Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-30, 12:49   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

V75 Rättvik


Då var kompletteringslistorna klara till lördagens V75a. Lite blandad kompott. Sommartravets final ett härligt race medan gulddivisionen blev ännu tunnare än på Hagmyren igår. Ändå har loppet kommit med på V75. Måste bero på att atg börjat bli desperata att generera jackpot på V75. Dels till Åbys stora pris och V75 finalerna om två veckor men även så klart till superjackpotomgången till Bergsåker om en månad. Hittills är det inte många miljoner som flyttats dit.

Klass 2

Ser vidöppet ut. Det är väl en del hästar som gått ok i vardagslopp men hittar ingen som man kan säga bara vinner.

Klass 1

Här finns det några fina pållar som sticker ut

Brokad Brodda vann ett ramlopp under Åbergskvällen på ett fint sätt.

Vincent Zaz galopp igår med första bike och barfota. Rättviks bana känd för att vara lös och dålig. Balans på lördag?

Qahar QC grymt intryck med första bike senast. Hur gillar den rättviks lösa banunderlag över för honom kort distans?

Smevikens Cruiser fint intryck senast på Axevalla . Vunnit om kusken inte varit så säker på vinst och ryckt tussarna för sent.

Härligt race.

Brons

Johan U skickar upp Broadway Apollo men inte sig själv. Örjan kuskönskemål. Hästen bara vinner och vinner och ser grymt fin ut just nu. Möter dock ett par bra hästar. Djuses matchas väl för derbyt .

Silver

Tunt lopp. Några fina hästar men halva fältet utfyllnad. Formtapp på Queer Fish eller var vardagsloppet med skor senast bara prepare för ny V75 start?

Bottnas C imponerade stort sist med vinst trots galopp. Nu hemmaplan.

Finns väl 2-3 till som skulle kunna vinna.

Guld

Trots bara 6 hästar läggs loppet på V75. Den som spetsar av Food Money och Staro A Joli borde ha toppchans.

Sommartravets final

Dagens höjdare . Härligt och svårt lopp.

På startvolten sticker väl Ural och Upstream ut. Ural vann senast V75 lopp från spår 12 i Årjäng och känns väl allra hetast ändå av dom där framme.

20 meter efter Robert Berghs Nobel Amok som ju sett helt grym ut på slutet. Och Trot Kronos som gjorde ett magiskt intryck i tisdags på Jägersro.

Längst bak On Track Piraten som ska försöka jaga ifatt. Och Spitcam Jubb startar återigen . Den såg ut att behöva återhämta sig igår.


Kallblodsloppet

Ser att Tekno Jerken vann på en 21 tid senast i Norge över lång distans.

20 m före står faste Viking och Pave Faks som gått bra på slutet.

Norheim Faksen kanske inte heller ska glömmas.


Ser sammanfattningsvis ut som en spelmässigt rätt svår omgång med lopp av blandad sportslig kvalitet .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 18:16   #2
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Ska fan ta med svall conrad nu på lördag, brukar göra sig sina bättre lopp på kort distans som så är fallet nu.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 20:44   #3
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Det var ju inte bara ett lopp (dvs lördagsloppet) man hade möjlighet att lyfta in i stället för guld, utan tre. Både kallblodsloppet och montéloppet hade ju varit mer intressant än den här trötta sextetten.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 21:28   #4
 
Reg.datum: nov 2016
Inlägg: 15
Sharp$: 501
Standard

I silver räckte det med 35 poäng för att få plats!
Dagabastus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 23:21   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Då var kompletteringslistorna klara till lördagens V75a. Lite blandad kompott. Sommartravets final ett härligt race medan gulddivisionen blev ännu tunnare än på Hagmyren igår. Ändå har loppet kommit med på V75. Måste bero på att atg börjat bli desperata att generera jackpot på V75. Dels till Åbys stora pris och V75 finalerna om två veckor men även så klart till superjackpotomgången till Bergsåker om en månad. Hittills är det inte många miljoner som flyttats dit.

...


Guld

Trots bara 6 hästar läggs loppet på V75. Den som spetsar av Food Money och Staro A Joli borde ha toppchans.

Själv tycker jag att det är ganska trevligt att dom har lagt ett sexhästarslopp på V75. Guldläge att, om man tror sig ha vinnaren klar för sig, spika sig ur ett lopp där många andra säkerligen helgarderar. Så här på förhand så kan väl i princip alla vinna även om jag har väldigt svårt att se att Star Advisor Joli eller Al Dente skulle sätta nosen föst. Man kommer långt på Food Money och Francais Du Gull. Den senare spikar jag om han inte blir favorit. Kan inte minnas senast FdG har sprungit så snabbt som han sprang i lördags. Att han inte rådde på Volstead och Magic Tonight i lördags är ingenting att skämmas över när motståndet är ytterst behagligt denna gången. Risken finns att FdG blir favorit. I gulddivisionen. År 2017. Vem hade kunnat trott det för några månader sedan?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 08:59   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Mest intressanta tidiga aviserade utrustningsändringar :

I avd 1 ska man troligen rycka alla skorna på Seedorf OMF. Gått med skor runt om i tre starter. Travrondens vinnare.

Öppet huvudlag och vanlig vagn senast på Cool Keeper. På lördag helstängt och jänkarvagn. Har inte historiken just nu vad gäller vagn och huvudlag längre tillbaka på den.

I avd 2 ska Bombibitt SIR som det var skrik på näst senast i Årjäng när den tävlade barfota runt ffg men helt utan anledning galopperade i spets nu tävla med skor runt om. Ändå travrondens vinnare.
Västerbo Isolide ska troligen ffg tävla med jänkarvagn ffg. Läget?
Ev barfota runt om ffg i år på 11an, men är väl normalt ingen häst som ska kunna vinna på V75 från det spåret trots Uffe i vagnen.

I avd 3 ev bakskor på Vincent Zaz men låter som man ska fortsätta med jänkarbiken.

Westholmstallet pratar om att testa Marlon Donvici med jänkarvagn och Goopstallet om att sätta på helstängt huvudlag och jänkarvagn på Massitj.

Inget hett i kallblodsloppet. Art Kjervald vanlig vagn nu som det låter.

I avd 5 optimal balans troligen nu till skillnad från senast på Sugar Daddy och Dartagnan Sisu. Barfota fram resp barfota runt om. Granfield Ace barfota runt om. Bakskor två senaste. Skor runt om troligen på Flash Hammering=minus

I avd 6 ska man sätta på jänkarvagn och helstängt huvudlag på Global Respons. Norskt och vanlig vagn senast. Kevin O i biken optimalt.

Ural ska troligen testas med Cant see back huvudlag i avd 7. Tränaren säger också att det troligen blir derbykval efter denna start. I övrigt mest småändringar i det loppet. Öppet huvudlag och ev skor på Spitcam Jubb.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+10), Torstens (+5), TravFans (+10), katchiiing (+10), asgaya3141 (+2)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 10:24   #7
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

För att göra omgången lite mer intressant gäller det väl att hitta lite mer kantbollar till spikar. Tror jag spikar Seedorf OMF med Örjan tanken är att när Erik L kört slut på sig själv, Food Money och Star Advisor Joli så är det bara en som har krutet torrt.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 10:50   #8
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
För att göra omgången lite mer intressant gäller det väl att hitta lite mer kantbollar till spikar. Tror jag spikar Seedorf OMF med Örjan tanken är att när Erik L kört slut på sig själv, Food Money och Star Advisor Joli så är det bara en som har krutet torrt.
Erik säger att han inte tänker ladda på lördag och ta en lugn start. Och från stallet låter det inte som att man vill att Uffe ska ladda med Food Money heller. "Jag lämnar över taktiken till Ulf och han får köra efter hur hästen känns, men spontant så tror jag inte att vi ­kommer vara med och köra om någon ledning den här gången. "

Jag tror att spetsstriden står mellan just Seedorf som de inte är helt främmande att ladda fullt med och Star Advisor Joli. Men Örjan brukar ju inte köra ihjäl sig första biten så kanske han nöjer sig med rygg på ledaren..?

