Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Östersund (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/29447-v86-ostersund-jackpot/)

DanneKing 2017-07-26 23:24

Förbannade jävla lallarkusk,ja jag:offtopic::offtopic::offtopic::rant::rant::rant : menar den förbannade Robert Bergh som borde blivit diskad när han grovt stör Tomas Pettersson till galopp och på det sättet kan ta sig ut och köra till ledningen.
Är ingen älskare av tomas pettersson men rätt ska vara rätt!!!
Avgå Berg-jävel!!! :rant::rant::gun_bandana::gun_bandana::gun_bandana :
:ful::ful:

Cyran 2017-07-26 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 536484)
Är inte påläst kring detta bolag. Så där ber jag om ursäkt. Ni har säkert helt rätt angående bolaget i sig.. Men är inte alla bolag "parasiter"? Tycker personligen att atg är ganska illa också. Att sporten isig lever på oss spelare tycker jag är skit illa. Tänk om andra sporter skulle vara så haha..

Never the less! Ni har säkert helt rätt. Jag är bara jävligt grinig just nu gällande travet.

Np!

Alla sporter/bolag lever på oss. Skulle inte finnas någon fotboll tex om inte folk betalade för att se matcherna.

Vem ska annars den svenska travsporten tjäna pengar på om inte människorna? De överlever inte annars. Sen är det inga stora vinster de gör heller.

Jag älskar travsporten och jag är tacksam för att svensk travsport och ATG är så stora som dem är. Livet vore alldeles för tråkigt utan travet. Travet är inte i behov av några andra aktörer som Legolas, det har den aldrig varit. Tvärtom ser jag det som ett hot mot sporten om det skulle dyka upp fler Legolas kopior i framtiden.

sigh 2017-07-26 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 536483)
Att Olle är påläst om loppen håller jag helt med om. Men självklart stör det många när han propagerar för ett parasitbolag som inte bidrar med ett öre till den sport de utnyttjar för sina spel. Vi är många som vill ha högklassig travsport i Sverige även i framtiden. Det får vi INTE om parasiter som Legolas tillåts breda ut sej. Där borde Olle läsa på lika väl som han läser på loppinfon.

Konstig definition av parasitbolag.
De vill bidra men ST vill inte ta emot pengarna.

Altoc 2017-07-26 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 536487)

Inte alls konstigt. Legolas har inget tillstånd att bedriva spel i Sverige. ST kan självklart inte ta emot pengar från ett sånt bolag. skulle vara direkt olagligt.

Cyran 2017-07-27 00:00

Citat:

Helt rätt av ST. De är inte i behov av Legolas bidrag. De har klarat sig fint själva i över 40 år. Sen måste man förstå att ATG har inte råd att tappa marknadsandelar till andra aktörer. De är stommen som byggt upp och driver travet. Det skulle inte sluta bra för ATG eller för sporten om fler o fler lämnar in sina spel hos andra bolag. Vill Rune Andersson bidra mer till travsporten så finns det andra sätt som inte skadar ST/ATG.

Det handlar inte bara om pengar utan om kompetens, resurser, erfarenhet och personal. Legolas har inget av det. Visst ATG har haft sina brister och tekniska bekymmer på sistone men det får man räkna med. Inga bolag är perfekta/felfria.

Cyran 2017-07-27 00:06

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 536489)
Inte alls konstigt. Legolas har inget tillstånd att bedriva spel i Sverige. ST kan självklart inte ta emot pengar från ett sånt bolag. skulle vara direkt olagligt.

Exakt!

"Aktiebolaget Trav och Galopp (ATG) är travsportens samverkansorgan för spel på hästtävlingar i Sverige. Företaget är ett aktiebolag som ägs av Svensk Travsport (ST) och galoppförbundet Svensk Galopp (SG). Verksamheten regleras av ett avtal mellan ägarna och staten, som tillsätter hälften av styrelsemedlemmarna, bland dessa styrelsens ordförande.[2] ATG har legalt monopol på spel på trav och galopp, det vill säga det är förbjudet för andra företag att erbjuda spel på trav och galopp i Sverige."

Totalt ologiskt om de skulle ta emot pengarna.

Det är förbjudet för andra bolag att erbjuda spel på trav i Sverige men ändå så skulle ST ta emot pengar från utländska aktörer som tar marknadsandelar från deras bolag(ATG) ?? De förlorar ju på det även om de skulle ta emot pengarna.

sigh 2017-07-27 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 536489)

Läs igen, jag tycker du har en konstig definition av ett parasitbolag. För mig skulle ett parasit bolag i sammanhanget vara ett bolag som inte vill bidra men ändå anordna spel.
Hur blir de parasiter? Skulle de inte vilja bidra är det ju en sak men om svensk travsport inte vill ha pengarna så är det ju knappast parasitfasoner.

Citat:

Ursprungligen postat av Cyran (Inlägg 536491)
Exakt!
Totalt ologiskt om de skulle ta emot pengarna.

Det är förbjudet för andra bolag att erbjuda spel på trav i Sverige men ändå så skulle ST ta emot pengar från utländska aktörer som tar marknadsandelar från deras bolag(ATG) ?? De förlorar ju på det även om de skulle ta emot pengarna.

Haha va? Har inte kommenterat om rätt eller fel. Jag undrar hur de är parasiter när de vill bidra.

Altoc 2017-07-27 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 536492)
Hur blir de parasiter då? Skulle de inte vilja bidra är det ju en sak men om svensk travsport inte vill ha pengarna så är det ju knappast parasitfasoner.

Haha va? Har inte kommenterat om rätt eller fel. Jag undrar hur de är parasiter när de vill bidra.

Självklart vet Legolas om att ST inte kan ta emot deras pengar. Därför kan de påstå att de tänkt skänka pengar. Enbart ett spel för galleriet från parasiterna för att låtsas vara rumsrena.

Cyran 2017-07-27 00:19

ST plan är simpel och logisk. De vill frysa ut Legolas totalt. Börjar de ta emot deras pengar så blir följden att Legolas blir accepterat/etablerat och växer snabbare vilket hade skadat ATG.

Samspelet med ST/ATG har fungerat kanon under alla dessa år. Börjar man samarbeta med andra aktörer så ökar också risken för komplikationer och som sagt moderbolaget ATG kommer förlora kunder/pengar till Legolas. Varfför skulle man vilja det?

Om du hade ett företag som hade marknadsmonopol så tror ja du hade fattat varför ST gör som de gör. Det hela är väldigt självklart när man tänker efter lite.

sigh 2017-07-27 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 536493)
Självklart vet Legolas om att ST inte kan ta emot deras pengar. Därför kan de påstå att de tänkt skänka pengar. Enbart ett spel för galleriet från parasiterna för att låtsas vara rumsrena.

Må så vara men 2019 om marknaden öppnas så är det ju lätt att syna bluffen. Jag utgår från oskyldig till motsatsen bevisas.

Cyran 2017-07-27 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 536492)

Det handlar visst då om rätt eller fel. Hur ska de kunna bidra när de borde fatta att ST inte kan ta emot deras pengar. Det skulle skada ATG! och ATG är kassakon som driver ST..

Seriösa bolag beter sig inte på det sättet. Eller så är de helt enkelt extremt naiva som inte kan tänka ett steg längre och på allvar trodde de skulle få in en fot i ST.

Den fonden som de "sparar" pengarna i kommer aldrig nå svensk travsport, så självklart är de parasiter som inte kan inse det faktumet och istället fortsätter driva sitt bolag och ta in pengar från spelare. Pengar som hade nått ut till ST om det gick via ATG istället.

Bästa de kan göra för sporten är att lägga ner.

Strappa71 2017-07-27 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av Cyran (Inlägg 536496)
Det handlar visst då om rätt eller fel. Hur ska de kunna bidra när de borde fatta att ST inte kan ta emot deras pengar. Det skulle skada ATG! och ATG är kassakon som driver ST..

Seriösa bolag beter sig inte på det sättet. Eller så är de helt enkelt extremt naiva som inte kan tänka ett steg längre och på allvar trodde de skulle få in en fot i ST.

Den fonden som de "sparar" pengarna i kommer aldrig nå svensk travsport, så självklart är de parasiter som inte kan inse det faktumet och istället fortsätter driva sitt bolag och ta in pengar från spelare. Pengar som hade nått ut till ST om det gick via ATG istället.

Bästa de kan göra för sporten är att lägga ner.

"Aldrig" är nog att ta i.

Har du koll på att det inom något år kommer att införas ett spel-licens-system i Sverige som innebär att både Svenska Spels och ATGs monopol kommer att upphöra?

olle 2017-07-27 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 536483)
Att Olle är påläst om loppen håller jag helt med om. Men självklart stör det många när han propagerar för ett parasitbolag som inte bidrar med ett öre till den sport de utnyttjar för sina spel. Vi är många som vill ha högklassig travsport i Sverige även i framtiden. Det får vi INTE om parasiter som Legolas tillåts breda ut sej. Där borde Olle läsa på lika väl som han läser på loppinfon.

Om du är så enormt negativ till bettingbolag utanför de statliga monopolbolagen så är väl frågan om sharps är rätt ställe för dig. Här finns ju forum som enbart handlar om spel hos utländska bettingbolag, och om du anser att legolas bet, som startade med syfte att från utlandet kunna dra in mer pengar till den svenska travsporten (man ansåg att atgs villkor gjorde att alldeles för mycket av travets pengar hamnade i statens kassakista) och fonderar nu större andel av vad du spelar för där än vad som går till travet när du spelar hos atg är ett rent parasitbolag, vad ska man då kalla spelbolag som Unibet och bet365 som väl i typ 15 år bedrivit spel på svenskt trav utan att fondera en krona av vinsterna till travsporten?

Sen verkar det precis som står ovan att ni är helt omedvetna om att det om 1,5 år kommer finnas massor av sk legala parasitbolag på spelmarknaden om man anser att ett icke statligt monopolbolag som bedriver spel på trav är att betrakta som ett sådant.

Strappa71 2017-07-27 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av LegolasCrap (Inlägg 536572)
Är så jävla tröttsamt att behöva lyssna på allt Legolas skitsnack hela tiden. Så mycket mera skulle du fått om du spelat på Legolas blablabla. Jag skiter fullständigt i det!
Lägg bara av att förpesta Travomgångs trådarna. det början bli ganska uppenbart att du Olle slickar Legolas i röven.

Sharps går väl ändå ut på att försöka vara en "sharp" spelare och maximera vinster och vinstchanser?

Olle gör sitt bästa för att de som kanske inte har koll själva ska få chansen.

Att göra tvärtom, dvs att hålla inne med väsentlig information, går ju emot själva grundidén för det här forumet.

Strappa71 2017-07-27 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av LegolasCrap (Inlägg 536602)
Jojo men hur många här inne är det som INTE har koll då menar du?

Det blir mest tjatigt enligt mig. Ge vinnare och bra spel utan att snacka spelbolag. Vi väljer själva vart vi vill satsa vår pengar eller.

Är det inte ganska 1988 att leta vinnare?

Ditt svar visar att det inte går att vara övertydlig nog.

Strappa71 2017-07-28 02:18

Citat:

Ursprungligen postat av LegolasCrap (Inlägg 536620)
Hur menar du då? Om du tror jag är en idiot så måste du övertyga mig. Förklara gärna för oss mindre begåvade. Försök förklara som om du tror du pratar med barn.

Du är väl ingen översättare som tror dig veta bättre eller?

Vinnare vs värde.

Nej. Jag översätter sällan. Det händer dock att jag översitter när det behövs.

Enkelrad 2017-07-28 07:05

Citat:

Ursprungligen postat av LegolasCrap (Inlägg 536572)
Är så jävla tröttsamt att behöva lyssna på allt Legolas skitsnack hela tiden. Så mycket mera skulle du fått om du spelat på Legolas blablabla. Jag skiter fullständigt i det!
Lägg bara av att förpesta Travomgångs trådarna. det början bli ganska uppenbart att du Olle slickar Legolas i röven.

Svar :

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 536598)
Sharps går väl ändå ut på att försöka vara en "sharp" spelare och maximera vinster och vinstchanser?

Olle gör sitt bästa för att de som kanske inte har koll själva ska få chansen.

Att göra tvärtom, dvs att hålla inne med väsentlig information, går ju emot själva grundidén för det här forumet.

Svar till Strappa71 :

Ska det argumentet hålla bör man väl då även redovisa när ATG ger ett bättre spelvärde jämfört mot Legolas.Bet ? Mycket blir jämförelser i efterhand och det tenderar då att bli som LegolasCrap skriver, ren propaganda. Framförallt blir det svårt att maximera vinsterna i efterhand när man så fint påtalar att om man spelat på en annan sida, så hade man fått så mycket mer. Därmed faller resonemanget utan det blir återigen, ren propaganda.

olle 2017-07-28 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 536627)
Svar :

Svar till Strappa71 :

Ska det argumentet hålla bör man väl då även redovisa när ATG ger ett bättre spelvärde jämfört mot Legolas.Bet ? Mycket blir jämförelser i efterhand och det tenderar då att bli som LegolasCrap skriver, ren propaganda. Framförallt blir det svårt att maximera vinsterna i efterhand när man så fint påtalar att om man spelat på en annan sida, så hade man fått så mycket mer. Därmed faller resonemanget utan det blir återigen, ren propaganda.

Oddset på förhand är väl dock Max 1.01 på att det blir mer pengar hos ett spelbolag med en återbetalningsprocent på 70 jämfört med ett annat med en återbetalningsprocent på 150.

Det är ju något helt unikt att dag efter dag kunna spela P54/P76 där det betalas ut betydligt mer till spelarna än vad det spelas för.

Grant 2017-07-28 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 536633)
Det är ju något helt unikt att dag efter dag kunna spela P54/P76 där det betalas ut betydligt mer till spelarna än vad det spelas för.

Många spelare hos Legolas och rejäl omsättning?

Mvh Uffe

olle 2017-07-28 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 536639)
Många spelare hos Legolas och rejäl omsättning?

Mvh Uffe

Det stiger sakta men säkert. Spelvärdet fortfarande gigantiskt i deras dopade pooler.

Onsdag förra veckan var vinstpoolen på P54 97 tkr, i onsdags 117 tkr. Omsättningsökning på nästan 20 procent.

När dom startade med dopade pooler sprintermästartorsdagen i Halmstad var vinstpoolen 84 tkr. Igår på Åby tre veckor senare med betydligt mindre fokus på tävlingarna var vinstpoolen 105 tkr. Omsättningsökning över 20 procent.

Håller tummarna för att det går bra för dom, för kan inte se framför mig 1,5 år med bara alternativet att spela hos svenska atg när man nu sett hur enormt mycket mer intressant det blir att spela på trav när man kan välja mer än ett spelbolag och deras spel.

Tror det kan komma ännu vassare kampanjer från legolas när folk är tillbaka från semestrar och när spelet även hos svenska atg tar fart igen i slutet av augusti,

Enkelrad 2017-07-28 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 536633)
Oddset på förhand är väl dock Max 1.01 på att det blir mer pengar hos ett spelbolag med en återbetalningsprocent på 70 jämfört med ett annat med en återbetalningsprocent på 150.

Jo, det är helt riktigt MEN det där unika lär inte fortgå i all oändlighet. Man kan endast utnyttja ETT erbjudande när man sätter in pengar och hur länge de har råd att skjuta till pengar till streckspelen återstår att se. För det begriper vem som helst att man kan inte driva ett seriöst företag om man ska ge bort 150 % av intäkterna plus att man har egna utgifter ovanpå det.

olle 2017-07-28 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 536689)
Jo, det är helt riktigt MEN det där unika lär inte fortgå i all oändlighet. Man kan endast utnyttja ETT erbjudande när man sätter in pengar och hur länge de har råd att skjuta till pengar till streckspelen återstår att se. För det begriper vem som helst att man kan inte driva ett seriöst företag om man ska ge bort 150 % av intäkterna plus att man har egna utgifter ovanpå det.

Håller helt med. Men som spelare gäller det att hänga på så länge det varar. Slutar dom med det nu så går sannolikt omsättningen på deras huvudspel på vardagar tillbaka till några tusenlappar .