![]() |
Citat:
|
*gäsp*
|
...och DÄR försvann Spelvärdes andra spik.
|
Blev ju inte riktigt kört som man hade velat...
|
Citat:
|
Trist att Takter gav bort spets och loppet. Hade gärna sett favoriten i dödens. Den kanske hade vunnit ändå.
|
Förvånad över att Johnny inte ville tävla.
|
Johnny släpper nästan aldrig om han har häst att köra med. Kanske inte kände att Piraten var i bästa slag?
|
Readly Express ett monster, 1.11.8 med till synes krafter sparade och enligt Nurmos kanske 90% form... Men, vi mpåste också passa på att hylla Anna Mix - pressade i dödens och gick där hela loppet och endast 1.5 längder efter i mål - strålande...
|
Readly Express hade kanske vunnit ändå. Men jag gillar tävling och då hade det varit mer intressant att se OTP i spets.
|
Hade varit intressant att se om Johnny fått luckan, vilket han fått om han inte tagit upp en längd i sista kurvan för att lura Jorma att tro att hästen i rygg var trött - nu hann Johnny och OTP aldrig upp, kloss i rygg, igen på Readly Express och fick därmed aldrig luckan. Hade han struntat i att ta upp, hade han fått luckan. Men hade troligtvis inte räckt ändå, men men...
|
Insatserna av Readly och Anna mix var femstjärniga MEN, loppet som sådant blev ett riktigt antiklimax/sömnpiller när Takter släppte...trist.
|
Citat:
Pissa på dig din pissluffare! :rant: |
Smeviks Cruiser stenklar...
|
Alltså Jorma Konto? Ärligt! Hästen braå, hästen finå. Hur låter han när han pratar finska? Säger han nåt mer då?
|
Citat:
|
Citat:
Får bli ett Vinnarspel och då även ett Platsspel! :D |
Citat:
Readly gick väl 11,7 med kvar i linorna. Godkänt? |
Nu flög alla typ
|
Snälla, Mika! Men Goopdjäveln tryckte även ut Mika, borde få böter för detta - men det hjälper ju inte mig! FittGoop!
|
Citat:
|
Surt att inte Smedvikens Cruiser kunde hålla undan. Såg klart ut innan skrällen fick upp farten.
|
BOOM BOOM!
|
Citat:
|
Citat:
|
Från 368 kr till 34 240 kr.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
DD 2-8
|
Det var ingen dålig treåring Ludde har fått fram, men tufft att gå i V75 redan mot äldre hästar. Nu vann dock Takter.
DD: 2-6. |
DET ÄR STENHÅRT!!!
Sitter Borgås nånstans på kortsidan? |
Här vann väl Johnny. Hade varit värt det dubbla om Adrian stuckit nosen först.
|
Johnny tillbaka i gott slag tillsammans med Nurmos hästar.
|
Citat:
|
DD1 5-6-11
DD2 5-7-12 :rolleyes: |
Rolex Bigi V/P nu - Söööörrrr, Stefan!!!
|
Rak DD: Rolex Bigi med Linus Boy. 1-2
Bigi värmde nu fint och det är verkligen en superfin häst med bra kust. Jag bygger det på att Mingo galopperar inom de första 500 metrarna. Global Respons är första utmanare efter den galoppen i mitt scenario och når inte ifatt Bigi då Söderkvist håller koll på klockan. Linus med Ulf. Stallform. Bra kusk. Bra odds. Klarar både dödens och det är nog ändå så att han tar sig till spets efter första kurvan, och där blir han svårslagen. Jag bygger alltså DD på två SoS - fast inte på de mest uträknade. |
Kung Johnny leker idag. Helt magisk.
|