Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28828-v75-aby/)

Lazze 2017-05-13 16:46

Usel ledd volt J.Unt i min bok

mackpeter 2017-05-13 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 528093)
Nu tror jag förvisso inte att Puro är den enda tränaren som är mån om sina hästar. Men han är en duktig tränare iaf.

Jag måste tydligen förklara vad jag menar om, att Petri månar mer om sina hästar än om dess nyrika ägare.

Petri är enormt hästkunning och lär känna varje individ och tränar den med dess egna förutsättningar. Han har endast 30 hästar i träning.

Petri är inte lika mån om hästägarna. Han tar inte deras telefonsamtal hur nyrika och sturska de än är. Därför har en del ägare tagit sina - ofta mycket framgångsrika - hästar från träning hos Petri. Vi har sett en hel del sådana exempel. När fd styrelseordföranden för TV4 försökte anmäla Commander Crowe bakom ryggen på Petri tog det hus i helvete och Nordstrandh fick återlämna sin ägarandel.

Det är vad jag menar med att Petri månar mer om sina hästar än om dess rika och sturska ägare.

Ztazze 2017-05-13 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 528075)
Jag spikar Amazing Dyhnamite, Spring Erom och Makethemark. Testar att sänka de två stora favoriterna om det nu går.

Skall du vinna pengar skall du hitta skrällarna. Att fokusera på att sänka favoriter är fel väg att gå enligt mitt tycke. Jo det kan ju komma en skräll där i och för sig. Men det är fel fokus.

Gasellen 2017-05-13 16:53

Sköönt, jag var livrädd för Goopen hela loppet!

hemlighet 2017-05-13 16:53

det var ingen mermaidstyrning

Om_sommaren 2017-05-13 16:53

överraskande att Goopen släpper till Örjan och ger upp loppet här

Manprinsen 2017-05-13 16:54

Proffsen sjöar idag. Var många som hade spik på Cash Crowe och Donato.

Manprinsen 2017-05-13 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 528102)

Inte direkt med tanke på att han själv gjorde avslag på sin häst. Maxplacering under rådande förutsättningar.

Altoc 2017-05-13 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 528102)

Rent beställningsjobb. Stenströmer är en av Goops uppdragsgivare. De egna hästägarna skiter han i, de betalar ändå träningsavgifterna. Det viktiga för honom är att få köra åt andra.

Manprinsen 2017-05-13 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 528105)
Rent beställningsjobb. Stenströmer är en av Goops uppdragsgivare. De egna hästägarna skiter han i, de betalar ändå träningsavgifterna. Det viktiga för honom är att få köra åt andra.

OK, att han själv gjorde avslag på sin häst i Björnkollen igår tar du ingen hänsyn till? :skamsen:

Om_sommaren 2017-05-13 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 528104)
Inte direkt med tanke på att han själv gjorde avslag på sin häst. Maxplacering under rådande förutsättningar.

måste jag missat ,när då?

Altoc 2017-05-13 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 528107)
OK, att han själv gjorde avslag på sin häst i Björnkollen igår tar du ingen hänsyn till? :skamsen:

Inte det minsta. Gooparna ljuger redan när dom hälsar, som Timo sa.

Ztazze 2017-05-13 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 528105)

Intressant resonemang. Du är konspiratoriskt lagd helt klart eller bitter.

Manprinsen 2017-05-13 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 528108)
måste jag missat ,när då?

Sa att hästen var för ojämn för att han skulle kunna tro på honom i Björnkollen.

Om_sommaren 2017-05-13 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 528111)
Sa att hästen var för ojämn för att han skulle kunna tro på honom i Björnkollen.

det hörde jag att han tyckte. Men att ge upp loppet när han fick spets är inte likt honom.