Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 på hemmaplan i helgen ! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/33128-v75-pa-hemmaplan-i-helgen/)

zimonzzon85 2018-07-15 20:29

V75 på hemmaplan i helgen !
 
I helgen som kommer kommer ja va ute å se på travet
Bor 10 min ifrån banan ! Ska reka redan nu o förska få ut av det bästa i omgångarna !

Hoppas många här på sharps skall dit ockÅs o kolla på bra travsport !

jAnman 2018-07-15 22:15

Japp blir kul.
Jag åker alltid ut till Axevalla när det är trav!

zimonzzon85 2018-07-16 06:56

Citat:

Ursprungligen postat av jAnman (Inlägg 576679)
Japp blir kul.
Jag åker alltid ut till Axevalla när det är trav!


Härligt det ! Grymt väder iår igen också !

Espo 2018-07-16 14:43

Åker sällan på live trav, men inte missat denna helg de senaste 17åren. Brukar ofta vara luriga V75or denna lördag och gäller att komma rött på det. Lite tidiga tankar utan att kollat något i arkivet:

Araw Hoss enormt kuskförstärkning med Björn i sulkyn. Kan vara vinnaren, skulle Bålsta Palema hitta till spets blir den svårtuggad, lås?

Brilliance spurta vasst senast och nu påställt på hemmaplan!

Dealwithakiss var grym på barfota i våras. Nu åter efter skada. Har man vässat tillräckligt till hemmaplan eller fattas det i form?

Ingen går säker för baron gifts spurt och det ser ut att bli rejäl körning. Svanstedt jr har ställt i ordning ordentligt och vill visa hemmapubliken att han lärt sig lite från sin far. Blåser ner dessa över det långa upploppet till publikens jubel!

Massa hästar med tveksam form i avslutningen. Lås på harpers vinnaren Platon Face och call me keeper!?

zimonzzon85 2018-07-16 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 576711)
Åker sällan på live trav, men inte missat denna helg de senaste 17åren. Brukar ofta vara luriga V75or denna lördag och gäller att komma rött på det. Lite tidiga tankar utan att kollat något i arkivet:

Araw Hoss enormt kuskförstärkning med Björn i sulkyn. Kan vara vinnaren, skulle Bålsta Palema hitta till spets blir den svårtuggad, lås?

Brilliance spurta vasst senast och nu påställt på hemmaplan!

Dealwithakiss var grym på barfota i våras. Nu åter efter skada. Har man vässat tillräckligt till hemmaplan eller fattas det i form?

Ingen går säker för baron gifts spurt och det ser ut att bli rejäl körning. Svanstedt jr har ställt i ordning ordentligt och vill visa hemmapubliken att han lärt sig lite från sin far. Blåser ner dessa över det långa upploppet till publikens jubel!

Massa hästar med tveksam form i avslutningen. Lås på harpers vinnaren Platon Face och call me keeper!?



Härligt mannen de låter kanon ju !
Är inne på dit i första också antingen spikar man någons av dem LR stabilt
Lås i början ! Sen i sista spikar ja Örjan !
Linus boy är mitt drag i helgen tror den kommer gå bra med goop i vagnen nu :KO:

jAnman 2018-07-16 17:57

Kollar status på Arraw och Linus som kompisen äger, men skriver i v7 tråden på lördag. Själv har jag Antonio Trot till start på fredag som tränar på bra efter Kalmar loppet i midsommar.

zimonzzon85 2018-07-16 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av jAnman (Inlägg 576717)
Kollar status på Arraw och Linus som kompisen äger, men skriver i v7 tråden på lördag. Själv har jag Antonio Trot till start på fredag som tränar på bra efter Kalmar loppet i midsommar.

Låter kanon ju , spännande o se på lördag då ! Ja är inne på spika båda :evilgrin39:

Shooter 2018-07-17 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av jAnman (Inlägg 576717)
Kollar status på Arraw och Linus som kompisen äger, men skriver i v7 tråden på lördag. Själv har jag Antonio Trot till start på fredag som tränar på bra efter Kalmar loppet i midsommar.

Jag är inne på att spika Bålsta Palema då jag tror att den tar spets mot Arraw. Har du någon åsikt om startsnabbheten dessa två emellan?

jAnman 2018-07-17 12:38

Arraw är nog före men ska kolla taktiken i veckan

zimonzzon85 2018-07-17 13:26

Kan ju bli så att en tredje ligger o lurar i vassen men skönt
O gå ut med spik ! Annars tror ja 12 blir livsfarlig med långa upploppet och varit i form länge !

mackpeter 2018-07-17 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av zimonzzon85 (Inlägg 576740)
Kan ju bli så att en tredje ligger o lurar i vassen men skönt
O gå ut med spik ! Annars tror ja 12 blir livsfarlig med långa upploppet och varit i form länge !

12 Dokonjo är en av de som kan en 12-tid. Spåret och okänd kusk gör att han inte blir spelad. Utom den som spelat en tia vinnare. Men han kommer inte att streckas av många på V75. Jag tar med honom på 3-4 streck.

Gus 2018-07-17 17:15

I lärlingsloppet tror jag mycket på tjejerna.

I första hand Anna-Isabell bakom Rafiki Fri, som i våras
gjorde riktigt starka lopp. Bra stallrapporter också.
Kan vara en chansspik till mycket rolig procent.

Även den mycket lovande Kim Moberg med lågstreckade Coffee UNG
skall hållas under luppen.

zimonzzon85 2018-07-17 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 576747)
12 Dokonjo är en av de som kan en 12-tid. Spåret och okänd kusk gör att han inte blir spelad. Utom den som spelat en tia vinnare. Men han kommer inte att streckas av många på V75. Jag tar med honom på 3-4 streck.

Ja funderar på 1-6-12 så är det stängt kanske !?Har en härlig feeling
För Dokonjo :clap:

Dokonjo har 4 segrar på axevalla också går verkligen bra där !!!

legolasse 2018-07-17 22:46

Är lika förväntansfull som många andra här inne inför den stundande travhelgen. Kommer att tälta på campingen som vanligt och har i år även hunnit med lite arkivgrottande. Delar med mig av mina tankar på bloggen allteftersom. V5 fredag och de två första loppen ligger uppe i nuläget.

Har inte börjat analysera V75 på lördag ännu men den tidiga spiken är för mig Karl Sjöhammar som jag tror leder från start till mål.

För de som vill ta del av mina ca 10 timmars analyserande kommer länken nedan.

https://www.legolasses-travblogg.se/

Stimmet 2018-07-18 09:36

Kan det vara rätt eller fel att plocka bort Silent Hill på systemet att den blir fast? Istället får med någon skräll från bakspår

Stimmet 2018-07-18 10:01

1: 6 Bålsta Palema
2: 7 11 13 14
3: 1 2 4 5 11 12
4: 3 6 8 11 12 ............. U 11
5: 5 6
6: 1 3 9 11 12...............U 12
7: 8 Zenit Brick

Gus 2018-07-18 17:03

Är Call me Keeper verkligen så klar som de flesta "experter" i
travmedia hävdar ? Var ju ett tag sedan han vann på svensk mark.

legolasse 2018-07-19 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av Gus (Inlägg 576807)
Är Call me Keeper verkligen så klar som de flesta "experter" i
travmedia hävdar ? Var ju ett tag sedan han vann på svensk mark.

Absolut inte en klaring och jag kommer inte ens ta med den på mitt system. :cheers:

Saxat från bloggen:

2 Call Me Keeper är distansgynnad och är den trolige favoriten? Men tyckte inte att det sprudlade form vid senast starten och jag tycker att två andra hästar spelmässigt är mer intressanta.

Stekel 2018-07-19 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 576747)
12 Dokonjo är en av de som kan en 12-tid. Spåret och okänd kusk gör att han inte blir spelad. Utom den som spelat en tia vinnare. Men han kommer inte att streckas av många på V75. Jag tar med honom på 3-4 streck.

Brons och högre divisioner på V75 är alldeles för jämna för att en kusk som Linderoth ska kunna vinna från spår 12. Än mindre från spår 12. Glöm att 1% är bra, ska vara 0,0%! Plats är en annan femma men även ett helt annat spel.

Citat:

Ursprungligen postat av Gus (Inlägg 576748)
I lärlingsloppet tror jag mycket på tjejerna.

I första hand Anna-Isabell bakom Rafiki Fri, som i våras
gjorde riktigt starka lopp. Bra stallrapporter också.
Kan vara en chansspik till mycket rolig procent.

Även den mycket lovande Kim Moberg med lågstreckade Coffee UNG
skall hållas under luppen.

Tjejerna brukar ju underspelas rätt grovt ibland men inte i det här loppet ser det ut som, Rafiki Fri och några till tjejkörda är rätt påpassade. De senaste månadernas framgångar för Leo bland annat har nog gjort att spelarna lärt sig lite. Mobergs ser iofs ut att bli lite bortglömd. Och även Leos faktiskt, som kan smyga rätt länge därifrån!

