Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-09, 22:20   #1
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 135
Sharp$: 13590
Standard

V75 Åby


Caddie vinner väl första och är Donato E lika bra som senast vinner väl han också :-) Bravo Navarone blir nog stor och är inte helt lätt att köra(kan passa Christoffer ändå) Men Zenit Brick lär väl inte ligga kvar under 5%?
I fjärde är Untersteiner favorit. Är det inte vikande form där? Leonas Sami kan få loppet, men Cexter gillas.
I guld är OTP klar favorit trots att formen verkar vara i vikande, helgadd. Varnar extra för Fire To The Rain och Edward Ale.
I sjätte är det så klart svårt att inte tippa Springfield, men jag kommer ta alla då loppet känns vidöppet bakom.
Avslutningsvis oerhört fin hästar, men det blir svårt att stå emot Makethemark som etta(ruggig kapacitet och ev blivande storstjärna?) Gareth Boko gillas, liksom National Prince. Kommer nog använda Makethemark som utgång och måmga bakom.
Vad tror ni? Reser bort på lördag morgon så jag vill ha några klara senast fredag kväll :-) Lycka till!!
hotshotknick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 06:48   #2
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Bravo Navarone är nog bara att spika - betydligt bättre häst än resten.

11. Grant Boko
i sista till den procenten är MYCKET spelvärd

On Track Piratens form? Frågan är om han vinner från den positionen mot t ex Spring Erom som förmodligen kan spetsa eller få ryggledare och susa förbi på open-stretch

Om Magic Tonight har en bra dag är han ruggig
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 18:26   #3
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 81
Sharp$: 169
Standard

Vilka är era utgångs hästar i resp. avd.
Mina tankar är..

Avd1) 12 eller 6 ej bestämt mig
Avd2) 7 Donato E
Avd3) Har ej bestämt mig
Avd4) Upstream
Avd5) Spring erom
Avd6) Springfield
Avd7) Makethemark

Tänk högt, ge era synpunkter
Heppson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 19:09   #4
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Mina drag i alla lopp:

Jag skriver ut procenten på hästarna trots att jag vet att det bara är omsatt runt 5 miljoner nu och det kommer bli stora förändringar..

Avd1: 4 Undine (15%). Har toppform och nu rycker de alla skorna och hänger på en jänkarvagn. Har aldrig laddats iväg fullt från start tidigare men nu kanske Örjan försöker få lite fart på henne. Kan få ta över ledningen om de väljer att släppa med 3 Dixi Sisu.

Avd2: 7 Donato E (35%). Spikförslag! Visar absolut toppform och har god spetschans här från springspår. Kommer han till spets är det klart men hästen är stark nog att vinna oavsett loppscenario.

Avd3: 11 Zenit Brick (5%). Hade nog vunnit senast utan galopp. Jorma och bakspår är väl inget man jublar över men hästen är riktigt bra för klassen och med en favorit som galopperar lite då och då så känns han väldigt underspelad i dagsläget. Tål att göra mycket själv.

Avd4: 6 Upstream (23%). Springspår, Adielsson och barfota runt om för första gången. Det är mycket som lutar mot spets och där ska det väl vara bra chans. Hästen är dock ovan i voltstart och ingen stjärna och blir kanske lite väl hårt betrodd till slut.

Avd5: 3 Edward Ale (1%). Blir totalt bortglömd!? Är ruggigt snabb ut och jag är inne på att han kan spetsa och sen leda det här runt om på korta 1609m. De mer betrodda (Spring Erom och Piraten) är inte gynnade av kort distans som den här hästen är. Petri Puros stallform är grym! (33% segrar i år). Stallet låter väldigt uppåt och 1% just nu är ett skämt.

Avd6: Här har favoriten en bra chans men blir väldigt hårt spelad och det känns roligt att gå emot. 4 Kalanchoe P.R. (1%). kan öppna riktigt snabbt och nu när Westerholm slänger på ett helstängt huvudlag och jänkarvagn så kan han lugga favoriten på spets. Om inte Björn skickar fram Carmine Am i dödens för tidigt så kan de få bluffa bort en bit. 1% just nu!

Avd7: 10 Gandhi Boko (2%). Årsdebuterade senast och var då knappt slagen av favoriten Makethemark från samma utgångslägen som nu. Avslutade runt 1.08 senast och har nu ett lopp i kroppen och borde vara ännu bättre.


**Några platser kvar i laget till lördag! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/UY87-HQQ3-28493
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+5)

Senast redigerad av dingo1337 den 2017-05-11 klockan 20:02.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 03:05   #5
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Donato E spik
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 09:07   #6
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

V75-1 Nr.1 Ginny Weasley slog favoriten senast och gör det nog igen. Nr. 4 Undine ska de gå all in med. Passas.

V75-2 Nr. 12 Aron Palema är klar första häst hos mig. Jag är inte alls så säker att favoriten hittar till ledningen. Nr. 4 Topgear visade strålande form under Elitloppsdagarna förra året och är en kul fidus till 2 %.

V75-3 Kuskplus på favoriten men spelad till 64 %. Jag fortsätter och jagar nr. 8 Cupido Sisu. Tråkigt spår men står bäst inne på pengarna och har suttit fast för många gånger nu och gjort rejäla upphämtningar efter galopper. 1 % är omgångens fynd.

V75-4 Hästarna 1,6,8 och 12 borde räcka. Fördel nr. 1 på läget. Dock klass II och många orutinerade hästar.

V75-5 Svårt lopp. Har On Track Piraten någon form ? Hur pass bra är Magic Tonight år 2017 ?
Låter även positivt från Petri Purjo om nr.3 Edward Ale.

V75-6 Har svårt att se hur nr. 1 Springfield ska förlora detta. Omgångens bästa spik.

V75-7 Misstänker att man får strecka på rejält här. Ska jag välja någon första häst blir det nr. 3 Demios Racing. Han har slagit dessa förr.

Ovan är mina idéer

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-05-12 klockan 09:58.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 15:03   #7
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Heppson Visa inlägg
Vilka är era utgångs hästar i resp. avd.
Mina tankar är..

Avd1) 12 eller 6 ej bestämt mig
Avd2) 7 Donato E
Avd3) Har ej bestämt mig
Avd4) Upstream
Avd5) Spring erom
Avd6) Springfield
Avd7) Makethemark

Tänk högt, ge era synpunkter
Det blir spännande att se ditt system när du bestämt dej.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 15:20   #8
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5110
Standard

Länge sedan man bidrog med på sidan men imorgon,så har jag helt klart för mig
Avd 3 - Här vinner Björn Goop med Västerbo hard Cash, antingen ifrån spets eller via stretchen 5% . Var tysta bara och sprid inte vidare...
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 15:55   #9
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Länge sedan man bidrog med på sidan men imorgon,så har jag helt klart för mig
Avd 3 - Här vinner Björn Goop med Västerbo hard Cash, antingen ifrån spets eller via stretchen 5% . Var tysta bara och sprid inte vidare...
Men va fan, du skulle ju inte avslöja det
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 16:11   #10
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-5

Här skall en häst få inbjudan till Elitloppet. OTP blir favorit. Men tränaren Strömberg gör en nykter analys, när han säger att hästen vinner sina lopp vintertid mot sämre motstånd. Nu kommer de bästa ut och då får han svårare. I morgon blir det skor bak och spår sju ute på vingen. Till råga på allt är det sprinterdistans och han är bättre på längre distanser. Han kommer motvilligt med på mitt system eftersom motståndet inte är av högre klass.

Jag streckar inte 2 Magic Tonight. Efter Elitloppssegern drabbades han av hjärtmuskelinflammation. Han har inte förmått komma tillbaka till tidigare kvaliteter. 5 Billy Flynn, 6 Tango Negro och 10 Fire To The Rain räcker inte. 8 Canari Match är bortlottad och imponerade inte senast 50 meter efter Cruzado Dela Noche och ett svagt gäng bakom.

Då återstår att strecka 1,3,4,7 och 9. 3 Edward Ale tränas av den finske demontränaren Petri Puro. Dagens fynd till 2 %.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 16:22   #11
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-5

Här skall en häst få inbjudan till Elitloppet. OTP blir favorit. Men tränaren Strömberg gör en nykter analys, när han säger att hästen vinner sina lopp vintertid mot sämre motstånd. Nu kommer de bästa ut och då får han svårare. I morgon blir det skor bak och spår sju ute på vingen. Till råga på allt är det sprinterdistans och han är bättre på längre distanser. Han kommer motvilligt med på mitt system eftersom motståndet inte är av högre klass.

Jag streckar inte 2 Magic Tonight. Efter Elitloppssegern drabbades han av hjärtmuskelinflammation. Han har inte förmått komma tillbaka till tidigare kvaliteter. 5 Billy Flynn, 6 Tango Negro och 10 Fire To The Rain räcker inte. 8 Canari Match är bortlottad och imponerade inte senast 50 meter efter Cruzado Dela Noche och ett svagt gäng bakom.

Då återstår att strecka 1,3,4,7 och 9. 3 Edward Ale tränas av den finske demontränaren Petri Puro. Dagens fynd till 2 %.
Och enligt Berglund på Travnet lär inte 9 Quick Fix vara aktuell:

"Tipsettan hade jag tänkt ge till 9 Quick Fix som var mycket fin vid segern senast och här har han läge för rygg på ledaren om Christoffer ryggar Spring Erom i starten. Kolgjini säger dock att det bara blir barfota fram den här gången eftersom man siktar på Sweden Cup i första hand och då backar jag lite ändå och lägger honom trea."
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 16:39   #12
 
Reg.datum: nov 2012
Ort: Sveriges framsida - västkusten
Inlägg: 51
Sharp$: 535
Standard

Mitt stora drag denna omgång är Leonas Sami. Mycket trevligt (och väldigt uppksattat!) om man fick möjligheten att läsa Oskar Svanbergs tankar här inne på Sharps om hur han ser på hästens uppgift och hur han funderar om olika scenarier när volten släpps iväg.

Jag har förvisso läst att Oskar inte räds dödens om han hittar ut, men det finns givetvis fler aspekter att ta hänsyn till. Framförallt är det intressant att se hur han läser loppet och möjligheten att få växla några frågor och svar.

I övrigt tror jag att Bravo Navarone hittar till ledningen efter en bit och då borde loppet vara över. Bästa vinstchansen i omgången.
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 17:15   #13
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Tar en rövare i avd1 och spikar Undine.Stora pengar Örjan måttar in den som vanligt.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 17:24   #14
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Tar en rövare i avd1 och spikar Undine.Stora pengar Örjan måttar in den som vanligt.
Jag har länge tänkt samma sak men jag tror jag nöjer mig med utgång på undine i ett öppet lopp.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-12, 17:27   #15
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Läckra Undine (Catarina Lundström) testades barfota och i jänkarvagn. Testet föll väl ut och hon vann åkandes


Det här gjorde dom förra året hade det sparat i nästgångare samma i morgon tro?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td