Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Reducerade system (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/33082-reducerade-system/)

staffan 2018-07-10 20:33

Reducerade system
 
Jag undrar om det är någon som känner till ett reduceringsverktyg som slår samman två reducerade system till ett system?
Ibland så gör jag två olika reducerade system i samma spel, men då överlappar dom varandra ofta så att samma rad spelas två gånger. Så det jag söker är ett sätt att ta bort rader som spelas två gånger.

GGS 2018-07-10 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av staffan (Inlägg 576227)
Jag undrar om det är någon som känner till ett reduceringsverktyg som slår samman två reducerade system till ett system?
Ibland så gör jag två olika reducerade system i samma spel, men då överlappar dom varandra ofta så att samma rad spelas två gånger. Så det jag söker är ett sätt att ta bort rader som spelas två gånger.


Det bästa rådet är väl att försöka tänka till när man väljer sina olika villkor för systemen så att det omöjligt kan bli lika rader!
Annars får du göra dom olika reducerade systemen som enkelrader och jämföra rad för rad och plocka bort en av dom som är lika.
Sedan är det bara att sätta ihop alla rader som blev kvar om det nu behövs med tanke på systembegränsningarna!

Grant 2018-07-10 22:15

1. Gör bara ett system, helt meningslöst att göra flera.
2. Envisas du så använd en parameter som delar.
Tex startnummer eller rankpoäng.

Mvh Uffe :)

staffan 2018-07-10 22:26

Jag har en god grund till att göra flera system. Jag spelar efter ett par modeller som jag vet är lönsamma över tid, men modellerna överlappar varandra. Jag förstår att jag manuellt kan sitta och jämföra hundratals rader, men det är just det jag vill slippa göra.

Grant 2018-07-10 23:47

Är dina system lönsamma över tid så häng inte upp dej på
att enstaka rader blir dubblerade. Vinsten kan också
dubbleras.

Mvh Uffe :)

HPT 2018-07-11 08:45

HPT har den här funktionen.

Dock så är jag väl inne på GGS linje. Jag får intrycket att du ändå utgår från samma ram, och då kanske det snarare är begränsningar i reduceringsverktyget som gör att du inte kan sätta villkoren så det funkar med ett system.

staffan 2018-07-11 17:45

Jösses vad tungvint att göra system i det programmet. Säkert kannon när man är bekant med alla menyer och verktyg, men det där är inget för mig.

Grant 2018-07-11 19:19

Kör du Joker? Vad är det som gör att raderna blir lika?

Mvh Uffe :)

staffan 2018-07-11 23:45

För att göra ett enkelt exempel när raderna överlappar varandra.

Jag gör två system.
Utgången är att min rank ger 11p i båda systemen.

Ett system med fem hästar i de tre första loppen och två spikar.

Ett andra andra system med 4 hästar i första loppet, 5 hästar i andra och tredje loppet, 6 hästar i lopp 4 och 2 hästar i lopp 5, tre favoriter måste vinna, var av en av två hästar som jag har som utgångshästar (inte samma hästar som spikarna i första systemet).



Jag har ett par varianter som är väldigt mycket mer olik varandra än exemplet ovan men överlappar varandra i alla fall, typ en ABC variant och en rankvariant med poäng system.

Jag behöver inga råd om jag gör fel, jag vet vad jag gör, jag vill bara lösa ett problem där rader blir dubbelspelade.

Viroid 2018-07-12 01:54

Trodde aldrig jag skulle citera Grant, men han har redan gett dig lösningen:

Citat:

Är dina system lönsamma över tid så häng inte upp dej på
att enstaka rader blir dubblerade. Vinsten kan också
dubbleras.
Det går naturligtvis att bygga ett litet tilläggsprogram som jämför två XML-filer, tar bort dubblerade rader och mekar ihop det till en ny XML-fil som kan lämnas in, men vi är inte där ännu på långa vägar vad gäller datoriserat spelstöd och funktionalitet bland de programvaror som finns. Och jag kan se ungefär 1000 andra saker som borde prioriteras högre.

HPT 2018-07-12 08:46

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 576351)
Trodde aldrig jag skulle citera Grant, men han har redan gett dig lösningen:



Det går naturligtvis att bygga ett litet tilläggsprogram som jämför två XML-filer, tar bort dubblerade rader och mekar ihop det till en ny XML-fil som kan lämnas in, men vi är inte där ännu på långa vägar vad gäller datoriserat spelstöd och funktionalitet bland de programvaror som finns. Och jag kan se ungefär 1000 andra saker som borde prioriteras högre.

Som jag skrev tidigare så har HPT redan den här funktionen. Men eftersom trådstartaren inte orkar lägga någon tid på att lära sig det så är väl dock läget lite låst... ;)

Dags att stänga tråden?

Grant 2018-07-12 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av HPT (Inlägg 576353)
Dags att stänga tråden?

Vi stänger skolan när barnen lärt sej alla bokstäver.

Eller inte.

Jag förstår fortfarande inte tanken med att göra flera
reducerade system till samms omgång.

Mvh Uffe :)

staffan 2018-07-12 13:19

Jag spelar på statistik Uffe, ibland så kan ett spel har mer än en utgångspunkt som är statistiskt lönsam att spela på, då spelar jag mer än ett system på samma spel.

Jag kanske lyckas lära mig att lägga snabba HPT system i framtiden, men när jag gör ett jokersystem så tar det under 15s från att jag öppnar hemsidan till att jag har skapat och och lämnat in systemet. Jag ser inte hur det ska vara möjligt att vara så effektiv i HPT. Det är väldigt viktigt för mig att lämna in systemet sista 5 minutrarna innan dom stänger spelet.

GGS 2018-07-12 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av staffan (Inlägg 576350)
För att göra ett enkelt exempel när raderna överlappar varandra.

Jag gör två system.
Utgången är att min rank ger 11p i båda systemen.

Ett system med fem hästar i de tre första loppen och två spikar.

Ett andra andra system med 4 hästar i första loppet, 5 hästar i andra och tredje loppet, 6 hästar i lopp 4 och 2 hästar i lopp 5, tre favoriter måste vinna, var av en av två hästar som jag har som utgångshästar (inte samma hästar som spikarna i första systemet).



Jag har ett par varianter som är väldigt mycket mer olik varandra än exemplet ovan men överlappar varandra i alla fall, typ en ABC variant och en rankvariant med poäng system.

Jag behöver inga råd om jag gör fel, jag vet vad jag gör, jag vill bara lösa ett problem där rader blir dubbelspelade.

Hur skulle det funka om du sätter villkoret att max en av dina två spikar från ditt första system får vinna när du skapar ditt andra system? Då kan det omöjligt bli lika rader!

Men jag tycker som dom övriga kloka talarna!

” Är dina system lönsamma över tid så häng inte upp dej på
att enstaka rader blir dubblerade. Vinsten kan också
dubbleras. ”

Har du aldrig vunnit på någon av dessa dubbelrader någon gång?

Strappa71 2018-07-12 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av staffan (Inlägg 576358)
Jag spelar på statistik Uffe, ibland så kan ett spel har mer än en utgångspunkt som är statistiskt lönsam att spela på, då spelar jag mer än ett system på samma spel.

Jag kanske lyckas lära mig att lägga snabba HPT system i framtiden, men när jag gör ett jokersystem så tar det under 15s från att jag öppnar hemsidan till att jag har skapat och och lämnat in systemet. Jag ser inte hur det ska vara möjligt att vara så effektiv i HPT. Det är väldigt viktigt för mig att lämna in systemet sista 5 minutrarna innan dom stänger spelet.

5 minuter >> 15 sekunder.

Om du har lärt dig att skapa dina system på 15 sekunder i Jokersystemet så kommer du att kunna lära hur du gör i HPT på väsentligt kortare tid än 5 minuter. Mer troligt under 1 minut vilket räcker mer än väl om 5 minuter är din deadline för spel-info.

Till att börja med går HPT att finjustera så du bara behöver se exakt de flikar ( flikar representerar reduceringsval ) och kolumner ( kolumner representerar spelinfo ) som du vill se.

I övrigt är det bara en träningssak.


Hur mycket bedömer du att dina system överlappar varandra? Om de ligger väldigt nära varandra ser jag det som högst troligt att det går att slipa på villkoren så att "båda systemen" går att slå ihop till ett enda så att du inte behöver trixa med "ta bort rader från kupong-fil".

Om du har svårt att komma ner i tid med HPT går det även bra att skapa det första systemet i Jokersystemet. Det är nämligen från själva spelfilen som HPT hittar dubblettraderna som ska tas bort.

På det sättet borde du komma ner under 5 minuter med tillräckligt stor marginal utan alltför stor ansträngning.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved