Citat:
Ursprungligen postat av tornado
(Inlägg 562596)
Vissa kuskar vill mer än andra köra i jänkarvagn! Å bra på det också.
Läs på enda göra! Om skoryck å sån kusk tro på jänkarvagn oxå ofta...
Natti
|
Det räcker tyvärr inte alltid när det gäller sådan information när det inte finns några formella rapporteringarutiner. Oftast framkommer det på de största streckspelen men Final Dream i kväll var ett undantag. Jag har letat och letat i den info som fanns och ingenstans hittar jag att Final Dream skulle tävla med jänkarvagn för första gången.
För dom som spelar streckspel där inte infon är alls lika omfattande , typ sax V5 och lördagskvälls V65 or kommer framöver massor av hästar tävla med bike ffg utan att streckspelrna har minsta chans att få reda på det innan spelstopp.
Det man delvis kan göra framöver är att kolla extra noga på de hästar som anmäls barfota runt om. Kan man då via värminingsvideos eller annat få fram att dom även ska gå i bike, speciellt om det är nytt, så kan man räkna med att det är påställt för maxprestation. Köper man atg live premium kan man se vagninfo senaste 5 loppen. Köper man travfakta guld kan man få fullständig historik kring vagn och huvudlag för 2000 kr i månaden. Den infon anser jag vara grundläggande spelinformation och tycker det är närmast en skandal att det ska kosta nästan 25 000 kr om året om man vill veta med vilka vagnar och huvudlag hästarna tävlat med tidigare när det måste anses vara oerhört viktig spelinformation. In med det i startlistorna och historiken omgående.
|