Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bergsåker 26-aug (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/29713-v75-bergsaker-26-aug/)

mackpeter 2017-08-26 11:27

Mitt bolagssystem

1) 5,7,10 r3-1 (lopp för låg klass, där det kan skrälla. Går kort med favoriterna)

2) 1,3,4,6,7,9,11 r2-8 ((sprinterlopp, där 1 och 4 kivas om ledningen. Loppet kan bli överpacat och vinnas av någon smygkörd. Det går bra nu för Lennartsson och 7 är tidig)

3) 2,5,7,9 r3-6 (vågar inte spika Melander, som inte imponerat de två senaste starterna)

4) 3,5,6,7,10,11,13,14,15 r9-8 (ston, lärlingar och 15 startande. 15 In Toto Sund är bästa hästen - många att runda. Spik eller många)

5) 11 r3-5 (11 såg dunderfin ut i debuten efter galopp. Efter tre strykningar kvarstår åtta att runda. Med Erik i jollen blir andrefavoriten min spik)

6) 8 r10-9 (8 världsstjärna spikas)

7) 2,4,6,12 r7-8 (den som går kort streckar 4 och 6. 2 står bra till och är härdad. Takter upp. 12 är svårkörd och Jorma kan hålla igång honom)

Kostar 1512:-. Lycka till!

Spiken64 2017-08-26 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av SAO (Inlägg 540983)
Vet inte om du skämtar men det är ju tredje veckan i rad som du rekommenderar spel där det finns avslag. De tidigare 2 har ju också varit sist i mål..

Syftar ni på Cab Hornline ja så var den sist i mål helt rätt.

Men Monfalcone satt bra förra veckan men inte på detta forum tyvärr.

Jag tror mycket på Mellby Duke det har man väll rätt till att göra?

777 2017-08-26 11:47

Nu har jag letat i Guiden efter intervjuer med 2 Oasis Bi's tränare. Och nog sjutton går hans order till diverse kuskar - mest Erik A - ut på att "släppa till någon bra"! Inte i miljonloppet i Boden 17/6 där sa han att kusken fick avgöra. Där blev Oasis Bi tvåa på samma tid som Propulsion, 10,8 auto medel. O hade spår fem då och P spår 2.

Om bara tränaren kunde låta bli att ge order om att "släppa till någon bra" ändå. Oasis då? Är inte han bra? Sprungit in 1,3 miljoner i år, varit trea i Pd'A, sammanlagd prissumma 16,6 milj!

Cyran 2017-08-26 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 540984)

5) 11 r3-5 (11 såg dunderfin ut i debuten efter galopp. Efter tre strykningar kvarstår åtta att runda. Med Erik i jollen blir andrefavoriten min spik)

Vad menar du med efter tre strykningar? Vad jag kan se är det 12 hästar i loppet. 11 att runda.

Manprinsen 2017-08-26 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 540989)
Nu har jag letat i Guiden efter intervjuer med 2 Oasis Bi's tränare. Och nog sjutton går hans order till diverse kuskar - mest Erik A - ut på att "släppa till någon bra"! Inte i miljonloppet i Boden 17/6 där sa han att kusken fick avgöra. Där blev Oasis Bi tvåa på samma tid som Propulsion, 10,8 auto medel. O hade spår fem då och P spår 2.

Om bara tränaren kunde låta bli att ge order om att "släppa till någon bra" ändå. Oasis då? Är inte han bra? Sprungit in 1,3 miljoner i år, varit trea i Pd'A, sammanlagd prissumma 16,6 milj!

Den går bara i ryggar, det är konstaterat sedan tidigare.

tvablaa 2017-08-26 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 540984)
Mitt bolagssystem

1) 5,7,10 r3-1 (lopp för låg klass, där det kan skrälla. Går kort med favoriterna)

2) 1,3,4,6,7,9,11 r2-8 ((sprinterlopp, där 1 och 4 kivas om ledningen. Loppet kan bli överpacat och vinnas av någon smygkörd. Det går bra nu för Lennartsson och 7 är tidig)

3) 2,5,7,9 r3-6 (vågar inte spika Melander, som inte imponerat de två senaste starterna)

4) 3,5,6,7,10,11,13,14,15 r9-8 (ston, lärlingar och 15 startande. 15 In Toto Sund är bästa hästen - många att runda. Spik eller många)

6) 8 r10-9 (8 världsstjärna spikas)

7) 2,4,6,12 r7-8 (den som går kort streckar 4 och 6. 2 står bra till och är härdad. Takter upp. 12 är svårkörd och Jorma kan hålla igång honom)

Kostar 1512:-. Lycka till!

