![]() |
Legolas
Legolas.bet har startat upp som väntat till folkfesten
|
Ser lovande ut, något svårare startlistor men annars bra.
|
Har dom några fasta vinnarodds eller är de bara poolspel?
|
Kommer dock ta låååång tid innan det går att spela då omsättningen kommer vara så låg i början...
|
Citat:
|
Bonusen var inget att snacka om ej heller... Upp till 200 kronor matchas...
|
Så här kan det se ut på poolspel.
Nu är det här en liten aktör som bara hållit på i 30 år så jämförelsen haltar en del. https://www.sharps.se/forums/524886-post1033.html |
Jag tror tyvärr ingenting på detta - ingenting slår det förtroende som ATG ändå har, samt omsättningen då, hehe!
|
Jag hittar inget om filspel?
Om det inte är möjligt så är det ointressant för min del! |
Kollat lite mer nu, kan man inte spela plats?
|
Legolas "mjukstartar" idag...därefter kommer det att rullas ut nya och fler spelformer allteftersom :yes:
https://www.trottosport.se/2017/05/2...ya-spelformer/ |
Varför i hela fridens namn launchar de till Elitloppet för och med en sajt som ju inte är nära att vara klar. De har inget filspel, inga möjligheter att lira ihop (som ATG Tillsammans) och ytterst begränsad info till spelen, dessutom 70% återbäring på streckspelen. Den lilla skillnaden mot ATG lockar inte någon. Vad är återbäringen på vinnarspel, jag lyckades inte hitta den detaljen på sidan, men kanske någon annan lyckats bättre?
På Twitter såg jag att de gjort en helsida i SvD för att kicka igång, men knappt något annat. För att lyckas med detta krävs enorma investeringar i marknadsföring, ett gränssnitt som är bättre än ATG (Legolas är ju SÄMRE) och att potterna sockras till att börja med Det är tydligen inte bara på ATG de anställda har en hel del otur när de tänker. Mina förhoppningar om ett realistiskt alternativ har grusats. De borde ha väntat med launch tills deras tjänst var överlägsen ATG Sen är det ju inte så konstigt att en del på sociala medier och vissa webbsidor öst kritik över ATG de senaste året (mycket har dock varit befogat). Alla verkar vara anställda av det nya bolaget. Oseriöst... |
Dom hade i alla fall saftigt överodds på Myrs Hera i lopp 3 på Hagmyren. Lirade 1 kr vinnare och tog hela potten på 534 kr. Oddset därmed 534 ggr mot 3,80 hos ATG . Fanns bara spel på JO Perssons båda kallblod i loppet så vinsten hade blivit den samma oavsett storlek på spelet.
|
Välkommen tillbaka Olle, jag har varit lite orolig.
Mvh Uffe |
Hur länge kan dessa lallare hålla på utan att konka? Det kommer ju ta hundra år innan de kommer upp i summor som gör det värt att satsa där... ATG är clowner på många sätt, men har ett förtroendekapital och omsättningar som mången spelbolag avundas och jag förstår inte hur dessa skall kunna utmana som de själva påstår. Hemsidan är hemsk, för det första och bonusen värdelös - jag ger dem ett halvår, sedan är det digerdöden som väntar dem, tyvärr! Tanken var god, men det kommer bli en oerhörd flopp...
:holms: |
Dom har väldigt mycket som måste bli bättre innan det går att spela där som ett alternativ till ATG . Självklart måste poolerna bli större. Går ju inte ens att satsa 10 kr på vinnarspel med nuvarande pooler utan att rasera odds. Kanske dom måste göra som travnet live racing gjorde. Att själv gå in och salta poolerna för att få igång spelen. Med vinstpooler på Max 500 kr är det ju annars ingen som kommer spela.
Sen är oddsuppdateringarna rena skämtet. Oftast sker inga uppdateringar av odds alls minuterna innan spelstopp och med minimala pooler blir ju alla spel då rena rama lottospel vad gäller odds. Dessutom stänger spelen oftast långt innan loppen körs. Speciellt när inte tidsschemat hålls på banan. Hoppas det fixar sig för det känns verkligen kanon om det blir nya möjligheter till spel hos mer än ett bolag. Jag har följt deras spelmöjligheter sedan starten i fredags. |
Ett vågat spel av de som startat till en relativt billig peng. Jag ser dock inte att affärsiden går ihop.
|
Supporten var inte värst insatta i travet...
|
Citat:
:) |
Har det varit någon officiell öppning eller har det bara smygstartats?
|
Det är öppet och fritt att lassa in. Med 30 minuter till start är omsättningen en "hunka" på vinnarspelet i första racet och 4650 på kvällens P54. Till P75 på lördag har ingen degat in än. Jag hade i min enfald trott att Rune A, som brukar satsa sexsiffrigt hos ATG, skulle satsa i sitt eget bolag, men inte ens han verkar tro på det...:thumbdown:
|
Citat:
|
Jo, du har rätt, men Rune har väl vänner som kan "stödlira". Det går ju inte att starta poolspel utan att sockra potterna med egna medel. Jag är grymt besviken på Legolas, glöm att det blir en seriös utmanare till ATG
|
Citat:
Är det någon mening att sockra potterna innan man har fått in ett försvarbart antal kunder i sitt register? Min gissning är att pott-byggar-kampanjer kommer framöver. Hur det slutar är en helt annan femma. Men att döma Legolas på det vi sett hittills är varken korrekt eller rättvist. Kom igen i oktober/november.... |
Nej, Strappa71 - du brukar ha rätt i det mesta men nu har du fel, tror jag... Även om du har rätt i sak att det är litet tidigt att döma ut dem helt, så finns det absolut INGENTING som tyder på att de kommer lyckas. ATG har ett förtroendekapital och en omsättning mången spelbolag gråtrunkar sig till sömns till och trots ATGs brister, så kommer Legolas aldrig kunna få en sådan kundbas som kan utmana, vilket är Rune Anderssons uttalade intention.
Hur skall man exempelvis kunna locka till sig gubbarna som ALLTID spelat på banan och/eller runt kaffeborden hos sitt lokala ombud - ja, jag vet att framtiden mången gånger är förbi för dessa och att framtiden ligger hos internetungdomarna/medelålders män. Sedan får dom omgående göra någonting åt hemsidan - ser ut som något en student gjort på någon helgkurs i basic programmering. Nej, det är allt för stor drake man försöker ge sig på och även om de skulle förbättra ALLT så kommer de LADRIG få en kundbas värd namnet och som skulle göra det värt att spela, i alla fall, på streckspelen... |
Citat:
|
Citat:
Hehe - ja, då förstår jag, om din information stämmer, Migge! :rolleyes: |
Citat:
Ja, vad är bättre än att ha en mullvad på insidan av Sveriges största bettingsajt? Lobbying, much? :whistling: |
...
|
Citat:
|
Citat:
Hur skall ni verkligen kunna ta marknadsandelar från ex. ATG? Era omsättningar kommer troligtvis aldrig skjuta fart då ATG, trots sina brister, har ett förtroendekapital och omsättningar som ni bara kan drömma om. Hur stor andel räknar ni med? för detta måste ni väl kalkylerat på och hur länge kan ni överleva med povra omsättningar? Lycka till - det behöver ni, minst sagt! |
Citat:
Det enda jag tycker/skriver är att det är för tidigt att döma ut deras eventuella chanser. Det är helt enkelt inte seriöst. Precis som Viroid skriver så arbetar jag sedan ett par månader inte längre på Legolas.bet . Så det handlar absolut inte om någon lobbying eller partiskhet. Det handlar om objektivitet och inget annat. Vad gäller sajtens skick så kan ju ingen, inte ens Legolas-anställda, tycka annat än att den hittills inte är i godtagbart skick. Snarare något slags tidigt beta-läge. Men å andra sidan verkar själva spelen ha fungerat fläckfritt rent tekniskt sett. Månadsvisa utvärderingar och en ordentlig utvärdering om 3-4 månader är mer rättvist tidsperspektiv. |
Citat:
Sen hänger inte oddsen alls med heller. Vet inte vad det beror på t ex att många DD kombinationer. Står i 0,odds (lägre än pengarna tillbaka) kort innan spelstopp för att sedan när resultat redovisas vara helt annorlunda. Det lockar knappast till spel att lira dd till t ex 0,46 gånger pengarna, och det är ju inte matematiskt möjligt att 5-10 dd kombinationer ger under pengarna tillbaka om inte spelavdraget är enormt. |
Citat:
När det gäller odds-visning har du naturligtvis rätt. Blotta tanken på odds under 1,00 sänder såklart bedrövliga signaler. Jag är rätt så säker på att det står i reglerna att det finns ett lägsta-odds som inte är under 1,00. Men det är som sagt en klen tröst. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Vi hoppas ha fått ordning på tidsproblemen där spel försvunnit från vår hemsida i förtid. Förhoppningsvis kommer det också upp en mer rättvisande oddsmatris på D2 innan kvällens tävlingar, annars i morgon. Spelavdraget på D2 är för övrigt 20%. |
Sidan ser väl inte så hemsk ut tycker jag. Har bara klickat runt några minuter men nog är ni väl hårda i era omdömen. Intuitivt gränssnitt och kvicka responstider som det ser ut.
Däremot verkar det tenkiska inte vara färdigt, fick precis avslag på min visa-insättning när jag skulle testa (ja jag har täckning på kontot). Provade igen ifall jag skrivit någon siffra fel men samma resultat även då. |
Citat:
|
Jag öppnade
ett konto och satte in via MasterCard och prickade den generösa bonusen på
ca 9 minuter. Helt OK. Mvh Uffe |
Vet inte om det är jag som blivit gammal men jag har svårt att hitta saker på sidan. Inte direkt tydligt att man aktiverat bonusen etc. Sättet man valt att presentera lagda spel lämnar en hel del att önska.
Att det dessutom inte går att spela för hela insatta beloppet + bonusen vid ett och samma tillfälle känns ju lite småtråkigt. Jag ger Legolas ett stort skeptiskt nja i nuläget. Inväntar bättring innan jag lägger fler spel där. |