![]() |
Finfina lopp och jag får unna mig en rad. Det ska tas ställning i ett par lopp och vaskas fram lite skrällar.
Jag börjar med låset: Guld: 5 Nuncio (70%) är bästa hästen i landet. Det har han visat gång på gång under det senaste året. Det finns en motståndare som bara vinner och vinner på V75 för tillfället. Klart det är ett tacksamt lås att stänga loppet med. Om Nuncio kommer bort talar det mesta för att 3 OTP (25%) vinner. En formstark OTP på sin bästa dag i ledningen borde bli åtminstone halvjobbig för Nuncio att ta ner, eller? Spikvalen: Avd I: 8 Delicious kan vara bättre än Nuncio, om man ska lyssna på Redén. Stoet var sjukt bra under formtoppen vid världsrekordloppet på Bollnäs och vid Sundsvall Open Trot 2015, då hon åkandes for undan på sluttiden 10,0 2140a. Vilket intryck! Att stå emot henne när det speedas som fortast är ingen lätt match. Det är till att hoppas på att toppformen infinner sig i år också, så att liknande tider levereras. Hon ska vara motståndet överlägset i grunden. Jag spikar min favorithäst. Avd VII: 7 Zenit Brick (13%) har varit finfin vid de flesta loppen på slutet. Senast var det lite utav meningen att hästen ej skulle vinna. Plockade ner Re Doc utan prut ifrån dödens näst senast och loppscenariot blir väl detsamma idag? Jag tror på vinstchans och när hästen endast är fjärdehandare testar jag densamma som omgångens roliga spik. Stark häst, Jorma! Bara söör! Kupongrensare: Jag garderar avd IV: Här vill jag ha med 6 Caprese (1,65%), som var mycket bra i avslutningen senast. Jämför insatsen mot 5 och 7 i senaste loppet och hästen känns streckvärd som "helt ospelad". 13 Ninepoints Gaagaa (3,08%) visade fin fart i spurten senast och kommer att ta många till slut. Skönt intryck att spela på nästa gång! Tar omtag i avd V: "Bronsdivisionens svar på elitens Bold Eagle" kommer ut igen. (Min jämförelse på hästen som får lov gälla för ett tag till...upp till bevis och se till att röra på trumpinnarna nu! Kortspeed ska du klara av som bronsdivisionare även om du är öm för utvändiga positioner.) Det blev dödens senast och därifrån visade 2 Blue Star Champion (3,45%) inga mästartakter alls. "Stenslagen" tidigt! Omtag gäller trots senaste missräkningen gällande konkurrensduglighet och nu kan det hittas en rygg att gå i istället? I så fall ska väl hästens spurtegenskaper kunna fälla väldigt många? Kom igen nu, Svante! Andra hästar jag vill ha med i omgången är bland annat: Avd II: 11 Trot Kronos (13%) visar klass! Avd IV:7 Julia Pellini (20%) har jag under lupp för tillfället. Fritt i tid idag? Avd V: 11 Emir La Brousse såklart, på senaste loppet. Avd VI: 4 Sherriff Bi (11%) är svårtuggad om spets nås. Här jagar jag 3 Quattro Töll (3,43%) som lågprocentare och blir därmed tvungen att ta med den idag också i ett av mina garderingslopp. Tufft emot! Det var lite tipstugg... :) |
Det har regnat en del i natt. Just nu plus 5 grader på Solvalla. Blir nog bra bana i em.
Så här blev mitt bolagssystem - ett inverterat TV-system. 1) 8 r4-2 (4 tar ledningen från 1 och släpper till stallkamraten 8. Redén kammar hem 300') 2) 2,7 r10-12 (svårt lopp och man borde ha med ranking 2,7,12,10,11,5,6. Tvingades låsa på 2,7) 3) 5 r3-1 (världsstjärnan spikas och loppet avnjutes) 4) 1,3,4,5,6,7,10,13 r2-15 (3 tar nog ledningen. Ursvårt lopp. Gardera) 5) 1,3,9,11 r2-6 (3,9 och 11 är måstestreck. Björn låter lurig på 1. 2 är skrällduglig) 6) 1,2,3,4,6,8,9,11,12 r5-10 (många med vinstchans. 12 satt fast med allt kvar senast) 7) 3,4,5,7,9 r6-8 (3 ser fin ut. 4 är snabbare ut från spår innanför 5. 4 vinner om kusken för en gångs skull låter bli att köra bort loppet. Ett härligt avslutningsfynd till fem %. 6 hårt betrodd men levererar inte. 7 skriker Huselius - som har bra kontakt med Nurmosstallet - ut som stenklar. 9 har hållit sig till trav senaste tiden och vunnit) Kostar 1440:-. Lycka till! |
Citat:
|
V75:1 8 Delicious U.S. (Helt överlägsen)
V75:2 5-10 V75:3 3 On Track Piraten (Nuncio har inte en suck mot OTP) V75:4 1-7 V75:5 4-6 V75:6 1-4-12 V75:7 3-4-7 Solklart 7 rätt och rätt DD!!! :p:innocent: |
Fyfasiken vilken gulddivision! Vi lär bjudas på Högklassig travsport idag, men jag är fortfarande lite kluven på hur loppet kommer bli kört i avd. 3.. Tänkbara scenarion (som vissa av er bara kommer skratta åt) som jag anser kan ställa till det för Nuncio och Piraten.
Ludde kommer ju såklart ladda så det brinner i arslet på El magi pellini, och kadett C.D. blir het och hänger på. Det sätter Nuncio hängandes i tredje spår eftersom Piraten vill undvika att bli instängd och Going for gold zaz släpar lite och kanske också sätter sig utvändigt, och i det här fallet 3e utvändigt. Nuncio laddar framåt och får överta ledningen efter lite körning, alternativt får nöja sig med dödens. Är verkligen Nuncio så stenklar då? Och klarar Takter att hålla det kallt i andra utvändigt, eller sänder han också fram med sin häst? Tror att Stall Kolgjini inte ska glömmas bort här faktiskt :) God tur idag! |
Det lär knappast bli någon topputdelning idag, men med ett par rensare så kan det bli femsiffrigt i alla fall. Nuncio och Delisious U.S. lär ju inte torska sina lopp.
|
Nån som hört vad Bergharn tror om sina?
|
Äntligen rycker de skorna på toppstammade Gravity Falls! Har sprungit med handbromsen i och i detta fall känns skorycket extra intressant. Med på alla kuponger och förtidsspel till 50/8ggr är lagt.
|
Det blir skor på Pasithea Face.. då blir det ännu mer straffspark för Delicious som får överta spets från stallkamraten
|
Citat:
|
Hur skön är inte Melander!? :D :D
|
Lustigt att världens bästa hästar ser ut som dromedarer i värmningen(Bold Eagle /Nuncio)
|
Och hur oskön är inte Adrian Kolgijni......... :/
|
Citat:
Citat:
Skall han nånsin slå honom är det nog idag(tror det ej) Delicious ej i toppform direkt+8spår + lite strul på vägen + att Pasiteha mot formodan håller spets..Mycket som skall klaffa i så fall.. |
Skönt att OTP har bättre startspår, bättre form osv osv idag så kanske det blir tyst på skaran verklighetsfrånvända som tror att OTP är lika bra som Nuncio.
|
Frankie Brodde 18 % på V5 och tredjehandare. Spik!
Go for Bananas 1%?? |
Varför kör Ludde som han gör? Är han masochist?
|
Citat:
|
Beppe Am i sista skall gå barfota runt om.Varför är info inte i rött? Har ju gått med skor sen mitten på oktober.
|
Citat:
|
Citat:
|
Ett litet System idag:
Tar med Kolginis i första med Murphys Law i åtanke..(såg också bättre ut än någonsin) V75 Inlämnat: 2017-04-01, 14:52 Solvalla Lördag 2017-04-01 Start: 16:20 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 8 (4, 3) 2: 2, 7, 9, 10, 12 (11, 5) 3: 5 Nuncio (1, 3) 4: 7 Julia Pellini (4, 5) 5: 11 Emir la Brousse (3, 9) 6: 1, 2, 5, 6, 8, 11 (4, 9) 7: 3, 4, 6, 7, 9 (5, 10) 2x5x1x1x1x6x5 = 300 rader. 300 x 1 x 0,50 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod: CPF GHCXXXXXX Lycka Till! L |
Citat:
|
I avd.5 kör Kihlström en 10-årig, troligen chanslös häst och i avd.6 är hans häst struken.Kan han vinna alla de övriga 5 avdelningarna?
|
Jag provar med den här behändiga lilla raden:
V75 Inlämnat: 2017-04-01, 16:12 Solvalla Lördag 2017-04-01 Start: 16:20 Kostnad: 16,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Delicious U.S. (1, 4) 2: 2, 5 (10, 11) 3: 5 Nuncio (3, 1) 4: 4, 7 (5, 10) 5: 1, 9 (3, 11) 6: 1, 6 (11, 2) 7: 7, 9 (5, 3) 1x2x1x2x2x2x2 = 32 rader. 32 x 1 x 0,50 kr = 16,00 kr. Totalt: 16,00 kr. Rättningskod: JSB MHC FMR Lycka till! |
Blev inte mycket till lopp.
|
300' till stall Redén. Baggis. :hattenav:
|
F.. vilken Häst hon är!!
|
Beundrar Delicious. Men tycker dom begär för mycket av henne. Hon är ju så liten. :sad:
|
Världens bästa stosprinter är hon iaf. Men känns långsökt att hon ska kunna klå Bold Eagle och Nuncio.
|
Delicious!
Topplopp för kallblod nästa i Bjerkekanalen på ATG. 4 Kleppe Slauren käkade nära inpå upp favoriten 12 Smedheim Solan senast. 10ggr just nu. Se, njuta och casha in? Jag satte 11 Trot Kronos som A-häst. Får hålla på den nu i fint lopp. |
Tack Oskar! :claps:
|
Nu Takter ska du ta den uppskrivna kamelen Nuncio!!
Spets och slut på OTP och det blir tyst på alla Tarzan-lallare som hyllar kamelen!! :p;):evilgrin39::D:idiot::KO::lol: |
Citat:
Jag gråter då Trot var lite utav omgångens stora byggsten för mitt system. Nu raserades allt...:sad44:(Oskar J å allt...) |
Citat:
|
Jävla blufflopp... tror de att jag är blind eller?
|
Store tid!
Tänkte aldrig på den. I Guiden står det att Westholm ska köra:rant: Likaså i Ronden.:idiot: |
I studion: "...vår expert då på V75, Jennifer Tillman..."
Expert? |
Citat:
|
Citat:
|