Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-13, 14:40   #1
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

V75 03/18 Momarken


Då var det Momarken denna gång som förhoppningsvis kan generera något bättre utdelning.
Såklart en massa norska hästar som jag personligen inte vet ett dugg om.

Jag tror att Frankie Brodde har rimlig chans i första avd, spikförslag möjligen?
Även THENGILL tycker jag har sett ganska bra ut på senaste.

Ulisse Kronos gjorde en GRYM insats senast och det blir en av mina spikar på lördag, Lufti verkar vara på hugget med sina hästar.

Gulddivisionen ser rolig ut - Bruno Di Quattro kommer göra ett bra lopp, men det känns som att det blir gardering
Kul att se BBS Sugarlight igen.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-03-13 klockan 14:43.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 15:33   #2
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Mina tidiga tankar...
Vilka hästar kommer missgynnas av att inte få gå med körspö ?
Kommer de få fart på nr 10 Frankie Brodda utan körspö ?
Nr 6 Västerbo Exact är helt klart intressant i första.
I andra kanske Adrian sitter på leken om han lyckas hålla spets och kör en låg 1,13 tid.
Tror de får svårt från tillägget då. Jetset borde vunnit lätt senast men var blek.
Avd. 3 blir säkert nr 5 Thai Navigator omgångens största. British Steel har varit snackhästen en längre tid och var bara en längd efter sist de möttes. Då gick den sistnämnda fortare sista 800 m. Men även här.. hur får man fart på hästen utan körspö?
Nr 11 NiTalarBraLatin är nog fältets bästa häst. Dock inte rosat marknaden förra året.
I femte är nr 6 Ferrari B.R given. Kanske t.o.m första hästen då Luddes häst är lite knepig och gynnad av längre distanser.
I sista har jag för mig att nr 2 Sheriff Bi fungerar fint i Norge. Han är startsnabb.

Skrällvarningarna :
Avd. 2 nr 11 Nelson Nora. Kommer hem efter äventyr i Frankrike och då brukar de vara morska och inget fel på de tider hon gått där nere. Räcker långt på lördag.
Avd. 4 nr 9 Fetter´n T.G. Även här går han fantastiska tider och kan han utnyttja springspåret* så platsar han lätt på min kupong.

Edit* Springspår stämmer inte då de har ett annat voltsystem i Norge.

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-03-14 klockan 13:19.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 06:50   #3
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Spårstatistik momarken: http://www.travservice.no/sider/teks...atistikk&niv2=
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+3)
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 07:28   #4
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Tack, ser onekligen framspårsgynnat ut.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 08:09   #5
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Avd. 3 blir säkert nr 5 Thai Navigator omgångens största. British Steel har varit snackhästen en längre tid och var bara en längd efter sist de möttes. Då gick den sistnämnda fortare sista 800 m. Men även här.. hur får man fart på hästen utan körspö?
Mitt tidiga drag i veckan, eventuell spik faktiskt, är British Steel. Och det just därför att British Steel alltid körs utan körspö även i sverige. Har gått flera bra lopp på slutet och har ett riktigt fint läge här. Gynnas av det extremt långa upploppet på momarken om han får spara speeden fram till dess.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3), AbbeAce (+5)
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 18:53   #6
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Mitt tidiga drag i veckan, eventuell spik faktiskt, är British Steel. Och det just därför att British Steel alltid körs utan körspö även i sverige. Har gått flera bra lopp på slutet och har ett riktigt fint läge här. Gynnas av det extremt långa upploppet på momarken om han får spara speeden fram till dess.
Erland R. kanske kommer prova honom barfota runt om till helgen, första på ett år - skulle vara ett jätteplus och särskilt skolöst fram tror han skulle kunna ge en enorm skjuts. Han hade tänkt köra barfota sist, men så blev det ju icke - var klar för detta redan då. (Expressen)

Är startsnabb men vill helst inte köra i ledningen - hellre sitta i rygg fram tills 3-400 kvar och då spurta.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 19:23   #7
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 39
Sharp$: 355
Standard

Tycker att nr2 TONICETOBETRUE är helt klart intressant i avd3, gjorde det bra bakom segrande Barkevious Mingo på Åby V86 8/3.
Hade spår 8 på en för dagen krävande bana, iofs 1640m då men 2140m bör ej vara ngt problem.
Startspåret nu är bästa möjliga på Momarken..
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-15, 11:12   #8
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Är det Momarken som har "krabbe svinger" och ovana svenska hästar och kuskar ofta får galopp i första sväng?

Brukar ledaren in på upploppet oftare vinna? Hur långt är upploppet?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-15, 11:20   #9
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Är det Momarken som har "krabbe svinger" och ovana svenska hästar och kuskar ofta får galopp i första sväng?

Brukar ledaren in på upploppet oftare vinna? Hur långt är upploppet?
Upploppet är 240m, alltså längre än på nån travbana i Sverige. De har byggt om kurvorna lite så de är inte lika snäva som tidigare men fortfarande snävare än de flesta banor. Sambandet med långt upplopp och att det ofta har förmåga att bli lite tyngre bana på momarken tror jag gör att ledaren inte vinner lika ofta som på andra banor utan att jag kan redovisa någon statistik på just det.

