![]() |
Någon som kommer åt statistik jens system på travronden? :)
|
Citat:
|
:drunk:
Citat:
|
I fjol denna dag torskade Piraten och Master Crowe vann och 7 an gav 1.2 miljoner. Då som nu var Piraten omgångens största favorit. Endast en favorit vann, från bakspår startande Michelangelo Ås.
|
Citat:
2140 auto spår 2 högst trolig ledning möter inget. Men visst allt kan hända |
Citat:
Det här loppet torskar han aldrig om han inte är sjuk. Har Tillman minsta förstånd ( ibland tvivlar jag på det) så kryper hon ner i rygg på Piraten och gläds åt provisionen på en bra check för andrapriset. |
Citat:
|
En dunderskräll som jag måste ha med i V75 2 är 11 Jeepster knappt 2% nu med Clara Jonasson årets komét (?) som står bra till penningmässigt och kan komma bra till iom strykningarna. Hon kan göra grovjobb själv och kan även avsluta bra.
|
V75-2
13 Red Rose America är fältets klart bästa häst. Hon bör komma ut tidigt från sitt innerspår eftersom 14 inte är snabb ut. Berättigad favorit. 5 är bäst på startfållan. Kan leda länge och streckad till 6 %. Tidig. 8 Rainbow of Nando vinner ofta. Får duktig lärlingskusk i vagnen. 15 Jetset hade halsinfektion senast. Kapabel om form. Antingen spikas 13 till 26 %. Annars 5,8,13 och 15. |
Citat:
|
Så fina körhänder som Kim Moberg visat sig besitta får mig att strecka även hennes uppsittning. Visst, det är mycket 2:or i raden för Melody Marke, men för 2% är det värt det.
|
Usch - jag börjar vackla på Master Crowe som spik. Tvivlar inte på hans kapacitet - han kliver inom ett halvår in i gulddivisionen. Hans vinnarskalle är travets svar på Usain Bolt.
Men man får inte bländas av den senaste grandiosa vinsten. De två favoriterna i loppet hoppade. Master Crowe fick plötsligt andrapar ytter istället för dödens. Han fick loppet gratis och vann pliktskyldigast. Har självklart jättechans i morgon. Mycket beror på om Uhrberg med Young Farmer släpper ledningen till Master Crowe. Annars får han harva i dödens från sitt sjättespår. Såg ni 2 Mountain Cleaver senast? Från sitt förstaspår kom han inte ut. Fick backa sist och gjorde en fenomenal spurt till andraplatsen efter nu överspelade 8 Globalsatisfaction. 2 är bara streckad till 6,5 %. Se upp! 5 Lincoln Lawyer var hårt spelad senast på Färjestad. Såg dunderfin ut efter 9 och 12. Örjan kan skrälla till 3 %. Om man inte spikar 6 skall även 2 och 5 streckas. Skall sova på frågan.:sleep: |
Citat:
Jag kör nog med 2-4-6 |
Citat:
|
Lite trötta och slitna, i vissa fall bakfulla kuskar får vi nog räkna med imorgon efter kvällens/nattens hästgala.
|