Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-04, 12:05   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

V75 Eskilstuna 10 Mars


Blir spännande att följa väderutvecklingen i veckan. Bara hoppas kylan håller i sig. Mardrömmen vore omslag till mildväder torsd-fred. Sådana omslag kan bli väldigt dramatiska i mars när det börjat bli kraft i solen. Men utgångsläget just nu är nog vinterbana och brodd på lördag.

Varierande kvalitet på loppen. Rätt mycket hästar med som nog inte hör hemma på lördagarna.

V75-1

Mycket tunn silverdivision. Globalsatisfaction nu med ett lopp i kroppen efter lång frånvaro borde bara vinna detta lopp och gör det troligen. Ajlexes Cubano kanske hade kunnat utmana om man kunnat köra den barfota men minimal chans att det kommer gå. Mer än halva fältet skräp för att vara V75.


V75-2

Diamantstoförsök som väl håller ok kvalitet. Hankypankyfrances gjorde det bra på Bergsåker från hopplöst läge. Går bra med skor. Känslan är att flera anmält med hopp om att kunna rycka skorna nu.

V75-3

Så länge det inte går att rycka skorna är Zenit Brick gynnad. Borde vinna även om den väl brukar gå bäst med Goop. Örjan nu i vagnen. Sådana som Bear Dancer och Queer Fish lär få nya växlar när det går att köra barfota igen.

V75-4

Lärlingslopp över flera volter. Kan bli ett antal omstarter. Väldigt bra lopp annars och mycket intressant spelmässigt. Söndagsvinnaren Stari Ivy Leauge som körs av en väldigt bra kusk. Förutsätter att lärlingarna kör rejält . Då kommer den på upploppet.

V75-5

Trevligt klass 2 försök. Två hästar var väldigt bra sist. Handsome Pelle som trots skor gjorde en strålande comeback. Nurmos hade nog hoppats kunna rycka skorna i detta lopp vilket som sagt troligen inte blir möjligt. Även Lightningsky var ju ruggigt bra i tisdags på Solvalla. Aventador S F också och loppet troligen nästan heltäckt.

V75-6

Här blir Mats Rånlunds megastjärna Ole Rols troligen stor favorit i bronsdebuten. Det ska den vara. Ruggiga insatser hela vintern. Ska duga långt även i brons.

V75-7

En finsk häst jag inte har koll på. Ricocone. Annars är det väl Sir QC som var kanonfin i onsdags och Titan Brodde som ska göra upp.

Sammanfattningsvis en ok omgång men inte mer. Svårt att spekulera i utdelningen men ser väl inte supersvårt ut på förhand om det blir kallt och bra vinterbana. Omslag till mildväder och tjällossning skulle däremot ändra på allt.

Lördagen efter flyttar V75 till Momarken i Norge. Då avstår jag så någon annan får dra igång den slingan. Banan där i mars brukar fälla många hästar. Varje år säger många att dom aldrig mer ska starta på den banan men blir säkert en hel del svenska hästar ändå även i år.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Spiritus (+5), MatsE (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-04, 14:35   #2
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 93
Sharp$: 471
Standard

Var hittar du listorna?
inournature är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-04, 14:37   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av inournature Visa inlägg
Var hittar du listorna?
Travsport.se. Spåren dock inte klara än
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
inournature (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-04, 18:04   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Nu är listorna ute på atg.se. Ingen av de tunga favoriterna bortlottade så mycket som talar för en väldigt favoritbetonad omgång med 80 procent av ev jackpot till Norge och 20 till påskdagen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-04, 18:14   #5
 
Dyngjohans avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 61
Sharp$: 773
Standard

En trav amatörs tidiga tankar inför lördagens spel, innan streckfördelningen....
Avd 1.

Vi tar väl med 1 Globalsatisfaction
4 Cupido Sisu
7 Ajlexes Cubano
2 Mr Vox en liten luring med bra tid
10 Blue Star Champion ett kanske
Avd 2

Ska 15 Hanky Panky Frances hinna fram denna gången????
4 Orkidee Skift på bra läge
8 Going Popp med bra kusk
12Tahays Blue Amber bara för att det är Ingves...
Annars tycker jag att det känns som ett jämt lopp...
Avd 3

Här ska väl bra 5 Zenit Brick vinna.....
om inte....Passa..
8 West Wing
9 Piraten
10 Queer Fish

Avd 4

Jag tar en rövare och spikar 13 Legoholm Zon

Avd 5

5 Handsom Pelle gillar jag namnet och Dream Team
4 Enjoy The Life har jag jagat innan
Om inte Jonny Takter bara vinner med 7 Aventador S.F
Är 12 Roofer gubben i lådan, eller han sover bort det...


Avd 6

Nu ska han högt upp igen 2 Dani Boko
Alla tar väl 5 Olle Rols som vinnare...men inte denna gång...tror jag
9 Västerbo Grosbois farlig
Glöm inte 11 Jaques Noir
Avd 7

Vi avslutar snyggt med ett spik 4 Sir QC..
men det finns fler
2 Porthos Race
6 Titan Brodde
8 Largo
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 08:07   #6
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Alltså det kan ju bli extremt favoritbetonat... Men jag håller mig optimistisk.
Jag tror att vi kan fälla både Zenit Brick och Olle Rolls denna gång.
West Wing har smällform men tråkigt spår.
Oklart om Piraten gör ett bättre lopp denna gång med betydligt bättre spår.
Queer Fish kan ju definitivt dyka upp där framme om det blir körning.

Olle Rolls - ja visst men jag har i princip samma streck som "Dyngjohan" i det loppet.
Möjligtvis att man kan ta med en liten Frisco Flame på chans också.

I sista är Porthos Race ett jäkligt bra skrällbud som jag hoppas stannar under 7%.

Maintainability till låg procent efter två mindre roliga insatser.

Global Satisfaction bör vinna i första - men Stay Alert blir farlig och även Blue Star Champion.
Känns helgarderat på dom 3 och Ajlexes Cubano.


Legoholm Zon drog fram Southwind Feji senast och kom tvåa bakom henne..
Denna gång finns ingen Southwind Feji med och det är bättre distans.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 09:36   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Två toppchanser för Nurmos på lördag. Global Satisfaction barfota fram eller runt om beroende på bana. Uffe har bara en uppgift och det är att ta sig ut eller hålla upp ledningen. Sedan är chansen god. Ännu bättre chans har Zenit Brick som går med lätta skor och siktar mot Olympiatravet. Ser stenklar ut.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 09:42   #8
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Piraten var felbalanserad senast, så förhoppningsvis kan det ligga en bättre prestation på lut om Hasse Strumpa lyckas hitta rätt den här gången. Räkna aldrig bort Piraten.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 13:29   #9
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 19
Sharp$: 384
Standard

Mina spikar och lås ser ut så här just nu!
Spikar:
V75-3 / Örjan med 5 Zenit Brick
V75-7 / Ulf Ohlsson med 4 Sir Q.C.
Veckans lås:
V75-5 / Ulf Ohlsson med 2 Lightningsky - jorma Kontio med 5 Handsome Pelle-Johnny Takter med 7 Aventador S.F.
Sinba1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 07:41   #10
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Sir Q.C kommer jag att spika!
Hans senaste lopp på Solvalla var så jävla fint.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 19:49   #11
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Toppchanser och tänkbara spikar:

Global, Zenit och Sir Q.C med sådana spikar måste man leta riktiga lågprocentare...

Tänkbar chansspik:

Legoholm Zon har ju höjt sig något enormt. Såg ju toppfin ut senast när han drog fram Sveriges kanske bästa sto. Skulle normalt sett haft ett staket nu.

Tänkbara storskrällar:

Carisma Sisu tycker Ulf är toppfin och tror den skräller när som helst.

Canary spetsar släpper och om bakspårshästarna kommer bort tror jag den slår Tyson om lucka.

Quebec C.D har väl varit mest besvikelse på men kapacitet finns. Prickar Christoffer kan den vinna från rygg ledaren.

Tror som sagt Sir Q.C har toppchans, men bakom borde Phortos ha skrällchans.

Senast redigerad av Espo den 2018-03-08 klockan 19:53.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 20:12   #12
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Breddtrav i Örebro torsdag kväll. Ligger ju väldigt nära Eskilstuna. Barfotaförbud på Örebro. Hård bana och vintrigt . Frågan är om det blir samma på lördag Eskilstuna eller om mildvädret i Göteborg skulle nå upp dit och orsaka tjällossning.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 07:43   #13
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Breddtrav i Örebro torsdag kväll. Ligger ju väldigt nära Eskilstuna. Barfotaförbud på Örebro. Hård bana och vintrigt . Frågan är om det blir samma på lördag Eskilstuna eller om mildvädret i Göteborg skulle nå upp dit och orsaka tjällossning.
Besökte igår Sundbyholms Slott som ligger vägg i vägg med banan.
Ett prydligt vinterlandskap samt blandade vintervägar med snöslask runt omkring. Under eftermiddagen kom det snöblandat regn.

Känns som att det blir svårt att få till en bra bana och visst var det motsvarande omgång förra året som samtliga spetshästar (utom en?) skrynklade ihop?

Man kanske får leta bland bakspåren igen?
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 10:22   #14
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1352


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Enligt yr.no blir det minusgrader i natt.
bokis29 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 10:25   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Enligt yr.no blir det minusgrader i natt.
Problemen skulle väl kunna komma efter lunch i morgon med någon eller några plusgrader kombinerat med en sol som börjar värma allt mer. Bara hoppas att så inte blir fallet .....
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td