![]() |
Hård bana, främst vid stallkurvan. Kan gå att köra barfota, det är upp till tränarna. Så säger morgonrapporten. Därmed viktigt att hålla koll på hur de verkligen gör.
|
Citat:
|
Det här ska bli intressant. Har varit vaken hela natten, sysslat med en beställning. Inte haft en tanke på att spela denna gång, inte haft några travtidningar!!! Hade beställt och betalt Ronden med det där underbara extrapriset dom har men INTE FÅTT! Trots att det gått veckor sedan betalning. Har ordnat sig nu men får vänta på den till nästa vecka. Samma med Guiden. Avslutade prenumerationen för ett tag sedan, har köpt lösnr i väntan på fint erbjudande. Fick inte förrän i går så utan den också.
Skulle gå och lägga mig nu! alltså vid 9-tiden i morse:p när jag fick för mig att titta på Eskilstuna. Så jag tittade på ATG och sedan tippade jag följande rader: V75 Inlämnat: 2018-03-10, 11:40 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 16:20 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 9 (10, 7) 2: 4, 7, 15 (8, 5) 3: 1, 5, 9 (8, 10) 4: 11, 13 (3, 9) 5: 5 Handsome Pelle (2, 7) 6: 5 Olle Rols (2, 9) 7: 4, 10 (6, 1) 2x3x3x2x1x1x2 = 72 rader. 72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. Rättningskod: HGW THS HQM |
Citat:
|
Dagens stora Kioskvältare..
Äntligen har Bucks to Burn fått framspår. Får ett lopp i 2-3 ytter och får spara speeden då jag tror att. Olle Rols kommer få en stark Västerbo på utsidan som håller upp tempot. Bakom tassar BTB och får loppet och vinner med 2 längder. ???? |
Citat:
|
Nu anmäls skoryck hej vilt. Inte vad vi väntade oss igår.
Det är inte lätt att vara spelare. Särskilt inte för oss som varit tvungna att ha andelssystemen färdiga tidigt för försäljning på totomaterna. |
Räkna på barfota gäller idag. De flesta som lämnat in balans hittills har anmält bf. Frågan vilka som gynnas/ missgynnad mest?
Gynnade: Raise Broline Dealwithakiss Queer fish Roofer ? (Första) Dani Boko |
Är zenit hotad av en brom pirat? det är ju hans distans iallafall
|
Är nog klokast att inte spela idag. Säger Veijo att det inte är lämpligt att köra barfota är det knappast det. Lär bli en balans cirkus hela eftermiddagen . Brodd runt om enligt vissa. Andra anmält barfota runt om.
|
Kommer definitivt bli en jävla cirkus beträffande skoinfon. Anmäls barfotakörningar på löpande band samtidigt som vissa tränare uttalar sig om banans beskaffenhet som "absolut inte barfotabana" (Veijo Heiskanen)
|
Nu ska flera Nurmoshästar gå barfota runt om ffg/ffg i hans regi. Det var inget som aviserades igår. Troligen bara pajasanmälningar som sen ändras , men troligen inte innan V75 . Snart anmäls säkert alla Robert Berghs hästar också barfota runt om som i Halmstad .
|
Och Roofer barfota runt om ffg. När man ser vem som tränar den skulle jag spela allt jag äger till 1,50 att det också är en anmälan bara för att utnyttja systemet.
|
Härligt att Veijo föregår med gott exempel han har flera skoryck aviserade trots hans egen åsikt om banan:smoke:
|
Jag skiter i om det är barfota eller ej! Jag har redan gjort mitt system och det blir sju rätt idag!
|
Enligt banmästaren Håkan Andersson är det korta hakar i bakskorna som gäller. Det la jag upp i går kväll på sidan 2 i denna tråd.
|
Skulle sova men började titta på ATG live. Märkligt minst sagt att i varje lopp hittills så har dom nämnt hästarna som jag tog ut i morse.Nu sa dom i avd 4 just de två jag har där, 11, 13.
|
Citat:
|
Nu ser jag att man skulle haft med Dani Boko här. Jäklar:no:
Nu tjatar dom om Gute Band. Den har jag i alla fall. |
Tycker att det känns intressant med körordern från Broberg i guld. Skulle West Wing köras så som tränaren säger kan det mycket väl bädda för Piraten som kan få 2-3 utv och köra sista halvvarvet som vid senaste vinsten. Från dödens är Zenit, precis som de flesta hästar, i vilket fall sårbar över distansen.
|
Kul omgång där det kan bli fina pengar för sju rätt. Ska kolla lite på V4-loppen innan jag slänger in mitt V75.system.
|
Citat:
Dani Boko är gynnad om han kan köras utan skor. För att vinna måste Olle Rols ha en dålig dag. Tro på dig själv!:thumbup: |
Citat:
|
I första loppet blev det en barfotavinnare. Nu kördes dock favoriten bort och fick inte chansen, men det ändrar ju inte på saken.
|
Bra inledning på dagen ,barfota verkar ju funka hyfsat..
Min V4:a = V4 Inlämnat: 2018-03-10, 14:43 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 14:45 Kostnad: 96,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Supreme Court (3, 8) 2: 7, 8, 10 (13, 5) 3: 2, 4, 8, 14 (13, 9) 4: 1, 7, 9, 12 (3, 8) 1x3x4x4 = 48 rader. 48 x 1 x 2,00 kr = 96,00 kr. Totalt: 96,00 kr. Rättningskod:xxxxxxxxxx Lycka Till , L |
Förstår inte vad problemet med sko-informationen är. Tränarna får till tex 3 timmar innan start att bestämma sko-infon och sen om den ändras så kostar det mellan 2-5% av vinstsumman till segrararen i loppet. Summan går till banan. Då överlever banorna lite lättare och det blir dyrt även för stora tränare som har 10 hästar till V75-loppen om de ändrar på alla sina hästar.
Anledningen till just mellan 2-5% är att det ska finnas flera steg som avgör procenten. Exempelvis: Skor runt om -> Barfota runt om = 5% Skor runt om -> Skor fram = 3% Barfota runt om -> Skor bak = 3% Lätta aluminiumboots fram -> Barfota runt om = 2%. Lätta aluminiumboots runt om -> Barfota runt om = 3% Det skulle göra att tex om Zenit Brick byter balans från barfota till skor så blir det 5% av 200 000, alltså 10 000 kr. Det är ganska saftigt. Och om man gör en mindre korrigering i silverdivisionen så kostar det 2% av 125 000 kr, alltså 2 500 kr. Det ska givetvis finnas en klausul i det här att om banan ändras tillräckligt mycket på dessa tre timmar så att förutsättningarna ändras och det gör att väldigt väldigt många byter balans så ska ingen avgift tas ut. Då får banmästarna lite extra press och säkert lite extra pengar att sätta banorna i ännu bättre skick än idag för att inte missa avgifter från detta. |
Citat:
Dessutom måste det också bötfällas om man ändrar från bfro till skor på alla 4. |
Citat:
|
Citat:
|
Lazze lycka till
|
Citat:
I andra har många streck från den strukne favoriten gått till Ten Times. Håller tummarna för dig att få en hyfsad slant till V75.:thumbup: |
Citat:
Som jag skrev så var det bara exempel på några olika ändringar för att framföra hur jag tänkte. Givetvis ska det finnas en tabell med alla möjliga kombinationsändringar så varje tränare och bana bara kan läsa av vad ändringen kostar. Citat:
Förklara gärna hur du menar här. Jag skriver ju att ändringar får ske om banförutsättningarna ändras. Man chansar ju då inte och skriver barfota runt om på en väldigt hård bana där hovarna slits rejält vid barfotakörning om tanken är att köra skor runt om. HUR skulle någon tränare kunna profitera på detta? Det är precis tvärtom att hästägare blir riktigt lacka på tränaren om tränaren chansar och inte står för chansningen när det inte blir bra och ändrar till det mest fördelaktiga för hästen. Lite flyttar mellan olika tränare är bara bra för sporten ;) |
V75
Inlämnat: 2018-03-10, 13:45 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 16:20 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 7 (9, 10) 2: 4, 5, 7, 8, 14, 15 (10, 13) 3: 5 Zenit Brick (8, 2) 4: 6, 8, 9 (11, 3) 5: 2 Lightningsky (3, 11) 6: 1, 5 (9, 2) 7: 2, 4, 5, 10 (3, 6) 2x6x1x3x1x2x4 = 288 rader. 288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. |
V4
Inlämnat: 2018-03-10, 14:45 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 14:45 Kostnad: 18,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6, 8 (1, 7) 2: 8 Xanthis Coktail (10, 7) 3: 2, 12, 13 (9, 14) 4: 12 Roly Poly (1, 7) 3x1x3x1 = 9 rader. 9 x 1 x 2,00 kr = 18,00 kr. Totalt: 18,00 kr. Rättningskod: CKQ RHT BPJ Härlig början på dagen,hoppas på fortsättning,detta var sista minuten att jag kom på Roly i sista när jag redan lämnat in denna:) V4 Inlämnat: 2018-03-10, 14:45 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 14:45 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6, 8 (1, 7) 2: 8 Xanthis Coktail (10, 7) 3: 2, 12, 13 (9, 14) 4: 1, 3, 7, 8, 9 (14, 15) 3x1x3x5 = 45 rader. 45 x 1 x 2,00 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: Kör nu i tid alla kusar o kuskar |
Har spelvärde ändrat spik? Det blir många kronor att lämna in för om man även ska slänga in ett slutspel som grädde på moset. Spelbolagen som går på tidig info blir offside
|
Citat:
Det stora problemet kvarstår: tränarna ska inte ha något inflytande över nivån på eventuella prispengar för ägarna... straffet ska istället bita på den som utför den icke-önskvärda manövern. |
Fan...böt ut 13 mot 14 i sista stund....
|
En till barfotahäst som vinner.
|
Citat:
En bra NG |
5657 pix på Roly Poly spännande om Petter får till det i starten,då kan den sitta där till smaskigt värde på V4an;)
|