Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   begränsning på 5000 rader (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28123-begraensning-pa-5000-rader/)

abatho 2017-01-30 08:43

begränsning på 5000 rader

Hej!
Om jag spelar 5000rader på V75 på atg .se ,kan jag då som spelläggare på tillsammans.atg.se lämna ytterligare rader? Någon som vet?

Har tänkt att starta ett tillsammanslag men spelar också med jobbarkompisar som inte har atg (Norge) så jag lämnar in det. Enkelradsystem gör att maxgränsen på 5000 inte räcker.

Migge 2017-01-30 08:57

Citat:

Ursprungligen postat av abatho (Inlägg 518425)
Hej!
Om jag spelar 5000rader på V75 på atg .se ,kan jag då som spelläggare på tillsammans.atg.se lämna ytterligare rader? Någon som vet?

Har tänkt att starta ett tillsammanslag men spelar också med jobbarkompisar som inte har atg (Norge) så jag lämnar in det. Enkelradsystem gör att maxgränsen på 5000 inte räcker.

Nej, det är styrt på dig som har kontot.

Citat, ATG:

Systembegränsning
Vänligen observera att det är tillåtet att spela maximalt 5000 system per person på V75. Det är varje enskild lagmedlems ansvar att tillse att den tillåtna gränsen inte överskrids. Den som enbart deltar i ett lag och inte spelar några egna spel kan aldrig överskrida begränsningen.

HPT 2017-01-30 10:22

Citat:

Hej!

Garantireducering (R-system) är väl den enda "normala" reduceringsformen som måste lämnas in som enkelrader. Kör du nåt annat än det får du se till att slå ihop raderna till kuponger istället.

Systembegräsningen är bedrövlig, men jag tror tyvärr inte vi kan hoppas på att ATG tar bort den igen...

Strappa71 2017-01-30 11:53

Citat:

Hej!

Det är pga detta som det finns möjlighet att sätta en "lag-gräns" på antalet system. Genom att ett lag sätter den till t ex 4000 system så vet alla som köper andelar i det systemet att man som mest kan vara med på andra system som består av högst 1000 system sammanlagt.

Strappa71 2017-01-30 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av HPT (Inlägg 518429)
Garantireducering (R-system) är väl den enda "normala" reduceringsformen som måste lämnas in som enkelrader. Kör du nåt annat än det får du se till att slå ihop raderna till kuponger istället.

Systembegräsningen är bedrövlig, men jag tror tyvärr inte vi kan hoppas på att ATG tar bort den igen...

Naturligtvis kan de inte ta bort systembegränsningarna. Det skulle ju innebära att säkerhetsavdelningen erkänner att de inte visste vad de höll på med när reglerna infördes. Om det var orättvist förut så är det naturligtvis orättvist in i all evighet ( fast det är inte orättvist alls! :) ).

hatten1 2017-01-30 13:25

En av ALLA speldecimerande åtgärder som ATG infört, liksom att ta bort V7 och V8, men inte V6. Rimligt? NEJ.
Lika bedrövligt som top7 utan möjlighet till egna rader, eller GS75 på söndagar med max 10 som jag tror numera är ändrat till max12? eller t o m normala max15? Fan vet så som ATG ändrar och fixar.

GGS 2017-02-03 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 518439)
En av ALLA speldecimerande åtgärder som ATG infört, liksom att ta bort V7 och V8, men inte V6. Rimligt? NEJ.
Lika bedrövligt som top7 utan möjlighet till egna rader, eller GS75 på söndagar med max 10 som jag tror numera är ändrat till max12? eller t o m normala max15? Fan vet så som ATG ändrar och fixar.

Hej!
Vad menar du med normala max15?

Migge 2017-02-03 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av GGS (Inlägg 518739)
Hej!
Vad menar du med normala max15?

hatten1 menar 15 st. hästar i ett lopp.

GGS 2017-02-03 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 518740)
hatten1 menar 15 st. hästar i ett lopp.

Ok! Tack

Ztazze 2017-02-04 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 518426)
Nej, det är styrt på dig som har kontot.

Citat, ATG:

Systembegränsning
Vänligen observera att det är tillåtet att spela maximalt 5000 system per person på V75. Det är varje enskild lagmedlems ansvar att tillse att den tillåtna gränsen inte överskrids. Den som enbart deltar i ett lag och inte spelar några egna spel kan aldrig överskrida begränsningen.

Om du är med i flera tillsammanslag och det blir över 5000 rader finns det ingen "spärr" för en medlem vad jag vet. Däremot kan ATG börja gräva i det och eventuella vinster fryses inte, vad jag vet/tror.

Ztazze 2017-02-04 16:40

Systembegränsning

Ztazze 2017-02-04 17:01

Men systembegränsningar är löjliga. Är man flera personer som spelar kan man ju använda varandras ATG konton och sprida spelet på. Lite meck är det ju men det är görligt.

Men ATG:s beslut är ju kantat av mindre tecken på intelligens som Hatten 1 beskriver exempel på.

Tyvärr tar det aldrig slut utan det händer hela tiden.

Strappa71 2017-02-04 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 518879)
Om du är med i flera tillsammanslag och det blir över 5000 rader finns det ingen "spärr" för en medlem vad jag vet. Däremot kan ATG börja gräva i det och eventuella vinster fryses inte, vad jag vet/tror.

Det är korrekt att det inte finns någon spärr i den meningen. Men varje lagkapten kan välja att på förhand begränsa sig till valfritt antal system för spelomgången. T ex max 1000 system. På det sättet kan lagmedlemmar försäkra sig att hålla sig under 5000-gränsen.

Men om lagkaptenen inte använder sig av den här möjligheten kan det sluta med att lagmedlemmar "oavsiktligt" bryter mot reglerna.

Ztazze 2017-02-04 17:56

Korrekt uppfattat Strappa71. Men är det vettigt?

Ztazze 2017-02-04 18:05

ATG knyter knut på sig själv.