Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 21/1 Färjestad (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28011-v75-21-1-faerjestad/)

Putterik 2017-01-15 19:12

V75 21/1 Färjestad
 
Så då skapar vi discussion om lördagen redan nu tycker jag :)

avd 3guld div - OTP spår 2 1640A vs Royal fighter spår 5 otp spårar runt om?

avd 5 silver - fossens 2640A VS ??

avd 1 Klass 1 1640A charming vs önas här vinner önas??

så där är tidiga tankar då :)

Stimmet 2017-01-15 20:04

Önas kan vara en spik men blir nog en A häst 1 i ryggen Örjan i dödens aldrig roligt 6:an trivs på banan.

Avd 2 8:an kanske blir streckvärd med det spåret men bra hästar i klass 2 har förlorat förr

Avd 3
när de starta royal fighter och formen är stigande och on tracken sluta runt 85 % blir det ett lås

Avd 4

Garderingslopp

Avd 5

Spik eller A häst på fossens bonus beroende på strecken om storfavorit A häst

Avd 6

Spik Örjan bra läge och häst mot toppform

Avd 7

Vem lyckas från springspåren untersteiner eller Kihlström 7 14

Lycka till

Espo 2017-01-15 20:21

OTP lär landa på 85% och lär ha samma chans att vinna loppet ungefär. Fossens lär väl landa runt 70% och enda möjliga motbudet är indoor Voices....

Espo 2017-01-15 20:23

Önas lär vara stenklar från spets, men frågan är hur Petter tänker från innern??

jocklon 2017-01-15 23:44

Var längesen man såg en så färglös V75:a. Tyvärr!! Denna veckan får allt fokus ligga på megajackpotten på onsdag! Sen kan man redan nu börja se fram emot jackpotten på Bergsåker den 28:e januari.

dingo1337 2017-01-16 07:59

Citat:

Ursprungligen postat av jocklon (Inlägg 517062)
Var längesen man såg en så färglös V75:a. Tyvärr!! Denna veckan får allt fokus ligga på megajackpotten på onsdag! Sen kan man redan nu börja se fram emot jackpotten på Bergsåker den 28:e januari.

Enig.. Det luktar jackpot lång väg! Så det är väl nu det blir miljonutdelning istället

Dodo 2017-01-17 18:26

V75:an eller skall vi säga V5:an på lördag med tanke på OTP och Fossens. Iskall på förhand.
Kan ändå inte låta bli att kolla på startlistorna och analysera. Såg Myllkärrs Sune i kallblods loppet. Vet att Bellfaks blir stor favorit och ska ha bra chans att runda alla här men Sune har gått bra som 4-åring och blev bl.a. två i derbyt. Vad tror ni om Sune i comebacken nu? Nån som vet hur han har tränat och hur väl förberedd han är? Intressant start!

Wombat 2017-01-18 22:15

V75 21/1 Färjestad
 
Man blir ju lite orolig när man ser att OTP bara har vunnit 2 av 16 på distansen.

Cyran 2017-01-18 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Wombat (Inlägg 517277)
Man blir ju lite orolig när man ser att OTP bara har vunnit 2 av 16 på distansen.

Roligt först inlägg! :lol::lol:

OTP tävlar som vanligt mot sig själv. Finns bara en som möjligen har en smulas chans och det är Thai Broadway, de andra är chanslösa.

+ Du tittar fel på statistiken, man kan inte stirra sig blind på de siffrorna när vi pratar om en av världens bästa hästar, som kommer från 5 raka segrar(!). Slog även ett världsrekord förra året på Mullers.

Titta istället på hur många lopp han gick på kort distans förra året. Endast 5 lopp och då hade han knappast formen som han har idag och haft de senaste månaderna. Men ändå på dessa 5 starter så sprang han kanontider på samtliga och fick bra placeringar. Titta även på motståndet i dessa lopp! Han mötte eliten! Fältet på lördag är 80% kameler.

Glöm inte heller bort att han har snabbast rekordtid av samtliga på kort distans!

Melander 2017-01-18 23:02

Varför diskutera ett lopp som redan är klart.Sex övriga lopp att lösa men ser ut som klen utdelning.

Cyran 2017-01-18 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 517282)
Varför diskutera ett lopp som redan är klart.Sex övriga lopp att lösa men ser ut som klen utdelning.

Läs inlägget jag citerade så finner du svaret :)

Melander 2017-01-18 23:35

Har läst otp vinner oavsett

Klanke 2017-01-19 00:20

Det som talar emot OPT är att han har dålig statistik över kort. Och att han haft en långsässong...

