Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Onsdag 22/8 - Jägersro Extra V75 - Derbyuttagningar (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/33408-onsdag-22-8-jaegersro-extra-v75-derbyuttagningar/)

Gotland 2018-08-19 17:50

Onsdag 22/8 - Jägersro Extra V75 - Derbyuttagningar
 
Här pratar vi om onsdagens tävlingar på Jägersro

Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja


Lycka till därute!

Bowery 2018-08-19 18:06

Very kronos är väl klar om han går felfri..

olle 2018-08-19 18:06

Finns ingen direkt info att analysera från på tisdag när ronden kommer. Blir väl en del som maxar i balanser i hopp om en derbyfinal. Ska bli ruggigt kul att titta på derbyuttagningarna som vanligt men spelmässigt borde atg haft ett streckspel där det gick att spela bara för alla rätt. Sådana här uttagningsomgångar är ju risken så enormt stor att det blir för lätt och därmed inte utbetalning i alla vinstpooler.

William och Very Kronos är ju normalt helt överlägsna i sina uttagningslopp . Och Örjan lär inte köra prepare denna gång som senast med Whos Who.

Bowery 2018-08-19 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 580858)
Finns ingen direkt info att analysera från på tisdag när ronden kommer. Blir väl en del som maxar i balanser i hopp om en derbyfinal. Ska bli ruggigt kul att titta på derbyuttagningarna som vanligt men spelmässigt borde atg haft ett streckspel där det gick att spela bara för alla rätt. Sådana här uttagningsomgångar är ju risken så enormt stor att det blir för lätt och därmed inte utbetalning i alla vinstpooler.

William och Very Kronos är ju normalt helt överlägsna i sina uttagningslopp . Och Örjan lär inte köra prepare denna gång som senast med Whos Who.

Omgången ser väldigt favoritbetonad ut vid en snabb blick.. man måste försöka hitta kantbollar i helt rätt lopp en sådan här omgång för att det ska bli klirr i kassan

Executive 2018-08-20 10:39

Hur ställer ni er till Villiams chans? Spelprocenten landar säkert på över 50.

Tycker han såg kantig ut i första starten för året och andra starten kan vi glömma med galoppen. Motståndet ser dock inte så blodigt ut i detta försök.

Om jag spelar denna omgång ska denne fällas som det känns då form slår klass. Första motbud? 3 Malory kanske?

Bowery 2018-08-20 10:49

jag tror villiam är bombklar, jag kommer nog spika honom även om han når 55-60% .. motståndet är inget av värde denna gång för denna otroligt fina häst, alltid gott att ta ett bra grep om omgången med en bra spik i första, hade det varit avd 7 hade det varit helt andra förutsättningar

olle 2018-08-20 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 580888)
Hur ställer ni er till Villiams chans? Spelprocenten landar säkert på över 50.

Tycker han såg kantig ut i första starten för året och andra starten kan vi glömma med galoppen. Motståndet ser dock inte så blodigt ut i detta försök.

Om jag spelar denna omgång ska denne fällas som det känns då form slår klass. Första motbud? 3 Malory kanske?

Det är nog nu den kommer leverera. Nurmos har ju enda sedan kriteriet sagt att derbyt och europaderbyt är årets uppgifter för hästen. Han brukar ju sällan misslyckas med sina mål för topphästarna. Galoppen senast inte bra men man läste ju efter årsdebuten att det verkligen inte var iordningställt till det loppet i Rättvik.

Espo 2018-08-20 12:34

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 580888)
Hur ställer ni er till Villiams chans? Spelprocenten landar säkert på över 50.

Tycker han såg kantig ut i första starten för året och andra starten kan vi glömma med galoppen. Motståndet ser dock inte så blodigt ut i detta försök.

Om jag spelar denna omgång ska denne fällas som det känns då form slår klass. Första motbud? 3 Malory kanske?

Kontio med urusel form. Kan säkert missa spets och bli fast. Ne spikar man Villiam i denna favorit betonade omgång är det bättre att stå över!

Executive 2018-08-20 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 580902)
Kontio med urusel form. Kan säkert missa spets och bli fast. Ne spikar man Villiam i denna favorit betonade omgång är det bättre att stå över!

Ja exakt så det känns faktiskt. Man får ta och avvakta mer information. Motståndet skrämmer dock inte tyvärr. Tufft att spela på galopp igen ändå.

Stekel 2018-08-20 18:00

Tycker inte det ser så brutalt lätt ut, har 4800 rader på min preliminärlapp.

Shooter 2018-08-21 08:58

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 580888)
Hur ställer ni er till Villiams chans? Spelprocenten landar säkert på över 50.

Tycker han såg kantig ut i första starten för året och andra starten kan vi glömma med galoppen. Motståndet ser dock inte så blodigt ut i detta försök.

Om jag spelar denna omgång ska denne fällas som det känns då form slår klass. Första motbud? 3 Malory kanske?

Jag ska nog försöka fälla honom. Har lyckats fälla några stora favoriter sista tiden och även om Villiam har toppchans felfri och om han inte blir fast så känns det som en möjlighet.

kire1111 2018-08-21 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 580888)
Hur ställer ni er till Villiams chans? Spelprocenten landar säkert på över 50.

Tycker han såg kantig ut i första starten för året och andra starten kan vi glömma med galoppen. Motståndet ser dock inte så blodigt ut i detta försök.

Om jag spelar denna omgång ska denne fällas som det känns då form slår klass. Första motbud? 3 Malory kanske?

Spår 1, Jorma skulle inte ens spika under pistolhot

doob 2018-08-21 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 580858)
Ska bli ruggigt kul att titta på derbyuttagningarna som vanligt men spelmässigt borde atg haft ett streckspel där det gick att spela bara för alla rätt. Sådana här uttagningsomgångar är ju risken så enormt stor att det blir för lätt och därmed inte utbetalning i alla vinstpooler.


Varför tror du dom har final i "Summer Heat" just den här veckan?? Klart dom räknar med nya miljoner in - lön på fredag och så Multijackpot till helgen.

Det är så jävla solklart vad ATG vill ha.

Lobo 2018-08-21 16:14

...

Stekel 2018-08-21 20:45

Min luring imorrn är Eelis som jag dubblar med. Snabb ut och skulle kunna leda det här länge. Spikar Villiam och Very Kronos, utgång på Coin Perdu och Whos Who. Sen garderingar järnet!

mackpeter 2018-08-21 21:20

Vi som envetet är ute efter stora pengar:moneybag: imorgon spelar fleris med boost. Men jädrar vad dyrt det blev.:whoco5:

Shooter 2018-08-22 10:04

Kul omgång och lyckas jag fälla Villiam så kan det bli stora pengar (väl medveten om att favoriterna brukar få mycket gratis i de här loppen).

olle 2018-08-22 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 581176)
Kul omgång och lyckas jag fälla Villiam så kan det bli stora pengar (väl medveten om att favoriterna brukar få mycket gratis i de här loppen).

Glöm inte 9an då som ska tävla barfota runt om ffg. Tror själv att Villiam är stenklar.

Shooter 2018-08-22 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 581177)
Glöm inte 9an då som ska tävla barfota runt om ffg. Tror själv att Villiam är stenklar.

Den har jag redan prickat in. Villiam är klar om den är i form, inte hoppar och tar sig ut i god tid. Frågan är om Nurmos lyckats få ordning på den efter förra loppet. Knappast optimalt.

mijo14 2018-08-22 11:01

Pratade med Haugstad igår ang Short in Cash. Inte speciellt orolig för galopp i starten, men den kan hitta på när som helst i loppet. Mkt bra form och kapacitet. Han var rejält optimistisk inför onsdagen. Blunda och spika������

Shooter 2018-08-22 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 581180)
Pratade med Haugstad igår ang Short in Cash. Inte speciellt orolig för galopp i starten, men den kan hitta på när som helst i loppet. Mkt bra form och kapacitet. Han var rejält optimistisk inför onsdagen. Blunda och spika������

Det är en av mina spikar.

Strappa71 2018-08-22 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 581180)
Pratade med Haugstad igår ang Short in Cash. Inte speciellt orolig för galopp i starten, men den kan hitta på när som helst i loppet. Mkt bra form och kapacitet. Han var rejält optimistisk inför onsdagen. Blunda och spika������

KH körde gunga med Magic Tonight ( som inte KUNDE galoppera ). När KH vinner, då spricker jag.

Timotimo 2018-08-22 13:01

Ryttare


V4%



1
2Frans
Madeleine Smith
8%

2
13Ella Fitz
Jacob Johansen
5%

3
11Appelé Amour
Jan-Erik Neuroth
11% Var det nån här inne som jaga den kusen (frans)

Borelia 2018-08-22 13:25

Tycker William är en bättre spik än Very Kronos trots lägre streckprocent. Lita på att toppformen är nära. Loppet han har laddat för hela året. Very känns betydligt osäkrare och skulle Dom P lyckas komma före efter start (utopi kanske) så lovar jag att det blir match. Pratat med ägaren och formen ör absolut på topp, maximal balans och preparen senast gjorde gott!

olle 2018-08-22 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 581178)
Den har jag redan prickat in. Villiam är klar om den är i form, inte hoppar och tar sig ut i god tid. Frågan är om Nurmos lyckats få ordning på den efter förra loppet. Knappast optimalt.

Å andra sidan var det enda gången i livet den galopperat. Inte en enda gång som treåring. Att då helt plötsligt kalla den osäker känns lite väl tidigt.

Spiritus 2018-08-22 14:19

Travtjänsten lyfte i sin måndagspodd fram 4 Yankee Boy i sista avdelningen som ett roligt speldrag. Nu spikar de 10 Who’s Who. Det svänger i hockey.

Staketkusken 2018-08-22 14:29

Da Pepperboy, V75-3, vill jag minnas var fin senast på Åby. Utmanade väl om ledningen en lång bit men kom ner rygg ledaren och avgjorde sen efter lucka eller om det var open.

Dahle 2018-08-22 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 581190)
Travtjänsten lyfte i sin måndagspodd fram 4 Yankee Boy i sista avdelningen som ett roligt speldrag. Nu spikar de 10 Who’s Who. Det svänger i hockey.

Något du skulle tänka dig dela, vore tacksam
(PM)

Spiritus 2018-08-22 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 581194)
Något du skulle tänka dig dela, vore tacksam
(PM)

Har inte köpt tipsen. De publicerade spiken i sitt nyhetsbrev via mail.

Själv står jag över V75 en sån här omgång när det inte går att välja att spela för endast sju rätt. Men man kanske ska använda TT:s (före detta) drag som ankare på dubbeln.

asgaya3141 2018-08-22 14:57

Travbanechef Robert Karlsson har nyss varit i kontakt med Ove A Lindqvist. Ove befinner sig på sjukhuset i Gävle och har väldigt ont trots att han går på tungt smärtstillande.
Näsbenet är av och tio revben är brutna. Han har också smärtor i ben och axel, vilket kommer att kollas upp senare idag. Hästen sparkade ur honom ur vagnen när han ryckte propparna och han var inte vid medvetande när han dråsade i backen.
Klokt nog räknar han med en lång konvalescens och tackar för all omtanke som visats. Kaj Widell och Ulf Ohlsson är två av de kollegor som kommer att hjälpa till med de uppbokade styrningarna den närmaste veckan.
Hela Umåker önskar Ove god bättring.

Dahle 2018-08-22 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 581196)
Har inte köpt tipsen. De publicerade spiken i sitt nyhetsbrev via mail.

Själv står jag över V75 en sån här omgång när det inte går att välja att spela för endast sju rätt. Men man kanske ska använda TT:s (före detta) drag som ankare på dubbeln.

Ok, tack
Kanske bäst hoppa, eller köra en liten DD

olle 2018-08-22 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 581198)
Ok, tack
Kanske bäst hoppa, eller köra en liten DD

Legolas ett mycket bättre alternativ idag

- alla pengar delas ut och utdelning på 7 och 6 rätt
- 10 000 kr i extrapengar
- 50 tkr extra om du blir ensam med 7 rätt

Åtminstone är det bästa alternativet om man inte tror på flera storskrällar och outsiders som vinnare.

Borelia 2018-08-22 15:47

Tidiga tankar. Tycker faktiskt det finns lite spelvärde. Eventuellt en flerkupong.
Avd 1: 1 William. Lita på att Nurmos ställt i ordning. Ensam på plan.
Avd 2: 8 Output Pressure känns spännande här. Barfota, troligtvis helstängt och rycktussar. Viss chans på spets trots läget. Melanders hästar brukar svara grymt på ändringar!
Avd 3: 2 Very Kronos självklart bästa hästen men den höga strecprocenten tycker jag inte står i paritet med dennes osäkerhet. 12 Dom Perignon maxas och tränar grymt bra. Läget ett ? Såklart. 8,6 därefter.
Avd 4: Väldigt öppet.. Strecka på
Avd 5: En eller många. Väljer nog att spika 2 Västerbo Pokerface som har bästa läget och troligtvis högsta kapacitet. Lite nyfiken om Tarzan för några balansändringar på Born U.
Avd 6: öppet. 8 Trenscendence är mitt första streck. Minns jätteloppet han gjorde i försöket till sprintermästaren. Lär vara påställt!
Avd 7: 10 Whos Who ska ses med toppchans. Bakspår gör dock att det finns intresse att gardera. 4 Yankee Boy och 3 Peakadilly är fösta motbud. Calle Crown?

Om någon delar mina idéer är ni välkomna till Mickes trehundring

kire1111 2018-08-22 16:27

Ja liten jävel blev det :smoke:

1: 1, 5, 9 (10, 4)
2: 3, 7, 8, 11 (9, 5)
3: 2, 5, 6, 8 (12, 7)
4: 3, 4, 8 (5, 11)
5: 10 Born Unicorn (2, 12)
6: 3, 7 (4, 8)
7: 10 Who's Who (9, 5)

Shooter 2018-08-22 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 581189)
Å andra sidan var det enda gången i livet den galopperat. Inte en enda gång som treåring. Att då helt plötsligt kalla den osäker känns lite väl tidigt.

Jag har inte sett att någon kallar den osäker heller.

olle 2018-08-22 16:37

Har atg problem med skoinfon idag? Drygt 20 min innan första start ser jag bara barfotainfo på en häst till V4.

Altoc 2018-08-22 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 581206)
Har atg problem med skoinfon idag? Drygt 20 min innan första start ser jag bara barfotainfo på en häst till V4.

Lurigt. I Rondens bevakningsapp fungerar det.

Helge 2018-08-22 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 581206)
Har atg problem med skoinfon idag? Drygt 20 min innan första start ser jag bara barfotainfo på en häst till V4.

http://piclair.com/data/6huvt.jpg

olle 2018-08-22 16:43

Funkar i jokersystemet med ser jag.

Björnland 2018-08-22 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 581206)
Har atg problem med skoinfon idag? Drygt 20 min innan första start ser jag bara barfotainfo på en häst till V4.

Jag kollade för en halvtimme sen då syntes skoinfon på alla utom Whos Who i stort sett men nu när jag gick in nu & kolla syns knappt nån info.

Min första tanke var att Atg tog tillbaka all info för & lägga ut lite senare för & göra det svårare för spelarna.

Har försökt & uppdatera men det funkar inte.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved