Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Gävle 18 aug (superjackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/33358-v75-gaevle-18-aug-superjackpot/)

Nicklas 2018-08-18 18:18

Dd
1 - 2
5

Antingen spets o slut för zara alternativt spets för nr 5 indiana boko. Då tror jag aleppo pine eller zara plockar ner den till slut.
Urban var så fin senast och tror den vinner utvändigt.

Fulsprit 2018-08-18 18:19

Hur fasiken skall Aleppo Pine kunna förlora detta? Håller bara Haugstad sig kall och kör på säkerhet och låter de andra köra rommen ur sig så kliver han in och krossar dem från dödens sista 8-900 metrarna...

Enkelt och tack för kaffet, Kenneth!

Shooter 2018-08-18 18:23

Fy fan vilket skitlopp! Drygt hälften av de bästa hästarna hoppar bort sig och Erik får lusköra.

Fulsprit 2018-08-18 18:23

Otroligt - Aleppo Pine var inte körbar sista 700 metrarna och var rullig hela sista varvet. Körbar så hade det varit lätt vinst!!!

olle 2018-08-18 18:24

Utrustningsändringarna på No Matter fick inte lika mycket fokus. .Där slog det rätt . På andra fel men blev väl ingen av de mest minnesvärda finalerna snällt sagt.

Staketkusken 2018-08-18 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 580764)
Hur fasiken skall Aleppo Pine kunna förlora detta? Håller bara Haugstad sig kall och kör på säkerhet och låter de andra köra rommen ur sig så kliver han in och krossar dem från dödens sista 8-900 metrarna...

Enkelt och tack för kaffet, Kenneth!

Vad skrev Statistik-Jens i dag, Kenneth H vunnit 4 procent av alla sina V75-styrningar sedan 2016. Frågan är om han vunnit fler lopp öht sedan dess ... Är nog en av Sveriges uslaste kuskar sett till vilka hästar och lopp han ändå syns med och i.

Stankarn 2018-08-18 18:25

Han är formidabel, Bååth...:clap:

Stankarn 2018-08-18 18:26

All in nu på Erik Sting...

Skaegget 2018-08-18 18:27

Inte för att vara självgod, men Travsnack med Sharps kunde varit en upplysning i dag. Vi dissade visserligen Volstead, men resten......

Fulsprit 2018-08-18 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 580768)
Vad skrev Statistik-Jens i dag, Kenneth H vunnit 4 procent av alla sina V75-styrningar sedan 2016. Frågan är om han vunnit fler lopp öht sedan dess ... Är nog en av Sveriges uslaste kuskar sett till vilka hästar och lopp han ändå syns med och i.

Möjligt, men med Aleppo Pine har han vunnit 6 av 8, så den statistiken kan du ej ta ifrån honom - att sedan hästen knappt travade i loppet skall Haugstad ha stor cred för att han lyckades lotsa in kusen till en tredjeplats - tycker du inte det?

hoola 2018-08-18 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 580769)
Han är formidabel, Bååth...:clap:

Jodå, han har ställt i ordning förr till de stora finalerna men var hade Erik hamnat från spår 7 om inte Lövgrens och Kontios galopperat?

olle 2018-08-18 18:29

No Matters vinst kan rädda omgången från konfiskering av 30 mkr. Bara att gratulera spelarna i så fall. Blir dock inte den där jättejackpoten nästa lördag då men lönehelg och megajackpot fokus ändå och säkert kan omsättningen nå 100 miljoner eller mer då med. Kommer ju högst troligt genereras jackpots från alla extra V75or kommande vecka. Speciellt på Jägersro på onsdag är chanserna mycket höga för atg.

shjuve9le 2018-08-18 18:29

Tror inte att utrustningen spelade så stor roll på 7an.

Dom betrodda försvann. Sen pressade ingen, staro skulle gått fram

1.14 1000 m det.är för dåligt. Det springer nästan kallblod

Adielsson fick loppet i knäet.

Spela om loppet utan galopper. Då vinner inte 7an

Shooter 2018-08-18 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 580775)

Det var en ren kuskseger. Bedrövligt lopp.

Fulsprit 2018-08-18 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 580775)

Hade Aleppo Pine varit körbar så hade den krossat lössen som var kvar - var ju tre trots helt okörbar sist halvvarvet. Hade satt upp tempot tidigt och sedan vunnit på styrka...

olle 2018-08-18 18:36

Alla 15 som var kvar på P76 åkte på No Matter. Men det innebär att sexrättsutdelningen trots 10 öre raden troligen kommet bli väldigt mycket högre än på atgs V75 spel. Oerhört mycket förmånligare regler för spelarna hos legolas. Där konfiskeras aldrig en krona från de spelare som deltar.

shjuve9le 2018-08-18 18:38

Sant. Det jag menade, spela om loppet med alla i sitt rätta sinnelag.

Dvs inga galopper och alla presterar som dom ska. Då vinner inte no matter

Tvilling nu 1u mot 9-11 x 100 innan gymmet å bion

Lägger nog till en 11u mot 3-9

Fulsprit 2018-08-18 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 580778)
Alla 15 som var kvar på P76 åkte på No Matter. Men det innebär att sexrättsutdelningen trots 10 öre raden troligen kommet bli väldigt mycket högre än på atgs V75 spel. Oerhört mycket förmånligare regler för spelarna hos legolas. Där konfiskeras aldrig en krona från de spelare som deltar.

Jag var en av dem - hade spik på Aleppo Pine. Tre i sista - hoppas på nummer 11...

olle 2018-08-18 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 580780)
Jag var en av dem - hade spik på Aleppo Pine. Tre i sista - hoppas på nummer 11...

Jag valde atg idag, men åkte på Hugo Gustaviar Boko. No matter hade jag dock med.

Toll 2018-08-18 18:42

Åker väl nu i sista. Ändrade från spik på E mark i 5e till Spik AoA i 7e. Får se om Goop kan hålla nerverna.

Shooter 2018-08-18 18:46

Det vill sig inte idag.

TVILLING
Inlämnat: 2018-08-18, 18:26
Gävle Lopp 11
Lördag 2018-08-18
Start: 18:42
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
11, 12
Utgångshästar
1 Angle of Attack

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: RGF CTG FVC

Fulsprit 2018-08-18 18:46

Gött - hoppas det ger några hundra! Låter som några på plats fick in V75, fasiken vad de skrek på innerplan. Vilken insats utav kusen...

olle 2018-08-18 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 580780)

Du kommer ta en rejäl del av legolas potten .

Fulsprit 2018-08-18 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 580785)
Du kommer ta en rejäl del av legolas potten .

Tror du?! Ett par tusen på sex, eller?

1William 2018-08-18 18:50

Grattis Oskar , så jävla snyggt. HATTEN AV

olle 2018-08-18 18:54

5500 för 6 rätt hos legolas med 10 öre i radinsats
741 kr hos atg med 50 öre i radinsats.

Lobo 2018-08-18 18:54

Visst, Kihlström är duktig, men varken Goop eller Kontio hade förlorat sista med Urban Kronos med samma loppscenario. De hade bara blåst till dom på bortre lång. Ibland gör Kihlström andra hästar onödigt bra även om vinnarens prestation inte var dålig. Det är svårt att var fullkomlig som kusk. :p

Fulsprit 2018-08-18 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 580788)
5500 för 6 rätt hos legolas med 10 öre i radinsats
741 kr hos atg med 50 öre i radinsats.

Det var ju inte fy skam! Gött med lite spelpengar... Hyfsad skillnad, men jag är faktiskt glad att jag inte fick sju rätt - hade ångrat val av spelleverantör då, hehe!

Strappa71 2018-08-19 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 580790)
Det var ju inte fy skam! Gött med lite spelpengar... Hyfsad skillnad, men jag är faktiskt glad att jag inte fick sju rätt - hade ångrat val av spelleverantör då, hehe!

Många ggr är det fördelaktigt att spela på Legolas eftersom reglerna är gjorda för att belöna i första hand gynna de spelare som spelade bäst i aktuell omgång.

Det finns dock några saker att tänka på och då tänker jag först och främst på att man MÅSTE akta sig för att spela för svåra utfall.

Det är mycket lätt hänt att inte ens hela potten räcker till för att ge rätt odds om man spelar lite, lite för skrällbetonat.

Det gäller alltså att hålla sig på någorlunda favoritbetonade system för att det inte ska bli grin och gråt och tandagnisslan i den totala misären som inträffar när man tar hela potten hos Legolas, men skulle ha vunnit flerfalt mer hos ATG.

Sånt har man som spelare helt enkelt inte råd med.

Gotland 2018-08-19 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 580803)
Många ggr är det fördelaktigt att spela på Legolas eftersom reglerna är gjorda för att belöna i första hand gynna de spelare som spelade bäst i aktuell omgång.

Det finns dock några saker att tänka på och då tänker jag först och främst på att man MÅSTE akta sig för att spela för svåra utfall.

Det är mycket lätt hänt att inte ens hela potten räcker till för att ge rätt odds om man spelar lite, lite för skrällbetonat.

Det gäller alltså att hålla sig på någorlunda favoritbetonade system för att det inte ska bli grin och gråt och tandagnisslan i den totala misären som inträffar när man tar hela potten hos Legolas, men skulle ha vunnit flerfalt mer hos ATG.

Sånt har man som spelare helt enkelt inte råd med.

Instämmer till fullo. Lätta rader får ofta ett övervärde i förhållande till svårighetsgrad. Särskilt vid dopade omgångar.

Dessvärre har man dragit ner på dopingen den senaste tiden varvid jag nästintill helt övergivit bolaget.

Ser man till en omgång som igår så var det rätt självklart att gå för degen i ATGs pooler. Visst gav sexorna bättre hos Legolas men det var ju sjurättspotten hos ATG som var den intressanta.

Man borde kanske utgå från sin rank och sedan reducera bort de enklare utfallen hos ATG och samtidigt parallellt lämna in dessa hos Legolas i de fall då deras pooler är dopade?

Strappa71 2018-08-19 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 580806)

Man borde kanske utgå från sin rank och sedan reducera bort de enklare utfallen hos ATG och samtidigt parallellt lämna in dessa hos Legolas i de fall då deras pooler är dopade?

Ja. Det är en rimlig tolkning av vad jag försökte förmedla.

HP 2018-08-19 15:05

Instämmer, men sedan får man ju inte glömma skillnaden i radpris, 50 respektive 10 öre.
Naturligtvis kan man reta sig på den mindre Legolas-vinsten om man skulle få 7 rätt, o det ger mer/mycket mer på ATG. Man får då inse att man kanske oavsett missat de större pengarna på ATG om man exempelvis spelar ett system för en femhundring, men inte velat betala 2000 kr mer på ATG, alternativt reducerat bort sig.

olle 2018-08-19 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av HP (Inlägg 580821)
Instämmer, men sedan får man ju inte glömma skillnaden i radpris, 50 respektive 10 öre.
Naturligtvis kan man reta sig på den mindre Legolas-vinsten om man skulle få 7 rätt, o det ger mer/mycket mer på ATG. Man får då inse att man kanske oavsett missat de större pengarna på ATG om man exempelvis spelar ett system för en femhundring, men inte velat betala 2000 kr mer på ATG, alternativt reducerat bort sig.

Man kan ju nu följa värdeutvecklingen hos legolas vilket är intressant. Lite lättare då att se spelvärdet.

Tingsryd söndag drog precis igång

Favoriten vann avd 1.

Värde hos atg med rejäl jackpot i sjurättspoolen och 1 kr i radinsats: 46 kr

Hos legolas med 10 ggr lägre radinsats är värdet 31 kr efter avd 1. Då är både sju och sexrättspoolerna dopade med 2500 kr vardera .

Borde det inte skilja mer i värde med tanke på den höga radinsatsen på GS75?

Strappa71 2018-08-19 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 580829)
Man kan ju nu följa värdeutvecklingen hos legolas vilket är intressant. Lite lättare då att se spelvärdet.

Tingsryd söndag drog precis igång

Favoriten vann avd 1.

Värde hos atg med rejäl jackpot i sjurättspoolen och 1 kr i radinsats: 46 kr

Hos legolas med 10 ggr lägre radinsats är värdet 31 kr efter avd 1. Då är både sju och sexrättspoolerna dopade med 2500 kr vardera .

Borde det inte skilja mer i värde med tanke på den höga radinsatsen på GS75?

Legolas verkar ha valt att kopiera ATGs modell med systemvärde trots att de hade chansen att istället visa att RAD-värde är ett mycket bättre mått på värdeutvecklingen längs med omgången.

"System"-värdet är mest en funktion av hur mycket alla spelare har delat upp sina system på flera kuponger. ( Exakt samma inlämnade rader kan ge olika systemvärden beroende på hur spelarna har reducerat, eller inte reducerat. )

Att försöka dra några vettiga slutsatser av jämförelser av helt olika pooler för något annat än den slutliga utdelningen ( där radvärde och systemvärde sammanfaller ) är meningslöst på nästan alla tänkbara sätt.

Edit: Förtydligande. Nej, du ser inte spelvärdet lättare tack vare möjligheten att jämföra mellan ATG och Legolas.

Strappa71 2018-08-19 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av HP (Inlägg 580821)

Det skenar lätt iväg för rader som man skulle kunna ha spelat för 50 öre/rad också. Att inte i förväg försöka bedöma om potten räcker till för radernas svårighetsgrad är ett slags spelmasochism som kan knäcka det starkaste gambler-psyke.

olle 2018-08-19 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 580864)
Legolas verkar ha valt att kopiera ATGs modell med systemvärde trots att de hade chansen att istället visa att RAD-värde är ett mycket bättre mått på värdeutvecklingen längs med omgången.

"System"-värdet är mest en funktion av hur mycket alla spelare har delat upp sina system på flera kuponger. ( Exakt samma inlämnade rader kan ge olika systemvärden beroende på hur spelarna har reducerat, eller inte reducerat. )

Att försöka dra några vettiga slutsatser av jämförelser av helt olika pooler för något annat än den slutliga utdelningen ( där radvärde och systemvärde sammanfaller ) är meningslöst på nästan alla tänkbara sätt.

Edit: Förtydligande. Nej, du ser inte spelvärdet lättare tack vare möjligheten att jämföra mellan ATG och Legolas.

Det är väl i högsta grad med deras regler intressant att se hur många som är kvar. När ingen är det längre är det ju garanterat helt annan utdelning i poolen för ett fel. Vet inte hur många gånger jag senaste året med ett fel suttit och hoppats att ingen har alla rätt. Nu går ju det att se. Åtminstone fram till sista loppet.

Strappa71 2018-08-20 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 580869)
Det är väl i högsta grad med deras regler intressant att se hur många som är kvar. När ingen är det längre är det ju garanterat helt annan utdelning i poolen för ett fel. Vet inte hur många gånger jag senaste året med ett fel suttit och hoppats att ingen har alla rätt. Nu går ju det att se. Åtminstone fram till sista loppet.

Det var vid jämförelse av spelvärde vs ATG som det inte gör någon nytta.

För spelbeslutet, som sker innan spelstopp? , gör det heller inte någon särskild nytta vad jag kan se.

Att det är användbart för en förbättrad upplevelse eller koordinerade motspel är självklart. Men det var inte vad jag påstod inte stämde.

Jag är även djupt bedrövad av att man valde systemvärde istället för radvärde nu när man hade chansen att göra något på ett mycket bättre än ATG.

Helt onödigt och helt okunnigt.

Stekel 2018-08-20 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 580907)
Jag är även djupt bedrövad av att man valde systemvärde istället för radvärde nu när man hade chansen att göra något på ett mycket bättre än ATG.

Helt onödigt och helt okunnigt.

Det som vore helt onödigt och inte speciellt smart vore att redovisa på annat sätt än atg. Varför redovisa på ett annat sätt än folk är vana vid? Du och några sakkunniga med dig är intresserade av att man redovisar på annat sätt. Övriga 99% som spelar efterfrågar det inte, fattar inte skillnaden och skulle som grädde på moset bara bli förvirrade och sannolikt på sina håll förbannade.

Strappa71 2018-08-20 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 581015)
Det som vore helt onödigt och inte speciellt smart vore att redovisa på annat sätt än atg. Varför redovisa på ett annat sätt än folk är vana vid? Du och några sakkunniga med dig är intresserade av att man redovisar på annat sätt. Övriga 99% som spelar efterfrågar det inte, fattar inte skillnaden och skulle som grädde på moset bara bli förvirrade och sannolikt på sina håll förbannade.

Det är absolut inte för min egen skull jag önskar just den förändringen.

När ATG valde att byta huvudmått från streckfördelning till insatsfördelning så hade de chansen att även byta till en värderedovisning som alla skulle förstå sig på efter 3 minuters anblick.

Du har rätt i att de skulle bli förbannande. Men inte för att de är förvirrade. Utan snarare för att det överlägsna redovisningssättet inte införts tidigare.

Grejen är att idag "stämmer" inte spel% med hur stor andel av systemen som försvinner från avdelning till avdelning. Men det helt och hållet systemnedräkningens fel och inte spel%ens.

Om de hade valt att byta till rad-nedräkning istället för systemnedräkning så hade alla fått se en värdeutveckling som med skrämmande noggrannhet ( i nästan alla omgångar ) stämmer överens med spel%en på den vinnande hästen.

Folk saknar något som "stämmer". Men de vet inte att radnedräkning är möjligt som ett alternativ. Och därför efterfrågas det inte.

Snack som att folk vill ha något som de är vana med har jag inte mycket för när alternativet är något som är mycket, mycket bättre.

Edit: Att ATG håller fast vid systemnedräkningen är mestadels av tekniska skäl. De har ett uråldrigt affärsdatasystem som få klarar att rota i. Legolas å andra sidan hade chansen att bygga från grunden och göra redovisningen betydligt bättre. Men det stod man över.

Edit2: "Folk" visste inte att insatsfördelningen var ett mycket bättre sätt att redovisa spelet än streckfördelningen heller. "Folk" vill ibland ha något kvar som de känner igen och tror att de förstår sig på. Så är det för att de mestadels inte känner till alternativen.

Stekel 2018-08-21 20:50

Spelar ingen roll varför, folk är inte intresserade av förändringar som de inte förstår sig på. Och att "folk saknar något som stämmer" köper jag inte heller, det är du och en försvinnande liten klick av spelarna som saknar det.

Jag jobbar med produktutveckling och det kan vara jättebra att ta fram saker folk inte vet om att de behöver. Men då ska man få ut något av det också, för det kostar att utveckla och sen kostar det lika mycket eller mer i många fall att marknadsföra/utbilda konsumenterna så de ser nyttan. ATG får inte en spänn extra i omsättning för att de ändrar på det där och svårare än så är inte den där ekvationen. Bytet från streckfördelning till insatsfördelning de gjorde gav inget i omsättning heller, men det är ju omöjligt att bevisa.