ som funkar bra på Mac, Ipad och IPhone då? Jag vill kunna spela direkt från banan.

Lazze 2016-12-12 16:02

Citat:

Ngt som testat Pinracer?
Nix , kan inte uttala mig eg. Men 3ggr priset vs Hpt som har alla funktioner jag vill ha så ser ingen anledning att prova..Tror dessutom att alla får 1 provmånad gratis på Hpt.

hugotheboss 2016-12-12 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 513851)
Nix , kan inte uttala mig eg. Men 3ggr priset vs Hpt som har alla funktioner jag vill ha så ser ingen anledning att prova..Tror dessutom att alla får 1 provmånad gratis på Hpt.

Pinracer kostar 89kr i månaden. Kör du HPT online?

Lazze 2016-12-12 16:10

Yepp ,99:- 3 Mån

hugotheboss 2016-12-12 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 513854)
Yepp ,99:- 3 Mån

Ok, tack!

Strappa71 2016-12-12 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 513850)
Men vad finns det annars för alternativ som funkar bra på Mac, Ipad och IPhone då? Jag vill kunna spela direkt från banan.

Mac, Ipad och IPhone fungerar bara med web-lösningar. Det är Apple val, helt av säkerhetsskäl.

Varför låsa sig vid Apple? Då får man finna sig i att det inte alltid fungerar.

När jag är på banan spelar jag med en helt vanlig laptop ( Windows 10 ).

Strappa71 2016-12-12 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 513849)
Ngt som testat Pinracer?

Pinracer är inte märkvärdigt "säkrare" än Jokersystemet. De har samma inbyggda "brist".