Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Legolas (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28947-legolas/)

Altoc 2017-06-04 09:22

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 530342)
Så att registrera sig på Malta funkade inte. Hur många miljoner back är Andersson beredd att gå? Av alla bettingsidor out there så tillhör Legolas.bet bland det i särklass sämsta!!! Layouten är förfärlig och det är inte användarvänligt för fem öre. Vill du informera dig så får du hjälpa dig själv om du är newbie inom travet. ATG kunde funka bättre men är överlägset alla patetiska försök till alternativ!!! Hur mycket pengar genererar Andersson till svensk travsport via Legolas i jämförelse med ATG och hur mycket har Andersson tänkt att stoppa i egen ficka?

Legolas genererar noll/nada/nichts till svensk travsport. Ett rent parasitbolag. Att spela där är lika med att förstöra travet. Inte en spänn går till de aktiva.

Spiritus 2017-06-04 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 530359)
Legolas genererar noll/nada/nichts till svensk travsport. Ett rent parasitbolag. Att spela där är lika med att förstöra travet. Inte en spänn går till de aktiva.

Öh, det kan ju eventuellt bero på att ST låser in sig i sitt elfenbenstorn, fnyser högdraget och tackar nej till de pengar som Legolas erbjuder.

Altoc 2017-06-04 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 530413)
Öh, det kan ju eventuellt bero på att ST låser in sig i sitt elfenbenstorn, fnyser högdraget och tackar nej till de pengar som Legolas erbjuder.

Finns inget att diskutera. Legolas har ingen spellicens i Sverige. ST ska självklart inte teckna avtal med bolag som bedriver olaglig verksamhet.

Spiritus 2017-06-05 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 530416)
Finns inget att diskutera. Legolas har ingen spellicens i Sverige. ST ska självklart inte teckna avtal med bolag som bedriver olaglig verksamhet.

Haha, bäst du skyndar att informera farbror polisen då, så han kan åka och bomma igen den "illegala" verksamheten...

Lobo 2017-06-05 12:57

Andersson startade väl inte Legolas.bet för att tjäna pengar i första hand utan mer för att visa ATG hur man bedriver verksamhet. Hur han fick med andra investerare kan man ju undra.

olle 2017-06-08 19:41

Nu har legolas bet varit igång i två veckor. Något måste nog ske om inte sidan ska självdö. Vinstpoolerna till vinnarspelet i de första fyra loppen på Örebro i kväll har varit 208, 37, 25 resp 40 kr. Det är ju så lite att dom lika bra kan stänga ner dessa spel .Hur ska dom få kunder med sådana pooler?

Lobo 2017-06-08 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 530597)
Hur ska dom få kunder med sådana pooler?

Öppna butiker.:)

Jajjan 2017-06-09 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 530021)
Strappa jobbar inte på Legolas sedan ett par månader. Det gör däremot jag.

Vill Rune Andersson göra en insats för svensk travsport
så kan han förslagsvis head hunta Hans Skarplöth.

Hans Skarplöth har ett svårslaget rekord,
som top dog på ATG, karln har misslyckats
med allt.

SO 2017-06-09 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 530611)
Vill Rune Andersson göra en insats för svensk travsport
så kan han förslagsvis head hunta Hans Skarplöth.

Hans Skarplöth har ett svårslaget rekord,
som top dog på ATG, karln har misslyckats
med allt.

Jag ger tusan i LEGOLAS, jag vill veta varför du inte besvarar mina två epostmeddelanden till dig! Det ör dags att du tar dig i kragen nu Jajjan!

Strappa71 2017-06-09 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 530597)
Nu har legolas bet varit igång i två veckor. Något måste nog ske om inte sidan ska självdö. Vinstpoolerna till vinnarspelet i de första fyra loppen på Örebro i kväll har varit 208, 37, 25 resp 40 kr. Det är ju så lite att dom lika bra kan stänga ner dessa spel .Hur ska dom få kunder med sådana pooler?

Utan attraktiva pottbyggande promotions av diverse slag är det naturligtvis helt omöjligt.

Totalisatorspel "växer inte till sig" av sig självt hur bra än förutsättningarna skulle tänkas vara. Det är inte så det går till helt enkelt.

Gissningsvis jobbar de stenhårt på att rätta till de obligatoriska barnsjukdomarna innan de tar nästa steg. ( Om det inte finns något "nästa steg" planerat....inom säg 2-3 månader. Ja då är det nog tack och hej gissar jag. )

Men återigen. Det har gått alldeles för kort tid för att döma ut dem helt och hållet.

Om det är något som förtjänar kritik så är det frågan om varför de körde vad som ser ut som en beta-launch publikt...och dessutom utan att vara tydliga med vad man försöker uppnå i "nuläget".

robfri 2017-06-09 18:20

Personligen tycker jag det varit för lite reklam att de startat verksamheten. Beredd att hålla med ovan, detta tror jag bara är en "testperiod" för att utvärdera, tror inte de bryr sej om omsättning i nuläget. Jag tror marknadsföringen kommer efter sommaren när de fixat hemsida osv. Var tvungen att testa deras support iaf, den var snabb/trevlig osv redan nu.

olle 2017-06-09 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 530624)
Personligen tycker jag det varit för lite reklam att de startat verksamheten. Beredd att hålla med ovan, detta tror jag bara är en "testperiod" för att utvärdera, tror inte de bryr sej om omsättning i nuläget. Jag tror marknadsföringen kommer efter sommaren när de fixat hemsida osv. Var tvungen att testa deras support iaf, den var snabb/trevlig osv redan nu.

Men troligen många nyfikna potentiella spelare som är inne och kollar då sidan är igång. Måste vara stor risk att dessa tröttnar snabbt när dom ser vinstpooler på runt en 50 lapp att spela om. Ingen bra reklam i min ögon utan tvärtom. Hade varit bättre att vänta om dom har triumkort .

Strappa71 2017-06-09 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 530628)
Men troligen många nyfikna potentiella spelare som är inne och kollar då sidan är igång. Måste vara stor risk att dessa tröttnar snabbt när dom ser vinstpooler på runt en 50 lapp att spela om. Ingen bra reklam i min ögon utan tvärtom. Hade varit bättre att vänta om dom har triumkort .

Oja oja.

Nu är "nyhetens behag" mer eller mindre förbrukat.

Minst sagt förvånande upplägg.

Jajjan 2017-06-09 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 530616)
Jag ger tusan i LEGOLAS, jag vill veta varför du inte besvarar mina två epostmeddelanden till dig! Det ör dags att du tar dig i kragen nu Jajjan!

SO.

Svaret är enkelt.

Jag har mig veterligen inte mottagit
någon E-post från dig.

Jajjan

Jajjan 2017-06-09 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 530637)
SO.

Svaret är enkelt.

Jag har mig veterligen inte mottagit
någon E-post från dig.

Jajjan

Ok, nu fattar jag.

Välkommen!