Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   reducerings program (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28121-reducerings-program/)

virre82 2017-01-29 18:27

reducerings program
 
hej jag undrar vad det finns för gratis reducerings program ute på nätet?
jag har hittat abc-ranken men den verkar man inet kunna spela med utgångar på.

när jag följer travnetstips så spelar han med utgångar och jag kan aldrig göra ett liknande system som han. mitt blir sjukt mycket dyrare

Migge 2017-01-29 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av virre82 (Inlägg 518405)
hej jag undrar vad det finns för gratis reducerings program ute på nätet?
jag har hittat abc-ranken men den verkar man inet kunna spela med utgångar på.

när jag följer travnetstips så spelar han med utgångar och jag kan aldrig göra ett liknande system som han. mitt blir sjukt mycket dyrare

Här hittar du reduceringsprogram för trav: https://www.atg.se/spel/fil

virre82 2017-01-29 18:48

Vill någon berätta eller förklara lite snabbt vad skillnaden är på att spela med utgång och abc. kan man kombinera både utgång med abc?

tack migge

yoozoo 2017-01-29 18:48

http://www.speltjanst.se

putte64 2017-01-29 19:24

Ja, du kan kombinera dem.
Egentligen är det inte så stor skillnad, utan det beror på hur du väljer att använda dem.

Säg att du vill reducera 4 lopp, med 7 hästar i varje, där:
a=1,b=2,3,4,c=5,6,7
i alla fyra lopp, och så kräver du
minst 1 a,
minst 1 b,
minst 1 c häst.

Samma kan du göra med utgångar,
utgång1 = minst 1a,
utgång2 = minst 1b,
utgång3 = minst 1 c häst.
Här har du bara markerat alla hästar i varje grupp som en del av utgångskravet.

Använder man dem tillsammans vill man troligtvis addera 1 utgång som ett extra krav ovanpå a,b,c kravet, så att exempelvis 1 häst av 2 man tror lite extra på måste vinna, eller vad man nu önskar göra.

Edit: Det extra kravet kan naturligtvis läggas till utan att använda 2 olika reduceringsmetoder.

Mvh / P.

Citat:

Ursprungligen postat av virre82 (Inlägg 518407)
Vill någon berätta eller förklara lite snabbt vad skillnaden är på att spela med utgång och abc. kan man kombinera både utgång med abc?

tack migge


Espo 2017-01-29 20:32

Jag kör med Jokern och spelat reducerat några månader nu. Gillar verkligen gränssnittet och att man får med lopplommentarer, så behöver man inte köra varje häst i arkivet.

Brukar lira krav min 3 A-hästar och max 2 C-hästar. Utgångar försöker jag undvika, men blir systemet för dyrt kan det vara en möjlighet att komma ner i rimligt pris.

Lobo 2017-01-29 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av virre82 (Inlägg 518407)
Vill någon berätta eller förklara lite snabbt vad skillnaden är på att spela med utgång och abc. kan man kombinera både utgång med abc?

tack migge

Den väsentlige skillnaden är och/eller. När du spelar ABC kan du exempelvis välja att minst 1 A + max 1 C, eller minst 2 A, eller max 0 C. Då kan du vinna på alla tre sätt. Reduceringen blir givetvis tunnare på detta sätt. Reducerar du med utgångar kan du till exempelvis välja 5 st och ha de som utgångshästar. Då kan du ställa krav som att minst 2 u-hästar måste vinna. Gör du sen en ny utgång som kan kallas utgång 2 kan du ställa ett nytt krav med en del andra hästar. Det som gäller nu är att både utgång 1 och utgång 2 måste vara rätt för att kunna vinna. Detta brukar de kalla för blockreducering och det reducerar tuffare. Ja, dessa ABC och U-hästar går att kombinera.

Detta gäller för Jokersystemet men jag tror nog de flesta lär ha samma regler.

putte64 2017-01-29 21:00

Nej, det är fel.
Du kan göra exakt samma sak med bägge metoderna, om du bara lär dig hur man gör.
/P.

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 518413)
Den väsentlige skillnaden är och/eller. När du spelar ABC kan du exempelvis välja att minst 1 A + max 1 C, eller minst 2 A, eller max 0 C. Då kan du vinna på alla tre sätt. Reduceringen blir givetvis tunnare på detta sätt. Reducerar du med utgångar kan du till exempelvis välja 5 st och ha de som utgångshästar. Då kan du ställa krav som att minst 2 u-hästar måste vinna. Gör du sen en ny utgång som kan kallas utgång 2 kan du ställa ett nytt krav med en del andra hästar. Det som gäller nu är att både utgång 1 och utgång 2 måste vara rätt för att kunna vinna. Detta brukar de kalla för blockreducering och det reducerar tuffare. Ja, dessa ABC och U-hästar går att kombinera.

Detta gäller för Jokersystemet men jag tror nog de flesta lär ha samma regler.


Lobo 2017-01-29 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 518414)
Nej, det är fel.
Du kan göra exakt samma sak med bägge metoderna, om du bara lär dig hur man gör.
/P.

Nej, detta är inte alls fel. Och, ja, jag vet att man kan göra samma. ABC gäller eller, utgångar gäller och.

putte64 2017-01-29 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 518415)
Nej, detta är inte alls fel. Och, ja, jag vet att man kan göra samma. ABC gäller eller, utgångar gäller och.

Jag kan det, du kan det inte

Lobo 2017-01-29 21:45

:)

Citat:

minst 1 a,
minst 1 b,
minst 1 c häst.
Detta är en variant. Gör du en variant till kommer den kallas variant 2 och då gäller eller

Citat:

Samma kan du göra med utgångar,
utgång1 = minst 1a,
utgång2 = minst 1b,
utgång3 = minst 1 c häst.
Även om det är samma så är detta tre varianter och då gäller och Minst 1A och Minst 1B och Minst 1C.

Melander 2017-01-29 22:56

Men återigen för den som gör ett system RAKT AV som mig skulle jag vinna mer pengar om jag reducerar? Svar NEJ möjligtvis om du är riktigt duktig.De flesta här är nog normalbegåvade och vinner kanske en "stor" vinst 10000-50000 per år.

Lobo 2017-01-29 23:55

Det handlar inte om det. Låt säga att du lämnar in ett 1000 raders system matematiskt. En annan spelare lånar din ram och lämnar ett reducerat system för 250 kronor. Alltså en reducering på 75 %. Med rätt krav försämrar du inte systemet lika mycket som reduceringen, därav blir det bättre att reducera.

Strappa71 2017-01-30 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 518415)
Nej, detta är inte alls fel. Och, ja, jag vet att man kan göra samma. ABC gäller eller, utgångar gäller och.

Nej, det där stämmer inte.

INOM ett ABCD-system så är det A-kravet OCH B-kravet OCH C-kravet osv.

Om man däremot ställer upp fler än ett ABCD-krav så blir det
1a ABCD-kravet ELLER 2a ABCD-krav osv.



Alltså är det exakt samma sak att ställa upp ETT abcd-krav som att ställa upp motsvarande utgångsrader.

Och som svar på frågan om ABCD tillsammans med utgångs-system.

JA, det går alldeles utmärkt att blanda ABCD-system och utgångar.

En vanligt exempel på detta är när man har 0-2 C-hästar men sedan gör en u-rad med vissa av dem och sätter 0-1 på dessa, oftast superskrällarna.

Fördelen med detta istället för att använda D-hästar är att D-hästarna då även räknas som "C". På detta sätt får man bort risken att ha slut på C-hästar men tåla 1D. ( Ett läge som oftast inte finns någon rimlig anledning att vilka hamna i. )

Strappa71 2017-01-30 00:45

En till sak med ABCD som är oflexibelt är att ABCD gäller "globalt" i hela systemet. Men utgångar kan komponeras lite hur man vill.

Jag har efterfrågat möjligheten att kunna blanda OCH/ELLER för utgångar, men ingen av programleverantörerna har nappat på idén. Svårigheten ligger såklart i att få till ett vettigt gränssnitt för detta.

Det skulle nästan krävas en "villkors-parser". Och då skulle nog väldigt få använda den funktionen ändå.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved