Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Söndag 1 april - Romme V75 Springburst Jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/31909-soendag-1-april-romme-v75-springburst-jackpot/)

Gotland 2018-03-25 10:05

Söndag 1 april - Romme V75 Springburst Jackpot
 
Här pratar vi om avslutningen på Springburst med "Superjackpot".

Romme
Längd: 1000 m
Bredd: 21,0 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 205 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja

Lycka till därute!

olle 2018-03-25 12:08

Ser inte ut att bli en ensam vinnare.

Månprinsen AM med lopp i kroppen omgångens stora multijackpot favorit. Sorgligt att se att en final för kallbloden samlat ihop 10 hästar.

Sen vinner säkert även Zenit Brick som stor favorit för nu Björn Goop i vagnen och är väl bara vinnaren som blir klar för final numera. Var lurigt med olympiaförsöken när både 1an och 2an tidigare gick direkt till final. Finns ju ett par vettiga emot men sorgligt också att loppet bara lockat 9 hästar varav 2 är ren utfyllnad.

Hyfsat spelvänliga lopp i övrigt.

trance_error 2018-03-25 14:15

vad ligger jacken på?

Man kanske kan skriva om det också? Eller är det inte färdigt än me jackpotten kanske fylls på mer?

metalmike 2018-03-25 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 564745)
vad ligger jacken på?

Man kanske kan skriva om det också? Eller är det inte färdigt än me jackpotten kanske fylls på mer?

Hittils har de samlat ihop 32.534.680kr

olle 2018-03-25 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 564745)
vad ligger jacken på?

Man kanske kan skriva om det också? Eller är det inte färdigt än me jackpotten kanske fylls på mer?

Ev jackpottar från Gävle torsdag, Färjestad fredag och klosterskogen lördag går väl till 100 procent till Romme på söndag.

steff 2018-03-25 18:38

SPIKAR
6 Månprinsen AM, v75-1
10 SIR QC, v75-6

IDÉER
7 Dream of Art, v75-2
6 Michelangelo Ås, v75-5

UNDERVERK
9 Handsome Brad, v75-7
10 Rafiki Fri, v75-7

ARKIVRANK

v75-1
STÖRSTA PÅSKÄGGET
- KAN MAN PLOCKA NER MÅNEN?

A 6 B 7-8-1-10-9-5-4 C 3-2
Tycker att 6 Månprinsen AM har en riktigt fin uppgift. Litet fält. Troligen en SPIK.

v75-2
HEMMASEGER ELLER RYSARE DE LUXE
A 7-4-10 B 2-1-6-9-3-5 C 11-8-12
Vad gör vi här bojs.. känns som en eller många. 7 Dream of Art är på hemmaplan och det är voltstart, springspår. 4 Djorkaeff Sisu vann på Romme nyligen, ner i klass. 10 Newflowers King vann senast och gången innan en superprestation enligt kusken, hade varit med topphästar utan galopp och stor markförlust, det var ju Cashback Pelini... Loppets rysare: 9 Fux de Lux.

v75-3
GODIS I OLYMPIATRAVET, del1
A 5-1-3-9 B 7-6-8-2-4

Nu börjar det....Vi pausar travet fram till Våren och Olympiatravet, konstiga banor under vintern och man måste ladda om batterierna ibland.. Gardering i Guld. Topplopp.
1 On Track Piraten har inte varit som bäst två senaste, något som stör honom men vann ändå senast, fick loppet... Varning för innerspår på Romme men inga startsnabba utvändigt, jo 8 Cool Keeper... Topptrio utmanar: Cruzado dela Noche, Digital Ink, Zenit Brick!

v75-4
WELL DONE GOOP...
TRIO I LÅSET I PÅSKKÄRRINGLOPPET

A 11-8-15 B 13-4-6-1-12-2-14-7-8

Goop har rivstartat året och siktar på rekord, 11 Well Done la Marc blir nog klar favorit, på startvolten är 8 bäst och drar streck efter förra instatsen då hon var väldigt nära att vinna på Halmstad.

v75-5
EN SAK ÄR SÄKER - DET BLIR GAS..
A 6-5-3-2 B 9-1-10-12-11

5 Globalsatisfaction snackhäst, bra nummer men hamnar lite på mellis och når inte ledning, 1-2-3 är väldigt startsnabba... Kanske kastar Örjan loss 6 Michelangelo Ås från start och tjena ulla... blåkulla... Örjan börjar hitta form igen. Det lär ju gå 07 första 500, så kanske har 9-10 och 12 Ready For More lite chans som 1 -%are....

v75-6
OTROLIG UTVECKLING PÅ KUSEN...
A 10 B 2-3-8-12-9-11-4-6-5-1

10 Sir QC, en otrolig utveckling senaste starterna... Ser ut som fin chans att RUNDA DOM , utan att ens behöva visa påskriset

v75-7
RÄCKER EN TRIO I SISTA...?
A 9-7-2 B 10-11-3-4-12-5-6-1-8

2 Knifetown Winner drog vinstlott, han är riktigt bra den här... Hemmaplan. Men 7 Valley Brodde är en topp... vann direkt och lär vara bättre nu... ) Handsome Brad funkade inte på banan senast... Fick inget fäste, brände som jättefavorit...ändå bra avslutning. Vi tar en rå och spikar på miljonlappen! Rysare: 10 Rafiki Fri.

SYSTEM
AVD1 6 MÅNPRINSEN AM
AVD2 1-2-3-4-5-6-7-9-10
AVD3 1-3-5-6-7-9
AVD4 8-11-13-15
AVD5 1-2-3-5-6-9
AVD6 10 SIR QC
AVD7 9 HANDSOME BRAD

Lycka till!

Stekel 2018-03-26 17:20

Började snegla på listorna redan nu, blir första omgången på mycket länge jag kommer lira till. Glädjer mig att se att det inte ser ut som en "omöjlig" omgång utan att man även med rimliga insatser borde kunna plocka hem en del av jackpottpengarna!

Efter att ha garderat samtliga lopp "så långt som det behövs" är jag bara uppe i runt 20 000 rader, och det är bra mycket mindre än det normalt brukar bli.

1
Kallblodsloppet lägger jag ingen tid på, där litar jag på Månprinsen! Om det funnits några hyggliga motbud vore det något, för den glänste väl inte direkt i comebacken senast. Men den här uppgiften ser ju bara alldeles för lämplig ut, och även om den nog blir omgångens största spik tror jag inte den blir överbetrodd.

2
Måste dra igenom lite mer lopparkiv, men spontant sett till hästar/kuskar/tränare/lägen talar allt för att 1,3,4,6,7 är ett 99%-igt lås här! Om Oskar kört Luksom hade jag väl köpt att den blir klar favorit (för det blir den väl?) men med tränaren i vagnen rankas den ner. Får Bergh iväg sin bra kan den bli att räkna med, höll hyggligt mot bästa hästen och två smygkörda senast den var ute på V75 och har därefter två oddshöjande galopper med sig hit!

3
Ännu ett lopp där man kan "låsa" på relativt få streck nämligen 1,3,5. Zenit blir nog favorit skulle jag tro men jag säger att Digital Ink har störst vinstchans, då de är relativt jämngoda och DI är den av dessa med bäst chans att få komma till ledningen. Cruzado Dela Noche får nog en del spel, men har inte startat på länge och även om årsdebuten ifjol var bra kan den normalt inte slå alla de tre tungviktarna i det här loppet från bakspår.

4
Ännu ett skiktat lopp med en drös amatörtränade skräphästar. Tipset till Calissa Rich som har läget och får spets om han kommer iväg hyggligt då det saknas motstånd på startvolten. Bakom 8,11 och även 12,13,15 om man ska vara helt säker (det är ju ändå ett voltlopp med ston).

5
2,3,5 känns säkert här, då har man initiala spetshästen, den som troligtvis får ta över eller kan ta det från dödens och bästa hästen. Svårbedömda Michaelangelo Ås drar säkert en del streck men tränaren är rätt iskall för tillfället och jag betalar då inte för den.

6
Enda loppet med riktig skrällpotential och jag har streck för alla utom nummer 11. Sir QC blir nog rätt tung favorit och med bakspår i ett halvjämnt lopp efter att ha samlat på sig en del pengar kan allt bli tufft och jag synar!

7
Några utfyllnadshästar och lång distans, det luktar att någon av de bättre som dragit lägena kommer hålla undan för de minst lika hyggliga hästarna på bakspår. 1,2,3 och lägg till 7,9,10,11 om man vill ha hängslen.

Fagerdahlen 2018-03-27 08:58

Sir Q.C & Well Done La Marc känns som två stadiga spikar.

Garderar Månprinsen med Elvdin som vann mot lannem silje senast.

Zenit får inte ledning utan den tar nog Digital Ink hand om - kanske blir samma scenario som på Bergsåker?
Troligtvis blir det Zenit, Digital & Piraten som gör upp om det.

shjuve9le 2018-03-27 09:15

Cool keeper klarar inte ens av att vinna på Gävle i ett 35k lopp.

Skönt att gå ut i guld sen

Shooter 2018-03-27 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 564958)
Sir Q.C & Well Done La Marc känns som två stadiga spikar.

Garderar Månprinsen med Elvdin som vann mot lannem silje senast.

Zenit får inte ledning utan den tar nog Digital Ink hand om - kanske blir samma scenario som på Bergsåker?
Troligtvis blir det Zenit, Digital & Piraten som gör upp om det.

Jag har inte bestämt om jag ska gardera Månprinsen, men i så fall blir det med Eldvin och Smedheim Solan. Det är dock ett litet fält och det borde bli svårt för Melander att sumpa den här chansen. Man vill ju åt sju rätt en sån här omgång.

olle 2018-03-27 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 564963)
Jag har inte bestämt om jag ska gardera Månprinsen, men i så fall blir det med Eldvin och Smedheim Solan. Det är dock ett litet fält och det borde bli svårt för Melander att sumpa den här chansen. Man vill ju åt sju rätt en sån här omgång.

Skulle Melander köra (sova) bort segern denna gång så lär han få skaffa livvakter. Det är enorma pengar i omlopp denna superjackpot omgång och de flesta borta direkt från drömmen om att få vara med och dela på den enorma jackpoten on Månprinsen inte vinner.

Av motbuden så ska Man nu rycka alla skor på Tangen Haap och dessutom sätta på jänkarvagn . Kanske ännu mer intressant att man troligen ska plocka av alla skorna nu på Art Kjarvald. Bara gått så en gång tidigare och då vann den lätt efter dödenskross. Var riktigt bra som trea senast i loppet som Månprinsen vann knappt.

Fagerdahlen 2018-03-27 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 564963)
Jag har inte bestämt om jag ska gardera Månprinsen, men i så fall blir det med Eldvin och Smedheim Solan. Det är dock ett litet fält och det borde bli svårt för Melander att sumpa den här chansen. Man vill ju åt sju rätt en sån här omgång.

Jag tycker det känns mest troligt att om Månprinsen ska torska så gör han det mot någon i andra** volten.
Men som olle skrev, ska väl krävas en del otur / bortkörning om den ska torska.

Zeus Karsk i sista är ett roligt skrällbud till 1% :)

Shooter 2018-03-27 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 564967)
Jag tycker det känns mest troligt att om Månprinsen ska torska så gör han det mot någon i andra** volten.
Men som olle skrev, ska väl krävas en del otur / bortkörning om den ska torska.

Zeus Karsk i sista är ett roligt skrällbud till 1% :)

Kör han bort hästen så spelar nog inte volten någon roll, men som sagt: ett litet fält och det bör bli svårt att sumpa den här chansen. Hästen brukar ju göra jobbet åt honom när han slumrar till. :)

Espo 2018-03-27 11:26

Tidiga tankar kring tänkbara spikar:

Månprinsen har säkert omgångens största segerchans, men över 50% känns samtidigt lite överspelat. Smedheim Solan och framför allt Eldvin kan inte räknas bort.

My dream art känns som tuffaste hästen. Blir det dessutom ledning måste chansen vara god.

40% på well Done la Marc från Goops formstark känns mer spelvärt än 20% på Kontio från 8e i volt. Kan vara läge att ta ställning om % står sig.

Ganska övertygad om att Global satisfaction är betydligt tuffare än Michelangelo ås. Kommer GS bara ner i dödens borde den plocka Michelangelo.

Sir Q.C. Har ju sett ruggigt fin ut och frågan är hur bra han är?

Knifetown Winner är en riktigt spetshäst och kommer han ditt är chanserna goda.

Nu kommer mycket hända fram till söndag, men idag hade det känts tänkbart att spela dessa som A-hästar med krav på 3.

olle 2018-03-27 11:28

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 564968)
Kör han bort hästen så spelar nog inte volten någon roll, men som sagt: ett litet fält och det bör bli svårt att sumpa den här chansen. Hästen brukar ju göra jobbet åt honom när han slumrar till. :)

Kör kanske samma fegvariant som i lördags hos legolas. Finns ju gott om troliga vinnare även denna gång. Kanske system utan spik med krav på 4 av 7 a hästar rätt melodi igen?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved