![]() |
V75 Gävle 18 aug (superjackpot)
Kollar lite på anmälningslistorna till lördag mellan loppen på Dannero. Nu är det ju extra V75or, stor jackpot onsdag, V64 jackpot måndag men ändå är det när alla av spelbolaget konfiskerade miljoner som ska delas ut på lördag som får allra mest spelintresse. Inte minst från utlandet.
V75-1 Ingen vidare boronsdivision. Ser ut att stå mellan Sign Me up too som haft hysterisk form länge och Mr Golden Quick som avslutade strålande i onsdags. Det var dock i Bodenkonkurrens. V75-2 Här blir Riordans nya megastjärna Betting Gangster med rätta favorit. Grymt att den klarade störningen i försöket utan galopp. Outsiders är väl Evens Cool Boy som inte var som bäst i försöket (värmen och resan?) och Flight Dynamics som ju var tvåa i långa E3 och nu i finalern maxar kanske Stefan Melander den balansmässigt. Devil Sound imponerade också i försöket men kommer den till spets nu? V75-3 Väldigt tunn gulddivision. Får känsla för Monark Newman. Strålande näst senast när den utklassade världsstjärnan Twister Bi och tvåa senast bakom en annan världsstjärna i en för dagen grym Cyber Lane. Persson reser nog till Gävle i angeläget ärende. V75-4 Går Hugo Gustaviar Boko barfota igen och får ett bättre läge än i Rättvik kan den vara klar i detta gäng. Ser rätt öppet ut annars. V75-5 Ser ojämnt ut. Exclamation Mark grym senast i Rättvik. Mister Niky fin rad men inte från V75. Måste kolla den hästens lopp på valla i tisdags. Var på fotboll då. V75-6 Dagens höjdare känns det som. Vilka härliga treårsmärrar. Jocke Lövgrens megastjärna Zara Kronos blir nog favorit men långresa och övernattning. Känns inte stenklar . Aleppo Pine och Staro Miami är väl på förhand värst emot. V75-7 Trevlig silverdivision men vill vänta med chansvärderingar till spårlottningen är klar. På spetsbanan Gävle blir den troligen helt avgörande för hästar som Angle Of Attack, Urban Kronos och Västerbo Grosbois. Bästa hästen är Disco Volante men inte helt säkert vilan har hjälpt. Men en Disco Volante som presterar max slår ingen i silver troligen. Sammanfattningsvis en rätt trevlig omgång som ser väldigt väldigt mycket mer hanterbar spelmässigt än gårdagens Åbyomgång. |
Jackpotmiljoner på gång stimulerar till spel men sportsligt var det bland det mest urvattnade man sett. Med något undantag, en omgång helt utan profiler, ett gäng medelmåttor som i bästa fall skulle platsa på Vaggeryds lunchlopp eller nåt.
Har de bästa hästarna verkligen tagit helt slut? Redan? Mest spännande blir väl att se pånyttfödde Ajlexes Cubano från spetsläge och kort distans, kanske också hur det ska gå för Globalsatisfaction, debut i guld knappt veckan efter finalsegern i silverdivisionen. Söndagsspiken är väl Gustivar, hoppade sist men ändå 4 i mål. Nä, värre bottenskrap var det längesedan man såg på V75. Tur att man åker iväg på Soul Train istället och slipper se skiten. |
Citat:
|
Lite offtopic, men undrar vad han snubbens system kostade i dagens aftonbladet som missade 19mille. Det systemet ett reducerat hade en spik och typ resten...
Blir lätt att konkurrera i helgen när han lämnar in igen.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Den preliminära raden klar och systemet viktas mot märkligt lågt betrodda 7 M.T Machiavelli (9%) som från sitt springspår mycket väl kan vara före den klara favoriten 1 Hugo Gustivar Boko (57%) och då tror jag att det är klar fördel för Westholm! Det andra singelstrecket blir 1 Ural som gjorde årsdebut på svensk mark senast och vann åkandes med flera längder och med det loppet i kroppen lär han knappast vara sämre och jag tar ställning i detta jämnstreckade lopp!
V75-1: 1,5,7 V75-2: 1,2,3,4,5,6,11,12 V75-3: 1,2,4,6 V75-4: 7 M.T Machiavelli V75-5: 1 Ural V75-6: 1,2,3,4 V75-7: 1,2,3,4,5,6,9,10,11,12 Krav 1 U-häst: 1 Devil Sound 3 Betting Gangster 2 Erik Sting 5 Urban Kronos |
Citat:
|
Indiana Boko första barfota , första helstängt och troligen första jänkarvagn i E3 finalen för ston. Sådana Nurmosändringar i en stor final på en häst i kraftig utveckling ruggigt intressant. Lirade 100 kr v till fast odds 9 ggr på det. Kommer bli ett jäkla surr om det i morgon. Spets och slut (eller galopp).
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Funderar kring gulddivisionen - är det tänkt att Monark Newman skall köras till spets?
Jag har just nu Global Satisfaction & monark streckade. Känns lite farligt att lämna On Track Piraten & Volstead utanför, men form slår klass och ingen av dom har direkt presterat på senaste. Eller iofs har väl piraten alltid form :p |
Citat:
|
Statistikbloggen vore evigt tacksamt.
|
Citat:
|
Thomas Uhrberg bloggar:
"V75 Gävle 18/8: Sign Me Up Too och Urban Kronos spikas Minst 63 miljoner, kanske ytterligare någon miljon till – ja, den svindlande summan kan en ensam vinnare med sju rätt få. Om jag vann? Ja, jag vet exakt vad jag skulle köpa. Nu är jag inne på att det inte kommer att slå in, mest för att det ser ut att bli en favoritbetonad omgång. Trots det kan sju rätt ge hyggligt bra betalt, men jag tror inte på någon miljonutdelning för sju rätt. Jag väljer att spika i första och sista avdelningen, alltså i prologen och epilogen av V75-tävlingarna i Gävle. Sign Me Up Too med Emilia Leo är ett starkt ekipage. Emilia verkar också riktigt påläst att läsa av de intervjuer hon gett i olika medier. Jag är också inne på att hon kan ta ledningen med Sign Me Up Too och sedan lär väl loppet vara låst när Oskar Kylin Blom kör fram Lindy´s Girl i dödens. Urban Kronos har imponerat Känner jag Roger Walmann rätt bubblade det säkert av glädje inombords när hans Urban Kronos V75-vann från dödens senast på 1,10,8/1609a på Jägersro. Utåt var Roger cool, men den här Muscle Hill-sonen har verkligen utvecklats i år som 5-åring och Roger måste var helnöjd som tränare. Trots stentufft motstånd väljer jag att singelstreck. Örjan Kihlström lär inte blanda sig i någon spetsstrid, utan utgår väl ifrån att det blir ett vasst första 500 från Angle of Attack, Magnifik Brodde, Ajlexes Cubano, Västerbo Grosbois och Jeepster – och i all denna satsning från start kanske Urban Kronos hamnar i andra eller tredje utvändigt. Ja, Kihlström är skicklig men också svårläst. Två fantastiska individer Hans kuskinsats i Åbys Stora Pris med Propulsion är väl hädanefter obligatoriskt undervisningsmateriel på Wången för våra blivande tränare. Och, vilka fantastiska hästar vi har i Propulsi0n och Readly Express. Ja, egentligen vore det väl mest rättvist om det blivit dött lopp. Det skulle i varje fall ha glatt konstruktörerna av de två system som fått 19 miljoner var om Readly Express varit etta. I övrigt; givetvis hade jag köpt några välstammade hästar om jag vunnit 63 miljoner. Mina tankar avdelning för avdelning V75-1: 7 Sign Me Up Too och Emilia Leo har övertygat starkt med fyra raka segrar, varav två i V75, innan de blev V75-trea senast från dödens då Masterglide vann. Eftersom den farligaste konkurrenten, som är Mr Golden Quick, fick spår ett och löper risk att bli fast invändigt spikar jag Sign Me Up Too. Ja, det kan bli spets och slut. V75-2: 3 Betting Gangster har tre raka segrar sedan Jerry Riordan ryckte alla skorna på den 3-årige hingsten efter Going Kronos/Viola Silas. Nu är det risk för dödens på 1 Devil Sound och om två fightas kan en tredje vinna, så både 2 Filur Sisu och 6 Fortune Mearas streckas också. V75-3: 1 Monark Newmen känns som den hetaste i ett jämnt guld-fält, men mycket avgörs i starten. Kommer han iväg felfritt får de andra det tufft, men det är galopprisk. Spik på lilla systemet, men på stora streckas ytterligare fyra ekipage. Rysaren är 9 Order to Fly. V75-4: 1 Hugo Gustivar Boko svarade för en stark insats efter startgaloppen och han lär bli hårt betrodd nu. 7 MT Machiavelli är en tuff motståndare liksom 4 Dornoch Am. Rysare är 10 Goliath Boko. V75-5: 4 Mister Niky är kraftigt gynnad av distansen och då det kan bli tuff körning mellan 1 Ural och 5 Exclamation Mark är han min tipsetta, fast hela trion streckas plus Fredrik Perssons 2 Farmer Jack. Den är också snabb ut och kan bli tuff att rå på vid ledning. V75-6: 1 Zara Kronos har radat upp starka insatser och klanen kring detta fina sto är värd en stor seger. 2 Aleppo Pine har också övertygat liksom 3 Staro Miami och jag tycker att man kommer långt med de tre på systemet. V75-7: 5 Urban Kronos har verkligen utvecklats mot en Guld-häst och han var rent av grym vid V75-vinsten senast på Jägersro. Trots tufft motstånd väljer jag att spika Roger Walmanns 5-åring. Mitt systemförslag till Gävle V75-1: 7 Sign Me Up Too. Res: 6-5. V75-2: 1, 2, 3, 6. Res: 11-5. V75-3: 1, 2, 4, 6, 9. Res:5-8. V75-4: 1, 4, 7, 10. Res: 2-3. V75-5: 1, 2, 4, 5. Res: 12-6. V75-6: 1, 2, 3. Res: 1-12. V75-7: 5 Urban Kronos. Res :5-6. Systemet är på 960 rader och kostar 480 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Monark Newmen i avdelning 3 blir det systemet på 144 rader och det kostar då 72 kronor. |
Och där strök man Sign me up too.
Jag som var inne på att spika! |
Citat:
|
Undrar om inte Lindas Girl tar sig till ledningen efter ett kort tag(ingen här vill väl ha henne pressande på utsidan), Unibet har 9,50 och tattersales sänker med några enheter, men gissar att sänkningen blir ännu mer när de "nya" oddsen kommer.
|
Citat:
|
Rätt trist omgång, ska atg locka med massa miljoner å lura Svensson till att ta harry-boy, för då vinner man. Ingen dröm är för stor. :gun_bandana:
Avd 1: 1, 2, 6, 12 (5, 10) 2: 4 Baritone Artist (1, 3) 3: 1, 2, 4, 6 (7, 9) 4: 3 B.B.S.Canyankee (2, 1) 5: 1, 4, 5 (2, 12) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 8 (6, 7) 7: 1 Angle of Attack (5, 2) |
Citat:
|
Citat:
|
Ett par varningar i sista avdelningen är Ajlexes Cubano som presterar riktigt bra, Disco Volante OM han hittat tillbaka till tidigare form, och västerbo groisbois som kom tvåa senast, 2% på den hästen är inte riktigt rätt.
Björnkollen säger "Spika volstead" - den streckas men spikar ej. |
Mr Golden Quick 2018-07-06.
|
Ett litet till och klockan är bara 10. Jag känner på mig att detta kommer bli en dyr dag.
1: 1, 2, 5, 6, 8, 9 (10, 12) 2: 3, 5, 6, 7, 9 (11, 12) 3: 1, 2, 4, 6, 7 (9, 3) 4: 1, 3, 4, 7, 12 (2, 11) 5: 1 Ural (5, 4) 6: 5 Indiana Boko (6, 1) 7: 9 Mr Lindy (1, 5) |
Citat:
|
Citat:
:D |
Tror att Kapisch gl i avdelning 4 kan räcka långt. Får helt enkelt bli dagens jackpotdrag. Lycka till
|
Citat:
Utan vallmis (klar) förståd ditt skämt dock ;) |
Spännande v75 idag svårt att hitta spikar när man jagar miljonerna
|
Hugo Gustivar Boko - Jorma spår ett i voltstart?
|
Citat:
|
Jag har ruggig feeling för 3 Staro Miami i stonas E3 final idag.
Zara Kronos blir stor favorit och från spår 1 tror jag det kan strula för Jocke Lövgren.. 5 Indiana boko har väl bra chans att spetsa men jag tror inte det är häst nog att leda runt om. Jocke gör nog allt han kan för att svara spets och om han lyckas så har vi toktempo första 500. Staro Miami var tokbra efter galopp i förra E3 finalen och tog ner dagens skrik Indiana Boko enkelt sist. Från Spår 3 lär Mika Forss hamna bra på det och jag tror Staro Miami blåser fältet över upploppet! Värst emot kanske är Kihlströms uppsittning 6 Aria. Örjan är alltid farlig i stora finaler och Aria känns som rätt typ av häst för en Örjanstryrning. Smyg med, låt de andra köra bort sig, hitta rätt rygg och spurta bra. Aria verkar iaf kunna springa fort över ett upplopp. Tvillingen 3-6 lär betala ok :D |
Citat:
Jag är mer inne på 10 Racing Brodda som idiotdrag. Har väl mest lopp i kroppen, har respektlöst körts fram i dödens eller dragit tåget i tredjespår, och ändå varit med dem. Bra startrygg här, tredje ut och få smyga med i rygg själv, för en gångs skull så är det en rolig 20-oddsare/1%-are. |
V75-1
Kör nog ett lås med bästa hästen Mr Golden Quick och spetsfavoriten (väl?) Lindas Girl. Här skulle jag helst vilja helmåla, men jag får hoppas det räcker helt enkelt. V75-2 Samma här egentligen, Devil Sound med jänkarvagn och barfota SKA ta ledningen där. Och att Betting Gangster är bästa hästen tror jag alla är överens om. Liite sugen på att spika Devil dock. V75-3 Här begriper jag inte mycket av att Monark Newman gjorts till favorit. Spets säger de, men jag ser spetschansen som mycket mycket låg. Piraten favorit till spets, Volstead andrahandare. Det där beror på hur kuskarna tänker skulle jag säga, stönigast vinner. Fördel Piraten dock som jag nog kör utgång på. Att Globalsatisfaction kanske ska köras med bike gör att jag inte vågar ta bort den heller. Hade jag trott på körning streckar jag ju Order To Fly nästan först av alla! Men nu ser jag det scenariot som lågrisk. V75-4 Här gör kollektivet det enkelt för sig och tittar direkt på alla plus som ekipage nr 1 har, spikar och bläddrar vidare! Gjorde jag också först innan jag insåg hur stor favorit den var och hur mycket det kan strula med låg klass och voltstart. Plockar med mig de tre övriga betrodda som rensar bra! Kan hända att jag sätter utgång på favoriten, för troligaste vinnaren är det väl. Men överstreckad är han ju också. V75-5 Har svårt att välja här mellan Ural och Exclamation Mark och det lutar åt en ren dubbling. Båda ganska startsnabba och den som tar spetsen har väl iallafall 80% chans att vinna loppet. Mister Niky betalar jag nog inte för även om de snackar om möjlig bike, den är lite för trög från start och med spår på vägen tar de inte ner en favorit i ledningen oavsett balans. V75-6 Här har jag 1,2,3,5,7 streckade och det ska räcka. Ranken inbördes måste jag däremot jobba på. Har ingen riktig tro på att favoriten kommer hålla ledningen ändå så den rankas nog ner. Indiana Boko - barfota, helstängt och eventuell jänkarvagn. Måste nog bli förstarankad på det är en bra utgång till 15%! Aleppo Pine kanske är bäst av alla men är ju inte speciellt rask ut. No Matter måste jag betala för på 2%, barfota och urryckare idag! V75-7 Oviss silver idag tycker jag, streck för 1,2,3,4,5,9. Ajlexes Cubano är ganska rask iväg och kan hamna bra till från det här läget. Har visat sitt livs form i två raka sprintsegrar nu! Känns väldigt svajigt i första det här upplägget, men mycket starkt i övrigt. Lycka till i eftermiddag och välkomna att lira tillsammans med mig om ni tror på mina tankar här! |
Citat:
|