![]() |
v86 Bergsåker/Solvalla
Bästa spik? Bästa drag?
nu kör vi |
Jag spikar nog Casanova Sisu och Beau Mec
Lite mer spelvärda spikar: Mr Perfection, Beauty cash, Lincoln Lawyer Skrällar Avd 2: Capitano Boko (Kan bli helstängt och jänkarvagn) Avd 3: Quick crown (Startsnabb och med en galoppbenägen favorit kan han få riktigt bra position) Avd 4: Aisha Simoni (Debut i ny regi) Avd 5: Global touchdown (Kan leta ryggen på bungle rain och avslutar bra) Avd 8: Estelle web (Kanske kan hålla ut beauty cash i spetsstriden och därifrån ska han slås, favoriten på spår 14...) |
Stig H skickar upp en enda häst Claes Boko till V86-7 på Bergsåker. Under 10 % är ett fynd.
|
På spikfronten så känns Casanova Sisu klart. Beau Mec följer jag sedan årsdebuten och första tanken var att singla, men formen är inte på topp och Poochai med lopp i kroppen kan bli farlig. Kanske två hästar här. Beaury Leg är jag lite sugen på att lämna ensam på lappen i ett lopp där folk lär gardera på. Det är dock inte klart på långa vägar hur jag gör. Ytterligare ett roligt spikbud kan vara Coffie U.N.G. som har 20 m tillgodo på favoriten. Bungle Rain var inte som bäst senast.
|
Citat:
|
Citat:
|
Ja jag såg det, my bad! Redigerade
|
Flera treåringslopp, där blir det till att gardera.
Det svåra, som vanligt, är att hitta spikar. Philströms i första får bli en iaf. Vem sitter i ledn i avd 2?? |
Citat:
|
Citat:
|
Stig-H är ju smygg uppåt på Claes. Den känns mycket roligare än Beau Mec!
|
Har vi någon finnpajsare härinne med inside från Pasi Tikkalas stall. Hur har sjöresan med färjan funkat? Han har Aisha Simoni i fjärde och Mountain Cleaver i sista V86. Aisha var ganska hårt betrodd när hon startat i Danmark och sydsverige. Nu i ny finsk regi. Kommer finnarna hit för att göra julpengar?
Mountain Cleaver har varit etta och tvåa på Valla förra månaden och felade bort sig i V75 senast. Idag med Erik. F-n jag måste nog strecka den mot Björns favorit. |
Citat:
|
Tycker 10 Ivan de Luxe är klart streckvärd, Hade han bara klivit ut i tredjespår senast hade den vunnit enkelt men blev låst med rubbet och kom 2a. visst hårdare motstånd idag och kort distans men till 1% streckad är den ändå given för mig :)
|
Spikar Leonas Santo i avd 2. Gjorde ett kanonlopp för tre starter sen på Solvalla och sen hoppade den bort spets på Romme men avslutade bra i loppet efter. 5 % riktigt fynd, tycker den borde vara streckad uppemot 13 %!
|
|
Gjorde en V4 för att få ihop speldeg till V86.
1) 4,6 2) 2,11 3) 1,8,12,13,14 4) 3,7 Kostar 80:-. |
Jag med
V4 Inlämnat: 2016-12-21, 18:50 Bergsåker Onsdag 2016-12-21 Start: 18:51 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 6 2: 11 Trito de Royal 3: 5, 6, 11, 12, 13, 15 4: 3, 7, 9 5x1x6x3 = 90 rader. 90 x 1 x 2,00 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: |
Det låter ju lite halvdant på Beauty Leg, så det får nog bli gardering där. Hon drar lite för mycket streck.
|
Hatten spelar 5 LOTUS GIL i första.
Travnet har MISS GOLDEN QUICK andra rankad till 1 % !!!!!!!!!! |
Går all in efter några 7,2or
V86 Inlämnat: 2016-12-21, 20:25 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2016-12-21 Start: 20:30 Kostnad: 405,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Lotus Gil 2: 1, 2, 4, 9, 12 3: 4, 6, 9 4: 1, 2, 3, 6, 7, 11 5: 9 Global Touchdown 6: 1, 2, 3, 7, 9, 11 7: 3 Beau Mec 8: 2, 6, 13 1x5x3x6x1x6x1x3 = 1620 rader. 1620 x 1 x 0,25 kr = 405,00 kr. Totalt: 405,00 kr. Rättningskod: God jul och gått nytt år på er alla och speciellt till Grant. Har du gjort din juldusch? |
Snacka om prestationsångest på Pihlströms hästar.
|
Citat:
|
Verkar inte som hästen var helt okej eller om den fick problem med banan som tydligen inte är okej idag.
|
Fan Örjan köp en trisslott.
|
Hade Erik kört framåt så hade Örjan fått problem.
|
Citat:
|
Citat:
|
Rolig diskussion i studion. Bisittaren får sätta Widman på plats för en gångs skull :) man kan lita på att Busen ställer till det!
|
Vilken pissdålig favorit...
|
Det verkar som att innerspår är bäst på Bergsåker.
|
Synd på min 6a
|
Nu har Örjan bjudits på spets i två lopp, helt gratis utan kamp eller någon som helst anledning. Klart som fasen att han lyckas måtta undan även notoriska ickevinnare då. Grattis Örjan, men vi kan radera ordet "tävling" från tävlingsdag.
Och nej, jag hade inte räknat med sådana bjudningar från hans polare. Så jag är helt borta på systemet nu tack vare dessa två. Annars såg det grymt intressant ut. |
Åh herregud vilket dåligt lopp........
|
Ulf Eriksson , Ulf Ohlsson :cry::cry::cry:
|
Banan verkar inte helt reko eller så är det gammalt hederligt bygdetrav vi ser.
|
Ulf "Nye Haugstad" Eriksson har ingen bra dag. Inte ovanligt iofs, men med så spelade hästar...
|
Önskar Olle var här och klagade lite på Norrlandstravet :cry:
|
Citat:
|
Citat:
|