![]() |
V75 Solvalla 1 April
Wow kolla startlistan i gulddivisionen :claps:
|
Fina hästar till start, men spelmässigt död omgång. V5a med 50 öres radpris.
|
Citat:
On Track har toppform och båda har ett bra spår. Dessutom intrycket Nuncio gav på V86:an var inte direkt övertygande. Man kan alltid hoppas :innocent: |
Citat:
Kanske kan gå att fälla lilla Delicious från åttonde spår, fast ganska otroligt. En tanke är förstås att Adrian hittar på något med finfina Pasithea från spår 1 och krånglar till det hela...:rolleyes: |
Citat:
|
Citat:
|
Inte alls säker på att Nuncio med halvform vinner mot Piraten om han lyckas hålla ledningen. Delicious med dåligt spår efter lång frånvaro är inte heller gjuten.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
"Rättviktränaren om Hans R Strömberg inför lördagens gulddivisionsfinal som också är det första uttagningsloppet till Olymiatravet.
– On Track Piraten står inför en väldigt spännande uppgift. Med tanke på att Nuncio finns med i startlistan är jag väldigt ödmjuk, men ska vi slå honom någon gång så är det väl i den här starten efter On Track Piraten varit igång längre och är i bra form. Johnny får prova från start och försöka hålla ute Nuncio och gör han det så tror jag att han kör där också. Det kommer att bli ett häftigt lopp och min häst kommer att tävla barfota fram och i en ny variant av jänkarvagn som han inte testat tidigare, säger Hans R Strömberg. Vi har även pratat med Marcus Schön i stallet hos Stefan Melander. – Nuncio fick ett lämpligt lopp senast och det var ett steg mot formtoppen. Vi får hoppas att det blir lite körning inledningvis mellan konkurrenterna, men samtidigt tål Nuncio alla positioner. Stefan har varit nöjd med honom efter det senaste loppet och det finns ingenting att anmärka på. Vilken utrustning han går med i är inte bestämt i nuläget, men det blir eventuellt barfota fram. Han har visat vilken världsstjärna han är och det är klart att han ska ses med god chans, säger han." |
-Det finns ingen i hela världen som tar en meter på El Mago Pellini. Han har utvecklat sin startsnabbhet i vinter och dessutom blir han proffskörd denna gång. Jag räknar med att dra i ett jämt 1,08 tempo och då kommer de andra få svårt att komma ikapp. Samma sak gäller Pasithea Face i första avdelningen men där väljer jag att Adrian kör. Vi åker till Solvalla med två stenklara och en toppchans då Rigel Face normalt har lekstuga i sin nuvarande klass, säger Lufti Kolgjini till Åke Lindblom på Ironitravet som publiceras 1:a april.
|
Folk får gärna spela OTP ordentligt, jag tror som alltid på Nuncio.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Timos tankar och spelledigt ;)
http://vinnartips.se/timos-tankar-he...r-ledig-vecka/ Detta gillas ;) http://piclair.com/data/1oo8v.jpg |
64% på Nuncio nu, 21% på Piraten. Delicious har 70%.
|
Citat:
Enkelrad - du är den roligaste pricken här på sharps!:evilgrin39: |
Vilka ligger bakom vinnartips.se? Kommer Timo med mer ingående analyser längre fram i veckan?
Frankie Brodde känns som en annan klaring med tanke på hur läcker hästen sett ut på sistone. |
Ser ut att vara nederbörd med snö torsdag-fredag och regn fredag-lördag enligt SMHI. Håller det i sig lite in på fm på lördag kan det nog bli lite kladdigt för vår fina huvudstadsbana...
|
Drsgen
Trot kronors avd2 Peafl face Windy wayS CUPIDO sisu |
Jag kommer gå emot både Delicious US och Nuncio den här gången med tanke på hur vädret kommer att kunna bli.
Tar med Pasithea Face och Windy Ways i avd1 och Piraten. Någon gång måste även världsstjärnorna snubbla på mållinjen :smoke: |
Citat:
|
Kul omgång att titta på, mindre lustigt att spela på den. Att spika både Delicious och Nuncio känns meningslöst. V5:an verkar i alla fall lite roligare. Lite kantbollar:
Avd 1: 4 Windy Ways som gick bra samma tid förra året. Intressant med Takter, men det troligaste är väl spets och släpp till stallkamraten Delicious U.S. Avd 4: 2 Dictionary med Goop. Bra form och enligt Jens Sjödén plus för främre volten. Inte visat så mkt i volt än men jag tror och hoppas det funkar. Avd 5: 7 The True F med Takter. Burman och Takter brukar funka bra ihop. Och de gjorde ett bra lopp i Kalmar. |
någon som vet orsaken till strykningen av Global Satisfaction i sista?
|
Citat:
|
En vacker dag kör inte kusken bort 4 Cupido Sisu. Då vinner han. Senast var han sanslöst bra efter galopp bakom 8 Ajlexes Cubano. Nu går han felfritt och vinner endast streckad till 4 %. Ett måstestreck.
|
Citat:
|
Tveksamt att finnpajsarn får sitta i fred med tanke på hur han körde mot Robban på Kalmar.
|
Har fått för mig att 8 Iago Zon i avdelning 6 kan vara omgångens bästa drag där jag tror/hoppas att i första hand 2,4 och efter 1-200 meter även 6 kör hårt om spets och att den ödmjuke Lövgren hittar ner till 2-4 utvändigt, när han väl sitter där så är det nog många som slår sig för pannan när de ser att han endast är lirad till 6%...men då är det ju alldeles för sent att hoppa på tåget!
Ville få bekräftat att han ska gå balanserad minst som senast vilket han ska enligt fredagsintervjuerna och tack vare det lite krångliga åttondespåret och en blygsam tränare så är det många som står över. Joakim Lövgren: "Iago Zon är jag fortsatt nöjd med. Varit som jag har velat hela vägen. Inte aktuellt med några ändringar. Man vinner inte en final från spår åtta. Normalt sett. Strykningar. Galopper. Väderlek. Tokkörning. Någonting sådant måste ske. I en jämn final är det som att ha tillägg, säger Joakim" Ett av dessa "vinstkrav" sitter ju redan då man blivit nedstruken ett hack och då invändiga galopper eller tokkörning inte alls är någon utopi så blir inte jag förvånad ifall Jocke lyckas sticka nosen först bara att han lyckas hittar ner i vettig slagläge vilket iofs inte alls är givet men man kan ju inte få allt på en 6-procentare ^^ |
Citat:
Som tur är vankas det körning mellan 4 & 6 som jag läser det och då finns möjligheten att han hittar ner bakom någon vettig häst tredje utvändigt. Underspelad men på inget sätt någon klar vinnare. Ska med på alla kuponger oavsett. Detsamma gäller förövrigt för Cupido Sisu i sista även om T.H kör bort hästen alldeles för ofta så borde segern sitta där snart.. Hästen har ju sett dunderfin ut. Med några kantbollar så kan det bli miljonutdelning även fast det är en V5:a till halva priset. Det har ju trots allt hänt förut. |
Citat:
Man börjar nästan undra vad Tomi har för skit på Salmela som låter den idioten köra bort säkra pengar vecka ut och vecka in. |
Nuncio's spelprocent :clap:
Eller ännu värre.. 25% på OTP. Finns ingen dag under några förhållanden OTP har 25% vinstchans mot Nuncio (under förutsättning att Stefan inte startar en häst som inte är i tävlingsskick). |
Citat:
|
Trot Kronos - det förvånar mig att JS fortfarande får hästar att köra...
|
Citat:
han och veijos kusar brrukar funka fint |
Antagligen för att han skickat dickpics och varit ett svin
|