Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-30, 07:43   #1
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 2411
Standard

begränsning på 5000 rader


Hej!
Om jag spelar 5000rader på V75 på atg .se ,kan jag då som spelläggare på tillsammans.atg.se lämna ytterligare rader? Någon som vet?

Har tänkt att starta ett tillsammanslag men spelar också med jobbarkompisar som inte har atg (Norge) så jag lämnar in det. Enkelradsystem gör att maxgränsen på 5000 inte räcker.
abatho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-30, 07:57   #2
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3615
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abatho Visa inlägg
Hej!
Om jag spelar 5000rader på V75 på atg .se ,kan jag då som spelläggare på tillsammans.atg.se lämna ytterligare rader? Någon som vet?

Har tänkt att starta ett tillsammanslag men spelar också med jobbarkompisar som inte har atg (Norge) så jag lämnar in det. Enkelradsystem gör att maxgränsen på 5000 inte räcker.
Nej, det är styrt på dig som har kontot.

Citat, ATG:

Systembegränsning
Vänligen observera att det är tillåtet att spela maximalt 5000 system per person på V75. Det är varje enskild lagmedlems ansvar att tillse att den tillåtna gränsen inte överskrids. Den som enbart deltar i ett lag och inte spelar några egna spel kan aldrig överskrida begränsningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abatho (+5)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-30, 09:22   #3
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abatho Visa inlägg
Hej!
Om jag spelar 5000rader på V75 på atg .se ,kan jag då som spelläggare på tillsammans.atg.se lämna ytterligare rader? Någon som vet?

Har tänkt att starta ett tillsammanslag men spelar också med jobbarkompisar som inte har atg (Norge) så jag lämnar in det. Enkelradsystem gör att maxgränsen på 5000 inte räcker.
Garantireducering (R-system) är väl den enda "normala" reduceringsformen som måste lämnas in som enkelrader. Kör du nåt annat än det får du se till att slå ihop raderna till kuponger istället.

Systembegräsningen är bedrövlig, men jag tror tyvärr inte vi kan hoppas på att ATG tar bort den igen...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-30, 10:53   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abatho Visa inlägg
Hej!
Om jag spelar 5000rader på V75 på atg .se ,kan jag då som spelläggare på tillsammans.atg.se lämna ytterligare rader? Någon som vet?

Har tänkt att starta ett tillsammanslag men spelar också med jobbarkompisar som inte har atg (Norge) så jag lämnar in det. Enkelradsystem gör att maxgränsen på 5000 inte räcker.
Det är pga detta som det finns möjlighet att sätta en "lag-gräns" på antalet system. Genom att ett lag sätter den till t ex 4000 system så vet alla som köper andelar i det systemet att man som mest kan vara med på andra system som består av högst 1000 system sammanlagt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-30, 10:55   #5
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Garantireducering (R-system) är väl den enda "normala" reduceringsformen som måste lämnas in som enkelrader. Kör du nåt annat än det får du se till att slå ihop raderna till kuponger istället.

Systembegräsningen är bedrövlig, men jag tror tyvärr inte vi kan hoppas på att ATG tar bort den igen...
Naturligtvis kan de inte ta bort systembegränsningarna. Det skulle ju innebära att säkerhetsavdelningen erkänner att de inte visste vad de höll på med när reglerna infördes. Om det var orättvist förut så är det naturligtvis orättvist in i all evighet ( fast det är inte orättvist alls! ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-30, 12:25   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

En av ALLA speldecimerande åtgärder som ATG infört, liksom att ta bort V7 och V8, men inte V6. Rimligt? NEJ.
Lika bedrövligt som top7 utan möjlighet till egna rader, eller GS75 på söndagar med max 10 som jag tror numera är ändrat till max12? eller t o m normala max15? Fan vet så som ATG ändrar och fixar.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-03, 17:12   #7
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
En av ALLA speldecimerande åtgärder som ATG infört, liksom att ta bort V7 och V8, men inte V6. Rimligt? NEJ.
Lika bedrövligt som top7 utan möjlighet till egna rader, eller GS75 på söndagar med max 10 som jag tror numera är ändrat till max12? eller t o m normala max15? Fan vet så som ATG ändrar och fixar.
Hej!
Vad menar du med normala max15?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-03, 17:16   #8
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3615
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Hej!
Vad menar du med normala max15?
hatten1 menar 15 st. hästar i ett lopp.
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-03, 17:20   #9
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
hatten1 menar 15 st. hästar i ett lopp.
Ok! Tack
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 15:38   #10
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Nej, det är styrt på dig som har kontot.

Citat, ATG:

Systembegränsning
Vänligen observera att det är tillåtet att spela maximalt 5000 system per person på V75. Det är varje enskild lagmedlems ansvar att tillse att den tillåtna gränsen inte överskrids. Den som enbart deltar i ett lag och inte spelar några egna spel kan aldrig överskrida begränsningen.

Om du är med i flera tillsammanslag och det blir över 5000 rader finns det ingen "spärr" för en medlem vad jag vet. Däremot kan ATG börja gräva i det och eventuella vinster fryses inte, vad jag vet/tror.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 15:40   #11
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Systembegränsning
Vänligen observera att det är tillåtet att spela maximalt 5000 system per person på V75. Det är varje enskild lagmedlems ansvar att tillse att den tillåtna gränsen inte överskrids. Den som enbart deltar i ett lag och inte spelar några egna spel kan aldrig överskrida begränsningen.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 16:01   #12
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Men systembegränsningar är löjliga. Är man flera personer som spelar kan man ju använda varandras ATG konton och sprida spelet på. Lite meck är det ju men det är görligt.

Men ATG:s beslut är ju kantat av mindre tecken på intelligens som Hatten 1 beskriver exempel på.

Tyvärr tar det aldrig slut utan det händer hela tiden.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 16:15   #13
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Om du är med i flera tillsammanslag och det blir över 5000 rader finns det ingen "spärr" för en medlem vad jag vet. Däremot kan ATG börja gräva i det och eventuella vinster fryses inte, vad jag vet/tror.
Det är korrekt att det inte finns någon spärr i den meningen. Men varje lagkapten kan välja att på förhand begränsa sig till valfritt antal system för spelomgången. T ex max 1000 system. På det sättet kan lagmedlemmar försäkra sig att hålla sig under 5000-gränsen.

Men om lagkaptenen inte använder sig av den här möjligheten kan det sluta med att lagmedlemmar "oavsiktligt" bryter mot reglerna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2017-02-04 klockan 16:18.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 16:56   #14
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Korrekt uppfattat Strappa71. Men är det vettigt?
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 17:05   #15
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

ATG knyter knut på sig själv.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td