![]() |
Citat:
Men det bestäms avsiktligt sent GIVETVIS |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
V75-6
Här sprids strecken på 1,2,3,5,6 och 8. Det är utmärkt. 3 Master Crowe är bästa hästen i fältet. Han har suttit fast eller hoppat näst senast pga ömhet i munnen. Här passar distansen och det finns två openstretchspår till vänster och sex spår till höger på upploppet. Ljuvlig spik till 25 %. Ger utrymme att gardera andra lopp. |
Citat:
Mvh Uffe :) |
Har aldrig tidigare lagt så mycket tid på en omgång som denna. Finns faktiskt en del roliga drag måste jag säga, lite utrustningsändringar osv. Väldigt många hårt spelade som har ganska stora minus att brottas med. Har lite jobb kvar att göra, kommer med mina tankar imorgon, men det är helt klart en spelvärd omgång.
|
Jag har nog levt under en sten de senaste decennierna. Nu när jag tittade på Vass eller kass var det Neves, Eskil och Malla. Jag suckade lite, men bestämde mig för att åtminstone lyssna på Neves. Några sekunder in i programmet visas Eskil snett från sidan. Visst, han ser lite gråare ut än tidigare, men det jag ser är inte Eskil... det är ju Björn Hellberg! Det tar två sekunder innan jag erinrar mig vad Eskil heter i efternamn. Och ytterligare tio sekunders googlande innan jag skrattar åt hur oinformerad jag varit på den Hellbergska familjefronten.
Annars gav Vass eller kass väl inte så mycket, som väntat. Tio minuters kapplöpning till den gröna knappen. Eskil och Malla levererade mysiga skrällar: Iago Zon respektive Sunna Love. 14% vardera. Neves log i mjugg och drog till med Mr Perfect till 4%. Undrar om han känner sig ensam i den panelen? |
Kollade Vass eller Kass nu. Hur hade Neves tänkt att Mr Perfect ska komma ner i rygg ledaren? Finns ju inte en möjlighet. Kan någon förklara?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Detta i kombination med statistikjens kuskfaktor på 0,6 för Ingves... given att gardera. Problemet är bara att jag inte får upp någon riktig känsla för någon annan än Nakoda Goj. Och den vill jag inte spika. Jobbig streckfördelning i loppet om man inte har någon feeling. |
Som vädret är nu behövs inte brodd idag. Omgången hade blivit mer spännande om det kommit yrsnö och kreativt tänkande från tränare och kuskar om utrustning.
Det är upprörande att ATG förstör V75-omgångarna genom att lägga in gulddivisioner med dunderfavoriter gång på gång. Idag har vi dessutom ett stolopp, där Southwind Feji skall ta hem sin fjortonde seger. Med gamla jackpotar blir det överutdelning för sju rätt. Sex rätt ger utdelning till en kopp kaffe utan kaka. Femmorna blir jackpot nästa vecka. ATG kan ju byta guld mot dagens stolopp 4 eller kallbloden i lopp 3. Eller ännu hellre blanda brons/silver/guld med tillägg. Eller krävande Vincennesdistanser. Dagens omgång är ju lika spännande som att glo på en nymålad tapet medan färgen torkar. |
Citat:
|
Citat:
Hittade Segerrikaste kusk/ryttare 2017. Lopptyp V75. 1 Örjan 317/39, 12,3%, 19 milj. 2 PU 189/26, 13,8%, 6,7 milj. 3 Goop 200/25, 12,5% 10,5 milj. 4 Uffe O 273/25, 9,2%, 8,9 milj. 5 Erik A 237/22, 9,3%, 12,6 milj. 6 JU 152/22, 14,5%, 13,2 milj. 7 Takter 201/21, 10,4%, 10,5 milj. 8 Jorma 172/21, 12,2%, 11,7 milj. 9 Robban 138/20,14,4%, 5,8 milj. 10 A Kolgj 84/12, 14,3%, 3,3 milj. Jorma har ju 12,2 % på V75 mot Eriks 9,3%.:evilgrin39: tillägg: Det här ska med också: Urval: Licenstyp= Alla kön = båda Lopp på bana= Alla sv/ul banor. Lopptyp= V75 Sulky/monté båda Hästras= Båda Hemmabana= Alla svenska banor |
Ska man ha 11 i första eller räcker med 2,6,10...???tacksam
|
Egentligen skulle man göra fleris idag. Här är dock bolagssystemet.
1) 2,5,6,7,8,10 r1-11 (det blir sannolikt 2 SoS, som inleder favoritraden. Men man kan hoppas, att Ludde rör om i Berghs upplägg med 6. Jocke har fin snurr på stallet och kan dyka upp med 10. Vi provar med någon uppiggande skräll) 2) Alla r4-7 (favoriten 4 sitter tidigt i ledningen, men kusken måste garderas. 7 kördes oplacerad senast på Valla av Björn. Hade han fått pengar hade han inte kommit med i detta lopp. För den som vill gå kort låses 4 och 7. Vi andra hoppas på skräll och helgarderar) 3) 9 r3-6 (spika och bläddra vidare) 4) 6,8 r13-12 (6 ser formförbättrad ut och har bra vinstchans med Erik. 8 får enorm kuskförstärkning och är berättigad favorit. Bra lås. Skrik på 12 och 13) 5) 1,2,3,5,7 r6-5 (7 jagar femtonde segern i sin sjuttonde start. Större favoritfall har vi sett) 6) 3 r6-5 (3 är på väg till gulddivisionen i år. Idag återupptar han segerraden. Se min motivering igår kväll) 7) 1,4,9,12 r2-6 (här möts fyra riktigt bra hästar med likvärdiga vinstchanser. Ludde kör offensivt till ledningen med 4. 12 står Nurmos redan i vinnarcirkeln vid starten och väntar på segerhyllningarna) Systemet kostar 1440:-. |
Travtjöt med Sören Englund inför dagens lopp
https://abytravet.se/event/180203_v75/ |
Det är några starka favoriter idag och risk för ny jackpot på femmorna.
|
Det är några svaga favoriter (7) idag och risk för bra utdelning.
Mvh Uffe :) |
Citat:
Statistik är inte min grej alls. Håller Adielsson som en klart bättre kusk än till åren komne finnen. Dessutom är det väl jänkarvagn som gäller och den behärskar Adielsson sju ggr bättre än Jorma. Taktiskt sätt har Jorma aldrig varit nån virtuos medans Adielsson är mycket skicklig taktiskt. Jorma vinner mycket på att han fortfarande kör mycket åt Nurmos som har ruggiga kusar att låna ut. En sån som Carl Johan Jepson är inte ens med på listan ovan men betydligt vassare än Jorma. Får dock inte sitta upp alls lika frekvent på bra hästar |
Citat:
|
Jag må vara idiot då jag streckar totalt 8 ekipage men avstår Tudor i inledningen. Förutom favoriten återfinns inte heller 3,4,9 i mitt system.
|
Citat:
Erik har haft lite otur. Svante Båth är ju mest känd för unghästarna och Stig H är tyvärr inte lika framgångsrik som tränare längre. Men ge Erik en bra häst...:D |
Citat:
Vi avvaktar med dina motiveringar och loppet innan vi avgör om du är idiot eller geni.:popcorn: |
Dagens mest streckvärda spik måste vara 8 Sauron Pil i andra.
Överlägsen kapacitet och hästen har ett långt och snabbt steg och jag tror att Untersteiner laddar och får lite grepp om dom invändigt och om han bara är bestämd tror jag vi ser Sauron Pil i spets efter 500! Trots småtuff öppning tror jag den bara stegar undan och i ett lopp där hela Sverige garderar känns det grymt att ta grepp om omgången med spik på en överlägsen som inte ens är favorit!! Just nu tredjehandare på 17%! Folk är fan fulla!! En annan som är totalt klar är 1 Its Showtime Zaz i sista. Westerholm gör det mesta rätt nu och senast brisade hästen undan okörd med 1.11 sista 1000! Bara dra i högertömmen så är det klart!! Oj! Ännu en stenklar som heller inte är favorit! 20% och andrahandare. Jag tror jag drömmer!! Då det är V65 idag (9 Zenit Brick kan aldrig förlora) så finns det gott om färg att måla med i övriga lopp där en och annan storfavorit mycket väl kan falla! Tänker på Bergh i första och Adielsson i femte! Lycka till och ta det varligt med spriten så ni inte missar mina ord! |
Citat:
|
Citat:
Tror du är helt ute och cyklar. Sauron lär hänga i 3e spår hela loppet om den laddas och It's Showtime Zaz möter betydligt hårdare motstånd, det är inget lunchlopp den ska ut i. |
Sauron till spets ja du drömmer nog������ enda chansen är om Ronzon hoppar!!
|
Citat:
Kan vinna från dödens? =tänkbart ,luktar skräll om Unter pressar hårt. Varning för ospelade 5 Arn Brodde (2,4%) skall med om man tar med ett "gäng" streck. 1:a jänkarvagn , 1:a körspö i sulky (1 gång startat Åmål monté) ,perfekt inne i klassen med 1400:- tillgodo + att en del hästar kan tända till bakom sulky när dom gått mest monte innan. Men som sagt , inte direkt en häst jag skriker ut , men ej otänkbar med maxklaff. Mvh , L |
Min första tanke var också Sauron men det lär kosta otroligt att ta sig till spets där, det är många startsnabba invändigt och ett jämnt lopp så det lär bli körning. Vore han hårt spelad vore det något annat, men nu blir det ju ingen walk over. Om Peter ens laddar ordentligt för spets, det är väl inte helt säkert här.
Lite sugen på Pingus Vang, den är ju väldigt svår att sätta in i guld. Men kan vara bra nog med pisk och allt. Men det får nog bli att svälja Zenit, det finns många andra ställen man vill strecka på. Ställer mig också frågande till Tudor Kronos som storfavorit, speciellt från det spåret. Tycker mycket talar för att Ludde får bestämma stora delar av loppet här, ser inte mycket risk att någon kommer utmana honom på vägen. Möjligen att någon av de mer betrodda styr fram i dödens om det går långsamt men de lär inte ge sig in i någon körning mot den karln när han har en andrahandare i ledningen. Sen får man se om han håller hela vägen. Ett riktigt fynd till 15% iallafall! Hästen har 29% segrar och 58% plats och hälften av sina 24 starter har då gjorts i lopp med minst 100k i förstapris. Arn Brodde en riktig susare i andra, snabb ut! Kanske kan överflygla eller krypa ner i rygg ledaren inledningsvis. I fjärde tror jag det är fel favorit igen, dåligt spår och visst är kuskpluset stort men den har strulat en del. Som ekipage ser Iris Palema ut som klar förstahäst. Kakan Gertorp och Judge Reo får plats på min kupong. Southwind Feji borde vara minst lika stor favorit som Zenit, där darrar jag inte med singelstrecket! De kommer köra framåt och om de svarar spelar det ingen som helst roll, vinner från dödens utan problem. Både Heartbreaker VS och Nancy America har ruskigt bra facit på rikstoton, tycker de är lite tappade idag. Kuskpluset på Nancy gör att jag sätter den först. Sista avdelningen är öppen för mig och jag streckar halva fältet. Sätter utgång på Velocity De Vie efter Nurmos uttalande och på att jag tror Erik är i zonen efter vinst med Southwind och kanske ytterligare en. Ragazzo, Demolition Man och Brosa Am är för spelintressanta för att hoppa över. Avvaktar lite utrustningsinfo och eventuell taktik som kan vända upp och ner på något, men högst troligt landar det i detta för mig idag. Tycker det är en kul omgång trots att jag köper de två största favoriterna! 1,2,5,6,7,8,10 3,4,5,7,8 9 Zenit Brick 1,5,(6),8,10,12,13 7 Southwind Feji 1,(2),3,5 1,2,4,6,9,10,(12) Krav: Minst en ( ) |
Citat:
L |
Citat:
|
fel
|
Flerbongsläge på V4an
Evens First Boy 4 av 4 i monte och 2 från liknande läge. Tiden sist kan de andra inte stava till Favoriten i andra galopperat bort sig 7 av de 8 senaste. Tacksam att gå emot. Bättre att rygga Sören och spelarservice och spika 10 procentaren JJ I kallblodsloppet gör väl de norska upp. Bäst att ta med både 5 och 9. Julia halsinfektion sist. Ska normalt vara överlägsen i avd 4. 25 rader x 2 x 2 kr kostar en hundring att lämna in. Men bäst att kolla livesändningen först. Spelexperten där och Matteus superdrag från backen brukar påverka enormt på strecken. |
Citat:
|
Jisses . Robin programledare och Eskil Hellberg spelexpert i atg live idag. Hur ska man orka lyssna på dom i 5 timmar?
|
Citat:
Inte alltid han har rätt men detta stämmer. Har man däremot inga eller väldigt få streck på <5% i övriga lopp är det dock relativt iskallt, så långt har du helt rätt! |
Ja, då är vi igång!
V75-1 Tudor Kronos stor favorit med spår två i volt. Luktar dödens lång väg gör att vi garderar. Den har mer att bevisa för att spikas i ett lopp som detta. Visst, den svarade bra på rycktussar, men är inte helt såld. Först emot är Friend Of Nature som lär sitta i spets hyffsat enkelt och är hästen att slå, Ludde släpper aldrig ledning. Kan bli högt tempo vilket kan gynna nästa i ranken Iago Zon med lite form? Skräller i loppet är SOLKLART Daydream Rapida, förstår inte hur den kan vara så lågt spelad med de prestationerna i bagaget. Får spara på speeden och kommer i slutet. Kan få rygg på Iago Zon hela vägen. Mellby Demon borde gått fram med loppet senast och är ett annat skrällbud. Någon svag i starten, men kan ändå sitta bra till. Sist men inte minst Mr Perfect som inte är speciellt snabb ut och tror inte den kan utnyttja springen men har en bra spurt. Rygg ledaren sitter Frisco Flame, men tror ändå inte den har något att komma med. V75-2 SOLKLAR förstahäst är Ronzon Face med biken på som troligen sitter i spets tidigt. Ett bra spikförslag. Bakom är det öppet. Tror inte ett dugg på Desifinado eller Enjoy The Life som är ganska hårt spelade bakom. Sauron Pil från spår längst ut är inget vidare och lär få göra jobb om det ska bli vinst. Ronzon Face är inget att lita på vilket gör att det finns roliga skrällbud bakom. Arn Brodde med utrustningsändringar till tänderna kan vara riktigt rolig i rygg på ledaren, men där vill också Lukas Laday sitta såklart. Kan bli lite körning dessa emellan vilket öppnar upp ytterligare för Ronzon Face eller så stör det honom till galopp. Då har vi Yankee Boy som har enorm smygform. V75-3 Zenit Brik SOLKLAR förstahäst. Spelad i högsta laget som man är ju sugen på att gardera lite. Har inte riktigt tagit ställning, men bakom denna är det först och främst Pingus Vang med jänkarvagnen och Kadett CD som trots allt kan spetsa från spår 8 efter en stund. V75-4 En eller alla måste jag ändå säga. Valborg Marje SOLKLAR förstahäst i detta getingboet. Bakom är det väldigt öppet. Kan smälla till rejält om Valborg gör bort sig och det är ingen omöjlighet. V75-5 SOLKLAR förstahäst i Southwind Feji, vem annars? Vi vet inte hur bra denna hästen är, men spår långt ut och kort distans med hårdare motstånd ställs den på prov på riktigt. Well Done La Marc i ledning är hästen att slå i första hand. Kan bli högt tempo med Southwind i dödens och i rygg ledaren sitter Qubec C.D som är skrällen i loppet. Makera gör bra lopp, men vägrar sätta nosen först. Frisco Flame vill ha fina underlag för att komma in i matchen ordentligt. V75-6 Har ingen SOLKLAR förstahäst i detta loppet men om jag måste välja någon är det väl ändå Master Crowe som det låter bra på. Master Crowe är favorit med två galopper. Kan ändå gå denna gången och finns en chans till spets. Bakom är väl Barkevious sugen på spets och är svårslagen där. Nakoda Goj är en ny häst och svårt att räkna på. Heartbreaker är också svår att räkna på, men spåret gör att den sjunker i ranken. Nancy America kan nog sitta bra på det, men får svårt att räcka till om någon av de andra skulle ha en bra dag. Bakom dessa kan vem som helst vinna. V75-7 SOKLAR förstahäst i Velocity De Vie som jag tror går fram i dödens och plockar ner allt och alla. Har en otrolig känsla för denna hästen och Timo låter minst sagt uppåt. Rushmore är väl först emot. Bakom dessa är det öppet tycker jag och det finns många roliga drag med fin form i exempelvis Sono Di Pa från rygg ledaren. Med detta sagt är det väl som upplagt för flerbong eller reducerat system med utångar på nämnda hästar. Vet inte riktigt hur jag ska sy ihop säcken med så många tänkbara spikförslag. Beroende på systemkostnad kan man lägga upp det på lite olika sätt Avd 1 - 2,6,10,11,5,7, alla Avd 2 - 4,5,8,6,3, alla Avd 3 - 9,6,8, alla Avd 4 - 8, alla Avd 5 - 7,3,1,2,5, alla Avd 6 - 3,6,5,1,2, alla Avd 7 - 10,4,1,9, alla |
Citat:
|