Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Örebro 5 maj (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/32373-v75-orebro-5-maj/)

olle 2018-04-29 22:02

V75 Örebro 5 maj
 
Blir mycket V75 nu. Först på tisdag på Bergsåker och sedan nästa helg Örebro lördag och en sent inlagd extra omgång på Opland Biri i Norge söndag. Den där Nya Norge V75 nödlösning när det var några regler i Finland som inte gjorde det möjligt med V75 i år till Finlandia Ajo. Alla kommer säkert hoppa i taket av glädje att atg istället fixade så att vi får spela V75 till söndagstravet i Norge i stället och en omgång som väl inte ens vänder sig till svenska hästar (finns inga proppar på svensk travsport som till de gemensamma omgångarna med med Norge).

För egen del 85 årsfest (dock inte min egen) igår och 40 årsfest nästa lördag (tyvärr inte min egen). Hur kan folk vara så fräcka att arrangera fester när alla vill kolla trav? Är ju på söndag festen borde hållits för väldigt bra lopp i Örebro på lördag. En omgång jag inte själv kan följa kommer inte läsas på så mycket heller men när man ser startlistorna är de spontana tankarna följande:

Avd 1, stoeliten, känns inte helt given, men I Love Paris borde väl från perfekt spår ha bra chans. Mötte några topphingstar (som Lionel) senast och tävlade då med skor. Nu rycker man nog bakskorna vilket är ett klart plus.

Silver, avd 2 , ser ojämnt ut. Michelangelo ås väldigt bra senast. Nu kanonspår och spetsläge på spetsbanan Örebro. Dartagnan Sisu en kanonfin häst men årsdebut . Årsdebuterande hästar på V75 ett aber spelmässigt. Springover och Test Drive årsdebuten avklarad men bakspår i Örebro på snabb bans inte bra.

Lite osäker på startsnabbhet och inte minst form på Kolgjinis årsdebuterande megastjärna Target Kronos. Kan den ta emot väldigt startsnabba Shadow Woodland ? Vad ör planen från start med startsnabba Charrua Forlan? Ska alla dom till spets kommer det gå undan. I så fall kanske dags för Volstead. Men Melander kör själv och han har väl sagt 100 gånger att hans hästar inte presterar i Örebro (alltid uselt banunderlag brukar han påtala , men varför då åks dit?).

Lite dålig koll på klass 2 hästarna i avd 4 men ser ut som ett bra, jämnt och spelvänligt lopp.

Brons , avd 5, var spontana känslan spets och slut för National Prince. Men Sugar Daddy nu lopp i kroppen liksom Whisky Akema (väldigt bra sist i årsdebuten) och sen ska inte Ragazzo Da Sopra glömmas (speciellt inte om barfota).

Äntligen bra spår för Minnestads Equador i avd 6. Går man all in nu med bike, barfota mm? Måste vara oerhört gynnad av framspår. Urgent Call årsdebuten avklarad (lät då som lopp i kroppen inför detta) liksom Valborg Marje (varit borta två månader inför sist) som var riktigt fin senast.

Dagens huvudlopp Örebro Intl håller väl ingen superklass för att vara ett av årets riktigt stora 3140 m lopp. Hela 10 hästar på startvolten och flera riktigt bra hästar så det är inga rundningsmärken för dom med 20 och 40 m tillägg. Om jag minns rätt var det i fjor Balfour ledde runt om från startvolten trots att en sådan kanon som Saveur var med som stor favorit från tillägg . Det loppet blev väl lite av ett genombrott för Kim Eriksson som toppkusk. Qahar QC favorit? Det lär dock inte bli en promenad i parken. Först fram till dödens och sen krossa och hålla undan för alla bra som är med i detta lopp blir nog inte så lätt och Melanders hästar trivs ju inte i Örebro enligt honom som sagt.


Sammanfattningsvis en bra och spelvänlig omgång i en V75 intensiv vecka.

Stimmet 2018-05-01 09:08

Är det samma tillägg i år på Harper hanovers lopp tillägg 20: 700000 och 40: 1600000
Så om Qahar Q.C vinner 1185700+400000=1585700 Så starta den eventuellt på samma start

Altoc 2018-05-01 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av Stimmet (Inlägg 569377)
Är det samma tillägg i år på Harper hanovers lopp tillägg 20: 700000 och 40: 1600000
Så om Qahar Q.C vinner 1185700+400000=1585700 Så starta den eventuellt på samma start

Ja, samma tillägg. Vid 700.001 och 1.600.001, om vi ska vara petiga ;)

grobben 2018-05-02 23:07

Livi Joy spets och slut. Missar Arnqvist från start blir det ändå full fas framåt i andraskedet och Bergh borde (?) inte svara nu när vardagshästen Loke, som vaknade till med bike, ska gå med vanlig vagn igen. Som Livi såg ut på barfotanalansen ska det vara toppchans felfri över den här distansen. Lite positiv statistik är att det var rätt längesen den felade två starter i rad. Segergesten lär komma i tid om det går vägen!

oggeb 2018-05-04 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 569245)
Avd 1, stoeliten, känns inte helt given, men I Love Paris borde väl från perfekt spår ha bra chans. Mötte några topphingstar (som Lionel) senast och tävlade då med skor. Nu rycker man nog bakskorna vilket är ett klart plus.

Man ska också komma ihåg att hon mötte några riktigt usla hingstar som Anna mix hade varit 99% favorit mot - och ändå var hon sist i mål. Hade Anna mix ställt upp i samma lopp som I Love Paris så hade hon sprungit åttor runt alla utom Charrua Forlan, Volstead & Lionel. Att vara sist i det loppet imponerar verkligen inte när man möter avdankade slaktdjur som Francais du Gull (spår 10!) & Global Money.

Det måste förövrigt vara något sorts skämt att inte Anna Mix är favorit än. Det är torsdag. Det är 5 miljoner spelat. In Toto Sund är favorit. Är folk helt tappade? På riktigt alltså?

oggeb 2018-05-04 02:04

Citat:

Ursprungligen postat av grobben (Inlägg 569704)
Livi Joy spets och slut. Missar Arnqvist från start blir det ändå full fas framåt i andraskedet och Bergh borde (?) inte svara nu när vardagshästen Loke, som vaknade till med bike, ska gå med vanlig vagn igen. Som Livi såg ut på barfotanalansen ska det vara toppchans felfri över den här distansen. Lite positiv statistik är att det var rätt längesen den felade två starter i rad. Segergesten lär komma i tid om det går vägen!

:lol: nån hejd måste det ju ändå vara. Peter Arnqvist vinna ett vanligt V75-lopp? När hände det senast (amatörlopp som går på extra-V7 räknas givetvis inte.)? Peter kommer att bomma starten och sen sitter Bergh i spets och tittar en halv sekund åt höger och skymtar Peter i periferin - redan där har Peter skitit ner sig och funderar inte ens på att köra om ledningen. Han ser aldrig dagens ljus efter att ha lagt sig i Loke's rygg.:sleep:

Bergharn släpper ju givetvis inte med en av hans bästa chanser i omgången...

Shooter 2018-05-04 12:17

Omgången står och faller med hur väl Örjan lyckas med sina uppsittningar.

yoozoo 2018-05-04 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 569826)
Omgången står och faller med hur väl Örjan lyckas med sina uppsittningar.

Instämmer och jag förlitar mig på just ÖK på mitt bolag denna vecka!

Utöver balans, utrustning och intervjuer så är nyckelordet för veckans omgång DRÖK (Daniel Reden/Örjan Kihlström) då jag väljer att såväl inleda och avsluta med spik på ett stall och en kusk i kraftig formuppgång. In Toto Sund ska ha gått mycket framåt med lopp i kroppen och bör ha goda möjligheter att leda runt om medans Call Me Keeper och den gode ÖK har hela 3 varv på sig att hitta rätt lösning på denna inte lätta men lämpliga uppgift!

V75-1: 1 In Toto Sund
V75-2: 1,3,5,9,10
V75-3: 5,7
V75-4: 2,3,4,5,6,7,9,10
V75-5: 4,6,7
V75-6: 1,2,3,4,6,9,10,12
V75-7: 14 Call Me Keeper

1920 rader

Systemet kräver 10 andelar och det finns 7 kvar så jag hoppas att det dyker upp lite nya medlemmar!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/W3ZF-89M6-58204

mikaels 2018-05-04 15:59

Anna Mix ger 5,25 på unibet(3,50 på bet365), måste ju vara ett riktigt kanonodds...hon kan ju vara kapitalt överlägsen, den försiktige inväntar lite fler kommentarer och balans/utrustning, men jag väntar inte...vi får si...

MatsE 2018-05-04 17:15

Tycker det finns 3 bra spikar Anna Mix. Milliondollarrhyme & Call Me Keeper

mikaels 2018-05-04 17:52

Börje Goop låter uppåt på Bryssel, 3,25 på plats(unibet), kan vara något för den som tror på denna...

kire1111 2018-05-04 19:51

Går väl åt helvete men skam den som ger sig :D

Avd 1 Spika in toto nej tack med Örjan som har otrolig form nu. Ingen känsla för den ens
Avd 2 Spikar o hoppas den kommer till spets när den inte är spelad som favorit. Den % ser man väl aldrig mer
Avd 3 Spår 5, spets ev och nöjd tränare sund spik i min bok
Avd 4 Öppet
Avd 5 Öppet
Avd 6 Öppet värre
Avd 7 Framvolt el bakvolt. Tror mer på bakvolten med bästa hästen ändå..

Avd
1: 2, 8, 9 (5, 4)
2: 1 Baron Gift (9, 3)
3: 5 Shadow Woodland (7, 3)
4: 5, 6, 7, 9, 10 (3, 4)
5: 2, 4, 6, 7, 11 (3, 12)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 4)
7: 14 Call Me Keeper (8, 6)

eveton 2018-05-04 21:12

Jag är totalt iskall på spelet för stunden (egentligen senaste 3 månaderna) och därför är väl mina tankar offside i vanlig ordning...
Med detta sagt;
- Kan någon påminna mig om när Minnestads Ecuador vek ner sig från spets?
- Kan någon påminna mig om när Shadow Woodland hade bättre startspår utan att prestera?
- Kan någon motivera varför jag inte ska spika dessa två?

Edit: Läste just en intervju med Jesper Hedqvist som tränar M.E. som inte verkar det minsta instresserad av att köra för spets, utan satsar på en "lugn start" . Idiot som jag är hoppas jag trots allt att Stjernström låter hornen växa i pannan och kör till...

Gus 2018-05-04 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 569880)
Jag är totalt iskall på spelet för stunden (egentligen senaste 3 månaderna) och därför är väl mina tankar offside i vanlig ordning...
Med detta sagt;
- Kan någon påminna mig om när Minnestads Ecuador vek ner sig från spets?
- Kan någon påminna mig om när Shadow Woodland hade bättre startspår utan att prestera?
- Kan någon motivera varför jag inte ska spika dessa två?

Edit: Läste just en intervju med Jesper Hedqvist som tränar M.E. som inte verkar det minsta instresserad av att köra för spets, utan satsar på en "lugn start" . Idiot som jag är hoppas jag trots allt att Stjernström låter hornen växa i pannan och kör till...


"Stora tipsters liksom stora pattar sprider glädje." Tror bara Shadow Woodland bara spårar i guld. Tjollahopp !

oggeb 2018-05-04 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 569880)
Jag är totalt iskall på spelet för stunden (egentligen senaste 3 månaderna) och därför är väl mina tankar offside i vanlig ordning...
Med detta sagt;
- Kan någon påminna mig om när Minnestads Ecuador vek ner sig från spets?
- Kan någon påminna mig om när Shadow Woodland hade bättre startspår utan att prestera?
- Kan någon motivera varför jag inte ska spika dessa två?

Edit: Läste just en intervju med Jesper Hedqvist som tränar M.E. som inte verkar det minsta instresserad av att köra för spets, utan satsar på en "lugn start" . Idiot som jag är hoppas jag trots allt att Stjernström låter hornen växa i pannan och kör till...

Shadow Woodland har torskat de tre senaste 1600m loppen varav i två hade han spår 4. I Gävle stötte han på liknande motstånd och var femma i mål. På Bergsåker i augusti mötte han sämre motstånd och var oplacerad.

Kan kanske vara motivation nog att fälla en ganska stor favorit. Risken finns ju dessutom att han inte når ledningen även om han tagit en längd på Charrua Forlan tidigare. Ludde kanske provar att köra för det trots årsdebut. Större skrällar har ju skett.

oggeb 2018-05-04 22:36

Glöm inte bort Havbergs Knight om ni har råd. 2% är kraftigt i underkant.

777 2018-05-05 05:00

Avd 1, Stoeliten.

Från början tänkte jag spika 1 In Toto Sund. Men i senaste loppet var hon trea efter Unique Juni... som är med här, spår 8 visserligen men tror hon kan klara det. Samt Anna Mix.

777 2018-05-05 06:35

I avd 7 spik på 14 Call Me Keeper? Ja så är det tänkt. Men kanske tar med en riktig rysare som egentligen nog är chanslös, 1 One Memphis med Tobbe. Varför? Jo han är den enda här som har en 1.14-tid över 3140.

perre123 2018-05-05 07:25

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 569866)
Går väl åt helvete men skam den som ger sig :D

Avd 1 Spika in toto nej tack med Örjan som har otrolig form nu. Ingen känsla för den ens
Avd 2 Spikar o hoppas den kommer till spets när den inte är spelad som favorit. Den % ser man väl aldrig mer
Avd 3 Spår 5, spets ev och nöjd tränare sund spik i min bok
Avd 4 Öppet
Avd 5 Öppet
Avd 6 Öppet värre
Avd 7 Framvolt el bakvolt. Tror mer på bakvolten med bästa hästen ändå..

Avd
1: 2, 8, 9 (5, 4)
2: 1 Baron Gift (9, 3)
3: 5 Shadow Woodland (7, 3)
4: 5, 6, 7, 9, 10 (3, 4)
5: 2, 4, 6, 7, 11 (3, 12)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 4)
7: 14 Call Me Keeper (8, 6)

Baron Gift slår aldrig Michelangelo Ås, inte ens från ledningen!:thumbdown:
I så fall Springover som avslutade 10,5/sista 1000 som en bedövare...

Spiken64 2018-05-05 07:44

Avd1:Indoor Voice skriks det rejält på Walmanns fel i onsdags kanske?
Avd2:Baron Gift är det skrik på
Avd3:Shadow Woodland helstängt vassare då.
Avd4:Loke Survive trivs på Örebro vinner väldigt ofta från spets.
Avd5.National Prince kan ju rinna undan från spets den med.
Avd6:Urgent Call är väl omgången skrik startsnabb maxas i utrustningen rejält
Avd7:Call Me Keeper svårt att hitta motbud kanske stenklar?

Robert Bergh har stallform.

Nollkollolisten 2018-05-05 09:02

Rätt tänkt
 
Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 569905)
I avd 7 spik på 14 Call Me Keeper? Ja så är det tänkt. Men kanske tar med en riktig rysare som egentligen nog är chanslös, 1 One Memphis med Tobbe. Varför? Jo han är den enda här som har en 1.14-tid över 3140.

Absolut ska den med om man garderar o vill åt de stora pengarna.
/N

staffan 2018-05-05 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 569905)
I avd 7 spik på 14 Call Me Keeper? Ja så är det tänkt. Men kanske tar med en riktig rysare som egentligen nog är chanslös, 1 One Memphis med Tobbe. Varför? Jo han är den enda här som har en 1.14-tid över 3140.

Rocky Winner har sprungit under 14 ett par gånger på distansen i frankrike. Om man tror att Call Me Keeper ska hinna ikapp tillägget så kan man lika gärna ta med Rocky Winner som spelas till 0,6%.

Nollkollolisten 2018-05-05 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av staffan (Inlägg 569920)
Rocky Winner har sprungit under 14 ett par gånger på distansen i frankrike. Om man tror att Call Me Keeper ska hinna ikapp tillägget så kan man lika gärna ta med Rocky Winner som spelas till 0,6%.

Visst kan duga, 4:an o 6:an likaså till något högre %.
Men invändig löpning på lång distans är ju mumma, springer 1:an 14,4 som den gjort en gång så ska CMK o RW ner på en 12,5 tid ca.
Jag håller också CMK som fav om den går lika bra som i Finland.
/N

mackpeter 2018-05-05 10:53

Bolagssystemet. Inga strykningar ännu.

1) 1,5,8,9 r4-2 (hade tänkt spika 1 eftersom stallet kvittrar om hennes livs form. Men hon fick ju regelrätt stryk av 8 senast. 9 är alltid svår att räkna på och är en världsartist i sina bästa stunder. 5 har dold smygande form för att skrälla. 4 skriker stallet som vanligt om. 3 får ett snällt lopp liksom Björn säger om 2)

2) 1,3,9 r5-10 (9 Springover har årsdebuten avklarad mot Rajesh Face, Master Crowe, Olle Rols. Han är tredjestreckad efter favoriten 3 och vrålskriket 1)

3) 5 r3-4 (mina sansade rådgivare kräver spik på 5)

4) 4,5,6,7,9,10 (streckar halva fältet utan ordentlig analys)

5) 2,4,6,7,12 r11-9 (det kan vara så tråkigt att det blir SoS för 4. 2 kan få loppet med kusk i högform. 6 vann i årsdebuten. Björn rankar 7 bland tre a-hästar. 12 var senast på målsnöret med Stand Bayou och är bortglömd till härliga 2 %)

6) 1,3,4,6,7,9,10,12 r8-5 (loppet står i första hand mellan Westholms 3 och 4. 4 tar ledningen och är berättigad favorit. 1 har bäst kapacitet men är trög från start. 6 menar Björn att han har vinstchans med. 7 har en imponerande rad och har tjänat 300' i år. 9 får en smörresa i draget. 10 kan skrälla med min idolkusk Paw Mahony från Dalsland/Värmland. Idag bär vi hem V75-kassan med Tarzantränade 12 Rigel Face)

7) 14 r12-4 (14 har länge härdats i Frankrike och ofta vunnit. I Finland utklassade han bl a Pastore Bob senast. Dagens bästa spik. 11 tas lugnt från start och 14 är förbi efter ett par hundra meter. 12 är värst emot. 6 körs mot ledningen och kan enligt stallet en låg 13-tid i tre varv. 11 "Insha Allah" - Om Gud Vill. 4 och 8 skrälldugliga. Men 14 spikas)

Kostar 1440 kronor. Lycka till!

mackpeter 2018-05-05 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av Nollkollolisten (Inlägg 569926)
Visst kan duga, 4:an o 6:an likaså till något högre %.
Men invändig löpning på lång distans är ju mumma, springer 1:an 14,4 som den gjort en gång så ska CMK o RW ner på en 12,5 tid ca.
Jag håller också CMK som fav om den går lika bra som i Finland.
/N

Hur räknar du? 20 m tillägg på stayerdistans motsvara ca 0,6 sek på kmtiden på min tidtagare. 40 m tillägg kostar ca 1,3 sek. Tilläggshästarna får gå ute i spåren och det måste man betänka. Tränaren Håkan K Persson meddelar från Spanien, att 6 Just Wait And See sticker från sitt springspår till spets och går en låg 13-tid i tre varv.

Jag vet inte vad Håkan K Persson käkar till frukost. Men 14 Call Me Keeper har mumsat taggtråd. Spik!:popcorn:

Shooter 2018-05-05 11:21

Jag spikar Shadow Woodland och Call Me Keeper. Kör ett U-system idag med chans på upp till sju sjuor. Blir nog ingen jätteutdelning.

Espo 2018-05-05 11:29

Ludde har nu helt vänt om och kommer köra Target i spets. I detta scenario är Shadow tämligen iskall och kan plockas bort. Dock måste bedömningen göras, vad är procenten att Shadow kommer förbi Target!?

MatsE 2018-05-05 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 569932)
Ludde har nu helt vänt om och kommer köra Target i spets. I detta scenario är Shadow tämligen iskall och kan plockas bort. Dock måste bedömningen göras, vad är procenten att Shadow kommer förbi Target!?

Tror ändå inte Target kan hålla spets
Spetsstriden står mellan Charrua och Shadow

Espo 2018-05-05 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 569933)
Tror ändå inte Target kan hålla spets
Spetsstriden står mellan Charrua och Shadow

Target har spetsat 4av4 när han haft innespår. Tror det är minst 33% på spets där. Shadow kan antagligen bara vinna från spets och är då givetvis överspelad. Procenten skulle kunna vara motiverade om det var spets garanti. Även om han kommer till spets lär det kostat och är väl inte omöjligt att Volstead som nu ska vara maxad vinner från dödens på ren skalle.

Spiritus 2018-05-05 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 569932)
Ludde har nu helt vänt om och kommer köra Target i spets. I detta scenario är Shadow tämligen iskall och kan plockas bort. Dock måste bedömningen göras, vad är procenten att Shadow kommer förbi Target!?

Hundra procent.

Spiritus 2018-05-05 11:56

Veckans dråpligaste surr måste ju vara det om att Havbergs Knight var ”nära Stand Bayou i mål senast”. Jaha? Sedan när blev Stand Bayou en världsartist som omgivningen tappar andan av?

Oavsett vem hästen fick sniffa under armen senast ska Fredde B lotsa den från spår 12 i dag. Good luck.

trance_error 2018-05-05 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 569935)
Hundra procent.

Ursäkta om jag rör om men Charrua finns ju med också

trance_error 2018-05-05 12:00

Enligt följande värderar vi spetschanserna varvet från mål:
3 Charrua Forlan - 35 procent (i rygg: 1 Target Kronos. Utvändigt: 7 Volstead.)
1 Target Kronos - 30 procent (i rygg: 4 Nappa Scar. Utvändigt: 7 Volstead.)
5 Shadow Woodland - 28 procent (i rygg: 1 Target Kronos. Utvändigt: 7 Volstead.)
Övriga - 7 procent

Jarmop 2018-05-05 12:01

Det som ytterligare talar emot Shadow Woodland är startspåret, om man kollar rent statistikmässigt när det gäller Örebro. Det har blivit mycket sämre sen dom flyttade fram starten.

Känns som en sjukt svår omgång var det inte är lätt att hitta spikar. Melanders hästar har rent historiskt varit värdelösa på Örebro, Bergh har stallform, men tror ändå inte hans hästar räcker till idag. Call me keeper gillar inte lös bana och kan vara en favorit i fara.

National Prince riskerar att bli överflyglad av Whisky Akema osv osv. Frågan är om man ändå ska lita på In Toto Sund som inledande spik. Det blir en sen inlämning då man vill se banunderlag samt värmningar...

doob 2018-05-05 12:08

doob´s tankar

Avd.1
Redén otroligt uppåt på 1 In Toto Sund och då jag köper allts om har sagts om hästen dunkar jag in spiken direkt. 34% helt ok värde i! Spets och lätt slut!

Avd.2
3 Michelangelo Ås har toppform och såklart motiverad favorit dock totalt överstreckad! 44% är i överkant så garderingen är given! Skrik på 1 Baron Gift och hur en häst kan bli så haussad gång efter annan på någon enstaka historisk prestation går över huvudet på mig! Med på min kupong men snälla nyktra till! Rickard Svanstedt som tränare/kusk på en V75-vinnare ska inte stå i mer än 10% max!! Dagens mest överstreckade häst. Omotiverat "skrik"! Klar andrahäst och mer värde ser jag i 9 Springover som är på väg mot toppformen igen och trivs på Örebro! Lirar även några kantbollar under 10%! 5 Dartagnan Sisu som gått ett fint förberedande jobb inför detta, 10 Mellby Drake från Berghs stall i uppåtform och 11 Test Drive som är en riktig talang och kan mosa dom om form! Särskilt smaskigt är 5 respektive 2% på dom sistnämnda! Se upp!! Stormvarning!

Avd.3
Här kan vi hitta den mest klara 7% vi skådat! Klart som fan att "Ludde" har vässat! 1 Target Kronos ska ta spets (och har goda möjligheter att göra det) och sedan damma runt på 1.10 för att få en rosa biljett! Folk verkar bara spekulera i vem av 3 Charrua Forlan och 5 Shadow Woodland som får spets för att sedan vinna. Visst streckas 7 Volstead av många men även den är lite bortglömd! Alla fyra givna men den som låser på 3 och 5 alternativt spikar lever farligt och har inte gjort läxan... Kanske lyxar till det med 4 Nappa Scar också...

Avd.4
Här tror jag Robban Bergh sitter i säker spets efter 200 meter och sedan spelar det ingen roll hur bra dom är från kön! 6 Loke Survive är dagens mest spelvärda spik på 13%! Alla alkisar kan hålla på att gardera det här loppet! Jag är nykter och kopplar grepp på packet!

Avd.5
4 National Prince till över 40% är inget för mig. Många gapar spets och slut men när hade den kusen form sist? Nej detta lopp skall garderas! 2 Sugar Daddy har kapacitet och är på väg mot form igen. Fint läge och 8% är därför intressant! 6 Whisky Akema och 7 Ragazzo Da Sopra står lite långt ut på vingen men har kapacitet och form att vinna om det stämmer! Mina två miljonstreck i loppet där det är rejält understreckat går till framförallt 9 Mr Perfection! "Oj oj oj det här är hästen i loppet. Som den ser ut!! Har aldrig sett bättre ut." lät det inför förra starten! Smygläge och absolut toppform gör att 2% är ett stort jävla skämt!! STORMVARNING!! En riktig formhäst med bra spår har totalt flugit under radarn. Ingen skall inbilla mig att hemmatränaren Partanen inte har gnuggat lite extra och genrepet inför V75 på hemmaplan la man på Åland där den bombade runt på för den banan topptid!! 3 Wollafur till 1% är galet!! Startsnabb och kan välja position i främre träffen sen går den under 10 över upploppet och alla fulla drägg kan sen gå ner i källaren på Sveriges mest uråldriga bana som fågelholkar och fortsätta hinka Ericsberg!

Avd.6
Stall Westholm fram och baklänges! 4 Urgent Call från spets eller så kommer Örjan med 3 Sir Henry P.Hill och slår av den med en läpp! Omgångens bästa lås!

Avd.7
14 Call Me Keeper till 51%!? Jag önskar lycka till... Chansen motsvarar INTE procenten! En gång är ingen gång! Tvivlar på att bedriften i Finland upprepas! 11 Qahar Q.C, 12 Bryssel och framförallt 13 Antonio Trot 20m framför är inga kameler att runda. 6 Just Wait And See springer 14 i spets och blir förmodligen omsprungen sista 50 men till 5% streckar jag alla dagar i veckan. 8 Tesio kan vinna med 50 meter om den kommer upp i kapacitet och springer felfritt och felfri fick Bergh runt honom i debuten sist. Tror Bergh har gnuggat rejält här och fixat nyckeln! Kan stå i ett mycket lågt odds i Harpers... Jag tar betalt nu! 7% är ett skämt liksom 3% på redan nämnda Antonio Trot. Jag glömde dock betona 3%.... Folk är fulla.


Lycka till!

Stimmet 2018-05-05 12:08

Avd
1: 1 In Toto Sund (9, 8)
2: 9 Springover (3, 1)
3: 7 Volstead (5, 3)
4: 3, 6 (9, 10)
5: 2, 4, 6, 7, 9 (12, 11)
6: 3, 4, 7, 9 (1, 6)
7: 6, 8, 11, 12, 13, 14 (4, 5)

Avd
1: 1 In Toto Sund (9, 8)
2: 1, 3, 5, 9 (10, 11)
3: 7 Volstead (5, 3)
4: 3, 6 (9, 10)
5: 2, 4, 6, 7, 9 (12, 11)
6: 9 Gizmo de Veluwe (4, 1)
7: 6, 8, 11, 12, 13, 14 (4, 5)

Spiritus 2018-05-05 12:09

Håhåjaja. Spår 5 är det lättaste spåret att spetsa ifrån.

Espo 2018-05-05 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 569935)
Hundra procent.

Vi får se om Shadow är så vass som du tror. Har du rätt och han sitter i spets på 50m är det givetvis en bra chans!

777 2018-05-05 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av staffan (Inlägg 569920)
Rocky Winner har sprungit under 14 ett par gånger på distansen i frankrike. Om man tror att Call Me Keeper ska hinna ikapp tillägget så kan man lika gärna ta med Rocky Winner som spelas till 0,6%.

Enda gången Rocky Tävlat över obs! 3140 meter var i Gävle 21 feb -15. Blev tvåa på 15,6 auto.

sigh 2018-05-05 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 569880)
Jag är totalt iskall på spelet för stunden (egentligen senaste 3 månaderna) och därför är väl mina tankar offside i vanlig ordning...
Med detta sagt;
- Kan någon påminna mig om när Minnestads Ecuador vek ner sig från spets?
- Kan någon påminna mig om när Shadow Woodland hade bättre startspår utan att prestera?
- Kan någon motivera varför jag inte ska spika dessa två?

Edit: Läste just en intervju med Jesper Hedqvist som tränar M.E. som inte verkar det minsta instresserad av att köra för spets, utan satsar på en "lugn start" . Idiot som jag är hoppas jag trots allt att Stjernström låter hornen växa i pannan och kör till...

Du skämtar? Hästen är ju 50-60m från spets och dessutom kort upplopp... Varför vill inte vissa vinna när det är straffspark? Har precis som du suttit o väntat på spetsläge och lade ett tidigt vinnarspel när förtidsoddsen kom.
Dessutom hamnar hästen i poängnöd om torsk



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved