Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-16, 17:22   #1
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

V75 Axevalla 22/7


Readly Express. Oavsett spår??
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 18:01   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Väldigt svår omgång. Lördagsloppet som har ett annat namn med på V75an. V75 lörd, sönd och tisdag så man får kanske välja bort någon av dom

1

Räcker kanske med Nikki Flax, Tiger Williams (säkert barfota nu), RK King (Veijos hästar vinner dock inte på V75 i år) och Jacues Noir (lång distans sannolikt plus).

2

Ser ut som ett otroligt svårt lärlingslopp med 15 hästar och blandad kuskkvalitet. Bålsta Palema kanske men läget ?

3

Readly Express favorit. Är väl dock första gången den möter äldre hästar . Lopp i kroppen. Anna Mix gynnad av lång distans. Någon av dom bör vinna.

4

Ännu ett femtonhästarslopp vilket såklart höjer svårighetsgraden. Inget ordinarie V75 lopp. J H Mannerheim väldigt bra sist men helt andra förutsättningar här.

5

Väldigt bra klass 2 försök. Dags för Gomez nu när den fick kanonläge? Vet inte riktigt varför den var så dålig sist.

6

Ännu ett bra men väldigt öppet lopp . 5-6 hästar som känns heta. Nu rycker man nog skorna på Rolex Bigi.

7

Svårt lopp som avslutar med. Västerbo Exact dåligt spår. Drar till med Rosso Pomodoro som gick väldigt bra på Gotland mot elithästar i onsdags. Nu bronshästar och perfekt spår.


Ser som sagt ut som en omgång som behöver stor plånbok för att lösa. Ska bli intressant att se om det kommer het info ang utrustningsändringar mm.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 18:36   #3
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 87
Sharp$: 1990
Standard

Jag tror på en bra utdelning på Lördag. Jag funderar på att helgardera de 2 första loppen. Det är första analysen jag gjort.
pastoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 19:31   #4
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Tror jag kommer att gardera Readly Express med On Track Piraten. Han ser ut att återfinna sin vinterform. Rätt distans nu.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 19:40   #5
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Veijo tar hit Mika Forss för att köra sina två hästar i V75. Bra och rutinerad kusk i Finland - men inte så rutinerad i Sverige.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 20:05   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Veijo tar hit Mika Forss för att köra sina två hästar i V75. Bra och rutinerad kusk i Finland - men inte så rutinerad i Sverige.
Tycker han har kört väldigt bra när han varit här senaste månaderna.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 21:02   #7
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 22
Sharp$: 273
Standard

R.K king spets och slut med Finlands Björn Goop Mika Forss!
Nobelnalan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 21:28   #8
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Han har ca 14% de senaste 3 åren i Sverige, alltså relativt lika som hemma.
/p.

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Veijo tar hit Mika Forss för att köra sina två hästar i V75. Bra och rutinerad kusk i Finland - men inte så rutinerad i Sverige.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 21:44   #9
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Är på resande fot men första intrycket säger följande innan vi vet hur strecken fördelas:

Spikförslag 1: Readly Express. Hästen är en blivande stjärna. Osynad i detta sällskap men känslan är att han är bästa hästen.

Spikförslag 2: Barkevious Mingo. Hästen är mycket svårslagen i spets och håller Jeppsson bara ut Kevin från start är det toppchans. Lär bli barfota nu igen.

Andra att se upp med:

R.K King. Spets och slut i ett öppet lopp. Kanske blir favorit men ingen stor sådan?

Te Quiero Grif. Grym spurtare och luktar tempo här.

Bren Derlin Am. Lättades till förra starten och såg bländande ut vid enkel seger. Chans även mot dessa.

Gomez. Imponerat stort förutom i förra starten. En gång ingen gång och blir nog lite mindre betrodd nu?

Dokonjo. Form slår klass. Mycket fin på slutet och blir ofta underskattad, men inte av mig!

Senast redigerad av legolasse den 2017-07-16 klockan 21:50.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 22:42   #10
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Jag går igenom ett lopp om dagen den här veckan. Mest för mig själv men det finns kanske någon här som tycker att mina tankar är intressanta också.
Jag startar med det mest intressanta loppet, gulddivisionen i V75-3.

Utan att veta hur strecken kommer att landa så tror jag mig redan ha hittat omgångens bästa spik i 5 On Track Piraten! Helt utan startsnabba hästar i fältet borde Takter kunna skicka iväg piraten till ledningen och vem ska ta ner honom utvändigt..? Har börjat få en lite tråkig rad och blir kanske inte allt för hårt spelad därför. Men kommer ut över rätt distans nu och har enorm statistik över aktuell distans. På de 10 senaste starterna över 2640a har Piraten 8 segrar och 2 andraplatser. Spets och slut!

4 Readly Express kan mycket väl vara en blivande storstjärna men här kommer första provet på vägen. Spelarna kommer säkert att göra den här unga stjärnan till favorit, det hoppas jag iallafall. Första starten mot eliten nu och det är väldigt många hästar som inte klarar av att bära sina pengar i femårssäsongen. Hästen har vart favorit vid varje seger och haft respekt med sig och ofta släppts till ledningen. Ska han vara stark nog att plocka ner piraten utvändigt över 2640? Var dock riktigt fin i årsdebuten när han plockade ner Wild Honey och vann knappt. Men Wild Honey är ett femårigt sto och inte en nioårig valack...

Många starka hästar har provat och misslyckats. 6 Anna Mix är en av de hästarna som har försökt utan att lyckas. Ensamt sto här och att ston vinner utvändigt om hingstar och valacker i den här klassen är väldigt ovanligt, ännu mer ovanligt över lång distans. Men det är en riktigt fin skalle på den här hästen och det var inte långt ifrån att hon faktiskt lyckades plocka ned piraten utvändigt över just den här distansen senast de möttes (Färjestad 10 december, för övrigt samma V75 där en ensam vinnare tog hem 42 mill och jag var målfoto i kallblodsloppet från 7 rätt...).

2 Reckless gillar lång distans och har kanske lagt på sig lite extra hårdhet nere i Frankrike. Senast han mötte piraten var på Jägersro i Oktober över 2640a. Då vann Piraten från bakspår. De hamnade tvåa och trea utvändigt innan Piraten drog fram Reckless i sista kurvan och hästarna höll jämn fart över upploppet utan att Reckless kunde plocka in någonting. Trögstartad häst och svårbedömd form nu. Sitter i andraspår direkt och med rätt draghjälp kan han vara en överraskning.

Resten av hästarna ser jag bara som utfyllnad i detta lilla startfält och om man inte spikar i det här loppet så borde man känna sig väldigt trygg med att strecka de 4 nämnda hästarna.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 22:51   #11
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Spikförslag 2: Barkevious Mingo. Hästen är mycket svårslagen i spets och håller Jeppsson bara ut Kevin från start är det toppchans. Lär bli barfota nu igen.
Jag har inte studerat det här loppet så noga ännu men tror du verkligen att Barkevious kan spetsa från spår 2 i volten? Lär även bli svårt att starta med jänkarvagn från andraspår också och hästen är ju som bekant väldigt beroende av sin jänkarvagn.

Edit: Såg just senaste starten där han startade från just spår 2. Jänkarvagnen satt på och han öppnade riktigt kvickt!

Senast redigerad av dingo1337 den 2017-07-16 klockan 22:57.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 01:37   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Tidiga tankar

V75-1

Tycker man borde komma långt på 2,4,8,9. RK King skulle vara femtestrecket för mig men streckas sannolikt inte. Veijos hästar vinner inte på V7 i år. Jaques rankas etta.

V75-2

Bålsta Palema blir nog favorit, och det känns rätt trots läget. Gillar Coffie U.N.G. och Sete. Öppet lopp. Arkivet nästa!

V75-3

Förhoppningsvis går spelarna hårt på Readly Express. Unghästarna brukar spelas hårt, framförallt om dom är bra som i det här fallet. OTP ger sig inte från ledningen. Anna Mix kanske kan få ett smörlopp och blanda sig i om Readly Express tar matchen i dödens.. OTP känns som en spik dock innan intervjuerna släppts.

V75-4

JH Mannerheim var fin senast. Räcker långt här. Måste konsultera arkivet för hästarna på start. Kommer Örjan till ledningen så finns risken att han vinner med en överläpp som vanligt.

V75-5

Ludde har matchat perfekt, hästen har en krona upp till Klass I. Bara 3 år, men ser ut att vara en fin typ. Streckas. Lukas Zaz blev riktigt het senast och ödslade mycket kraft. Kan han vara lugnare denna gång så är det en fin chans - blir säkert streckad därefter. Gomez är en fin typ, kommer sannolikt göra ett bra lopp. Mister Zaxis var med i en ruggig öppning förra loppet. Första 500 gick på 07.6. Loppet vanns av JH Mannerheim. Har hästen tagit loppet på rätt sätt så är han inte chanslös. Hoppas han blir bortglömd. Ska med på allt.

V75-6

Barkevious s.o.s.

V75-7

Spontant känns Nobel Southwind som vinnaren i sista.

Senast redigerad av oggeb den 2017-07-17 klockan 01:39.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 08:41   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Inte så mycket intressanta ändringar aviserade i travrondens intervjuer som kommer i tidningen i morgon.

I avd 2 ska Bonnies C gå med bike nu när det är autostart, men mest intressant kanske att Bålsta Palema ffg ska gå med helstängt huvudlag och dessutom med jänkarvagn nu.

I avd 4 ska JH Mannerheim gå med vanlig vagn denna gång. Bike senast vid vinsten.

Mest ändringar i avd 6. Rolex Bigi ska lättas till aluminiumskor på lördag, men barfota hade varit optimalt. Barkevious Mingo gick med skor runt om sist och man behåller skorna på även på lördag. Skoryck på Bottnas C på lördag = plus. Både Aron Palema och Moni To Spare ska man ändra på från jänkarbike till vanlig vagn = minus

Inget i övrigt värt att rapportera.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 09:42   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Klart intressant omgång: halvsvårt och hyffsad klass. Barkevious Mingo och Coffie U.N.G. är hästar som jag gillar, men för tidigt i veckan att diskutera spikar. Anna Mix borde ha en vettig chans den här gången. Hon har dock inte övertygat på slutet och kanske blir det sparlopp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 09:57   #15
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

V75-6

Voltstart i silverdivisionen är ovanligt och många hästar är inte van med det. Svårlöst spetsstrid där trots spåret så håller jag 2 Barkevious Mingo som favorit att sitta i ledningen. Väl där borde det vara en bra chans att leda runt om och klar förstahäst i loppet för mig. Garderas dock då han blir sårbar om inte spets nås.

1 Rolex Bigi har vunnit hälften av sina starter i karriären och håller riktigt hög kapacitet. Obesegrad felfri i ny regi och har fint läge här. Ovan med startmetoden och osäkert vart han hamnar från start. Var borta en stund inför förra starten och borde vara ännu bättre nu. Ska lättas i balansen inför den här starten och måste streckas väldigt tidigt.

Utamanar i spetsstriden gör 6 Quantanamera från springspåret. Kusken låter dock nöjd med rygg på Barkevious och släpper om han kommer förbi. Ska räknas från rygg ledaren och dessutom blir det eventuellt barfota runt om för första gången på 4 år!

7 Aron Palema kanske kan haka på 6 och få ta över ledningen om kusken träffar starten bra. Senast var det tredjespår ett halvvarv och sedan dödens, borde hamna betydligt bättre på det den här gången. Duger bra i den här klassen även om han är relativt färsk.

9 Moni To Spare lär köra fram till dödens om det går för sakta och hästen håller fortsatt toppform. Ska eventuellt expirementera lite med huvudlaget inför den här starten också och räknas väldigt tidigt.

11 Nakoda Goj blir mitt drag i loppet men stor risk att det blir en skrikhäst efter avslutningen senast. 1.08,5 sista 700 visade klockan och med rätt lopp här och en liknande spurt så kommer han blåsa förbi väldigt många!

3 Thaiger Exclusive gynnas av voltstart då han ofta dummar sig bakom bilen. Är startsnabb och kan vara den som tar ledningen initialt. Är lite uppanmäld här men räknas ändå pga läget. Var mycket fin senast vid segern från spår 12 på 1640.

Sammanfattningsvis ett väldigt öppet lopp om Barkevious Mingo inte tar sig lätt till spets, blir svårslagen där.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td