Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 16 Maj (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/32600-v86-16-maj/)

Nicklas 2018-05-15 19:21

V86 16 Maj
 
Bergsåker och solvalla. 11miljoner jackpot.

Månprinsen bara spika och bläddra vidare?

Cyran 2018-05-15 20:42

Tycker El Diablo BR är överspelad. Galopp senast och innan dess 1.5 års frånvaro. Nån som vet varför? Skada?

Jairo känns därför som en vettig spik.

Spiritus 2018-05-16 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av Cyran (Inlägg 570900)
Tycker El Diablo BR är överspelad. Galopp senast och innan dess 1.5 års frånvaro. Nån som vet varför? Skada?

Jairo känns därför som en vettig spik.

Den Jairo som blir över från start? El Diablo B.R. fick en fraktur i högra framhoven. Är han tillbaka på en nivå som är i närheten av där han var innan skadan så är han sannolikt bästa hästen här. Vet inte om man ska ta så hårt på galoppen senast. Att hästar klipper i galopp direkt efter lång frånvaro händer ju något oftare än Halleys komet susar förbi i alla fall.

Re Doc piper väl till spets och bör därför tas med i beräkningarna. Alkalizer Am likaså. Trivs med Björn.

Spiritus 2018-05-16 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 570889)
Bergsåker och solvalla. 11miljoner jackpot.

Månprinsen bara spika och bläddra vidare?

Bättre distans för Månprinsen nu än senast. Det enda som skaver är hur bra Lome Brage kan tänkas vara. Han imponerade ju ordentligt senast. Utgångstipset är ändå att Månprinsen käkar upp allt när han har 500 meter längre sträcka att tugga på.

För övrigt är det horribelt av ATG att lägga Månprinsen på dubbeln i stället för det vidöppna stoloppet som lagts som första avdelning på V86.

Shooter 2018-05-16 07:42

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 570905)
Bättre distans för Månprinsen nu än senast. Det enda som skaver är hur bra Lome Brage kan tänkas vara. Han imponerade ju ordentligt senast. Utgångstipset är ändå att Månprinsen käkar upp allt när han har 500 meter längre sträcka att tugga på.

För övrigt är det horribelt av ATG att lägga Månprinsen på dubbeln i stället för det vidöppna stoloppet som lagts som första avdelning på V86.

Den jag är sugen på att dubbla med är Pydin som gick 22,5 2160 senast och är tilltänkt att bli nästa kallblodsstjärna. Få se vad man kan hitta på ikväll.

Spiritus 2018-05-16 07:47

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 570909)
Den jag är sugen på att dubbla med är Pydin som gick 22,5 2160 senast och är tilltänkt att bli nästa kallblodsstjärna. Få se vad man kan hitta på ikväll.

Jo, den finns ju också där, men sviker ju alltid när det bränner till. Har väl inte slagit Månprinsen särskilt många gånger heller?

Fagerdahlen 2018-05-16 13:42

Jag spikar Jairo, Tesio & Musique D'Inverne

Shooter 2018-05-16 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 570910)
Jo, den finns ju också där, men sviker ju alltid när det bränner till. Har väl inte slagit Månprinsen särskilt många gånger heller?

Förmodligen så slår ingen Månprinsen, men vid gardering så ...

Nicklas 2018-05-16 14:49

Såg att Bergh inte skulle köra tesio. Känns lite minus. Sparar sig till nästa lopp?
Enda motståndet är väl wasa tunder.

Klanke 2018-05-16 17:00

https://www.jokersystemet.se/t/Cq6hSXZUNhgZ (onsdag)

avd1.
Nacrous är loppets drag, står sig fint inne i loppet och kommer göra ett bra lopp idag. Utgång!

avd2.
Jairo känns som bästa hästen, idag rycker man alla dojorna vilket ger en extra växel. Bör runda dem och 40% är helt okej..

avd3.
Granetta är vass i sina avslutningar och med klaff kan man gå segrande ur denna duell. Utgång

avd4.
Velasquez Gar var jämnspelad med Flowlis Baldwin (namnet) på Momarken, felfri så striden den.

avd5.
Två roliga emot den stora favoriten. Lås! 10-12 där nr 10 verkligen står på tur för seger.

avd6.
Vettig chans men orutinen kan spela ett spratt. Utgång nr4

avd7
Månprinsen är ute över rätt distans nu. Svårslagen!

avd8.
Draget är härdad på v75, möter enklare nu och rundar normalt många i spurten.. utgång nr 10

Manprinsen 2018-05-16 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 570936)
Såg att Bergh inte skulle köra tesio. Känns lite minus. Sparar sig till nästa lopp?
Enda motståndet är väl wasa tunder.

Jag skulle nog påstå att Janne Norberg är vassare som kusk än Robban.

Shooter 2018-05-16 17:51

Risk för favoritomgång, men jag testar med att spika Jagger Zon (hoppas på rejäl körning där framme med lärlingar och snabba banor), Musique D'Inverne (tror Stig har bästa hästen här) samt Arraw Hoss (bästa hästen i årsdebut, men inte farligt spelad i förhållande till chansen).

mackpeter 2018-05-16 18:48

Hade en älskarinna som hette Tzarina. Hon var i sitt hemland och besökte maken. När vi sedan träffades sa hon att hon var sjuk. Vi avstod. Hon dog i AIDS.

Tzarina blir min spik idag.

inexe 2018-05-16 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 570969)
Hade en älskarinna som hette Tzarina. Hon var i sitt hemland och besökte maken. När vi sedan träffades sa hon att hon var sjuk. Vi avstod. Hon dog i AIDS.

Tzarina blir min spik idag.

Nu ryggar jag dig på den spiken Hemmingway!

Nicklas 2018-05-16 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 570958)
Risk för favoritomgång, men jag testar med att spika Jagger Zon (hoppas på rejäl körning där framme med lärlingar och snabba banor), Musique D'Inverne (tror Stig har bästa hästen här) samt Arraw Hoss (bästa hästen i årsdebut, men inte farligt spelad i förhållande till chansen).

provar också spik på jagger. Har feeling för den även om jag gillar finnen.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved