![]() |
Citat:
:KO: |
Citat:
|
Ulf Ohlssons tankar om sina styrningar:
Spoiler:
|
Prima Italia utan dojor kan vara vinnaren sjunde ikväll.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Något sådant system går det inte att komponera med 8 lopp utan fyrsiffriga insatser. Bättre med andra spelformer om man inte vill chansa vilt , vill ha en rimlig chans till en fin vinst men bara är beredd att satsa max en femhundring. |
Citat:
|
10 Trilly of Nando i fjärde känns spännande när det vankas barfota.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Sista avd är halvklurig men ändå lösbar tycker jag...
4 st hästar som "kan vinna". nr 3,5,8,9. 3,5,8 har alla samma ägare... ngn som tror de kör hårt mot varandra i årsdebuten? Knappast... Känns som att Goop tar spets med 3an och släpper till nr 8 som får husera hur den vill där... 3 får säkert lucka på långt om dålig häst i dödens.. annars går väl Örjan upp där med 9an, då får 3 ej lucka, och Örjan slår nog nr 8, då han är grym från dödens.. 3,8,9 borde alltså täcka de flesta scenarier.. lr har ni ngn annan teori? =) |
Citat:
Den gången 9an kommer in i loppet är om dem får för sig att köra järnet med 5an upp i dödens.... |
Avd 6 är ett svårt lopp.. volt kort distans tillägg, som gjort för omstarter.. (sänker favoritchansen med 50% enligt Sjöden)... Enbart 7% av favoriterna vinner visst sådana här lopp skrev han med, värt att ta i beaktning, har säkert mycket att göra med omstarts-strulet som ofta inträffar...
Ser 3 hästar som kan vinna, 6, 8, 12.. DOCK: 8an är jättefavorit i fara, se ovan. 6an körs alltid på chans, kan bli fast från innerspår tillägg... 12 osäker, galopperar ofta! Vem vinner om vi går utanför dessa tre? Helt öppet bakom tycker jag.. 10 och 11ans kuskar uppåt på dem om de blir barfota... storskrällar att se upp med? Era tankar om loppet? |
Citat:
|
Prima Italia har varit sjuk och inte kunnat förberedas som man velat. Så man får nog vara lite försiktigt även om den går barfota runt om och körs i spets om den kommer dit. Rose Garden är andrahandare och den vill jag se värmning på innan jag bestämmer något. Inte så mycket emot, men kanske inte heller någon toppform.
|
Citat:
|
Citat:
|
Tänkte också spika Fonda Boko men lyser det dubbelrött på en Goophäst så har jag inte modet att lämna den utanför oavsett hur svårt läget må vara. En annan som jag bara måste ha med är 5 Celinn Palema. Tror den vinner med Örjan om de andra två gör något misstag :evilgrin39:
|
Citat:
|
Missa inte lopp 2 nu på Åby. Banans största snackhäst på mycket länge startar. Heja Sato.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Blev ingen jubelföreställning i vinnarcirkeln efter Solvalla lopp 5. Flyktingen från Afrika som fått sådan uppmärksamhet i media inför sitt första lopp lyckades inte. Istället vann kusken som väl nyligen avtjänat straff för misshandel. Men afrikanen kommer igen. Verkar vara en riktig hästmänniska.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Rose Garden såg rejäl och fin ut. Det får nog bli tredje spik.
|
Spelade ett litet bolagsystem a 6 andelar..
Det lilla bolaget a 6 andelar: V86 Inlämnat: 2018-03-14, 20:06 Mario Lundqvists andelsspel Solvalla, Åby Onsdag 2018-03-14 Start: 20:30 Kostnad: 297,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (5, 1) 2: 4 Rose Garden (7, 9) 3: 1, 3, 10 (5, 7) 4: 7 Mellby Euphoria (1, 9) 5: 8, 12 (10, 2) 6: 6, 8, 12 (4, 9) 7: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15 (3, 10) 8: 8 Rigel Face (9, 3) 6x1x3x1x2x3x11x1 = 1188 rader. 1188 x 1 x 0,25 kr = 297,00 kr. Totalt: 297,00 kr. Min kostnad: 297,00 kr x 1/6 = 49,50 kr Rättningskod: HDS XHX RNK avd1. Svårt att analysera inledningen och jag tar alla.. avd2. Rose G är en spännande debutant hos Björn, spets och slut? avd3. Tre höjer sig men jag gillar nr 10 lite extra mycket, :p avd4. Mellby E rycker man skorna på idag, hittar ner i vettigt läge och vinner nu istället? avd5. två höjer sig, Arsenal är dock nog bästa hästen och i felfritt lopp blir man svårslaget avd6. Marikka kan skrälla med nr 6 om fin resa väntar? annars gör kanske 8 eller 12 upp där den sistnämde är hopplöst osäker. avd7 Vidöppet där vem som helst kan vinna. avd8. Uffes bästa chans är Rigel Face han tycker det är en vettig segerchans... God tur! |
Återigen kan jag inte hålla mig borta från streckspelet då det vankas massa pengar. Dock omöjligt att läsa på alla lopp själv. har ett par idéer som jag själv tror starkt på, annars streckar jag vad andra skrivit och tipsat om!
Dubblar min tidiga tänkbara spik Giel Wielinga! I första avdelningen vill jag egentligen ta ställning. Min egen tro slåss just nu med statistiken så bägge kom med! I de två avslutande går jag enbart för att höja utdelningen kraftigt! Tycker dock spår och hästar känns bra men ibland kan det vara intressant att bara strecka i listan underifrån eller ta spåren! Får se om det går! Tänkte hoppa på ett bolag men tiden försvann och fisk kasta ihop ett själv! V86 Inlämnat: 2018-03-14, 20:21 Solvalla, Åby Onsdag 2018-03-14 Start: 20:30 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 5 (3, 4) 2: 4 Rose Garden (9, 7) 3: 7, 10 (3, 5) 4: 7, 9 (3, 10) 5: 8, 12 (2, 6) 6: 12 Fonda Boko (8, 9) 7: 3, 5, 6, 7, 8 (4, 11) 8: 1, 2, 5, 9, 10 (8, 3) 2x1x2x2x2x1x5x5 = 400 rader. 400 x 1 x 0,25 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: BCX XHQ TNB |
Det var ju tråkigt att den skulle ta sig förbi sista 60 meterna. Conrad körde annars optimalt tror jag! Så inget att klaga på där.
|
Lika tråkig inledning som väntat, usch.... aja 7 lopp kvar :)
|
Conrad gjorde vad han kunde, men det går inte mot övermakten. :clap: Kan Björn sätta sin häst i nästa så blir den här omgången intressant.
|
Inget waowww intryck precis på dagens största favorit, men i nästa start rycker väl Goop skorna på Bryssel och det har varit ett klart plus tidigare .
|
Grymt fin häst Bryssel. Knepig men Ingves skötte det med bravur.
|