Intressant också att Ulf Ohlsson var uppsatt på både Star Advisor Jolo och Food Money men valde alltså Food Money

Senast redigerad av dingo1337 den 2017-07-31 klockan 10:54.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 15:27   #9
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Erik säger att han inte tänker ladda på lördag och ta en lugn start. Och från stallet låter det inte som att man vill att Uffe ska ladda med Food Money heller. "Jag lämnar över taktiken till Ulf och han får köra efter hur hästen känns, men spontant så tror jag inte att vi ­kommer vara med och köra om någon ledning den här gången. "

Jag tror att spetsstriden står mellan just Seedorf som de inte är helt främmande att ladda fullt med och Star Advisor Joli. Men Örjan brukar ju inte köra ihjäl sig första biten så kanske han nöjer sig med rygg på ledaren..?

Intressant också att Ulf Ohlsson var uppsatt på både Star Advisor Jolo och Food Money men valde alltså Food Money
Det viktigaste för mej är Örjan och troligtvis bf r o. Om sedan ingen av de andra tänker ladda så är det ok att han vinner fr spets. Min tanke är dock att minst två av de kuskarna som säger att de inte ska ladda på 1640A ljuger/försöka lura de andra. Oavsett så får man ligga i om man ska bli instängd i det här fältet ;-)
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 15:30   #10
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Det viktigaste för mej är Örjan och troligtvis bf r o. Om sedan ingen av de andra tänker ladda så är det ok att han vinner fr spets. Min tanke är dock att minst två av de kuskarna som säger att de inte ska ladda på 1640A ljuger/försöka lura de andra. Oavsett så får man ligga i om man ska bli instängd i det här fältet ;-)
Ja och Örjan är väl inte den som sitter fast i ett vanligt fält heller
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2)
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 18:26   #11
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Glöm inte J.S.Apallo med Jan Silven ingen dålig häst.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1), inexe (+20)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 19:58   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Erik säger att han inte tänker ladda på lördag och ta en lugn start. Och från stallet låter det inte som att man vill att Uffe ska ladda med Food Money heller. "Jag lämnar över taktiken till Ulf och han får köra efter hur hästen känns, men spontant så tror jag inte att vi ­kommer vara med och köra om någon ledning den här gången. "

Jag tror att spetsstriden står mellan just Seedorf som de inte är helt främmande att ladda fullt med och Star Advisor Joli. Men Örjan brukar ju inte köra ihjäl sig första biten så kanske han nöjer sig med rygg på ledaren..?

Intressant också att Ulf Ohlsson var uppsatt på både Star Advisor Jolo och Food Money men valde alltså Food Money
Jag tror att Uffe sitter i spets. Gillar ju Food Money så det är absolut en tidig spik för mig. Sedan får jag se vad som framkommer under veckan.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 19:59   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Glöm inte J.S.Apallo med Jan Silven ingen dålig häst.
Jag tror han får svårt mot proffskuskarna på V75. Niondespår dessutom.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 20:17   #14
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Glöm inte J.S.Apallo med Jan Silven ingen dålig häst.
För att citera Jens Sjödén:
Att spelarna inte lär sig, niondespåret är uselt på kort distans auto ;-)
Bra häst men hopplöst spår och tufft för en amatörkusk.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!

Senast redigerad av hugotheboss den 2017-07-31 klockan 20:29.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 10:52   #15
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
För att citera Jens Sjödén:
Att spelarna inte lär sig, niondespåret är uselt på kort distans auto ;-)
Bra häst men hopplöst spår och tufft för en amatörkusk.
Borde få 3e ytter vet inte om det är så dåligt.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td