Hos mig finns inga strykningar alls?

Om_sommaren 2017-08-26 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 540969)
Håller med till 100% U.S.Male E.P är bästa spiken.

De är ruggig hästen, men skulle Linus Boy ta sig till tät här så bör den bli svår att knäcka om denne presterar på topp. Linus är hopplöst osäker och har bitvis problem med aktionen

Kyodai 2017-08-26 12:25

Det blir 8-4 på DD (efter mycket arbete)

Men frågan är: Vilken kusk åsyftas?

"När han blir lite ensam kan han bryta lite utåt och hänga på vänstertummen. Det fungerar bättre för honom när han går i rygg. Fast jag tror inte det har med hans fräschör att göra utan mera att det blir så när han är ensam och har firat lite kvällen före."

Mississippi

777 2017-08-26 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 540991)
Den går bara i ryggar, det är konstaterat sedan tidigare.

Har kollat lite, du har rätt! Tack!

mackpeter 2017-08-26 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Cyran (Inlägg 540990)
Vad menar du med efter tre strykningar? Vad jag kan se är det 12 hästar i loppet. 11 att runda.

Blandade ihop V75-programmen och strök enligt - jag tror det var gårdagens. I vilket fall som helst hade jag spikat Palermo Broline. Nurmos lät väldigt uppåt på den igår och Adielsson är min favoritkusk.

Tack för rättelsen.:hattenav:

mackpeter 2017-08-26 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 540992)
Hos mig finns inga strykningar alls?

Jag blandade ihop V75-programmen. Se ovan - jag hade ändå spikat Palermo Broline. Bestämde mig, när jag såg/hörde en intervju igår med Nurmos.

Klanke 2017-08-26 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 540994)
De är ruggig hästen, men skulle Linus Boy ta sig till tät här så bör den bli svår att knäcka om denne presterar på topp. Linus är hopplöst osäker och har bitvis problem med aktionen

En rolig tvilling om nu favoriten bränner är väl ändå 2-3 spets och rygg ledaren.. ;)

Strappa71 2017-08-26 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 540977)
Dock lite oroväckande när man läser en av betaltjänstintervjuerna . Inte startat på en månad och går ut idag för att få lopp i kroppen inför ett viktigare lopp om två veckor (final i norska Silverdivisionen). Inte sådan info man vill ha direkt på en storfavorit i sista avdelningen som kommer öka värdet obefintligt vid vinst.

Det är spelprocenten som avgör en hästs bidrag till utdelningen. Inte ordningen på loppen. Att loppet ligger sist är den faktor man bör ta minst hänsyn till.

olle 2017-08-26 13:41

Intressanta ändringar i utrustning

1

Staro Kickback första barfota runt om, men känns mer som det hade varit intressant typ i ett lunchlopp på Dannero.

Perfect King. Jänkarvagn nu. Vanlig vagn senast. Dessutom norsk gas.

2

Magnifik Brodde riktig jänkarvagn idag. Svensk på slutet

Officer C D jänkarvagn för andra gången. Funkade inte enda gången man provat men idag är det spetsläge. Bättre chans att det funkar då och många hästar blir ju aldrig trötta med biken på i spets.

Skor bak på Can Hornline känns inte bra.

3

Byte till jänkarvagn på Trippa Undan och Alfie

Barfota runt om men plastade framhovar på Odin Tabac. Inte helt optimalt.

Urryckare och halvstängt nu på Pydin

4

Ladyofthelake ska troligen tävla med jänkarvagn ffg i år. Intressant på ospelad häst.

Bakskor och vanlig vagn på Comewithaflash. Tävlat i svensk eller amerikansk jänkarbike hela tiden innan.

Gunnel Palema vanlig vagn som sist, men innan dess bara starter med amerikansk jänkarvagn i raden.

Trololo nu barfota runt om

Lavidaloca de Vie bara starter med amerikansk jänkarvagn i raden. Låter som att det blir vanlig sulky idag.

5

Strong Will troligen jänkarvagn idag. Vanlig sulky tre senaste.

In Line Tooma barfota bak idag

Digital Yankee riktigt maxad idag med jänkarvagn och barfota runt om. Var ruggigt förbättrad för exakt ett år sedan när man senast maxade så utrustningsmässigt .

Håll koll på om det blir jänkarvagn på Palermo Broline. Antyds av stall Nurmos. Bara starter med vanlig sulky i resultatraden.

6

Lustigt. Alla hästar i Sundsvall open Trot tävlade med jänkarvagn sist och ska så göra idag med. Spik på favoriten för min del om inget sensationellt kommer fram i liven.

7

Linus Boy vanlig vagn i alla starter i raden. Skulle Johnny Takter sätta på biken vore det en intressant ändring, en inget jag fått in på radarn. Det är dock stall Nurmos.

Kombinationen barfota runt om och jänkarvagn på Robert Berghs Explosive Merlot känns intressant . Bike och barfota runt om hittar jag bara i sprintermästarens final på den så tyder på iordningställt för Max prestation på gamla hemmabanan.

olle 2017-08-26 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 541005)
Det är spelprocenten som avgör en hästs bidrag till utdelningen. Inte ordningen på loppen. Att loppet ligger sist är den faktor man bör ta minst hänsyn till.

Tror en del dock sparar spiken till sist för spänningens skull (optimera chansen att vara med länge) och att en del bara anser sig ha råd till ett streck i sista när man ser hur stort systemet/kostnaden blivit.

Cyran 2017-08-26 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 541007)
Tror en del dock sparar spiken till sist för spänningens skull (optimera chansen att vara med länge) och att en del bara anser sig ha råd till ett streck i sista när man ser hur stort systemet/kostnaden blivit.

Tror det är tvärtom för många. Man väljer att inte spika i sista pga nervositeten om man skulle pricka 6 lopp och har spik i sista. Det är mardrömsscenario för det är stor chans att man spricker.

Sitta med flera hästar inför sista för 7an är den bästa känslan som finns. Har man kommit så långt så har man motspel också i form av vinnare / dubbel så man är garanterad bra pengar oavsett vad som händer.

Skaegget 2017-08-26 13:56

I dag blir det iaf ingen spik i sista. Rennesvik, som kusk, imponerar inte särskilt på mig. Vet inte hur många ggr han körde bort Lindgrens hästar....

777 2017-08-26 13:57

Utkast v75

Funderingar.

Avd 1) 3 Ben G.T, 5 It's Showtime Zaz, 9 Woodland, 10 Perfect King

Avd 2) 4 Officer C.D., 7 Cab Hornline, 9 Serious Try, 1 Magnifik Brodde, ev också 11 King City

Avd 3) 9 Månprinsen

Avd 4) 6 Erika, 7 Gunell Palema, 14 Evin Boko

Avvd 5) ?

Avd 6) 8 Propulsion

Avd 7) Inte kollat

Espo 2017-08-26 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 541007)

Så är set säkerligen och favoriten blir ofta då en smula överspelad. Detta syns ju dock på strecken.

Manprinsen 2017-08-26 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 541009)
I dag blir det iaf ingen spik i sista. Rennesvik, som kusk, imponerar inte särskilt på mig. Vet inte hur många ggr han körde bort Lindgrens hästar....

Var väl inte så länge sedan som han brände med en storis på V75? Ett kallblodslopp har jag för mig.

olle 2017-08-26 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av Cyran (Inlägg 541008)
Tror det är tvärtom för många. Man väljer att inte spika i sista pga nervositeten om man skulle pricka 6 lopp och har spik i sista. Det är mardrömsscenario för det är stor chans att man spricker.

Sitta med flera hästar inför sista för 7an är den bästa känslan som finns. Har man kommit så långt så har man motspel också i form av vinnare / dubbel så man är garanterad bra pengar oavsett vad som händer.

Alla i sista samtidigt som det efter 6 avd är en stjärna som säger minst 200 lax i utdelning på alla hästarna är vad man drömmer om en gång. När sen loppet startar galopperar de betrodda bort sig. Det skulle innebära några minuter med sann livskvalitet.

flaque 2017-08-26 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 541006)
Intressanta ändringar i utrustning

1

Staro Kickback första barfota runt om, men känns mer som det hade varit intressant typ i ett lunchlopp på Dannero.

Perfect King. Jänkarvagn nu. Vanlig vagn senast. Dessutom norsk gas.

2

Magnifik Brodde riktig jänkarvagn idag. Svensk på slutet

Officer C D jänkarvagn för andra gången. Funkade inte enda gången man provat men idag är det spetsläge. Bättre chans att det funkar då och många hästar blir ju aldrig trötta med biken på i spets.

Skor bak på Can Hornline känns inte bra.

3

Byte till jänkarvagn på Trippa Undan och Alfie

Barfota runt om men plastade framhovar på Odin Tabac. Inte helt optimalt.

Urryckare och halvstängt nu på Pydin

4

Ladyofthelake ska troligen tävla med jänkarvagn ffg i år. Intressant på ospelad häst.

Bakskor och vanlig vagn på Comewithaflash. Tävlat i svensk eller amerikansk jänkarbike hela tiden innan.

Gunnel Palema vanlig vagn som sist, men innan dess bara starter med amerikansk jänkarvagn i raden.

Trololo nu barfota runt om

Lavidaloca de Vie bara starter med amerikansk jänkarvagn i raden. Låter som att det blir vanlig sulky idag.

5

Strong Will troligen jänkarvagn idag. Vanlig sulky tre senaste.

In Line Tooma barfota bak idag

Digital Yankee riktigt maxad idag med jänkarvagn och barfota runt om. Var ruggigt förbättrad för exakt ett år sedan när man senast maxade så utrustningsmässigt .

Håll koll på om det blir jänkarvagn på Palermo Broline. Antyds av stall Nurmos. Bara starter med vanlig sulky i resultatraden.

6

Lustigt. Alla hästar i Sundsvall open Trot tävlade med jänkarvagn sist och ska så göra idag med. Spik på favoriten för min del om inget sensationellt kommer fram i liven.

7

Linus Boy vanlig vagn i alla starter i raden. Skulle Johnny Takter sätta på biken vore det en intressant ändring, en inget jag fått in på radarn. Det är dock stall Nurmos.

Kombinationen barfota runt om och jänkarvagn på Robert Berghs Explosive Merlot känns intressant . Bike och barfota runt om hittar jag bara i sprintermästarens final på den så tyder på iordningställt för Max prestation på gamla hemmabanan.

7 Cab Hornline har aldrig gått med dagens balans.

Manprinsen 2017-08-26 14:01

Är det ingen som tror på Face Ribb i sista? Tycker den är helt borttappad. Ludde lär knappast skicka upp den till Sundsvall för att jaga matlapp.

Cyran 2017-08-26 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 541013)
Alla i sista samtidigt som det efter 6 avd är en stjärna som säger minst 200 lax i utdelning på alla hästarna är vad man drömmer om en gång. När sen loppet startar galopperar de betrodda bort sig. Det skulle innebära några minuter med sann livskvalitet.

Amen. Alla travspelares dröm :)

olle 2017-08-26 14:04

Ingen Jari Åkerfeldt i liven idag och Stefan Hultman spelexpert. Tack kanal 75.

Skaegget 2017-08-26 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 541015)
Är det ingen som tror på Face Ribb i sista? Tycker den är helt borttappad. Ludde lär knappast skicka upp den till Sundsvall för att jaga matlapp.

Jag funderade på den ett tag. På samma sätt som du. Men sen såg jag att Nochebuena Face är anmäld bfro. Spår ett. Sandra är inte helt iskall. Går kanske inte att jämföra med U Eriksson, men ändå... Fast isf ryker Calle Laday all världens väg. 8 hästar i sista är maxgräns för ekonomi.

olle 2017-08-26 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 541018)
Jag funderade på den ett tag. På samma sätt som du. Men sen såg jag att Nochebuena Face är anmäld bfro. Spår ett. Sandra är inte helt iskall. Går kanske inte att jämföra med U Eriksson, men ändå... Fast isf ryker Calle Laday all världens väg. 8 hästar i sista är maxgräns för ekonomi.

På tal om N Face läste jag att stall Petter Lundberg tog sin senaste V75 vinst för fyra år sedan, så frågan är om skorycket är tillräckligt.

Skaegget 2017-08-26 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 541019)
På tal om N Face läste jag att stall Petter Lundberg tog sin senaste V75 vinst för fyra år sedan, så frågan är om skorycket är tillräckligt.

Så kan det absolut vara. Men vafasen....vi spelar ju om en liten sudd i dag, så då får man väl ställa på lite :)
Sandra vann ju med Imprtdfromdetroit till 1% rätt nyligen... Den missade jag inte.

Manprinsen 2017-08-26 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 541018)

Lundbergs hästar verkar ha svårt att duga på V75. Den enda lågprocentaren som är intressant i loppet enligt mig är Face Ribb. Dessutom med kompetent kusk denna gång.

Skaegget 2017-08-26 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 541021)
Lundbergs hästar verkar ha svårt att duga på V75. Den enda lågprocentaren som är intressant i loppet enligt mig är Face Ribb. Dessutom med kompetent kusk denna gång.

Pihlström, som iofs alltid är kokain-positiv till sina hästar, lät iaf uppåt på Global Rebel. Han varnade för nämnda Imprtdfromdetroit när den startade senast.

Stekel 2017-08-26 14:38

Varför är Antonio Tabac så bortglömd idag? Står ju rygg ledaren och slut i programmet. I flera av de troliga scenarierna iallafall.

tvablaa 2017-08-26 14:46

Kul omgång tycker jag, många intressanta drag. Var inne på riktiga tokspikar men sansade mig och landade så här, hårt reducerat:
1: 10 - alla
2: 4 - alla
3: spik Månprinsen - hade väl varit heltäckt på 4 streck men tycker de andra rensar för dåligt.
4: 6,12 - Var inne på att spika 12 men har för färskt i minne hur bra 6 var från spets från några ggr sedan.
5: 2 - 5,10,11 - Länge inne på att spika 2 men ingen kusk att luta sig mot. 10 är ett av omgångens mest intressanta drag.
6: 8 - 2,3,7,9,10
7: spik 4 - Känns väl galet mtp kusken men lite för många som jag har förtroende för verkar tycka den är stenklar. Hade gärna haft med 1 och 10 samt mer betrodda 2,5,6

Nu finns ingen återvändo. 2 av 4 A måste vinna

Shooter 2017-08-26 15:05

Jag vill se lite värmningar innan jag bestämmer spikar, men Propulsion är näst intill klar och i kallblodsloppet kanske man ska ta ställning. I så fall blir det Månprinsen som man förberett för det här loppet och i form samt med en vettig styrning så ska den vinna. Därutöver fnular jag vidare.

Spiken64 2017-08-26 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 541017)
Ingen Jari Åkerfeldt i liven idag och Stefan Hultman spelexpert. Tack kanal 75.

Hultman är kanon.Han tappat telefonen när han skall ringa Reden i direktsändning ligger på golvet :))

Spiken64 2017-08-26 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 541027)
Jag vill se lite värmningar innan jag bestämmer spikar, men Propulsion är näst intill klar och i kallblodsloppet kanske man ska ta ställning. I så fall blir det Månprinsen som man förberett för det här loppet och i form samt med en vettig styrning så ska den vinna. Därutöver fnular jag vidare.

Vilka spika shooter idag?

Om_sommaren 2017-08-26 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 541027)

Gunnar melander lyckas sällan med vettiga styrningar. dessutom en bromskloss till startrygg

Shooter 2017-08-26 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 541029)
Vilka spika shooter idag?

Du har just läst mina funderingar om spikar. Det var det du kommenterade. :)

Shooter 2017-08-26 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 541030)
Gunnar melander lyckas sällan med vettiga styrningar. dessutom en bromskloss till startrygg

Jag vet. Hade han inte haft en så fantastisk häst så hade många av Månprinsens segrar uteblivit, men jag tror ändå han sätter den idag. Det känns så och en segerprocent på 62 är inte dåligt.

Stekel 2017-08-26 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 541025)
Kul omgång tycker jag, många intressanta drag. Var inne på riktiga tokspikar men sansade mig och landade så här, hårt reducerat:
1: 10 - alla
2: 4 - alla
3: spik Månprinsen - hade väl varit heltäckt på 4 streck men tycker de andra rensar för dåligt.
4: 6,12 - Var inne på att spika 12 men har för färskt i minne hur bra 6 var från spets från några ggr sedan.
5: 2 - 5,10,11 - Länge inne på att spika 2 men ingen kusk att luta sig mot. 10 är ett av omgångens mest intressanta drag.
6: 8 - 2,3,7,9,10
7: spik 4 - Känns väl galet mtp kusken men lite för många som jag har förtroende för verkar tycka den är stenklar. Hade gärna haft med 1 och 10 samt mer betrodda 2,5,6

Nu finns ingen återvändo. 2 av 4 A måste vinna

Exakt som mitt system i många lopp, förutom att jag tror det skräller i fjärde istället för andra. Och Noel Face har jag bara streckat till slut för att några skrek om den. Lycka till!

Kyodai 2017-08-26 15:20

[QUOTE=olle;541013]Alla i sista samtidigt som det efter 6 avd är en stjärna som säger minst 200 lax i utdelning på alla hästarna är vad man drömmer om en gång. När sen loppet startar galopperar de betrodda bort sig. Det skulle innebära några minuter med sann livskvalitet.[/QUOTE]

Mer än enbart livskvalitet - i själva verket livets mening,,,

Som dessutom handlar om att vinna penningar - mer och mer...

:moneybag: