![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Myhran dagens största till 47% =för mycket i min bok ,känns självklart att försöka fälla.
Överspelad tack vare vinsten på V75 senast i Sverige. Jämför med steinfaks senaste lopp Myhran 1.25.8 2680. fin bana vinst (bra!) Steinfax 1.25.6 2660 snömodd ,tung bana knappt slagen (bra!) Säger inte att Steinfax skall vara favorit men skillnaden i % är helt fel .12 och 13 känns också spelbara och låser nog på dessa 4:a idag.(intressant att tränaren Steinfax inte ens nämner Myhran ,anser att det är 12,13 emot) Lycka Till! L Edit: höll på att missa Solörstegg med Tobbe..sprungit 1.20 på dist 9%.. |
Lazze. Mosaiken är störst idag.
|
Fälla favoriter är enkelt då de vinner 2-3 i snitt per omgång bara.
Hitta skrällarna är värre, men det är dom som ger pengar. Fokusera på det istället. |
Citat:
|
Citat:
|
Bästa spiken idag?! Idéer ifrån alla
|
Tycker absolut Zenit ska räknas! Du e inte alls fel ute!
|
När jag somnade igår hade jag spikat Gematria och Smedheim Solan efter att min kompis haft 20 min långt samtal med Frode Hamre. Efter att ha sovit ändrades mitt bolagssystem radikalt.
1) 10 r6-1 (detta är egentligen mycket svårlöst. Antingen spik på 10 eller gardering med de näst bästa 6 och den bäste av norskarna 11. Peter Untersteiner sa' i Kalmar, att Frankie Brodde var bättre än den han själv körde. Nu säger han, att hästen känns ännu finare än inför Kalmar. Därför blev 10 min spik) 2) 1,8,11,12,15 r10-3 (12 har en form av springspår på 20-volten, går bff och är Hamres bästa vinstchans idag. Men med spiken redan avklarad fick jag chans att gardera) 3) 1,4,5,6,8 r2-7 (4 kan sno ledningen och då får favoriten 5 jobbigt. Det öppnar för någon smygkörd på det långa upploppet. T.ex. 6 och "bortglömda" 1 och 8) 4) 2,13 r12-1 (2 - som jag spikade senast - är tokigt överstreckad här och hoppar sannolikt. Jag tar dock med den eftersom bolagsägarna nackar mig om den råkar vinna. 13 står för klassen och rundar sannolikt alla på det 240 m långa upploppet. Om 1 eller 2 håller sig till trav kan de rinna undan. 12 är snäppet under 13 kapacitetsmässigt) 5) 2,4,5,6 r3-9 (favoriten 2 får inte ledningen och då blir det svårt. 6 är min vinnare. Även 4 och 5 får plats på systemet) 6) 4,6,9 r10-2 (uppstimmade 9 tror jag som vanligt inte räcker i årsdebuten. 1 tar ledningen med 2 i rygg. 4 övertar och kan hålla undan. 6 säger Walmann, att den blir hans deltagare i Elitloppet. Då får han visa det idag. Här kan skrälla - dock inte 5,7 eller 8) 7) 1,2,4,9,10 r3-5 (favoriten 2 måste garderas. Min rank 10,9,1,4 och möjligen 2) Kostar 1500:-. Lycka till här inne på Sharps! |
Citat:
|
Jag värmer upp med en liten V4:a. Garderar jättefavoriten då den är hemskt osäker och har fjärdespår i voltstart.
Avd 1: 1, 8 2: 1, 2, 4, 5, 10, 11 3: 3, 6, 7 4: 8 Tayson Bi V75-spikarna har jag inte bestämt till 100 % ännu. Väntar in i det sista och vill se så mycket som möjligt först. Det är inte helt enkelt att sätta in de norska mot de svenska hästarna. Det man vet är att det blir norskt i kallblodsloppet och där är jag inne på att singla Smedheim Solan. |
Det låter ju onekligen bra på Mosaique! Det får bli spik.
- 9 Mosaique Face (V75-6/DD-1, bilden) har känts underbar i vinter och verkligen mått gott av en längre träningsperiod. Han gick ett provlopp på Jägersro förra veckan och jag sade åt Johnny Takter att köra 1.12,5. Nu blev det 1.11,6/1 600 meter istället och det var ett oerhört bra jobb för att vara den här hästen. Vanligtvis är han väldigt oinspirerad i träning. Han gick med öppet huvudlag i provloppet och vad han får på lördag beror på hur hästen uppträder i värmningen. Normalt tävlar han inte med öppet så många gånger per säsong, men är han laddad får han nog gå så nu. Annars är norskt det vanligaste då han ska attackera bakifrån. Jag har respekt för B.B.S.Sugarlight, men Mosaique Face är en bättre häst när båda hästarna tävlar på topp och jag räknar med att han vinner det här. Förmodligen sparar vi barfotakörningen och kör med lätta skor runt om. |
Citat:
Inlämnat: 2017-03-18, 14:23 Momarken Lördag 2017-03-18 Start: 14:45 Kostnad: 96,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 6, 8 2: 4 Platon Face 3: 3, 7, 8 4: 3, 8, 9, 10 4x1x3x4 = 48 rader. 48 x 1 x 2,00 kr = 96,00 kr. Totalt: 96,00 kr. Rättningskod: LFV WTC XXXXXXXXXXX |