Citat:

Ursprungligen postat av Stimmet (Inlägg 576760)
Kan det vara rätt eller fel att plocka bort Silent Hill på systemet att den blir fast? Istället får med någon skräll från bakspår

Det är nog ingen dum idé, för den öppnar som en traktor och loppet är vidöppet. Väl investerade pengar på vem som helst i övrigt nästan. Förutom Issiah, den kan inte vinna.

Citat:

Ursprungligen postat av Gus (Inlägg 576807)
Är Call me Keeper verkligen så klar som de flesta "experter" i
travmedia hävdar ? Var ju ett tag sedan han vann på svensk mark.

Rätt klar förstahäst, men inte klar för det. Zenit Brick ser ut att kunna bli en spelvärd spik där.



För övrigt en jävligt svår omgång på lördagen, jag kommer nog lämna den helt och istället från idag läsa in mig på söndagens V75. Övriga som hoppar på alla omgångar och är i slutet på en ölstinn campinghelg på Axevalla är tacksamma att spela emot då!

Espo 2018-07-19 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 576897)
Absolut inte en klaring och jag kommer inte ens ta med den på mitt system. :cheers:

Saxat från bloggen:

2 Call Me Keeper är distansgynnad och är den trolige favoriten? Men tyckte inte att det sprudlade form vid senast starten och jag tycker att två andra hästar spelmässigt är mer intressanta.

Det kanske inte var toppform, men tufft motstånd och tufft lopp. Reden har absolut toppform på stallet och hästen har fått vila upp sig i 6veckor. Gick 1 sek/km snabbare än Platon i harpers och Platon måste således vara mycket vassare nu. Anna Mix såg iskall ut senast och har ingen form. OTP går alltid bäst på vintern och var tveksam senast. Slide so easy var dålig sist. Day or night in var fullständigt bedrövlig sist. Spring over vinner knappast i guld debuten. Zenit brick lär köras passivt när den vilat i 3mån. Så vem som ska kunna utmana förstår jag inte? Bra spik om den stannar på 45%!

Edit: Reden säger dessutom att hästen är behandlad sen senast, kommer trava bättre nu och känns toppfin!

777 2018-07-19 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av Gus (Inlägg 576748)
I lärlingsloppet tror jag mycket på tjejerna.

I första hand Anna-Isabell bakom Rafiki Fri, som i våras
gjorde riktigt starka lopp. Bra stallrapporter också.
Kan vara en chansspik till mycket rolig procent.

Även den mycket lovande Kim Moberg med lågstreckade Coffee UNG
skall hållas under luppen.

Rafiki fri vinner nog inte här, fast man ska aldrig säga aldrig förstås. Men har hittills aldrig vunnit på V75. Inte Anna Isabella heller...

Stankarn 2018-07-19 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 576726)
Jag är inne på att spika Bålsta Palema då jag tror att den tar spets mot Arraw. Har du någon åsikt om startsnabbheten dessa två emellan?

Har inte den varit rent usel senaste starterna? Kördes invändigt senast men kunde inte ett piss när han fick luckan 300 kvar. Var kass näst senast också.

Nä, om den inte fått Bortelia eller nåt så är det nog bara att ställa av...

Espo 2018-07-19 23:55

Kollat alla hästar i arkivet nu V75-5. Roheryn ser ut att vara i en klass för sig! Spikar normalt sett aldrig Jorma mer än när han kör Readly, nu tycker jag dock han kör en undantagshäst för klassen och det är bara att köra till spets och vinna!

zimonzzon85 2018-07-20 08:19

Så inne på Linus boy i sjätte LR ska man låsa med Berghs amok ?

Shooter 2018-07-20 09:34

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 576984)
Har inte den varit rent usel senaste starterna? Kördes invändigt senast men kunde inte ett piss när han fick luckan 300 kvar. Var kass näst senast också.

Nä, om den inte fått Bortelia eller nåt så är det nog bara att ställa av...

Nära fjolårets toppform säger tränaren. Ser att många räknar med Bålsta i spets, samtidigt som Arraw ska försöka komma rätt på det och hålla ut honom. Spik eller två hästar är det som gäller. Importedfrmdetroit gillar jag, men jag tror ändå inte att den vinner i morgon.

Shooter 2018-07-20 09:41

Är Galante Olandese tillräckligt stark för att hålla ifrån sig Rushmore Face? Tror att en av dessa också är en spik. Rushmore står lite byngligt till och det gäller att det löser sig vettigt.