Men visst normalt skall han vinna detta..

Wombat 2017-01-19 07:28

Citat:

Ursprungligen postat av Cyran (Inlägg 517281)
Roligt först inlägg! :lol::lol:

OTP tävlar som vanligt mot sig själv. Finns bara en som möjligen har en smulas chans och det är Thai Broadway, de andra är chanslösa.

+ Du tittar fel på statistiken, man kan inte stirra sig blind på de siffrorna när vi pratar om en av världens bästa hästar, som kommer från 5 raka segrar(!). Slog även ett världsrekord förra året på Mullers.

Titta istället på hur många lopp han gick på kort distans förra året. Endast 5 lopp och då hade han knappast formen som han har idag och haft de senaste månaderna. Men ändå på dessa 5 starter så sprang han kanontider på samtliga och fick bra placeringar. Titta även på motståndet i dessa lopp! Han mötte eliten! Fältet på lördag är 80% kameler.

Glöm inte heller bort att han har snabbast rekordtid av samtliga på kort distans!



Sant! Lika bra att göra en fleris denna vecka :)

dingo1337 2017-01-19 08:00

Finns det någon liiiiten chans att distansen kan fälla Fossens på lördag? Jag vet att han vinner det här loppet 8-9 gånger av 10 men den där ena gången kommer ju närmare för varje vinst... Även om han är i sitt livs form just nu!

Thai Navigator är snabb ut, höll upp innerspåret och körde där i norska derbyt. Han gillar lång distans! Kan det finnas på kartan att han faktiskt försöker köra i ledningen om han kommer dit eller släpper Björn snällt till Fossens? Möjligen en växel till i hästen nu med Björn upp och pisk. Blir tydligen första med jänkarvagn nu också!

Spiken64 2017-01-20 05:52

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 517282)
Varför diskutera ett lopp som redan är klart.Sex övriga lopp att lösa men ser ut som klen utdelning.

Finns tre klara spikar vinner dom så är det inget på femmor och sexor att hämta

Enkelrad 2017-01-20 08:21

AVD 5 Fossens Bonus.
Jag har för mig att det var väl tänkt att han skulle gå till vintervila redan efter starten på Färjestad sist men man valde ändå att ställa upp i finalen. Går man ut nu bara för att det är hemmaplan eller vad är tanken ? Är han tillräckligt vässad för detta ? Han har behövt lopp förr innan han tävlat på topp. Nån som har mer info angående detta ?

dingo1337 2017-01-20 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 517369)
AVD 5 Fossens Bonus.
Jag har för mig att det var väl tänkt att han skulle gå till vintervila redan efter starten på Färjestad sist men man valde ändå att ställa upp i finalen. Går man ut nu bara för att det är hemmaplan eller vad är tanken ? Är han tillräckligt vässad för detta ? Han har behövt lopp förr innan han tävlat på topp. Nån som har mer info angående detta ?

"- Han har inte gått några hårdare jobb efter senast men han har tränat på hela tiden och allt känns helt normalt så förberedelserna har varit bra. Det finns ingenting som tyder på att han inte kommer att vara lika bra som tidigare på lördag."

"Laddning från start kommer det att bli. Fossens Bonus lottades till spår tre och därifrån är siktet inställt på ledningen.
- Spåret är jättebra. Jag vet inte riktigt hur snabba de är invändigt men vi borde vara en bra rygg att få. Vi får köra från början i alla fall så får vi se vad som händer sedan. Jag tror på toppchans."

Jag hoppas att Björn vill försöka svara upp innanför. Får väl höra vad björn säger ikväll. Släpper han så är loppet över.

spalato 2017-01-20 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 517354)
Finns tre klara spikar vinner dom så är det inget på femmor och sexor att hämta

Finns inget "klart" inom travet. Det borde vi ha lärt oss genom åren.

Enkelrad 2017-01-20 09:29

Citat:

Ursprungligen postat av dingo1337 (Inlägg 517371)
"- Han har inte gått några hårdare jobb efter senast men han har tränat på hela tiden och allt känns helt normalt så förberedelserna har varit bra. Det finns ingenting som tyder på att han inte kommer att vara lika bra som tidigare på lördag."

"Laddning från start kommer det att bli. Fossens Bonus lottades till spår tre och därifrån är siktet inställt på ledningen.
- Spåret är jättebra. Jag vet inte riktigt hur snabba de är invändigt men vi borde vara en bra rygg att få. Vi får köra från början i alla fall så får vi se vad som händer sedan. Jag tror på toppchans."

Jag hoppas att Björn vill försöka svara upp innanför. Får väl höra vad björn säger ikväll. Släpper han så är loppet över.

Jag kommer ihåg loppet på Bjerke 161119 där Tripolini V.P hade spår 2 och Fossens Bonus hade spår 3 och den gången var det nära men han kom aldrig förbi nr. 2. Då var det visserligen 1609m och hård körning var att vänta. Jag är dock tveksam om Thai Navigator verkligen är så snabb ut men osvuret är bäst.

spalato 2017-01-20 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 517375)
Jag kommer ihåg loppet på Bjerke 161119 där Tripolini V.P hade spår 2 och Fossens Bonus hade spår 3 och den gången var det nära men han kom aldrig förbi nr. 2. Då var det visserligen 1609m och hård körning var att vänta. Jag är dock tveksam om Thai Navigator verkligen är så snabb ut men osvuret är bäst.

Kanske kan 1 Emmet Brown spetsa ? Vi såg ju i onsdags, då 1 Axel Wadd, mot alla odds, lyckades spetsa !

Enkelrad 2017-01-20 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 517376)
Kanske kan 1 Emmet Brown spetsa ? Vi såg ju i onsdags, då 1 Axel Wadd, mot alla odds, lyckades spetsa !

Ja, vid en snabb titt, så har han spetsat flera gånger för Adielsson. Den får man nog kolla upp mer i lopp-arkiven.
*Edit* Den har dock galopp i programraden från just innerspår.

Tirich 2017-01-20 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 517380)
Ja, vid en snabb titt, så har han spetsat flera gånger för Adielsson. Den får man nog kolla upp mer i lopp-arkiven.
*Edit* Den har dock galopp i programraden från just innerspår.

Den har BARA galopp i raden från innerspår.

Tror JU har sagt att han inte ska ladda med tanke på detta.

Själv kommer jag spika Fossens Bonus som känns som en annan häst efter knips knips och hoppas verkligen att man får höra orden "pisk", "Goop" och "bike" hela eftermiddagen i liven.
Hoppas dessutom att man hör mindre av "skor runt om" i samma meningar

Klanke 2017-01-20 13:03

avd1. Forecast blev ett skrik senast, måste ju få vinna lopp snart.

avd2. nr 3 missgynnades av omstarten senast, kom iväg bra i första försöket och i ledningen biter den ifrån sig bra. 4%

avd3. OPT vinner väl men miljonerna ligger i om han faller. Royal Fighter har ju slagit av Mosaiq face (namnet) och Nuncio ifjol när han vann från dödens på den förstnämde, vem hade trot det då? Hästen brukar vara väl i ordning efter vila och fick ett halvt lopp i sig senast, normalt vinner OPT men större favoriter har ju torskat, det finns inte några klara eftersom trav är trav allt kan hända.

avd4.
Bellfaks vinner troligen igen, helt överlägsen kapacitetmässigt..

avd5.
Emmet Brown vann trots dubbla galopper senast (skall ju inte gå) 4%

avd6.
Scampi öppnade förvånade bra senast och skall räknas med sin fina form från perfekt läge igen.

avd7.
Bahrat har sätt fin ut på slutet och rundar nog många igen om kanske alla?

Shooter 2017-01-20 14:47

Jag har funderat på om det går att slå OTP, men nej, det går inte. Royal Fighter med skor=kört. Värst emot är Thai Broadway, men läget är helt fel. Det blir nog ett snabbjobb från start till mål för favoriten. Samma sak med Fossens Bonus. Hästen har aldrig varit bättre. Har han en dålig dag, vilket känns långsökt, så räknas Thai Navigator, Petter Rags och Orion Tilly tidigt. Tredje stora favoriten Bellfaks är den som känns mest sårbar från ett svårt läge. Det får inte häxa för mycket på vägen. Titan Brodde i andra loppet låter det ju nästan klart på från Örjan. Spikbud.

ricBLo636 2017-01-20 16:52

Vägen till framgång imorgon ligger nog i att spika Charming Soldier i första.
Antagligen spets, kort upplopp och han har tro på hästen.
Skiter det sig så har man alla fall gjort ett försök efter dom större kulorna.

Är inne på att Mood indigo vinner andra. Men är för rädd att spetshästen Arnold ska rinna undan. Sen vågar jag inte utelämna 12 Turnado Dream till 4%!!!

dingo1337 2017-01-20 17:00

Har öppnat upp lite platser i laget! 10 andelar till imorgon

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/D53V-7KCE-28493

Nedomansky 2017-01-20 17:32

Kan man gå emot On Track Piraten? Lycka till med era spel!

hotshotknick 2017-01-20 17:49

Så här tror jag det blir i morgon

Avd1; Tycker Pharaon Face imponerat rejält och kan kanske till och med komma till ledningen om man trycker av från start. Vinner nog oavsett som det sett ut, spik nr 1.
Avd2 Örjan ser till att komma iväg felfritt och sedan är det över, spik nr 2!
Avd3: OTP, tack för kaffet, spik nr 3
Avd4: Utg på Bellfaks, alla bakom(Varning för Liheim Svarten med Björn)
Avd5: Alla, efter norska infon kan vem som helst vinna (Nakoda Goj vill jag varna lite extra för)
Avd6 Utg 3,5,6,8, alla bakom (Inte hundra på att Örjan hittar spets, Scampi kanske kan hitta dit?)
Avd7: Alla, väldigt svårlöst om nu inte Örjan vinner....
Lycka till i morrn!

mackpeter 2017-01-20 20:59

Mikkelborg kommer för att köra en enda häst 10 Merles Simoni i sista avdelningen. Mina informatörer både i Sverige och Norge meddelar klart. Hon blir min andra spik till 22 % tillsammans med OTP.

mackpeter 2017-01-20 21:56

V75-5

Ska man spika jättefavoriten 3 Fossens Bonus till 64 %? Ja - om man tror, att han tar ledningen utan alltför stora besvär. Det scenariot finns inte på min karta. 1 Emmett Brown kan inte hålla ledningen. Startsnabbe 2 Thai Navigator har siktat på det här loppet. Han fick kanonspår två och tar med Björn Goop ledningen direkt. Björn släpper inte. Thai körs för första gången med jänkarvagn. Magnus Jakobsson säger, att han kommer att trycka från dödens. Därmed öppnas loppet för en tredje vinnare.

Jag streckar 2,3,6,7 och 9. Med reserver 1-5.

mackpeter 2017-01-20 22:29

Kallblod

Jag kan inte ett dugg om kallblod. Kommer som tonåring ihåg, att Alf Dalroth gav ett kallblod snabbjobb klockan fyra på morgonen och vann nästa söndag till 4,12 i odds. Ägare och stallet hade lirat några laxar.

Vet inte om Carlos tränat 14 Bellfaks kl fyra på Åby. Men han verkar ha bäst form. Bakspåret är dock inte bra. Dessutom 20 % galopprisk. 1 Hallsta Vinnex vinner vartannat lopp och tagit andraplatsen resten i de fem senaste starterna. Stabile och travsäkre 5 Gärdsjö Aragon radar upp segrar och kan utmana om ledningen. Bara streckad på 4,5 %. Galopplystne 6 Reiug har hemmabana och visat form på slutet.

Jag streckar 1,5,6,14.

Manprinsen 2017-01-20 23:58

Finns en relativt stor chans att både favoriten och andrahandaren gör bort sig i kallblodsloppet, då rensar det fint bakom. Den som har råd helgarderar då alla är så jävla dåliga.

Espo 2017-01-21 08:39

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 517449)
Finns en relativt stor chans att både favoriten och andrahandaren gör bort sig i kallblodsloppet, då rensar det fint bakom. Den som har råd helgarderar då alla är så jävla dåliga.

Känns som en vidöppen omgång, så frågan hur man ska ha råd att helgardera😉

DanneKing 2017-01-21 08:40

V75:1 1-6
V75:2 6-8
V75:3 2-5
V75:4 14 Bellfaks
V75:5 3 Fossens Bonus
V75:6/DD1 5-6-12
V75:7/DD2 1-9-13

Lycka till alla!! :hattenav:

Timotimo 2017-01-21 08:55

Nån som vet hur THAI NAVIGATOR gått i Norge med eller utan skor?

Gamen99 2017-01-21 09:16

Bellfaks STRUKEN

dado 2017-01-21 09:46

jag kan ingeting om kallblod och tänkte chansspika favoriten som blev struken, vilka ska man ta nu? eller kanske chansspika 6 hm hm hm...

Jockepo 2017-01-21 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 517462)
jag kan ingeting om kallblod och tänkte chansspika favoriten som blev struken, vilka ska man ta nu? eller kanske chansspika 6 hm hm hm...

1an kan vara ett bättre alternativ kompis

Espo 2017-01-21 09:52

Hmm 14 struken, känns som man bör gå på 1 eller 6 som spik nu. Spets och slut på 1an!?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved