Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-06, 17:42   #1
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75 Solvalla 11/2 finaler


Hästar är intelligenta djur. Anna Mix såg i volten på P d'A, att det här motståndet ville hon inte möta. Hon vägrade gå ut på banan. Alla skyllde på voltstartsmetoden.

En som känner, att han kan briljera över motståndet är On Track Piraten. Varenda människa kan se, att hästen tycker det är roligt. Han blir lördagens största favorit. Och berikar ägaren med att ha sprungit in över 14 miljoner.

En som verkligen gillar att vinna är Master Crowe. Jag tyckte i lördags, att han skulle garderas. Men de två värsta konkurrenterna hoppade och han fick andraspår ytter istället för dödens och vann en Usain Boltseger. Petri Puro är en sjuhelvetes hästkarl. Enligt min mening världens bäste travtränare. Han bryr sig enbart om sina hästar och skiter i rika och stöddiga hästägare, som blir förbannade eller tror de kan styra Petri. Master Crowe - som fötts upp, ägs och tränas av Petri - kliver mycket snart in i gulddivisionen. Han har en vilja att alltid segra - travets svar på Usain Bolt. På lördag lättas han i utrustningen - kanske jänkarvagn och kusken rycker tussarna om det behövs. Spika och njut!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2), Andros (+5), tomtom2 (+2), Trinity (+2), hugotheboss (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 18:42   #2
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1240
Standard

Avd 1 om inte Mellby duke somnar kan det vara en rolig A häst
Avd 2 hur mycket gör det i tid på red rose america Nielsen/Kihlström. Vad ska de på tillägg gå för tider för att slår de på start?
Avd 3 spik piraten annars just nu på läge och stig h ställt iordning Claes boko
Avd 4 alorac mathbell A häst
Avd 5 spik master Crowe
Avd 6 många streck just nu
Avd 7 hur klara Aron the baron läget och distans? 9 och 11 flyger ute vid staketet
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 19:25   #3
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Jag spikar Önas i första avdelningen utan att blinka. Spår 5 bakom bilen - kommer ta starten med flera längder i marginal. Allt under 15% och jag är toknöjd. Man kan ju bara be till Gud att 7% håller i sig.
Enda emot tycker jag är distansen, hade det varit sprint hade jag nog sålt huset...!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1), Trinity (+1)
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 19:33   #4
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Kul och se Usain ute Oskar
Hoppas på bra lopp även om jag tycker att kusken nu inte kanske håller riktigt samma kaliber som senast...

Vad tror du om distansen? Jag tänker att han kanske är som bäst när det är lite längre...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-06, 21:25   #5
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stimmet Visa inlägg
Avd 1 om inte Mellby duke somnar kan det vara en rolig A häst
Avd 2 hur mycket gör det i tid på red rose america Nielsen/Kihlström. Vad ska de på tillägg gå för tider för att slår de på start?
Avd 3 spik piraten annars just nu på läge och stig h ställt iordning Claes boko
Avd 4 alorac mathbell A häst
Avd 5 spik master Crowe
Avd 6 många streck just nu
Avd 7 hur klara Aron the baron läget och distans? 9 och 11 flyger ute vid staketet
Håller med om princip allt ovan. Går ju dock inte spika OTP och MC. Båda kommer säkert landa uppåt 75-80% och då blir det ingen utdelning om inte 1% vinner i några av de andra loppen...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-07, 10:03   #6
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 39
Sharp$: 355
Standard

Ser verkligen fram emot lördag!! Finns två givna enkelstreck och vilka fantastiska hästar det är dessutom.
Som mackpeter säger, bara att luta sig tillbaka och njuta av sporten!

Försökt hitta en bra tredje spik för att få med lite roliga idéer i övriga lopp, tror mig kanske ha funnit den i Avd 4!
Ser ut som en ganska lurig klass II final, men tycker själv att jag fick en snilleblixt när man såg startlistorna i söndags kväll..
Tror väldigt mycket på nr5 Hall Of Fashion som verkar vara en riktigt fin häst, är väldigt startsnabb och verkar inte speciellt ospeedig. Widegren har ju dessutom bra stallform känns det som.
Om nu bara Christoffer Eriksson lägger upp det taktiskt rätt här och inte ger sig in i någon idiotkörning.. I så fall tror jag att de har en riktigt bra chans att vinna detta! Kanske från andra utvändigt t.o.m, måste nog inte vara ledningen endast som gäller här...

Finns några som definitivt skulle kunna utmana honom om segern, får antingen bli spik eller fem streck i detta lopp. Känslan är att det kommer bli väldigt jämnt streckat så man borde nog ta ställning här.

Mina fyra tänkbara motbud:

1 Sadik America spetsade enkelt på Åby 17/12 från spår 1, spurtade klart godkänt senast på V75 till ett tredjepris från bakspår. Frågan är väl om PU verkligen vill köra i ledningen här om de kommer dit? Kan nog vinna om de får en fin resa och lucka till slut..

2 Lövdala Principito har ju gjort det riktigt bra på sistone och är kanske en av spetskandidaterna här. Körs väl säkerligen i ledningen om den kommer dit. Lär kanske få hård press i så fall av nr 3 som om felfri troligtvis kommer fram utvändigt med en offensiv kusk..?

3 Alorac Mathbell blir väl favorit? Svårt att se den vinna utvändigt om nr2 eller nr5 och lär väl inte komma till ledningen här? Kan gå ändå, hästen verkar ha bra skalle.

11 Tournado Dream vann på Färjestad 21/1 då med Uffe Eriksson från Spår 12 voltstart. Berghs stall och kuskform på sistone är väl lite tveksam.. Men kanske kan hinna dit om det blir ett väldigt högt tempo där framme. Eller så kanske de kör framåt tidigt och på nåt sätt försöker underlätta för nr2..? Senast var det ju en väldigt offensiv styrning, såg väl iofs kanske inte helt laddat ut över mållinjen men hästen verkar stark..

Vad säger expertisen här på Sharps om spetsstriden i detta loppet? Tacksam för era synpunkter!!
Tror inte man laddar med 4 Stella Newmen som ju verkar startsnabb, kan Uhrberg hitta på nåt med 7 Replay Pellini tro??

Får se under veckan om man behöver omvärdera min spiktankes chanser här, ser ju ut att bli ganska kallt i helgen. Vet ej än hur den fixar eventuellt hård bana och om den då funkar med brodd/hakar om det skulle krävas... Kanske gynnar häst nr2 istället?

Senast redigerad av Andros den 2017-02-08 klockan 12:43.
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-07, 12:55   #7
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Jävligt skönt att inte se Flemming sitta på en endaste häst.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-07, 14:41   #8
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Kul och se Usain ute Oskar
Hoppas på bra lopp även om jag tycker att kusken nu inte kanske håller riktigt samma kaliber som senast...

Vad tror du om distansen? Jag tänker att han kanske är som bäst när det är lite längre...
Top 2 samt 3 av 6 av Usain Hennas största prischeckar har varit över 2140 ( låt vara autostart ).

Top 2 var två x V75-finaler.

Min ödmjuka gissning är att om det är 2140 eller en längre distans inte spelar så stor roll de dagar allt stämmer för den hästen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-07, 15:10   #9
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 39
Sharp$: 355
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Jävligt skönt att inte se Flemming sitta på en endaste häst.
Håller verkligen med dig om det! Flemmings lite sömniga kuskprestationer på sistone kan man ju verkligen ifrågasätta..
Känns väl iofs inte så mycket bättre att just Sjunnesson får sitta på en av hans hästar... Dessutom med ett för honom absolut helt olämpligt startspår, nr 6..
Kunde inte låta bli denna straffspark.. ( Absolut inget illa menat mot dig Fagerdahlen! )

Senast redigerad av Andros den 2017-02-08 klockan 12:01.
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-08, 21:30   #10
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

Hahaha...Flemming är hemsk när han är i form men nu verkar han lite ur slag Han kör alltid djuren efter hur dom känns och dom presterar ofta max för honom...en riktig hästkarl men nervöst att luta sig mot honom som spelare. Dessutom ligger han ofta väldigt lågt med hklara hästar som han bara vinner med....jobbig att räkna på
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-08, 21:37   #11
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

Det känns jävligt jobbgt att försöka fälla Master Crowe och On Track Piraten på Lördag. Dessutom är dom flesta övriga lopp i princip helgarderade på 3-5 hästar.

Roliga tidiga skrälldrag härifrån är:

Going For Gold Zaz - Nu med en piprensare innanför västen och får han smyga med i bra ryggar i långloppet så...2-3% nu.

Boztons Credit - Lopp i kroppen, hårt inne förvisso men kan flytta på sig med rätt smyglopp...tycker att det ska bli ett roligt lopp...ser ut som 6 hästar kan vinna...Med fördel den röde givetvis.

Läge att köra ABCD system som vanligt men med flerbongsläge...Tvivlar starkt på att V7an ger mer än 1500-2000 kronor...förmodligen bara strax under 1000-lappen
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-09, 06:35   #12
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Känns tråkigt att spika OTP och Master Crowe, men känns nästan onödigt att lura sig själv att någon skulle smälla förbi dom.
Obi Wan har jättefin spurt, visst är det så men det är en enorm klasskillnad på motståndet + jävla Jörgen bakom.

"Fan piraten galopperar nog kanske idag"

Men såklart allt kan hända!

#Missa inte British Steel i sista, det verkar inte som att han kommer bli mycket streckad inte

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-02-09 klockan 07:25.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-09, 11:35   #13
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

Tror på flerbong på lördag som sagt...om inte favoriterna vi "fruktar" värmer dåligt eller det kommer fram tveksam info runt dom.
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-09, 11:58   #14
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Peter123 Visa inlägg
Tror på flerbong på lördag som sagt...om inte favoriterna vi "fruktar" värmer dåligt eller det kommer fram tveksam info runt dom.
Jag tror att GLOBALSATISFACTION, Frankie Brodde och Springover har hyfsad chans att plocka ner Master Crowe.

Jag är lite inne på att Peter Untersteiner inleder och avslutar denna omgång.
Hur ser du på Ola Montanas chans, vet du om han är spetsfavorit?
Om Ola får spets blir han verkligen hästen att slå i loppet känns det som.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-09, 16:41   #15
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Kan aldrig bli lönsamt att spela flerbong om man är rädd att det inte blir utdelning på 5 rätt, då blir vinståterbetalningen för låg för att något spelvärde ska kunna finnas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td