Stankarn 2018-07-20 10:04

Är det nån som har info om varför Day Or Night In kastade in handduken i ledningen senast? Art On Line vann från invändig position och lucka inne på upploppet...

Shooter 2018-07-20 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 577002)
Är det nån som har info om varför Day Or Night In kastade in handduken i ledningen senast? Art On Line vann från invändig position och lucka inne på upploppet...

Johan säger i intervjuer att han själv inte har något svar och därmed inte vet formen för dagen.

Stankarn 2018-07-20 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 576996)
Nära fjolårets toppform säger tränaren. Ser att många räknar med Bålsta i spets, samtidigt som Arraw ska försöka komma rätt på det och hålla ut honom. Spik eller två hästar är det som gäller. Importedfrmdetroit gillar jag, men jag tror ändå inte att den vinner i morgon.

Då säger jag ”-Schas!” - och uppmanar tränaren att ta en titt till på senaste loppet.

Skulle inte förvåna om Isemannen brutalladdar till spets här, utan galopp är han förmodligen stenklar.

Sambuca Night höll väl riktigt bra senast, från dödens? Vettef-n hur man ska förhålla sig till Robert Bergh, verkar få bra årssiffror men rosar väl inte V75 direkt? Klart, på V75 är det inte bara att åka fram till ledningen, fuska bort ett varv och vinna bekvämt efter en 300-meters speed, men visst har han haft lite tunt på V75 på sistone?

Shooter 2018-07-20 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 577004)
Då säger jag ”-Schas!” - och uppmanar tränaren att ta en titt till på senaste loppet.

Skulle inte förvåna om Isemannen brutalladdar till spets här, utan galopp är han förmodligen stenklar.

Sambuca Night höll väl riktigt bra senast, från dödens? Vettef-n hur man ska förhålla sig till Robert Bergh, verkar få bra årssiffror men rosar väl inte V75 direkt? Klart, på V75 är det inte bara att åka fram till ledningen, fuska bort ett varv och vinna bekvämt efter en 300-meters speed, men visst har han haft lite tunt på V75 på sistone?

De körde preparé sist och har väl siktat på det här loppet som jag förstår.

Flemming ligger lågt på Victory, men honom litar jag inte alls på. Känns som tredje häst i loppet.

Bergh vet jag heller inte var jag har på V75. Han har ju vissa hästar som borde räcka till.

Stankarn 2018-07-20 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 576752)
Är lika förväntansfull som många andra här inne inför den stundande travhelgen. Kommer att tälta på campingen som vanligt och har i år även hunnit med lite arkivgrottande. Delar med mig av mina tankar på bloggen allteftersom. V5 fredag och de två första loppen ligger uppe i nuläget.

Har inte börjat analysera V75 på lördag ännu men den tidiga spiken är för mig Karl Sjöhammar som jag tror leder från start till mål.

För de som vill ta del av mina ca 10 timmars analyserande kommer länken nedan.

https://www.legolasses-travblogg.se/

I mitt program står det att Adrian ska köra 4 Moruga. Blir nog annat upplägg än det du spekulerar i:


”4 Moruga med Ludde i jollen kan såklart ställa till det lite för min spik. Sist körde Ludde som vanligt tills han fick spets och drog då på i ett hårt tempo. Ludde brukar göra så och är inte typen som tar upp så även om det blir det taktikvalet hoppas jag Christoffer släpper och väntar på luckan till slut, långt upplopp på Axevalla!”

Det låter riktigt påställt på 5 Harvey, första brfo senast, jänkarvagn nu och bästa spåret bakom bilen. Spikkandidat i min bok.

Kocken14 2018-07-20 14:48

Axevalla travet.
Bästa draget imorgon


I sjätte avdelningen så är det väl Trinity Lux som är hästen att slå.
Garantispets och sen får de andra vara bra.

kire1111 2018-07-20 16:24

Hoppar på tåget när andra börja hoppa av. Day or night in 11% just nu kommer man aldrig få igen. 50% på call me keeper som är minst lika osäker att spika, klart överspelad.. Bålsta å arow luktar långa vägar en 3 häst. Spika Sjöhammar å låg klass nej tack.. Avd 5 å 6 finns flera fynd.

Spiken64 2018-07-20 20:28

Är grymt säker på att Victory Kåsgård får loppet och sänder 700kvar.Hoppas Bergh sitter i dödens och klämmer rejält på favoriten i ledningen.

Min vinnare Victory Kåsgård

Spiken64 2018-07-20 20:34

Kollar i svenska ordlistan vad fan är bortelia?

Stekel 2018-07-20 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 577037)
Axevalla travet.
Bästa draget imorgon


I sjätte avdelningen så är det väl Trinity Lux som är hästen att slå.
Garantispets och sen får de andra vara bra.

Tycker också den är grymt spelvärd imorrn. Men garantispets skulle jag verkligen inte säga, både 1 och 3 ska ju kunna hålla ut den normalt sett. Men hoppar Berghs och Örjan inte vågar ladda hårt/vill svara om Paal kör tufft så kan det mycket väl bli spets.

legolasse 2018-07-20 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 577028)
I mitt program står det att Adrian ska köra 4 Moruga. Blir nog annat upplägg än det du spekulerar i:


”4 Moruga med Ludde i jollen kan såklart ställa till det lite för min spik. Sist körde Ludde som vanligt tills han fick spets och drog då på i ett hårt tempo. Ludde brukar göra så och är inte typen som tar upp så även om det blir det taktikvalet hoppas jag Christoffer släpper och väntar på luckan till slut, långt upplopp på Axevalla!”

Det låter riktigt påställt på 5 Harvey, första brfo senast, jänkarvagn nu och bästa spåret bakom bilen. Spikkandidat i min bok.

Oj, då! Får skylla på att jag skrev flera analyser på kort tid. :)

Visst är det så att Harvey är het men ur mitt perspektiv är det bara bra om bike då säkert mer drag på Harvey.

Är nu på Axevalla (campingen) så har inte haft tid att korrekturläsa. Inget flyt idag men hoppas på bättre lycka framöver.

orroz 2018-07-20 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 577039)
Hoppar på tåget när andra börja hoppa av. Day or night in 11% just nu kommer man aldrig få igen. 50% på call me keeper som är minst lika osäker att spika, klart överspelad.. Bålsta å arow luktar långa vägar en 3 häst. Spika Sjöhammar å låg klass nej tack.. Avd 5 å 6 finns flera fynd.

Ser man historiskt på call me keeper har han gjort det jättebra på 2700 men det var en stund sedan (typ 3år) och det är ingen segerstaplare på senare tid.
(Dock finns det stallform).
Tycker Day or night in är intressant till den %.

Stankarn 2018-07-21 05:15

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 576988)
Kollat alla hästar i arkivet nu V75-5. 6 Roheryn ser ut att vara i en klass för sig! Spikar normalt sett aldrig Jorma mer än när han kör Readly, nu tycker jag dock han kör en undantagshäst för klassen och det är bara att köra till spets och vinna!

Måste säga att jag håller med. Att den inte vann senast är inte så mycket att fästa sig vid, fick dra tåget först på bortre lång, när det gick som fortast, att speeden ebbade ut lite över upploppet är inte så mycket att säga om. Men när den tog spets från sämsta läget bakom bilen, ser nästan ut som att Jorma växlar ner, två ggr. Bra teknik, minst sagt.

Sitter väl i ledningen igen? ”Bara” 37% är ok för mig, blir en av dagens två spikar.

Stankarn 2018-07-21 05:42

Avdelning ”underpresterare”.
 
Härligt att se Cyber Lane tillbaka, i god form. Jag tog bort honom från kupongen, delvis baserat på intrycket näst senast. I dag så finns det några ytterligare hästar som underpresterat i senaste starten, närmast brutalt underpresterat. Och streckade därefter.

Om återhämtning (en gång är ingen gång) så borde det vara bra spelobjekt, de blir definitivt utgångar på nåt eller några av mina system.

V75:2 - 13 Great King Wine
Bra för tre starter sedan men överjävligt näst senast. Och det var inga duvungar han var ute mot (Volnik vann, bl a Västerbo Grosbois fanns med i det slagna fältet). Jag har inte klockat men han gick från sista till andra plats på 300 meter, SS köpte en halv varmkorv special i svängen. Men klappade igenom helt senast. Står nu med springspår på tillägg, 12%.

V75:4 - 14 Mulligan
Gick nåt jävligt på Kalmar, jag trodde iaf inte på vinst 700 kvar men sen small det bara till och ren defilering upploppet ner. Kass senast, helt under isen, men Uhrberg optimistisk. 7%.

V75:7 - 10 Day Or Night In
Behöver ingen närmare beskrivning. Formidabel näst senast, torskade mot montehäst senast, ’lite blek’ kanske är rätt epitet. Har tjänat över en miljon i år, vunnit på Vincennes, startsnabb men går allra bäst bakifrån. Inte värsta motståndet. 11%.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved