Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-12-26, 18:42   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56888
Standard

V75 Halmstad 30 dec


Ordinarie V75 omgång på lördag med riktiga V75 lopp. Otroligt trevlig omgång för att vara i slutet av dec och smygpremiär för stoloppet som ska ersätta lördagsloppet nästa år.

V75-1

Ett rätt knepigt stolopp inleder omgången om nu inte Ulrika Higness bara är bäst. Visade vid V75 vinsten sist att hon funkar bra med skor. Spikalternativ.

På framvoltn känns nog Volita Go hetast. Springspår och Lugauer ? Men två raka vinster och det var rätt bra hästar den slog från spår 12 på Jägers förra veckan.

V75-2

Riktigt fint och spelvänligt klass 2 försök. Ser minst 5 tänkbara vinnare i startlistan. Ferrell fick bra spår och har tre raka, men detta är nog tuffare. Flera som fick dåliga spår av dom på förhand heta.

V75-3

Fanns två som kan vinna när man såg anmälningslistorna , och efter spårlottningen är väl spets och slut för Dante Boko högst troligt igen.

Claes Boko debuterar för Veijo men känns väl inte så het direkt. Snyftreportage att vänta om Spring Erom som gör livets sista start.

V75-4

Nya stodivisionen fick plats direkt på V75. Lågklassigt och har inte koll på alla. Av dom längst fram kanske Ransus Girl hetast. Men gick inget vidare väl sist när skorna fick slås på. Untersteiners är väl hetast av tilläggshästarna. Northern Trick gått strålande i Kalmar och Julia af Solnäs van tuffare gäng. Var ute i en final sist på Nationslarenan mot bra hästar och var hårt betrodd.

V75-5

bronsdivision med flera bra hästar . Global takeover vann näst senast en klass 2 final på Solvalla . Nu brons vilket känns som ett stort steg. Nobel Southwind lopp i kroppen och vann brosnslopp på Axevalla stochsmpionatshelgen. Nikki Flax bra på slutet men det har inte varit V75. Västerbo Exact funkade med skor sist. Läget?

V75-6

Synd att Shogun DK fick uselt spår för väldigt lovande comeback sist. Justice Ås senast ute mot bl a världsstjärnan Ferrari BR i Norge senast. Ingen sådan häst här men skotvånget kan vara ett minus. Slide So Easy bakspår men riktigt bra och skor funkade sist.

V75-7

Fram med spåkulan och fråga om Rhesos Face går felfritt. I så fall måste det vara toppchans. Men trots bakspår blir väl segermaskinen Rex Lane favorit.


Sammanfattningsvis en trevlig omgång som varken ser för lätt eller för svår ut på förhand.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-26, 21:27   #2
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1089
Standard

Dante Boko är klar.
Bara o vända blad
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 05:58   #3
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Frågan är om det är värt att lägga pengar på Halmstad omgången när far och son kan ta hem 4-5 av loppen.Ser ut som en mängdbong och V75an kanske inte orkar över 10.000kr för 7 rätt

Spring Erom tar det.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 06:32   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Frågan är om det är värt att lägga pengar på Halmstad omgången när far och son kan ta hem 4-5 av loppen.Ser ut som en mängdbong och V75an kanske inte orkar över 10.000kr för 7 rätt

Spring Erom tar det.
Med betoning på ”kan”'! Dom är favoriter i. 5/7 lopp och ingen av dom är någon mordvinnare direkt. Stort värde på att spela mot och lägga spikarna i avd 1&3.

Och om du kan tänka dig att spika Springerom så måste det ju finnas ett jävla värde i omgången?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 09:43   #5
 
spiifiis avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 159
Sharp$: 803
Standard

Så tröttsamt att man inte tror på spelvärde i omgången.. Ingen bryr sig ärligt talat om du ska spela eller inte.

Jag tycker personligen att det är en av årets roligaste omgångar och Untersteiners får det tufft även om dem har 21 startande på Halmstad!

Kolla exempelvis på Highspeed Call i tredje och Tänk er årets smygläge när hanen Lutfi och ledarfavoriten Peter kört färdigt, och Örjan hakat på för att inte hamna i dödens eller instängd andra invändigt. Då kliver Highspeed Call ut och går förbi allt!
Eller Volotary Simplicity som är kuskförstärkt och har grym form., tvåa senast exempelvis.

Nä Hörrni, varenda gång någon bror duktig ropar låg utdelning så blir det nya miljonärer någonstans i vårat avlånga land.
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 09:44   #6
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Alla strykningar i första borde gynna bakspårshästarna.
Jag som var lite inne på Volita Go...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 10:23   #7
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Om man ska gå efter devisen "spela på ekipage", så är väl VBOTN ett bättre streck än Dante Boko?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 10:40   #8
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4265
Standard

12 Ulriika Highness är i mitt tycke kraftigt underspelad. Med senaste loppet på näthinnan ser jag ingen som klarar av att stå emot henne i den inledande avdelningen. Visst är motståndet snäppet vassare idag, men jag inleder med spik!

Skrik på 5 Bouncing Ball O.O. i förra starten, då från uselt spår. Nu lottad till toppspår och endast 4%!?!. Startgaloppen senast oroar lite, så jag nöjer mig med utgång. Alla bakom.

Feglåser i 3:e med 2,5,8

13 eller 14? Spårfördel 14 Northern Trick samt att 13 Julia af Solnäs hoppat varannan gång (följer hon mönstret så vinner hon...). Har från början varit inne på att spika lill-Unter och står tillsvidare fast vid det.

1,3,4 borde räcka, men hyser respekt för 11 Apapmand som vunnit 2 av 3 V75 starter. Spåret är vad man kan beteckna som chanshämmande eller rentav uselt. Med rejäl körning på de betrodda så kan han kanske få chansen tillslut. Annars är 1 Nikki Flax en sund spik.

4 Justice Ås fram- och baklänges?

10 Rex Lane samt de med bästa spåren varav 4 Sandsjöns Igor är den roliga.

Ramen nu på 720 rader. Kommer spela 2 spikar så en av Northern Trick och Justice Ås garderas... eller så fegar jag ur och garderar istället inledning för att vara med i åtminstone två (tre?) avdelningar.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 10:43   #9
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Kan nog bli så


Ska ju regna hela tiden och då är Dante given!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 10:54   #10
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev mitt sista bolagssystem för året. Det är mest fråga om vilka Untersteinerhästar man ska spika.

1) 2,6,12 r11-9 (6 får en smakstart från springspåret och skall slås från ledningen. 2 får smyglopp i ledarens rygg. 12 är hårdast och gynnas av strykningarna där framme. Senast var hon överlägsen mot något enklare motstånd och fick en smörlöpning. Då gynnades hon av överpace av ledarhästarna)

2) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 r12-1 (vem som helst kan vinna och jag hoppas på skräll. Ger dock toton en chans genom att rata en häst)

3) 2,5 r1-8 (det blir sannolikt SoS för Ludde. Med mitt svarta sinne mot Luddestallet dubblar jag med Örjan)

4) 2,6,10,13,14 r7-11 (pappa och son Untersteiner gör väl upp här. Uhrberg och Takter är duktiga taktiker och kan snuva favoriterna. Ingves kör med flyt och kan småskrälla)

5) 1,2,3 r4-9 (i detta sprinterlopp är favoriten 1 bäst. Här blir det körning om ledningen, som förmodligen 5 tar. 2 och 3 borde slå 5. 1 måste ta sig ut från innerspåret. 9 är hårt betrodd på sistone och tippas av en stor betaltjänst, men får inte plats i mitt system)

6) 4,5,10 r2-6 (Unterstallet är solklara på vinst med 4. Vädret och skor ro kan ställa till det. Jag tar med halvbrorsan 5 (vi har samma mamma) samt Flemmings vinststaplare 10.)

7) 10 r1-2 (det blev något av ett TV-system med spik på favoriten i sista)

Kostar 1485:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2), oggeb (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 11:02   #11
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Veijo Heiskanen är sjuk idag och kommer inte att tävla.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 11:05   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Fel - dubbelt

Senast redigerad av mackpeter den 2017-12-30 klockan 11:15.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 11:17   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Dante Boko står med tre ben i mål. S&S. B.B.S. Sugarlight har sitt bästa bakom sig och nöjer sig nog med ryggen på Luddes häst. Västerboonthenews ger sig inte in i spetskörningen och kniper andraplatsen.

Justice Ås står också med tre ben i mål. Perfekt inmatchad i loppet, Master Crowe är inte på topp och värsta motbudet Slide So Easy har fått betydligt sämre spår. När Flemming kör kan Peter dra upp farten och sticka.

Lite oväntat att de här två inte är större favoriter på strecken än vad som är fallet. Sen ska det till en tredje spik. Ulriika Highness är också understreckad och har god chans, men jag vill egentligen inte ha en tredje favorit som spik. Waffle har väl vettig chans om Johan håller upp ledningen, men det känns som ett lurigt lopp. Niky Flax måste garderas om det ska bli vettig utdelning. I sista loppet vill jag ha lite garderingar. Systemet är inte riktigt klart, men på god väg.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 12:43   #14
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Veijo Heiskanen är sjuk idag och kommer inte att tävla.
Det blir Flemming Jensen som kommer att ersätta Veijo Heiskanen idag i lopp 3,4,7 och 8.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 12:50   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Jag är lite inne på att spika i omgångens svåraste lopp, det andra. Det ger många fördelar om man hittar rätt i det. Kan tänka mig att det blir lite vilda västern och att Peter profilerar på det genom att sätta dit Ironman Pellini.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td