Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bjerke lör 17 nov (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/34236-v75-bjerke-loer-17-nov/)

Shooter 2018-11-15 09:28

V75 Bjerke lör 17 nov
 
Dags att starta upp en tråd om helgens högtidsstund. Själv så drar jag på Rock At Sea i morgon och kommer därför att lämna in systemet tidigt.

Ferrari B.R. lär näppeligen torska sitt lopp, så det är sex ytterligare att lösa. Att inte Lionel är favorit förstår jag inte. Det är bara att hoppas att det förblir så. Lionel borde vara huvudet högre än Global Trustworthy. Tropicana Ås och Happy Steel borde vara ett bra lås. Promo Kemp blir hårt betrodd som spik för många. Kanske är det dumt att gardera upp den, men jag lutar åt att försöka hitta en roligare spik istället. Draget i sjätte är Snowstorm Hanover.

Shooter 2018-11-15 15:14

V75-2. Treåringar vinner inte på V75 sägs det. Velvatter lär vara rätt bra (sto dessutom) och Stand By Ken är tidig. Även Sweet On You är ett treårigt sto, men den jag funtar på att spika är Reijos Tokarev. Tyvärr hittar jag inte så mycket info om den, mer än att den kostade 200 000 dolla och gjorde en fin Sverigedebut. Lång distans tror jag inte ska vara något problem. Kan bli spik på den.

kire1111 2018-11-15 15:51

Blir väl våra svenska kuskar som vinner å någon norsk.. Luktar kaffepengar

Avd 1
Vinner väl 3, spets å slut. Men 2 satt fast sist å Linus kan mycket när det stämmer
Avd 2
Öppet men 3 5 6 först. 12 9 7. 2 given med Goop, 11 lika så skräller väl igen Jeppe
Avd 3
5 kommer bli svår nöt om den tar ledningen å är ännu bättre. Ja då får 10 va bra. Bakspår på denna nivå är inte lätt. Såg vi på etuna Nadal som bara skulle vinna.
Avd 4
7 10 11 12 kanske kan höja värdet. 4 1 verkar va något extra
Avd 5
Fattar inte % på 1 2. 3 4 5 känns tidiga. Synd att 9 ströks
Avd 6
4 borde ta detta, men är det en sprinter? 1 3 5 9 10 ialf bakom
Avd 7
Goop spår 2 med en häst med de extra, men känns så där att bara spika på senast. 1 vill nog försöka 3 Nja. Sen va kan montehästen spår 11 hitta på

Shooter 2018-11-16 12:03

Nu börjar de snacka upp Lionel. Vore tråkigt om den ska bli favorit tills i morgon.

Bowery 2018-11-16 13:05

Jag lägger mina tankar om omgången under andelstråden istället för er som vill läsa

viking90 2018-11-16 14:04

Nu möter väl Västerbo Exact lite tuffare än sista då Dear Friend vann MEN kolla upploppet där Västerbo satt fast bakom just Dear Friend de har väl aldrig skrikit nästagångs vinnare så tydligt som då...

Fulsprit 2018-11-16 14:39

Jämför gärna V75% från respektive land (Sverige/Norge) - skiljer sig en hel del. Slås väl inte ihop förrän i morgon vid 13:oo, eller något. Kommer skifta en hel del på vissa kusar...

https://beta.rikstoto.no/Spill/BJ_NR...-17/V75?race=5

fri 2018-11-16 17:09

Tänk, man skulle ta en vit månad från travet för att det går åt helvete (till skillnad från Basse: Grattis!), men upptäcker att det är svårare än att ta en vit månad från alkohol... Får göra en omvänd Leif GW och bara spela på vintern och aldrig på sommaren.

Men visst vinner väl Ferrari första, Tokarev andra, Linoel tredje, Carna Sensei femte, Confidence sjätte och Promo Kemp sista? Eller i varje fall 3-4 av dem?

Sen blir det väl roligt om sossarna får regera på moderaternas budget? Hittar dock ingenstans att spela några hundringar på att det blir så.

mackpeter 2018-11-16 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 592207)
Jämför gärna V75% från respektive land (Sverige/Norge) - skiljer sig en hel del. Slås väl inte ihop förrän i morgon vid 13:oo, eller något. Kommer skifta en hel del på vissa kusar...

https://beta.rikstoto.no/Spill/BJ_NR...-17/V75?race=5


De här tabellerna blir oläsbara eftersom någon automatisk redigering förstört mitt jobb.


Mycket intressant i flera lopp.

Avd II Norge Hästnr % Sverige Hästnr %
3 47 21
6 16 17
5 11 20
2 9 15

Avd III 10 57 38
5 28 44

Avd IV 6 31 8
1 30 18
4 8 23

Avd VI 4 43 31
5 14 13
9 13 16
1 9 12
3 8 15

Avd VII 2 45 55
1 19 11
3 8 13

I avd II är det mer än dubbelt så många streck på favoriten 3 i Norge än i Sverige.
I avd III tror Norge mest på 10 Lionel medan Sverige gör 5 Global T till favorit.
I avd IV rankar Norge sina favoriter 6-1-4 medan svenskarna rankar samma hästar på ett helt annat sätt.

hoola 2018-11-16 18:11

Jens Sjödén på Service Plays - som brukligt!

zimonzzon85 2018-11-16 18:42

Frode hamre kan ta hem en del imorgon lr va tror ni ? Men hoppas inte om de skall ge något , Tror rätt mycket på en av honoms bara , Avd 6: 4 Vainquere RP! Va ju grym sist med en enorm avslutning mot tufft motstånd !Känns som det blir tv system imorgon med spikar i slutet !

mikaels 2018-11-16 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av vargen77 (Inlägg 592246)
29,6 miljoner
Det blev en ny bottenomsättning för söndagens V75:a. Men tappet var "bara" fyra procent från ifjol. Den näst senaste söndagsomgången tappade 15 procent. Förmodligen märkte vi ändå av en effekt från vinstregnet dagen före! Aldrig förr hade så mycket pengar, 207,3 miljoner, delats ut till spelarna på en och samma gång. Man bör märka av dem en aning på lördag också!
Fjolårets Bjerke-omgång omsatte 98,1 miljoner.

Tre omgångar - tre höga utdelningar
Det brukar vara så att andelen favoritsegrar sjunker och utdelningarna stiger under årets sista månader.
Det är fortfarande så att 2018 slår rekord i favoritsegrar och låga utdelningar om noteringarna står sig året ut, men novemberomgångarna har höjt medianutdelningarna. Så här ser det ut just nu:
Ordinarie V75 32 753 kronor
Extra V75 18 431 kronor

Sedan 2014 har Bjerke fått arrangera V75 åt oss den här veckan. Så här har det gått:
2014 4 favoriter 1 skräll 11 351 kronor (4)
2015* 2 favoriter 2 skrällar 115 370 kronor (4)
2016 3 favoriter 1 skräll 2 858 kronor (3)
2017 1 favorit 2 skrällar 332 521 kronor (3)
*) Jackpotförstärkt omgång

Fyra omgångar är ett litet underlag. Totalt har Bjerke arrangerat V75 17 gånger, 119 lopp.
• 40 procent favoritsegrar (48/119)
• 21 procent skrällar (25/119)
• 19 005 kronor i medianutdelning
Med skräll avses vinnare rankad 5 eller lägre. Av de 28 skrällarna har 21 varit femte-sjätterankade. Frånvaron av storskrällar förklarar den låga medianutdelningen.

Det blir allt vanligare att vi lånar ut våra V75:or. Det dröjde till 2012 innan Bjerke fick sin första. Så här ser utvecklingen ut:
2012 1 gång
2013 1 gång
2014 2 gånger
2015 2 gånger
2016 4 gånger
2017 4 gånger
2018 5 gånger

Vad är det med Norge och spetsvinnare?
8 juni 2014 arrangerade Bjerke V75, och inte en enda häst vann från ledningen. Ingen vann från rygg ledaren heller. Något måste ha varit fel på innerspåret den dagen. Det är rejält sällsynt att en omgång slutar utan spetsvinnare, och när det inträffar är det nästan alltid något fel på banunderlaget.
Bjerke är annars en riktig spetsbana. Normalt vinns 55 procent av loppen från ledningen!
Momarken arrangerar också V75 åt oss ett par gånger per år. Den banan har längre upplopp än någon svensk bana – men den utklassar också Sveriges spetsbana nummer ett, Jägersro (som noterar 48 procent), i andel spetsvinnare!
Kan det bero på frånvaron av körspö? Det ser i alla fall ut som att hästarna är mindre benägna att springa förbi varandra när det tävlas i Norge.



V75-1: Silver, autostart, medeldistans
Hästbrist i Norge också? Eller är det 3 Ferrari BR som skrämt bort motståndarna? Hursomhelst är det första gången en silverdivision i Bjerke inte blir fullt anmäld.

Favoriten är en undantagshäst med 18 segrar på 22 starter. Det är just de få starterna som gör att han fortfarande kan starta i Silver. Han hör ju annars redan till eliten.
Här tävlar hästen mot sig själv; vid normalprestation blir det seger. Av erfarenheter från liknande favoriter vet vi att sådana infriar åtta gånger av tio. Att spelprocenten hamnar däromkring är motiverat. Naturligtvis har han omgångens bästa segerchans.

Spelfaktorn är det tal man kan multiplicera spelprocenten med för att få fram segerchansen. För en PO Midtfjeld-favorit lyder detta tal 0,95. På Bjerke har PO varit favorit tre gånger utan att infria – men också vunnit två gånger utan att vara favorit.



V75-2: Klass II, autostart, lång distans
Att en treåring segrar i lägsta klassen i mitten av november är inte märkligt, utan tvärtom ganska vanligt. Men jag tycker spelarbeteendet är lite märkligt. Här finns fyra treåringar, och då blir de mest spelade.
Spelarna agerar ”alltid” som att unghästar är överlägsna äldre, fastän det i verkligheten i regel är omvänt.

Bara tre Klass II-lopp har avgjorts inom Bjerkes V75:or. I två av dem har det skrällt. Båda gångerna just den här tävlingsdagen faktiskt. Fullständig Bjerke-statistik publicerade jag under fredagmorgonen på Twitter (@StatistikJens).
Tre lopp är förstås inget underlag att tala om, men även utan att känna till dessa hade det varit lätt att utse V75-2 till omgångens skrällopp nummer ett.
Det är orutinerade hästar som inte mött varandra. Dessutom är de oprövade över distansen. Mycket talar för att det här kan bli ”konstigt kört”, då många tror på chans. Jag helgarderar och blir inte ett dugg överraskad om någon av fältets 0-1-procentare, 10 Mikkel HR eller 12 Eros Barsk, segrar.

Spelfaktorn för Frode Hamre lyder 0,65. På Bjerke har det blivit seger med två av sju favoriter, 29 procent.



V75-3: Guld, autostart, medeldistans. Struken: 8
För sjunde gången får vi se 5 Global Trustworthy på V75. 6: 0-1-2 lyder tidigare facit.
Karriärens främsta prestation är naturligtvis tredjeplatsen i Derbyt, utan den hade hästen startat i Silverdivisionen idag. Då slog han närmast Test Drive (som jag spelat plats på…) och JH Mannerheim.
I senaste V75-starten kom han sist, men var nog inte frisk: Två veckor senare ströks han för halsinfektion och sedan var han borta nästan ett år. Hästen gjorde comeback för en dryg vecka sedan och såg fin ut då han sista biten plockade ned Cast Bolt som fått bestämma i ledningen. Surt för den senare, som i 22:a försöket var så nära att få vinna.

10 Lionel NO är en av världens bästa hästar. Kapacitetsmässigt är han överlägsen på samma sätt som favoriten i V75-1. Men chansen är aningen lägre:
• Senast blev han tvåa i VM. Å ena sidan visar det att han är överkvalificerad här, å andra sidan: Loppet gick i USA och det var bara en månad sedan…
• Bakspår ökar risken för strul och är extra missgynnsamt på Bjerke (se Twitter-statistiken!).
• Kusken är inte lika rutinerad som de bästa, han kör för att han äger hästen.
I sådana här lopp har hästen råd att lämna kuskhandikapp. Om Lionel normalpresterar, inte är sjuk eller nedsatt av den nyliga långresan, så vinner han. Men anförda minus gör att chansen inte riktigt når upp i samma nivå som Ferrari BR’s.

Spelare är patrioter. I den svenska poolen är Lionel inte ens favorit…! Norrmännen har naturligtvis bättre koll på sin stjärna:
https://www.rikstoto.no/App/OddsMark...|o:0|g:V75|l:5
Under lördagsmorgonen slås poolerna ihop. Ett tips är att titta in på den norska sidan om man är nyfiken på strykningar. Norrmännen är mycket snabbare än ATG på att rapportera in sådana.

Spelfaktorn för Jorma lyder 0,96. På Bjerke har han vunnit med en av tre V75-favoriter. Det är också det enda av de 119 loppen på banan som han vunnit.
Göran Antonsen har 1/1 bakom favoriter på Bjerke. Segern kom just bakom Lionel, som vann detta lopp ifjol före Zenit Brick. Enklare i år, men ifjol fick han ledningen och galopperade efter mållinjen…



V75-4: Klass I, autostart, medeldistans. Struken: 9
Sju Klass I-lopp har avgjorts på Bjerke. Två gånger har det skrällt och en gång var det en jätteskräll. Jag minns att jag varnade för enprocentaren Rekord Rune.
Dåligt underlag förstås, men det är liksom i V75-2 låg klass och många hästar som inte mött varandra förut. Detta är omgångens skrällopp nummer två och jag helgarderar igen!

Andre H Stensen har vunnit med två av tre V75-favoriter. Båda segrarna kom på Biri. Enda försöket på Bjerke slutade med torsk.



V75-5: Fyraåringslopp, autostart, medeldistans. Struken: 9
Fyraåringslopp i den öppna klassen har varit relativt vanliga inom Bjerkes V75:or.
Nio av 15, 60 procent, har vunnits av favoriten.

Under torsdagen publicerade jag spårstatistik från Bjerke (@StatistikJens på Twitter). Den skiljer sig förvånande mycket från den svenska. De låga spårnumren 1-4 visar överlägsna resultat, ungefär 2/3 av loppen vinns därifrån. Spår 5, som i Sverige är klart bäst, visar på Bjerke minusstatistik.

Spårstatistiken och det faktum att favoriter segrar så ofta i årgångsloppen, oftare än spelarna tror, talar för 3 Tropicana Ås. Det är också så att favoriterna segrar lite extra ofta när det är bara ston.
Då antar loppen den bekanta favorit-eller-skräll-profilen. Om man måste spika, som man bör göra på Top 7 till exempel, tycker jag det är givet att gå på Tropicana. På den spelformen är spelvärdet på henne högt. Annars är detta lopp samtidigt omgångens skrällopp nummer tre. Årgångslopp i slutet av säsongen och bara ston… visst finns en tydlig skrällrisk.

Spelfaktorn för Jepson lyder 1,14. På Bjerke har han vunnit ett lopp men aldrig favoritspelats.



V75-6: Fyraåringslopp, autostart, kort distans. Struken: 6
Tredje gången gillt? 4 Vainqueur RP har varit favorit två gånger tidigare på Bjerkes V75:or utan att lyckas vinna. Efter spurten i söndags var han en given ”nästagångare”, men…

9 Giveitgasandgo har överlägsna meriter. I våras slutade han tvåa i Olympiatravet. Det kan vara den främsta prestationen av en fyraåring sedan Mack Lobell vann Elitloppet – åtminstone på svensk mark. I det slagna fältet återfanns ”vuxna” storheter som Lionel (V75-3), Cruzado dela Noche, On Track Piraten och Zenit Brick. De senare utklassades. Den ende som kunde besegra Giveitgasandgo den dagen var världsstjärnan Ringostarr Treb (åtta år, 13 miljoner).
Att sedan möta bara jämnåriga, det är som att gå från VM till Korpen ungefär. Det kom att visa sig. då Giveitgasandgo fortsatte att matchas i Sverige, fast i fyraåringslopp. Det blev några överlägsna favoritsegrar.
Senast var han sämre, men loppet gick i Tyskland under lite udda omständigheter. Gången innan var han duktig då han på Halmstad utklassade etablerade guldhästar som Jairo, Generaal Bianco, Västerboonthenews och Oasis Bi.

Jag tippar bästa hästen, men läget är ett stort aber. Bara tre procent lyckas vinna från det spåret. Endast spår 8 är jämförbart uselt, alla andra är bättre. Favoriten är stallkamrat och det är säkrast att dubbla. 9 Givetisgasandgo utses i alla fall till omgångens fynd. Kollektivet säger 16 procent och spelbolagens odds är höga!

Spelfaktorn för Ulf Ohlsson lyder 1,09. På Bjerke har han vunnit med två av tre favoriter.



V75-7: Brons, autostart, kort distans
2 Promo Kemp brukade tävla i Norge, men presterade inte där. Kanske är det därför han ”bara” är betrodd till 45 procent i Norge, men till 54 procent här. Han har blivit ”en ny häst” i regi Bergh. Här tar han ledningen på spetsbanan Bjerke. Rätt favorit och omgångens tredje bästa segerchans.
Dock ligger chansen inte på samma nivå som för de två ”klara”. Han är trots allt relativt oprövad. Det är inte säkert att han är bästa hästen. Men i och med att han är så tydlig spetsfavorit ska chansen med marginal ligga på rätt sida 50/50. Vi har inte sett botten i honom hos Bergh.

Spelfaktorn för BG lyder 1,09. På Bjerke är han mest påpassad kusk. Fem av 14 favoritskap, 36 procent, har infriats. Han har även vunnit fem lopp utan att vara favorit. Ingen kusk har vunnit lika många V75-lopp på Bjerke.



Mitt spel
Två spikar i söndags.
Ingen av dem var favorit.
Båda fick ledningen.
Eftersom de inte var favoriter tvingades de till högt tempo.
Båda blev nedspurtade och slutade tvåa i mål. Med "mina" vinnare hade utdelningen blivit högre.
Ganska bra analys ändå och bara att ta nya tag!

3 Ferrari BR
Alla
10 Lionel NO
Alla
Alla
9, 4
2 Promo kemp
1 452 kronor

V53 med 50 öres radpris? Nja… det lär inte bli så bra betalt på ”tre och fyra rätt”. Jag räknar alltså med att vi får Ferrari BR och Lionel NO ”gratis”, det är i alla fall inte så vanligt att två hästar med så goda vinstchanser dyker upp i en och samma omgång.
Det innebär att det bara finns fem lopp att skrälla i. Risken för låg utdelning ökar. Men det är skrällarna som styr utdelningen, vinner någon enprocentare så blir det bra ändå. Dock, om femmorna ska få pengar krävs att det skräller i minst två lopp.
Jag helgarderar tre. Och på Tillsammans spelar jag ännu större! Jag har ett dygn på mig att tänka ut vilka som är värda de extra strecken. Säkert tillkommer strykningar; det brukar av någon anledning strykas fler hästar på Bjerke än i svenska V75:or.
Jag gillar att spela på det här sättet ibland, när man så att säga ”köper” sju rätt. Det har hänt några gånger tidigare i år. Då har ingenting hänt i garderingsloppen, så det har blivit dåliga affärer. Men det finns alltid stor potential i sådana upplägg. Den dagen man får in två enprocentare i samma omgång… det har hänt andra flera gånger, men inte mig än. Nu får det gärna bli tre, då åker alla utom jag. Skrällar ska ju dugga ikapp med regnet i november. Hoppas!

Lycka till med spelbesluten!

3,92 ger Jensas "gratishästar" på Unibet, kanske inte så tokig komb...

hoola 2018-11-16 20:35

Ur Thomas Uhrbergs blogg:

V75 Bjerke 17/11: VM-tvåan Lionel NO och fräckisen Vainqueur RP singelstreckas
I V75 på Bjerke kan jag och Västerbo Exact fälla den stora favoriten Ferrari BR.

Om vi spetsar och om Ferrari BR ser ut sådär, ja då kör jag i ledningen. Visst låter det spännande, eller hur?!

Vi kuskar har givetvis några tänkbara taktiska alternativ när vi kör upp till start, men hur det blir avgörs mycket av vad som sker första 200.

Ferrari BR är en snackhäst och han var på allas läppar när han i fjol vann från spets på världsrekordtiden 1.09,9/2100.

Han inledde 2018 med två segrar, blev sedan skadad i maj på Charlottenlund, kom tillbaka efter fem månader och vann 27 oktober från ledningen. I klartext; hur bra form har Ferrari BR med så få lopp i kroppen?

Så mitt intryck i uppvärmningen och när starten går avgör mitt taktiska upplägg med Västerbo Exact.

Ledning är ett alternativ. Rygg på ledande Ferrari BR ett annat – ja, i vilket fall som helst streckar jag tre ekipage på mitt system.

Den tredje? Jo, rysaren Hickothepooh.

Lionel NO stark avslutare

Jag gillar att köra på Bjerke, dels för det långa upploppet (200 m), dels för att jag har tagit några stora segrar där – bland annat då med Playing Tua 2016, ja hon tog tre raka segrar i Köpenhamn, Oslo och Halmstad.

VM-tvåan Lionel NO är en stark avslutare, han är van att fightas i världseliten och jag är inne på att den Daniel Redén-tränade 8-åringen bara är bäst.

Stallet är också optimistiskt, så det kan bli ett härligt upplopp för körande Göran Antonsen – om han inte låter Jorma Kontio fuska bort ett varv med ledande Global Trustworthy …

Ohlsson/Hamre har en fräck spik

Vainqueur RP är en av Frode Hamres tre hästar i loppet och körs av Ulf Ohlsson för femte gången i rad.

4-åringen har ett bra läge, fin form och han är en vass sprinter.

En chansspik? Absolut. Ni vet en eller många …

Jag kör bara två hästar inom V75 denna dag. Förutom Västerbo Exact är det Carna Sensei (avd 5). Hon är också streckvärd.

Hästnäringen omsätter miljarder

I Sverige finns det cirka 360.000 hästar och 38.000 människor jobbar med dem, omsättningen är 72 miljarder och sex miljarder går till den svenska statens skattkista. Ja, jag läste lite kort om en rapport från Högskolan Dalarna och visst är det starka siffror.

Tänk att 38.000 personer har sitt direkta levebröd tack vare hästnäringen. Jag är en av alla dessa och känner att det är värt att vårda det ansvaret varje dag.

Alla som ser oss tävla inom travet ser egentligen bara en liten del av verksamheten. Uppfödning, träning, resor, att hålla träningsbanorna i trim, planering, allt ansvar över att hästarna ska ha det bra – ja, det är ett dygnet-runt-liv. Och, jag gillar det, precis som tusentals andra.

Och, i synnerhet när det går bra på tävlingsovalen. Nu är två av stallets hästar klar för V75-finalerna 24 november på Solvalla. En skön kick, för mig, personalen och hästägarna.

I övrigt; Propulsion ska matchas för Prix d´Amerique – ja, han kan vinna det klassiska loppet sista söndagen i januari.

Mina tankar om V75-loppen på Bjerke

V75-1: 3 Ferrari BR vann direkt efter i sin comeback efter sex månaders tävlingsvila. Jag har fått olika rapporter om den insatsen – de flesta positiva men också att 5-åringen inte såg helt okey ut. Jag garderar därför med den jag kör, alltså startsnabbe 2 Västerbo Exact och också med den starke rysaren 4 Hickothepooh.

V75-2: 6 Stand By Ken såg riktigt bra ut vid segern senast på Åby och det ska bli intressant att se Peter Untersteiner bakom sonen Johans allt bättre 3-åring. Och, 3 Velvatter och dyringen 5 Tokarev är också givna. 2 Worrywart är väl den som gynnas mest av den långa distansen. Dessutom Björn Goop upp. Spännande.

V75-3: 10 Lionel NO var tvåa i det så kallade VM-loppet och trots att 5 Global Trustworthy har hög kapacitet och såg läcker ut vid segern i sin comeback, så spikar jag den norske stjärnan.

V75-4: 1 Bad Nite Call Saul är snabb ut och skulle han spetsa kan det bli femte raka vinsten, den fjärde i rad i så fall från ledningen. Han spikas på lilla systemet men på stora streckas en sextett, där 2 Ricochet Face är rysaren.

V75-5: 1 Normandie Royal var tvåa från dödens i det norska Sto-derbyt och senast inte fritt som tvåa bakom vinnaren, så det kan vara dags för vinst nu. Jag kör 2 Carna Sensei och hon är bra men vi slår lite ur underläge. 3 Tropicana Ås har jag vunnit med från dödens men hon är bäst med en ryggresa och attack till slut. Fem streck här.

V75-6: 5 Vainqueur RP var duktig trea i en Breeders´Crown-final i söndags och han har kraft att göra grovjobbet, så distansen 1609 meter är bara plus. En chansspik.

V75-7: 1 Smevikens Crusier är en startkanon och jag är inne på att han håller ut både 2 Promo Kemp och 3 Masterglide. Det kan bli en spetsvinst. Rysare är 5 Rapide Frecel och 10 Mellby Emeralds.

Mitt V75-förslag till Bjerke

V75-1: 2, 3, 4. Res: 6-7.

V75-2: 2, 3, 5, 6. Res: 12-7.

V75-3: 10 Lionel NO. Res: 5-1.

V75-4: 1, 2, 4, 5, 6, 8. Res: 10-7.

V75-5: 1, 2, 3, 5, 9. Res: 4-6.

V75-6: 4 Vainqueur RP. Res: 9-5.

V75-7: 1, 2, 5, 10. Res: 3-6.

Systemet är på 1440 rader och kostar 720 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Bad Nite Call Saul i avdelning 4 blir det systemet på 240 rader och det kostar då 120 kronor.

jeeboy 2018-11-16 23:10

Avd1.Ferrari storfavo som knappt startat och möter svensk v75 härdade hästar?
Hur ska han vinna detta? garderar med 2,4,5,6,7,10 rankar Ferrari som 4 typ.

Avd2. 1,2,3,4,5,6,7,11. flera 3 åringar som är favoriter och det kan liknas vid bebisar som ska springa 100M mot ungar i 4-5 klass.

Avd3. 1.5.10 Jorma på auto med bra spår, detta älskar han, Lionel känner alla till men tror han får svårt att bara komma fram och käka upp Jormas häst, spelar ALDRIG med 2 hästars lås och då tar jag med 1 som kanske slinker ut och krossar dem.

Avd4. 1,3,4,5,6,7,8,12 svårt lopp ser ingen som sticker ut tar med många och tror det skräller till lite här.

Avd5. SPIK 5 JEPSON, många snabba fina hästar men Jepson vinner detta för att det Jepson inget annat sätt att förklara min spik med, har bara feeling för det.

Avd6. SPIK 4 ULF OHLSSON, bästa kusken med bästa hästen, vinner lätt.

Avd7. SPIK 2 BJÖRN för han har inget annat lopp han kan vinna i.

Så tänker jag när jag spelar, krångla inte till det för mycket. Sluta läsa Jens statistik, sluta lyssna på Björnbluffkollen, sluta lyssna på speltorsken Bergh, dessa ger er en o annan vinnare ibland, då är det en 99% typ, Åh va grym björn är han sa att Järvsöfaks skulle vinna loppet och den gjorde det typ.
Bergh är känd fifflare sedan tidigare och läst så många av hans intervjuer, de han säger att han ska vinna med har inget med segern att göra och de som kan ha en platschans vinner han med som det vore Ina Scot mot ett par trebenta 15 åriga kallblod från Tibro och står med 240m tillägg.
Statistik säger att Barcelona vinner 9/10 matcher, Real Madrid likaså, Man City oxå, men alla dessa 3 ska vinna samma kväll?? Nope, sällan. Gå på egen känsla, titta inte på % satsen.

Så där har ni min rad denna lördag för er som tycker jag tippar bra, de kuponger jag lagt upp i efterhand är bara en bråkdel av hur det sett ut senaste året för mig, har flera 100K v64 som ja missat 1 lopp fast jag haft gardering, vissa lopp kan man helt enkelt inte lösa eller blir körda på ett sjukt oförutsett sätt.
TUR behövs i alla lägen.

Lycka till iallafall.
OBS!!! Reserverar mig för att jag ändrar en del imorgon, brukar inte titt på V7 så tidigt som jag gjorde denna gång men omgången ser så sjukt trist ut och hade jävligt tråkigt hemma denna fredagkväll så tänkte jag kan lika gärna tråka ut mig ännu mer med en V75 genomgång =)

svepet 2018-11-16 23:25

Bjerke brukar vara lika med skitomgång. Inget undantag denna omgång med massa djur där man har bristfällig info.
Mitt tips - ta en travfri lördag och spar pengarna. Återbäringen till spelarna riskerar dessutom bli usel då favoritparaden ligger runt hörnet med femrättsjackpot.
Bjerke ÄR en skitbana.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved