Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Lördagen 17 februari - Axevalla V75 mm. (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/31481-loerdagen-17-februari-axevalla-v75-mm/)

Gotland 2018-02-11 10:16

Lördagen 17 februari - Axevalla V75 mm.
 
Här pratar vi om lördagens tävlingar på Axevalla.

Axevalla
Längd: 1000 m
Bredd: 21,6 m (2140 m), 22,5 m (1640 m)
Upplopp: 227 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lycka till därute!

olle 2018-02-11 12:22

Ser väl inte helt lättlöst ut när man kollat kompletteringslistorna. Spårlottningen blir viktig. Gulddivisionen flyttats till lunch V4 vilket höjer svårighetsgraden radikalt.

Inleds med silverdivision med 9 hästar . Det mest vanskliga att gissa status på Nurmos Globalsatisfaction som inte startat på exakt ett år på lördag. Lincoln Lawyer möter mycket enklare än igår. Såg helt ok ut då. Trinity Lux bör också nämnas.

Avd 2 ett mycket klurigt stolopp som ersatt gulddivisionen. Ser ut som att många kan vinna. Helena Klipp fin förra veckan men helt andra förutsättningar nu.

Klass 2 avd3 istället för guld och här måste man spontant säga Arsenal. Dom har väl ingen chans mot Östersund i europe leauge på torsdag men Untersteiners Arsenal gjorde en väldigt fin årsdebut sist och borde väl ha gått framåt med det loppet.

Avdelning fyra ser väldigt spelvänligt ut. Rätt bra hästar. Iris Palema kanske favorit men tycker detta ser lite värre ut än senast på Åby och nu Linus Svensson istället för Erik A i vagnen. Castleman och Desefinado möttes sist. Då vann Castleman men båda var bra. Wingait Erik vann med flyt senast. Blir betrodd igen.

Avdelning 5 borde väl Louie Brodde vinna om bra spår. Finns väl 2-3 rätt bra emot.

Avdelning 6 blir Southwind Feji gigantisk favorit i. Dock får man respekt för proppen . 11 hästar 20 meter före över kort distans . Gick ju inget vidare igår för Indoor Voices på Solvalla att lösa det.

Sista avdelningen grymt bra. Smokey Herman lyft sig i biken. Intressant om bra spår , men hur bra var inte Eelis senast i biken? Det var annandag jul när innerspåret var ruggigt dåligt . Trots att den kördes i spets den dagen och det var omöjligt att vinna därifrån med dom förutsättningarna var det strid in på mållinjen mot Mats Rånlunds megastjärna Ole Rols som finalvann igen igår i högre klass.

Sammanfattningsvis en trevlig omgång som ser intressant ut spelmässigt. Observera att det är V75 på Solvalla igen lördagen efter . Då är det helt andra propositioner. V75 champions. Inga försökslopp. 6 av 7 V75 proppar voltlopp över flera volter bland annat. Blir väldigt intressant att se vad dom loppen kommer innehålla för hästar om en vecka.

jAnman 2018-02-12 08:28

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 560613)
Observera att det är V75 på Solvalla igen lördagen efter . Då är det helt andra propositioner. V75 champions. Inga försökslopp. 6 av 7 V75 proppar voltlopp över flera volter bland annat. Blir väldigt intressant att se vad dom loppen kommer innehålla för hästar om en vecka.


Det har inte med denna vecka att göra, men för att stilla nyfikenheten, så kommer vår Antonio Trot ut i långloppet.

Dyngjohan 2018-02-12 17:06

En trav amatörs tankar inför lördagens spel....
Avd 1.

Här tar vi alla hästarna, så är vi säkra på att vi är med...
Blir det tjat om 4 Trinity Lux igen eller...
2 Globalsatisfaction eller 6 linus Boj vinner nog detta....

Avd 2

14 Helena klipp med seger i bagaget
6 Chantilly är farlig
2 Mellby Euphoria med en giftig finsk kombination,Timo och Jorma
2 st roliga...bara på namnet....8 Poly Poly och 9 JJ

Avd 3
8 Roffer gillar jag men står kanske lite dumt till
2 Lord Ls en kanske häst, har vunnit innan
4 Ibelieveinamerica,vilket namn, är nog en vinnare
11 Arsenal,ska Peter vinna med den
12 Global Undecided , Timo är het med sina hästar
1 Earn N'burn

Avd 4

Nu måste lägget vara perfekt för 13 Coffie Ung..
3 Castelman med form verkar det som
1 Prosperous
Men man behöver kanske flera....


Avd 5

Min första häst är 1 Firewire trots att 9 Louie Brodde är med
2 Mr Perfect kanske
4 Sambuca Knight
7 Rafiki Fri har varit på G länge
Så får vi ha en Kronos häst med oxå...10 Ryan Kronos




Avd 6

Spik på 13 Southwind Feji....så nu när jag spikar vinner den väl inte...
där bakom...12 Legoholm Zon, 7 Alvena Ulvea och 1 Ile Saint Louis

Avd 7

Spik på Somokey Herman
Riktigt tv system.....om inte
4 Cantona Mearas
6 Porthos Race vill jag i så fall oxå ha
7 Always on Time många ettor...

jAnman 2018-02-12 17:30

Kan bli jobbigt för southwind därifrån, men hon är riktigt bra. Jag tycket att det finns roliga hästar i loppet som kan utmana, men jag bestämmer inget på tillsammans bolaget förrän inlämningsdax!

Fagerdahlen 2018-02-15 07:06

Peter G Norman ser sin bästa chans i Castleman - Jag funderar på att spika den pollen.
Men å andra sidan löste sig det väldigt bra för honom senast i och med att det blev galopper.
Men han såg väldigt fin ut över upploppet

Iris Palema gjorde ett fint lopp senast också.


Timo Nurmo:
- Global Satisfaction (V75-1) vann V75-lopp den här tävlingsdagen i fjol men har inte startat sedan dess. Han har haft lite känning i sina framkotor och det har tagit tid att få ordning på dem. Men han har inte opererats eller något sådant. Hästen är väl förberedd och har förutom styrka i backen även gått två lugna rundbanejobb. Jag körde honom i tisdags och han kändes jättefin. Han är bra i ordning och kommer att göra ett bra lopp direkt.

Stankarn 2018-02-15 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 560928)
Peter G Norman ser sin bästa chans i Castleman - Jag funderar på att spika den pollen.


Vem har någonsin brytt sig om vilken häst Peter G Norman ser som sin bästa chans? Fullständigt hopplös som kusk.

Spiritus 2018-02-15 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 560936)
Vem har någonsin brytt sig om vilken häst Peter G Norman ser som sin bästa chans? Fullständigt hopplös som kusk.

Vilken tur att det är Mads H Nielsen som ska köra då.

Fagerdahlen 2018-02-15 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 560936)
Vem har någonsin brytt sig om vilken häst Peter G Norman ser som sin bästa chans? Fullständigt hopplös som kusk.

Ville bara dela den infon på forumet, någon annan kanske finner det intressant :)

Dahle 2018-02-16 12:43

Intressant med första bike på Iris Palema, en chansspik

Spojs 2018-02-16 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 560991)
Intressant med första bike på Iris Palema, en chansspik

Tror det blir svårt nu då hon ska möta hingstar och valacker, men hon var klart bra när hon vann stodivisionen på Åby.

Major 2018-02-16 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 560991)
Intressant med första bike på Iris Palema, en chansspik

Samt helstängt huvudlag

Spojs 2018-02-16 15:26

Om man inte spikar Sambuca Night kan Rafiki Fri vara intressant som gardering, var ju mycket bra som målfotoslagen av Friend of Nature sist det var V75 på Örebro. Gillar distansen och är van tuffa gäng.

Spiken64 2018-02-16 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 560938)
Vilken tur att det är Mads H Nielsen som ska köra då.

Vi hänger med :)

Spiken64 2018-02-16 15:40

Vänder och vrider på avd7 och får 4.Cantona Mearas som vinnare varje gång hur jag än kör loppet.

oggeb 2018-02-16 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 561006)
Vänder och vrider på avd7 och får 4.Cantona Mearas som vinnare varje gång hur jag än kör loppet.

Slår förhoppningsvis in öppna dörrar här, men; Det är Stefan Persson som kör. Risken finns att han kör åt fel håll första 250, då blir det svårt för Cantona Mearas att vinna loppet.

Dahle 2018-02-16 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 561006)
Vänder och vrider på avd7 och får 4.Cantona Mearas som vinnare varje gång hur jag än kör loppet.

Som tur är det Stefan P. som kör och inte du ;)
Cantona M. ska självklart med om man garderar, men jag är inne på att Mr. Cretion leder runt om

Major 2018-02-16 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 561014)
Som tur är det Stefan P. som kör och inte du ;)
Cantona M. ska självklart med om man garderar, men jag är inne på att Mr. Cretion leder runt om

Demolition Man F kommer speeda ner hela gänget
Tuff spik på 1640m men spelvärdet är enormt.

Fagerdahlen 2018-02-16 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 561014)
Som tur är det Stefan P. som kör och inte du ;)
Cantona M. ska självklart med om man garderar, men jag är inne på att Mr. Cretion leder runt om

Själv har jag med alla hästar utom Bonnies Celebrity, Urchin (På grund av spåret) och Simb Senta.
Känns vidöppet :)

Dahle 2018-02-16 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av Major (Inlägg 561020)
Demolition Man F kommer speeda ner hela gänget
Tuff spik på 1640m men spelvärdet är enormt.

Den har ju tänt till enormt med biké och PU, om det blir körning varför inte.
Men kort distans och i spets tror jag Mr. Creation körs och kan hålla undan.
Får se det är långt kvar till inlämning

Major 2018-02-16 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 561023)
Den har ju tänt till enormt med biké och PU, om det blir körning varför inte.
Men kort distans och i spets tror jag Mr. Creation körs och kan hålla undan.
Får se det är långt kvar till inlämning

Försöker hitta ett grymt system med bra spelvärde i, för den 500 hundralappen jag ska investera imorgon hoppas verkligen inte att behöva "betala extra skatt" med att det blir ytterligare en jackpott om 8 dagar.

Skaegget 2018-02-16 18:33

Smokey Herman, spår 3, två raka över 1640m.
Ni glömde väl inte den??

Skaegget 2018-02-16 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 561025)
V64
Inlämnat: 2018-02-16, 19:31
Kalmar
Fredag 2018-02-16
Start: 19:30
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7 (6, 3)
2: 1, 2, 12 (13, 5)
3: 6 Miss Prelong (5, 3)
4: 11 Powderfinger (4, 10)
5: 1, 4, 6, 8, 11 (9, 10)
6: 3, 8, 9, 10, 12 (5, 7)

2x3x1x1x5x5 = 150 rader.
150 x 1 x 1,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: MGW LTF JLL

Det finns en separat tråd för det där mackpeter.......

Stankarn 2018-02-16 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 560938)
Vilken tur att det är Mads H Nielsen som ska köra då.

Jaså, han lånar ut den till lärling Nielsen? Där ökade vinstchansen med ett par hundra procent.

Dahle 2018-02-16 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 561026)
Smokey Herman, spår 3, två raka över 1640m.
Ni glömde väl inte den??

Tror inte den tar sig förbi 1, om inte Magnus skulle få för sig att släppa vilket är inte troligt på kort. 3 går bäst i spets och tagit sina vinster i lopp där högsta pris låg mellan 30'-40'. Men formen har den och kan utmana.

Groknak 2018-02-16 20:19

Prosperous kommer strykas enligt Marcus Lindgren (Twitter)

biddybye 2018-02-16 21:03

hmm någon som vet varför det inte finns sammanfattning av intervjuer på atgplay

Har läst statistikjens travnet och hört sörens prat innan raggamuffins förra v64 start, men jag förstår ingenting av deras tilltro på hästen (vet ej hur sören bedömer hästens chans här).

Visst han hängde på ready ribb men tog denne ut sig?

krånglig i volt dessutom

den rankar jag 7a i loppet.

Shizznit 2018-02-16 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av biddybye (Inlägg 561034)
Har läst statistikjens travnet och hört sörens prat innan raggamuffins förra v64 start, men jag förstår ingenting av deras tilltro på hästen (vet ej hur sören bedömer hästens chans här).

Visst han hängde på ready ribb men tog denne ut sig?

krånglig i volt dessutom

den rankar jag 7a i loppet.

Min uppfattning är att det denna gång inte handlar om att de tippar hästen för att den sticker ut av sig själv, utan för att de hittar för många svagheter hos de andra ekipagen.

Klanke 2018-02-16 21:53

Blev 2 system idag:

Miljondragen nr1: https://app.jokersystemet.se/share/cqVR6YhZPSnr
Miljondragen nr2: https://app.jokersystemet.se/share/PcPdTro6AUmh


Bolag ett: spikar jag Coffie Umg som inte behöver ladda allt idag utan kan spara på krutet, tar ner rubb och stubb innan det är dags, 7%!! i detta bolaget låser jag avd1 med spetshästen och den vassaste spurtaren, i avd2 vill jag varna för nr 12 som är kraftigt på gång med lopp i kroppen och kusk och tränaren andre tror på en hyffsad chans inför dagens uppgift. i avd3 tror jag en del på hemmahästen (hemma hoppet) nr 2 som gynnas om tempo och gillar säkerligen axevallas långa upplopp.. i avd5 tror jag en del på Rafiki som kan öppna om kusken vill, nr 2 är nog allra snabbast men där låter det som man vill släppa, troligen så bakar man med mitt drag men loppet är långt och kommer man inte allt för långt bak är man med och gör upp om segern.

Bolag nr2: Spikar Linus boy som har vettig chans om han kommer till spets 32% spikar även i avd6 men emot favoriten dvs nr 1 som jag tror leder loppet länge, känslan säger att favoriten öppnar kanske 13 f 500 från bakspår och sedan 15 på varvet då måste han nedåt 1.07 sista 800-900 för att hinna i fatt. Kan vinna men bakspår över distansen plus tillägg känns lockande att spika emot.

biddybye 2018-02-16 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 561036)
Min uppfattning är att det denna gång inte handlar om att de tippar hästen för att den sticker ut av sig själv, utan för att de hittar för många svagheter hos de andra ekipagen.

det finns ju frågetecken på raggamuffin oxå plus att den inte är bättre änen handfull hästar

Fråga dig själv om alla hästar går felfritt hur rankar du då in hästen då?

Dom är grymt duktiga och jag förstår att domvill lyfta fram hästar folk glömmer, men att båda gör det....

oggeb 2018-02-16 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 561021)
Själv har jag med alla hästar utom Bonnies Celebrity, Urchin (På grund av spåret) och Simb Senta.
Känns vidöppet :)

Simb Senta som vunnit 2 av 3 kortlopp på Axevalla! :evilgrin39: ..och Bonnies som har det där beryktade spår 5 som ska vara så överlägset på 1640!

kire1111 2018-02-17 05:40

Ja blir väl en trist jackpottomgång igen, el så blir det en lottorad som tyskarna sätter

Men blir en tidig v5.

Avd 1 långlopp där det kan smälla lite el så är 12 bäst. Lord å i tooma känns bortglömda.
Avd 2 ja tror det står mellan 3,11... Men kan säkert smälla. Får man väl ta alla om man har råd
Avd 3 sambuca borde leda runt om. Men mr prefect bra spår, bra med stålar och lite positivt från tränaren ja % går ju inte klaga på heller.
Avd 4 favoriten vinner väl åter å atg jubblar över jackpott. Men är ju ett spel. Spikar sällan bakspår med tillägg 1640 sto. Känns oseriöst å kallt spelmässigt.. 1 13 12 åker ialf med på min bong
Avd 5 klass 1. Vill ta många först men jag tror man kommer långt med 1 5 10.


Njahästar ibelieveinamerica, louie brodde, always in time :gun_bandana:

Avd
1: 1, 2, 8, 10, 11, 12 (4, 3)
2: 3, 11 (13, 6)
3: 2, 4 (9, 1)
4: 1, 12, 13 (5, 2)
5: 1, 5, 10 (7, 4)

Basse 2018-02-17 07:03

Jag tänker INTE spika Sambuca Knight.
Kim Eriksson bränner ju "allt" nuförtiden.
Speciellt stora favoriter!

Har nu bränt sina 7 senaste storfavoriter ( odds under 2ggr )
Senaste 8 Axevalla styrningarna han haft har slutat med resultaten:
0,0,7,0,0,6,D,0

Inget imponerande facit direkt....

Basse 2018-02-17 07:19

Nästa avslag får bli Mellby Euphoria i avd 2.

Får spets javisst men kommer få en tanks pressande i dödens iform av Chantilly.
Vilket i sin tur bäddar för flera roliga skrällar på tilläggsvolten. Varför inte JJ till 2 % som var bra som skrikhäst i senaste starten- gick sista varvet i tredjespår- borde få bättre resa idag.

Eller Rory Poly till 1 % ? Mötte Chantilly i senaste starten och spurtade vasst till andraplatsen efter en sen lucka. Rory Poly har alltid varit kapabel men hade ett sämre år 2017. Klart formförbättrad i senaste 2 starterna.

Sen har vi ju Untersteiner bakom Sunna love och Julia Pellini också. Nej favoriten får svårt att hålla undan för de bättre hästarna på tillägg, jag garderar med de jag nämnt och kanske någon till.

Basse 2018-02-17 07:27

I tredje funderar jag på 11 Arsenal som spik.

Såg underbar ut i comebacken och vann utan att vara bottnad. Untersteiner lär ha toppat formen till den hör starten och jag ser framför mig hur han sticker undan i tredjespår över upploppet :-)

Är bra nog att vinna från dödens om ingen annan kliver fram, eller ännu hellre framdragen av Global Undecided sista halvvarvet.

Basse 2018-02-17 07:39

Sista v75 lär det gå undan!

Flera som kör för tidig spets och jag tror Johnny bakom 7 always on time gör ett försök att överta i "andrafasen". Når Johnny spets blir den väldigt svårslagen.
Svaras han ut bäddar det för skrällar.

Gillade intrycket på 2 Actual Star senast. Avgjorde mycket enkelt och från det här utgångsläget och i ett lopp med fart hela vägen måste det vara bra chans idag.

11 Demolition Man F gynnas också om det går undan hela vägen.

Jag Låser på 3 hästar :

7 vinner om den når spets
2 eller 11 har bra chans om favoriten svaras ut.

Står över Eelis som debuterar över distansen, gått upp i klass. Är bra men känns klart överspelad idag.

travlife 2018-02-17 07:42

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 561045)
Jag tänker INTE spika Sambuca Knight.
Kim Eriksson bränner ju "allt" nuförtiden.
Speciellt stora favoriter!

Har nu bränt sina 7 senaste storfavoriter ( odds under 2ggr )
Senaste 8 Axevalla styrningarna han haft har slutat med resultaten:
0,0,7,0,0,6,D,0

Inget imponerande facit direkt....

ja fy fan :sad44:

valo 2018-02-17 08:10

Skrällar?
 
Och skrällarna! Är det inte det man vill ha från tipsters?
Jag kör Above All idag...

valo 2018-02-17 09:00

Sambuca
 
Ja men har har vunnit med Sambuca på Axevalla, t.ex i augusti förra året.

Rob 2018-02-17 09:33

Spikar Luna Nera Doc. Satte DD till 400ggr på nyårsafton o hade med den på 3 hästar. Kalla mig geni tills motsatsen bevisats :p



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved