Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Rättvik (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/29481-v75-raettvik/)

mackpeter 2017-08-05 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 537962)
Silvén skall tacka Dalborg som bestämde sig tidigt för att knäcka Eriksson vilket han lyckades med men fick han några pengar med sig?

Silvén behöver inte tacka någon. Han körde efter sin hästs förmåga liksom han gjort vid de tre senaste vinsterna.:claps:Roligt att denne amatörkusk fick chansen i V75. Desutom från bakspår på sprint.:hattenav:

Stankarn 2017-08-05 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 537969)
Fanns väl inget val med den hästen när han väl bestämt att ladda. Kanske Uffe E borde ha varit påläst och släppt spets istället. Nu kom väl ingen av dom i mål.

Ladda? Det såg jag inget av. Men vi kanske har tittat på olika travlopp? Jag såg en Dalborg som körde sig fram till dödens efter en bit och började tokpressa som om att han skulle till spets, kosta vad det kosta vill. 10,5 första varvet? Visst körde Ulf E mot bättre vetande, men det var inte han som satt med favoriten framför sig.

Det var väl kort distans? Om Thomas hade tagit det lite lugnt efter att han kört fram till dödens och tryckt sista 500-600, istället, så hade det säkert sett bättre ut. Nä, det här var en riktig pajasstyrning....bara att tacka och ta emot.

hoola 2017-08-05 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 537969)
Fanns väl inget val med den hästen när han väl bestämt att ladda. Kanske Uffe E borde ha varit påläst och släppt spets istället. Nu kom väl ingen av dom i mål.

Erikssons häst har 3 segrar från spets av fyra möjliga, av dessa 1 av 2 på kort.
Vadå påläst??? Varför skulle han släppa när han fick ledningen?Och sprungit in 50% mer pengar än Dalborgs.Det är väl Dalborg som borde varit påläst att Eriksson INTE släpper frivilligt.

Lazze 2017-08-05 17:12

Perfekt! kvinnliga "expertern" blev chockad att nån trodde att qahar vinner med 10 längder....Felfri så har jag svårt se denna förlora8well måste upp i dödens snabbt)
L

mackpeter 2017-08-05 17:13

Hoppas nu ingen av favoriterna vinner.

Manprinsen 2017-08-05 17:15

Ständigt denne Trulls Andersen...

mackpeter 2017-08-05 17:16

Tack Troels. Snygg tempobedömning och vältränat.:hattenav:

eriksson1 2017-08-05 17:16

Vincent Zaz måste vara den mest överskattade hästen i hela världen?

Dalle82 2017-08-05 17:16

Imponerande styrning av T jansson hahaha. Pension nu snällllla

coolmanriver 2017-08-05 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 537958)
Skönt att det slutat regna. Banan verkar ok nu. Bara timmar kvar till dom drar igång på Meadowlands. Ska bli grymt kul att se vad Melanders/Reijo Lijendahls häst kan i världens största treårslopp i kväll.

Säger bara Marion Marauder,ska bli svinkul att se om Resolve kan utmana denna Triple Crown vinnare?
Helgens lopp för mig iaf.

Rickart 2017-08-05 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 537976)
Ständigt denne Trulls Andersen...

Utgång! Skål på d! :)

Fulsprit 2017-08-05 17:21

Hade Troels som spik först, sedan utgång och till slut endast en av fyra kusar - varför lyssnar man på dessa sk. experter - de började tjafsa om att denne kan bli het och ligga på och annat skit. Då backade jag, tyvärr - när skall jag lära mig?!

olle 2017-08-05 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 537972)
Erikssons häst har 3 segrar från spets av fyra möjliga, av dessa 1 av 2 på kort.
Vadå påläst??? Varför skulle han släppa när han fick ledningen?Och sprungit in 50% mer pengar än Dalborgs.Det är väl Dalborg som borde varit påläst att Eriksson INTE släpper frivilligt.

Därför att det inte går att ta upp 6an när man väl laddat med den. Dahlborg hade inget val då än att låta den rusa på.

Stankarn 2017-08-05 17:24

Nu har man sett allt, Troels A vinner från spets på V75!!

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 537977)
Tack Troels. Snygg tempobedömning och vältränat.:hattenav:

Hatten av? För att ett klappträ till kusk lyckas hålla fast sig i sulkyn i två varv?

Staketkusken 2017-08-05 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 537983)
Hade Troels som spik först, sedan utgång och till slut endast en av fyra kusar - varför lyssnar man på dessa sk. experter - de började tjafsa om att denne kan bli het och ligga på och annat skit. Då backade jag, tyvärr - när skall jag lära mig?!

Det är psykologiskt och någonting som ligger i nästan alla människors natur, att få vägledning och också lita på någon som framstår som kunnig. Travexperter är inte kunniga, de är lekmän som tippar alla hästar och spelar andra än de de offentligt tipsar om.