"- Man byggde ju om banan för några månader sedan så jag tror själva upploppet blev en aning kortare efter det. Men det är verkligen marginellt, skillnaden är att man gjorde utgången av svängarna lite mindre snäva. Men de är fortfarande betydligt snävare än på svenska banor, speciellt svängen efter mål, säger Rennesvik och påpekar hur det påverkar startmomentet.
- Det är svårt att hinna få upp farten från invändiga startspår med bilstart från 1 640 och 2 640 meter. Så även om det blivit lite bättre ska man ha en väldigt snabb häst för att svara spets från spår 1.
En annan ”sanning” om Momarken är att det långa upploppet skulle göra ledningen till en mindre gynnsam position jämfört med svenska banor."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)

Senast redigerad av dingo1337 den 2017-03-15 klockan 11:57.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-15, 11:55   #10
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Utdelningarna från Momarken vid denna tidpunkt och V75.

2008 : 695´985 :-
2009 : 120´593 :-
2010 : 519´645 :-
2011 : 36´758 :-
2012 : 6´292´717 :-
2014 : Ingen hade 7 rätt
2015 : 9´622 :-
2016 : 1´017691 :-
2016 : Extra omgång ( v.52 ) 485´464 :-
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-15, 12:54   #11
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Lille-Adrian säger följande
"På lördag åker han till Norge för V75-tävlingar och han lovar seger med stjärnhästen Mosaique Face.
– Allt annat är en besvikelse, säger Adrian Kolgjini till Trav365."
Jävligt stor mun på den där Adrian - så har det låtit förut...

"Vad säger du om 1 Pandora Face (V75-2)?
– Hon svarade för ett bra lopp senast efter lång paus, hon avslutade bra den gången och vi var nöjda med henne. Nu har hon fått bra läge i volten och hon ska vara bra mycket bättre på lördag, det är tanken att hon ska gå framåt med senaste loppet i kroppen och det känns också så i jobben, meddelar de hemifrån. Hon blir giftig här, bara det löser sig."

Lufti säger:

I V75-5 startar 2 Ulisse Kronos som hade uppvisning på svenska V75 i Kalmar senast. Där sitter ”pappa” själv i sulkyn.
– Han är lite knepig att köra, så jag fortsätter att köra honom, resten får Adrian köra. Han kan dessutom bli lite svår att motivera utan körspö (som man inte får använda i Norge). Det är en liten primadonna. Han går väldigt bra på häst och är mycket bra för den klass han befinner sig i, säger Lutfi Kolgjini till Trav365.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-03-15 klockan 12:55.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-15, 13:05   #12
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

AVD 2:
Ett tidigt spik/utgångsförslag hittar jag här i 1 Pandora Face. Har ett lopp i kroppen och kan hästen gå barfota så ser jag inte hur det ska vara möjligt för någon av hästarna att plocka in 20m.
Senast startade just Jetset bakom stallkompisen Pasithea Face. Fick ett perfekt lopp i andra ytter men hade ingen chans att plocka ner ledaren i ett lopp som Pasithea Face vann från ledningen på 1.13,1. Nu står Jetset 20m längre bak och kommer inte få en lika fin position. Det är väldigt god chans för att Adrian att få bestämma med Pandora face i ledningen och barfota kan även hon utan problem springa en låg 1.13-tid.
Stallformen behöver vi ju inte ens prata om.

Hade väl kanske helst sett att Ludde körde själv med den kuskformen han är i just nu men Adrian känns knappast som ett kuskminus ändå. Det långa upploppet och att hästen aldrig startat i Norge är väl minus.

Eventuellt helstängt och barfota nu. Blir det aktuellt så kommer nog hästen vara ensam på min kupong iallafall även om norskarna låter väldigt uppåt angående Gematria.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-15, 13:11   #13
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Hur fungerar förresten streckfördelningen nu mellan ATG och norska Rikstoto? I kallblodsloppet t.ex. är Myhren Jerker storfavorit i sverige på 60% just nu och i Norge är samma häst spelad till 13,8%.
Går det att se en "totalöversikt" någonstans hur streckfördelningen ser ut sammanlagt?
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-15, 21:04   #14
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Hur fungerar förresten streckfördelningen nu mellan ATG och norska Rikstoto? I kallblodsloppet t.ex. är Myhren Jerker storfavorit i sverige på 60% just nu och i Norge är samma häst spelad till 13,8%.
Går det att se en "totalöversikt" någonstans hur streckfördelningen ser ut sammanlagt?
Tyckte jag hörde att det är först på lördag förmiddag som man slår ihop det hela.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dingo1337 (+1)
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 07:11   #15
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

ZENIT BRICK till 7% , är det verkligen rätt av spelarna att sätta honom så lågt?
ToNiceToBeTrue har förvisso bättre spår - men jag tycker att Zenit bör vara andrahands favorit.

Eller är jag fel ute?
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td