Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Halmstad 30 dec (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/31141-v75-halmstad-30-dec/)

mackpeter 2017-12-30 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 555470)
Jag är lite inne på att spika i omgångens svåraste lopp, det andra. Det ger många fördelar om man hittar rätt i det. Kan tänka mig att det blir lite vilda västern och att Peter profilerar på det genom att sätta dit Ironman Pellini.

Att spika i andra är speltaktiskt begåvat.:yes:Den stora frågan är vem man ska välja.:sweatdrop:

Manprinsen 2017-12-30 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 555470)
Jag är lite inne på att spika i omgångens svåraste lopp, det andra. Det ger många fördelar om man hittar rätt i det. Kan tänka mig att det blir lite vilda västern och att Peter profilerar på det genom att sätta dit Ironman Pellini.

Yankee Sensation slog Ironman senast. Inte otänkbart med repris igen.

Shooter 2017-12-30 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 555474)

Tack för uppmärksamheten! Värt att fundera på. :cheers:

olle 2017-12-30 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 555474)

Dock farligt att dra för stora slutsatser av det. Innerspåret ska ha varit uselt och då brukar täthästarna få problem . Uselt väder i Halmstad idag med. Hoppas första banrapporten stämmer och att det blir rättvisa förutsättningar. Men gäller att avvakta några lopp.

Cyran 2017-12-30 14:25

Detta är helt sjukt! Vafan håller atg på med?! Skapa andelssystem med den nya funktionen, vi har betalat båda två. Pengarna har dragits men inget spel syns under "mitt spel"... Man kan bara se under påbörjade kuponger och där står det "preliminärt" Finns ingen knapp där att trycka på.

edit: Nu dök knappen upp efter 10 minuter och x antal in&ut-loggningar..

robfri 2017-12-30 14:41

Ngn mer än jag som har problem med inlämning via jokersystemet?

Shooter 2017-12-30 14:50

Banan verkar vara helt okej, men man får kolla ett par lopp till.

olle 2017-12-30 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 555483)
Banan verkar vara helt okej, men man får kolla ett par lopp till.

Innerspåret ser inte alls lika negativt ut som på Solvalla annandag jul, men ser ut på radarbilderna som att det ska regna på hela dagen så frågan är hur banan är om några timmar .

Manprinsen 2017-12-30 14:57

Justice Ås borde kunna torska med dagens förutsättningar om det blir lite tungt på innerspåret.

Broddvar 2017-12-30 14:59

Inlägg lite off topic: Jag tänker mer och mer på spelvärde i kuskar. Har några kuskar jag fått för mig att man tjänar på att ta bort i längden, ex Haugstad och Kolgjini (alla utom Dante). Inget gnäll om dessa utan bara speltekniskt upplägg för att försöka vinna i längden. Å andra sidan hade jag Ingves på samma lista och se hur det gick ������ Har ni någon kusk ni konsekvent tar bort (utan elak motivering)?

Manprinsen 2017-12-30 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Broddvar (Inlägg 555486)
Inlägg lite off topic: Jag tänker mer och mer på spelvärde i kuskar. Har några kuskar jag fått för mig att man tjänar på att ta bort i längden, ex Haugstad och Kolgjini (alla utom Dante). Inget gnäll om dessa utan bara speltekniskt upplägg för att försöka vinna i längden. Å andra sidan hade jag Ingves på samma lista och se hur det gick ������ Har ni någon kusk ni konsekvent tar bort (utan elak motivering)?

Conrad Lugauer har förtvivlat svårt på V75. Duktig tränare men värdelös som kusk.

Shooter 2017-12-30 15:01

Citat:

Nej, jag tar inte konsekvent bort någon kusk, men jag är försiktigare med vissa.

olle 2017-12-30 15:14

Citat:

Förr var det Sonja Bengtsson men hon kör inte längre.

danberg 2017-12-30 15:17

Klaus Kern kan det aldrig löna sig i längden att betala för.

oggeb 2017-12-30 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 555463)
1) 2,6,12 r11-9 (6 får en smakstart från springspåret och skall slås från ledningen. 2 får smyglopp i ledarens rygg. 12 är hårdast och gynnas av strykningarna där framme. Senast var hon överlägsen mot något enklare motstånd och fick en smörlöpning. Då gynnades hon av överpace av ledarhästarna)

Smörlöpning är väl ändå att ta i lite. Är man tvungen att ligga i sist i fältet från start och löpa i tredjespår ett halvt varv med svar mitt i loppet så är det väl inte riktigt att klassa som en smörlöpning? Visst blev det väl bra att ledaren fick press tidigt av Bergharn som fick svar men utöver det var det väldigt många andra hästar som fick en bättre löpning. :D prestationen var bra och bör duga till i det här loppet. 2,6,12 bör man komma väldigt långt på! :thumbup: