Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Romme 20 jan (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/31267-v75-romme-20-jan-jackpot/)

KalleKlut 2018-01-20 10:51

Två spetshästar men omstart oroar mig i andra. Sen är jag rädd att Adielsson fegar och släpper med Mind YF. Då återstår Solör Stegg som absolut är bästa hästen. Men med den här proppen så kan ju tom ston vinna;)

olle 2018-01-20 11:20

Ett tips om man vill spara 4000 kr.

Idag erbjuder travfakta två månaders gratis prenumeration som normalt kostar 2000 kr i månaden . Ange rommebrons i kassan under kampanjkod och säg upp senast den 19 mars. Om inte övergår det då i en bronsprenumeration för 299 kr i månaden. Med travfakta guld får man bland annat all historik kring vagn och huvudlag på hästarna. Något atg givetvis skulle tillhandahållit gratis, men så är inte fallet och med travfakta guld har man verkligen ett stort försprång mot kollektivet. Speciellt i icke sönderanalyserade lopp. Jag tog erbjudandet direkt. Tar 30 sekunder typ att avsluta om man inte vill fortsätta sen.

Skaegget 2018-01-20 11:24

Nu har jag ändrat mig ettusen ggr, give or take, jag får nog hålla fast vid första tanken i dag. Tentacles.....

jeeboy 2018-01-20 11:35

Chansspika 5Island Life eller helgardera med 3,4,5 ?
Om inte nu Örjan kommer med Cupido och blåser ner alla.

trance_error 2018-01-20 11:46

Säljer 3-4 andelar till
Sök på: Trancemagic88
På atg tillsammans
100kr

mackpeter 2018-01-20 11:50

Spikar storfavoriten Southwind Feji, låser tre avdelningar och får råd till garderingar. Kryddar med några femprocentare.
Bolagssystemet.

1) 1,3,5,6 r4-2 (övervägde länge att låsa på favoriterna 3 och 5. Här blir det åka av från start, vilket kan gynna smygkörd 6 till 8 %)

2) 1,5,6,8,9,10,12 r2-4 (jag vägrar spika favoriten - ett sto från bakspår - trots enormt kuskplus och visad högform. Om ni garderar tas absolut 12 Lord L.S. med till 5 % och kommer från tre raka vinster)

3) 3,4,6 r5-7 (jag älskar favoriten 6 Anna Mix. Hon vägrade gå ut på banan förra året i Pd'A eftersom hon visste att hon inte kunde slå hingstarna - mycket intelligent av henne. Hon får ett tufft lopp i dödens, men är så tuff att hon kan vinna ändå. Jag garderar med ledande 3 och 4, som hade allt kvar i mål senast bakom Digital Ink och Zenit Brick)

4) 1,2,3,4,5,8,11,13,14 r7-12 (eftersom jag inte kan något om kallbloden garderas friskt)

5) 12 r9-2 (från spår 12 är det bara att tuta och köra. Visade senast, att hon kan göra en "Svanstedtare" och svepa fältet. Överlägsen kapacitet)

6) 2,3 r11-1 (låser på favoriten 3 och skriket 2)

7) 1,2 r5-4 (2 vinner sannolikt. Stig H låter väldigt uppåt på 1, som fått bästa spåret och är ute på önskedistans)

Kostar 1512:-. Hoppas några sharpsare delar på jackpoten, som vi spelat ihop till!

olle 2018-01-20 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 557846)
Som vanligt så är det mest travmos i huvudet så här dags.

Man vaknar upp och så har ungefär alla betaltjänster kommit överens om ungefär samma sak som man själv kom fram till under fredagskvällen.

Spelvärdet på Jaques Noir borde sjunka hårt då just spelvärde har den som sin bästa spik i omgången. De har dessutom varit fel ute rätt hårt den senaste tiden men ändå "levererat" som de så fint säger i reklamen... Jag fattar inte hur de lyckas med det där.

Snoken går också på JN. TT har den rankad etta. Så jag borde väl inte spika då?

Nä, jag tar lite paus från allt och inväntar era spännande drag innan jag bestämmer vart dagens spikar ska bankas in.

Kom igen nu SHARPs, fram med era tankar nu!

Spelvärde har som vanligt superdrag.

Dom rankar t ex Cupido Sisu etta i V75-1 på att den är spetsfavorit och loppets bästa häst. 8 procentare.

En ännu mindre spelad vinnare dom bjuder på är 3 procentaren Carisma Sisu i avd 5 på toppform och kuskplus .

Inte konstigt att dom enligt reklamen bara vinner och vinner med sådana stänkare som förstarankade.

777 2018-01-20 12:24

ALLA NI SOM HAR UPPFOSTRAT ERA UNGAR TILL CURLINGBARN,tacka ATG så väldigt mycket för att de tagit hand om dem och gett dem en skyddad verkstad men status och bra lön!:cry:

Håller faktiskt på att få ett sammanbrott på ATG.

trance_error 2018-01-20 12:34

1 andel kvar

ostkaka 2018-01-20 12:41

Dagens galopper:

Divine
Southwind Fej

Alltid varit bortskämda med mjuka fina banor, nu brodd och stenhård bana.

eriksson1 2018-01-20 12:42

Southwith spik

mr_stylez 2018-01-20 12:55

Olle, var hittar du 2 månader gratis på travfakta, har du länk? Köper det gärna, men hittar bara 1 månad gratis på hemsidan ? :)

Jarmop 2018-01-20 12:58

Jag tycker Barbara L.Hanover är en bättre häst än favoriten, dessutom bättre spår samt bike på nu. Det enda som är osäkert är hästens samt stallets form.

Spår 12 har sänkt större favoriter, och jag ser inte att favoriten bara blåser runt det här gänget.

Skaegget 2018-01-20 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 557873)
Olle, var hittar du 2 månader gratis på travfakta, har du länk? Köper det gärna, men hittar bara 1 månad gratis på hemsidan ? :)

När du kommer till kassan så får du aktivera kampanjkod "rommebrons".
Funkade smärtfritt för mig.

olle 2018-01-20 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 557873)

Fick ett meddelande. Gör så här.

1. Skaffa konto hos tr media om du inte redan har det .

2. Beställ travfakta brons på travfakta.se. Ange rommebrons under kampanjkod. Betala. Du får då meddelande att 299 kr kommer dras från ditt konto den 20 mars om du inte avslutar innan. Fram till dess har du travfakta Guld gratis.

Shooter 2018-01-20 13:22

Alltid kul att spika i kallblodsloppen där de flesta spelare garderar hårt. Solör Stegg har inte startat sedan i somras och även om det är bästa hästen så bör han behöva lopp samt att fördel ston gör att han står ganska illa till penningmässigt med många att runda. Oddshöjande är att Mofaksan har något tveksam form och blev slagen av Alfie senast hon var ute. Jag är ändå inne på att singla Mofaksan och förhoppningsvis vinna en stor fördel mot mina motspelare. Jag hoppas dock få se värmningar innan jag måste lämna in. Det kan förändra saker och ting, men förhoppningsvis stärker det mina idéer istället.

doob 2018-01-20 13:26

Behöver anpassa ett system till rätt radantal... I första har jag streckat 1,2,3,4,5!
Jag behöver ta bort EN häst! Vem rankas som sista och femte häst i den gruppen?
Vilken skulle ni ha tagit bort?

lou 2018-01-20 13:30

Håller också Jaques Noir som förstahäst faktiskt. Stor chans att den få ta över ledning och då blir den svårslagen. Mycket bra spelvärde.

I sista avdelningen tror jag däremot man kan strecka på lite. National Prince kommer inte få bluffa bort någon ledning utan Persos Smokie kommer trycka på rejält. 64% är ju helt uppåt väggarna.

Jarmop 2018-01-20 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 557880)
Behöver anpassa ett system till rätt radantal... I första har jag streckat 1,2,3,4,5!

Abano eller MT Insider...den förstnämnda lär inte hålla spets och sen är inte kusken nån större stjärna heller, formen är också ett frågetecken. MT är chanslös ifrån spets, och jag tror att den faktiskt släpper spets till Island Life...

trance_error 2018-01-20 13:32

Citat:

Hade tagit bort M.T Insiderm hade det varit kort distans så hade det varit måste streck

Hank Cracker 2018-01-20 13:36

Citat:

i första hand 1, motivering: Kommer att sitta fast.
i andra hand 2, motivering: Tina Erlandsson vinner inte V75.

eveton 2018-01-20 13:36

Citat:

Jag spikar 3 Nakoda Goj, så den kan du kanske ta bort?

olle 2018-01-20 13:38

Idag ska nästan alla betaltjänster fälla Anna Mix på att det är brodd runt om istället för barfota runt om som i Frankrike. Samma betaltjänster som brukat skriva att det brukar passa barfota runt om hästar att tävla med brodd.

En annan förändring värd att tänka på är att det ska bli jänkarvagn (med reservation för att dom kan låna en, tränarens blev ju stulen för några dagar sedan). I Frankrike är inte bike tillåtet som bekant.

Shooter 2018-01-20 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 557886)
Idag ska nästan alla betaltjänster fälla Anna Mix på att det är brodd runt om istället för barfota runt om som i Frankrike. Samma betaltjänster som brukat skriva att det brukar passa barfota runt om hästar att tävla med brodd.

En annan förändring värd att tänka på är att det ska bli jänkarvagn (med reservation för att dom kan låna en, tränarens blev ju stulen för några dagar sedan). I Frankrike är inte bike tillåtet som bekant.

Jag tror mycket på Anna Mix idag. Betaltjänsternas "tips" är ointressanta.

Altoc 2018-01-20 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 557886)

Läser inga betaltjänster, så vet inte vad dom skriver/skrivit. Men påstår de att barfotahästar gynnas av brodd, så har de missat vad som sagts av de som har erfarenhet. Det är inte brodd de gynnas av.

doob 2018-01-20 13:51

doob´s tankar om omgången!

Avd.1
4 M.T.Insider tar spets och hotar att köra där men jag tror man släpper... Först fram är 5 Island Life eller 1 Abano H. även om Spangenberg inte är världens mest vakna kusk. Ett scenario är att han klipper benen på en och det i sin tur drar med sig andra i iver över att komma ut i andraspår direkt... 3 Nakoda Goj finner vi någonstans i främre träffen och är nog förstahäst men sårbar om den får dödens. 2 Fashion Diva har en clown i sulkyn men har dokumenterad toppform och bra spurt! 7% finns det fortfarande värde i om det inte är för långt fram sista 500...

Avd.2
Låser nog på tre häst! Klar förstahäst och spikbud för den djärve är 6 Valborg Marje! Den som spikar får blund och hålla tummarna! Hästen har otroligt lätt för att gå över i passgång och även om spåret är ett önskespår från tränaren och det är spetsgaranti har hästen ofta gått i passgång när den skall accelerera från liknande lägen och sist blev det även passgång till slut... Spets och trav hela vägen så vinner den och 15% är helt ok! OM den tappar trav så vill jag ha med 9 Divine som har toppform och utmanar med Adielsson i sulkyn! Det stora draget och värdet är annars 8 Athos Race som Åke vill få ut i andraspår och mosa med! Såg fin ut sist och Åkes Athos-hästar lyser form inför vintern! PASS UPP! 6% ÄR ETT SKÄMT!!

Avd.3
6 Anna Mix ska normalt springa i kringlor kring dom här men skor på och slowstart till 46% gör att jag garderar! 3 Mind Your Face har läge för spets och skall då köras där. Har startats igång och har hårdhet så den kan vinna! Tar även med 4 Indoor Voices som såg ut som en miljard som fastlåst sist. Rätt lopp på rulle så speedar den förbi! Låst på tre...

Avd.4
Galet öppet lopp som kan behöva helgarderas. Jag tar bort en handfull. 3 Mofaksan "har inte toppform" säger man men spets övertas, och som Olle sa kuskbyte tyder på annat! Men siktar på vinst! 1 Alfie är fin och får smygloppet här och kan speeda. Örjan upp på kapabla 2 Uggla I Mossen! 4 Blås Undan sitter i främre träffen och har form, 5 Tand Tuff är tuff! 8 Sjö Odin kapabel och Uffe i sulkyn. 11 Smedsbo Faksen är bästa chansen säger JOP! 5%!! HÄPP! 13 Solör Stegg svår att sätta in efter vila men bäst kapacitet och till sist mitt stora drag 14 Art Kjarvald!! 3% ÄR DAGENS BÄSTA VÄRDE!! Kolla Art Kjarvalds sista lopp! Hade den då också och jagat den frenetiskt! Bortglömd idag också! Ofattbart! Tro mig! Den här skräller inom kort och topp5 i min rank! MYCKET fint trio- och tvillingvirke! SE UPP!

Avd.5
12 Southwind Feji fram och baklänges! SPIK!!

Avd.6
2 Jaques Noir tar över spets från ettan och sedan blir säkert hela vägen till mål! 3 Its Showtime Zaz borde vara andrahandare och tar en plats men får aldrig grepp om min spik! KLAR tredjehäst är Åke Lindbloms 4 Porthos Race! Där finns värdet vid gardering! Men jag spikar mig ur loppet! 2 Jaques Noir!

Avd.7
2 National Prince blir omgångens största spik som dessutom ligger i sista avdelningen! Då är det JULAFTON FÖR OSS NYKTRA!!. Renset blir enormt för dom kvarvarande som ser Princen skrynkla! Varför förlorar den!? För det första går Stall Båths hästar som om dom kommer hem bakfulla efter en runda på stan en sen lördagnatt över upploppet. Det lyser inte form direkt. Läste att hästarna fått en paus kring jul med diverse avmaskningar mm och det märks! Det är lite "bakfylla" över dom! Här finns också goda möjligheter att det blir överpace eller så blir Princen dessutom av med spetsen! Westholm skall göra ett seriöst försök ta spets och jag hoppas och tror att fler laddas! Sambuca Knight kan också laddas enormt! Näää 63% är löjligt och det är oseriöst att INTE gardera! Jag vill varna för två bomber som är galet understreckade! Både med kanonlägen, uppåtform och speed! 3 Mr Perfection och 4 Comte Du Pommeau! 2% på båda! VAD HÄNDER?? Fy fan det vattnas i munnen! Folk super för mycket! Det är galet gott folk! Två andra skrällar som också är tänkbara men har sämre lägen är 9 Ryan Kronos som såg ut som en MILJON sist och det var tydligen en liten överraskning för vissa.... 6.65 fick vi med ögon! Också 2% idag... Jag fattar ingenting... SE UPP! 11 Scarpia till 1%? Gnuggat på V75 tillräckligt för att folk borde ta den på allvar! TOPPFORM och suttit fast på slutet! 1% upprepar jag!! Galet....

Nu har ni fått en näve miljonhästar av mig där jag uppmanar er att INTE glömma Art Kjarvald och mina fyra smällar i sista! Eller ta en bärs till och glöm vad jag skrev! Blir mer över till mig då när potten skall fördelas!

Over and out!

olle 2018-01-20 13:54

Finns inte en enda vettig V5 ram i joker att använda till P54an idag. Det första loppet t ex är ett femtonhästarslopp och hittar inte en enda V5a kommande vecka som inleds med ett sådant. När legolas uppfinner egna lopp för streckspelen långt utanför ramarna på de streckspel atg har borde man också haft någon form av reduceringsprogram knutet till det. Väldigt få kunskapsspelare idag spelar streckspel med 5 lopp eller mer rent matematiskt .

olle 2018-01-20 14:00

Man fasar för hur atg live ska funka idag efter alla problem i veckan. Speciellt fram emot 16.20 tiden när antalet tittare väl ligger på max och långt över vardagskvällarna.

trance_error 2018-01-20 14:03

V75
Inlämnat: 2018-01-20, 12:50
Romme
Lördag 2018-01-20
Start: 16:20
Kostnad: 672,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6 (5, 1)
2: 1, 2, 6, 8, 9, 10 (5, 12)
3: 3, 6 (7, 4)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 13 (11, 14)
5: 3, 4, 5, 12 (7, 10)
6: 2 Jaques Noir (11, 12)
7: 1, 2 (8, 6)

2x6x2x7x4x1x2 = 1344 rader.
1344 x 1 x 0,50 kr = 672,00 kr.
Totalt: 672,00 kr.

olle 2018-01-20 14:07

Inget ljud och bilden börjat frysa redan. Stor risk att man får slå över till tv12 om en halvtimme. När ska atg få pålitlig teknik? Hade tjänster som viaplay haft lika mycket strul hade dom väl knappt haft en enda betalande kund.

lou 2018-01-20 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 557891)

Avd.1
4 M.T.Insider tar spets och hotar att köra där men jag tror man släpper... Först fram är 5 Island Life eller 1 Abano H. även om Spangenberg inte är världens mest vakna kusk. Ett scenario är att han klipper benen på en och det i sin tur drar med sig andra i iver över att komma ut i andraspår direkt... 3 Nakoda Goj finner vi någonstans i främre träffen och är nog förstahäst men sårbar om den får dödens. 2 Fashion Diva har en clown i sulkyn men har dokumenterad toppform och bra spurt! 7% finns det fortfarande värde i om det inte är för långt fram sista 500...

Avd.2
Låser nog på tre häst! Klar förstahäst och spikbud för den djärve är 6 Valborg Marje! Den som spikar får blund och hålla tummarna! Hästen har otroligt lätt för att gå över i passgång och även om spåret är ett önskespår från tränaren och det är spetsgaranti har hästen ofta gått i passgång när den skall accelerera från liknande lägen och sist blev det även passgång till slut... Spets och trav hela vägen så vinner den och 15% är helt ok! OM den tappar trav så vill jag ha med 9 Divine som har toppform och utmanar med Adielsson i sulkyn! Det stora draget och värdet är annars 8 Athos Race som Åke vill få ut i andraspår och mosa med! Såg fin ut sist och Åkes Athos-hästar lyser form inför vintern! PASS UPP! 6% ÄR ETT SKÄMT!!

Avd.3
6 Anna Mix ska normalt springa i kringlor kring dom här men skor på och slowstart till 46% gör att jag garderar! 3 Mind Your Face har läge för spets och skall då köras där. Har startats igång och har hårdhet så den kan vinna! Tar även med 4 Indoor Voices som såg ut som en miljard som fastlåst sist. Rätt lopp på rulle så speedar den förbi! Låst på tre...

Avd.4
Galet öppet lopp som kan behöva helgarderas. Jag tar bort en handfull. 3 Mofaksan "har inte toppform" säger man men spets övertas, och som Olle sa kuskbyte tyder på annat! Men siktar på vinst! 1 Alfie är fin och får smygloppet här och kan speeda. Örjan upp på kapabla 2 Uggla I Mossen! 4 Blås Undan sitter i främre träffen och har form, 5 Tand Tuff är tuff! 8 Sjö Odin kapabel och Uffe i sulkyn. 11 Smedsbo Faksen är bästa chansen säger JOP! 5%!! HÄPP! 13 Solör Stegg svår att sätta in efter vila men bäst kapacitet och till sist mitt stora drag 14 Art Kjarvald!! 3% ÄR DAGENS BÄSTA VÄRDE!! Kolla Art Kjarvalds sista lopp! Hade den då också och jagat den frenetiskt! Bortglömd idag också! Ofattbart! Tro mig! Den här skräller inom kort och topp5 i min rank! MYCKET fint trio- och tvillingvirke! SE UPP!

Avd.5

Avd.6
2 Jaques Noir tar över spets från ettan och sedan blir säkert hela vägen till mål! 3 Its Showtime Zaz borde vara andrahandare och tar en plats men får aldrig grepp om min spik! KLAR tredjehäst är Åke Lindbloms 4 Porthos Race! Där finns värdet vid gardering! Men jag spikar mig ur loppet! 2 Jaques Noir!

Avd.7
2 National Prince blir omgångens största spik som dessutom ligger i sista avdelningen! Då är detJULAFTON FÖR OSS NYKTRA!!. Renset blir enormt för dom kvarvarande som ser Princen skrynkla! Varför förlorar den!? För det första går Stall Båths hästar som om dom kommer hem bakfulla efter en runda på stan en sen lördagnatt över upploppet. Det lyser inte form direkt. Läste att hästarna fått en paus kring jul med diverse avmaskningar mm och det märks! Det är lite "bakfylla" över dom! Här finns också goda möjligheter att det blir överpace eller så blir Princen dessutom av med spetsen! Westholm skall göra ett seriöst försök ta spets och jag hoppas och tror att fler laddas! Sambuca Knight kan också laddas enormt! Näää 63% är löjligt och det är oseriöst att INTE gardera! Jag vill varna för två bomber som är galet understreckade! Både med kanonlägen, uppåtform och speed! 3 Mr Perfection och 4 Comte Du Pommeau! 2% på båda! VAD HÄNDER?? Fy fan det vattnas i munnen! Folk super för mycket! Det är galet gott folk! Två andra skrällar som också är tänkbara men har sämre lägen är 9 Ryan Kronos som såg ut som en MILJON sist och det var tydligen en linte överraskning för vissa.... 6.65 fick vi med ögon! Också 2% idag... Jag fattar ingenting... SE UPP! 11 Scarpia till 1%? Gnuggat på V75 tillräckligt för att folk borde ta den på allvar! TOPPFORM och suttit fast på slutet! 1% upprepar jag!! Galet....

Nu har ni fått en näve miljonhästar av mig där jag uppmanar er att INTE glömma Art Kjarvald och mina fyra smällar i sista! Eller ta en bärs till och glöm vad jag skrev! Blir mer över till mig då när potten skall fördelas!

Over and out!

EXAKT samma tankar som mig, sällan det är så likt.

Klanke 2018-01-20 14:14

01-20
Start: 16:20
Inlämnat:
2018-01-20 12:55
Kostnad: 1 440,00 kr
Avd Hästar Reserv
1 1 2 3 4 5 6
2 1 6
3 3 4 6 7
4 5 TAND TUFF
5 2 3 4 7 9 12
6 2 JAQUES NOIR
7 1 2 3 4 5 6 7 8 9 12

Ett av mina bolag

Kocken14 2018-01-20 14:22

Är det någon som blir klok på kallblodsloppet?
Stona längst fram blir väl uppfångade, på mellanvolten står väl bäst inne.
Blås Undan och Tand tuff räcker det med dem..??

Shooter 2018-01-20 14:25

Mina tankar ser ut så här:

1) Det får gå hur det vill. Jag tar med de sex första spåren och går vidare.
2) Divine får Erik A. i jollen, vilket är ett rejält plus. Valborg Marje är det mycket skrik på idag. Bra chans i spets, men osäker. Athos Race är förmodligen bästa hästen. Men jag är inne på att ta ytterligare tre streck.
3) Anna Mix är bästa hästen när On Track Piraten verkar ha gjort sitt bästa. Inte mycket till motstånd. Har gått med korta hakar (bak?) tidigare, men långa idag och dessutom behövs det förmodligen på samtliga hovar. Toppchans och spikbud!
4) Mofaksan har lite tveksam form, men står ju jävligt bra inne i loppet. Samtidigt vissa tveksamheter på några motståndare samt stundande finaler i sikte. 18 % är helt enkelt skitbra på en rätt vettig chans. Spikbud!
5) Southwind Feji imponerar. Bra spik! 7 och 9, kanske 2, emot vid gardering, men jag ser inga skäl att gardera. Southwind går bra med brodd.
6) Tvåhästarslopp på förhand. Jag tar även med Porthos Race (hoppas han klarar banan) och Västerbo Grosbois som duger bra här.
7) Omgångens största favorit är National Prince. Men här blir det nog körning och jag trycker dit fem streck. Måste stå över en av Wahlmanns hästar och då får det bli Forecast som inte tycks vilja sätta nosen först.

olle 2018-01-20 14:27

Flash Di Quattro stor favorit i P54-2. Det är svårt att köpa. Läste att stallet haft stora sjukdomsproblem och är segerlösa 2018 efter 22 starter. Dessutom säger man i guidenintervjun att hästen är väldigt missgynnad av att tävla med brodd.

Skaegget 2018-01-20 14:30

Åke L säger väl att Athos Race är hans bästa chans i omgången.
Jag böjer mig för Herr Guldtand och spikar (så nu kommer Tentacles vinna, bara så ni vet). I övrigt - spik på Indoor och Southwind.
Ryan Kronos var första hästen som blänkte till i startlistorna, så den glöms inte.
Är nog lite mer tveksam till Art Kjarvald. Tycker den är lite ojämn.
På skrällsidan - Cupido? Viktoria Swing? Forecast?

Helge 2018-01-20 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 557902)
Flash Di Quattro stor favorit i P54-2. Det är svårt att köpa. Läste att stallet haft stora sjukdomsproblem och är segerlösa 2018 efter 22 starter. Dessutom säger man i guidenintervjun att hästen är väldigt missgynnad av att tävla med brodd.

Bangubben på liven spikade My Dream Art där, samt favoriten i montén.

Stekel 2018-01-20 14:43

Blir inget spel idag, inte tid att läsa på den här veckan. Efter 10 minuter med startlistorna ser det ändå ganska lätt ut. Klart spikvärde på Mofaksan, bättre uppgift än så här får man leta efter. Och Southwind Feji given att gå emot, spår 12 och helt ostreckat bakom.

3,5
2,4,5,6,7,8,9,10
2,3,4,6,7
3
4,5,9,10,11,12
2,3
2

olle 2018-01-20 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 557904)
Bangubben på liven spikade My Dream Art där, samt favoriten i montén.

Inte läst på monteloppet, och hittar ingen med första bike i provstarterna så ligger lågt med liren där.

doob 2018-01-20 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 557891)

Avd.1

Avd.2

Avd.3

Avd.4

Avd.5

Avd.6

Avd.7
2 National Prince blir omgångens största spik som dessutom ligger i sista avdelningen! Då är det JULAFTON FÖR OSS NYKTRA!!. Renset blir enormt för dom kvarvarande som ser Princen skrynkla! Varför förlorar den!? För det första går Stall Båths hästar som om dom kommer hem bakfulla efter en runda på stan en sen lördagnatt över upploppet. Det lyser inte form direkt. Läste att hästarna fått en paus kring jul med diverse avmaskningar mm och det märks! Det är lite "bakfylla" över dom! Här finns också goda möjligheter att det blir överpace eller så blir Princen dessutom av med spetsen! Westholm skall göra ett seriöst försök ta spets och jag hoppas och tror att fler laddas! Sambuca Knight kan också laddas enormt! Näää 63% är löjligt och det är oseriöst att INTE gardera! Jag vill varna för två bomber som är galet understreckade! Både med kanonlägen, uppåtform och speed! 3 Mr Perfection och 4 Comte Du Pommeau! 2% på båda! VAD HÄNDER?? Fy fan det vattnas i munnen! Folk super för mycket! Det är galet gott folk! Två andra skrällar som också är tänkbara men har sämre lägen är 9 Ryan Kronos som såg ut som en MILJON sist och det var tydligen en liten överraskning för vissa.... 6.65 fick vi med ögon! Också 2% idag... Jag fattar ingenting... SE UPP! 11 Scarpia till 1%? Gnuggat på V75 tillräckligt för att folk borde ta den på allvar! TOPPFORM och suttit fast på slutet! 1% upprepar jag!! Galet....

Over and out!

Glömde nämna Sambuca Knight i sista.... 5% på en sån klasshäst från framspår. Bergh tränar och det är inte ens kuskminus i Kim Eriksson som är riktigt på tårna för dagen.... Sjuk värde!