Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 26/12 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/34582-v75-solvalla-26-12-a/)

Basse 2018-12-26 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 598870)
Den har jag också spik på för närvarande, tillsammans med Laskari och Zenit Brick. Frågan är dock om Nurmos stall tar hem alla dessa tre lopp och dessutom med två hästar från bakspår. Kanske byter någon av dem.

Zenit Brick tror jag också på:thumbup:
Är ju lite spårnörd så spår 8 är väl inget plus, med det är bara 8 hästar i loppet och Zenit är ändå ingen startraket. Många utfyllnadshästar i loppet som kommer vilja ha innerspår så Zenit hamnar nog i 2:a - 3:e ut ganska tidigt.

Byter du skulle jag ha bytt Laskari i första hand. Spår 12 är riktigt uselt I V75 finaler. Man hamnar för illa till och det är tufft att bara krossa via tredjespår i V75 finaler.

Shooter 2018-12-26 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 598874)
Är ju lite spårnörd så spår 8 är väl inget plus, med det är bara 8 hästar i loppet och Zenit är ändå ingen startraket. Många utfyllnadshästar i loppet som kommer vilja ha innerspår så Zenit hamnar nog i 2:a - 3:e ut ganska tidigt.

Byter du skulle jag ha bytt Laskari i första hand. Spår 12 är riktigt uselt I V75 finaler. Man hamnar för illa till och det är tufft att bara krossa via tredjespår i V75 finaler.

Jag gillar varken att spika 8:e eller 12:e spår (numera 11:e efter strykning), men jag får för mig att Jorma kan få loppet. Sen gillar jag ju Importedfrmdetroit och vill egentligen inte ta bort den.

Rickart 2018-12-26 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 598805)
Uppflyttat till trådstart.

anmäld för spam

olle 2018-12-26 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 598874)

Annandag jul för ett år sedan hade det varit perfekt. Då var banan usel och spetshästarna skrynklade ihop på löpande band, men idag verkar vädret vara bra i huvudstaden och då bör det vara tuffare med bakspår.

Shooter 2018-12-26 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 598877)
Annandag jul för ett år sedan hade det varit perfekt. Då var banan usel och spetshästarna skrynklade ihop på löpande band, men idag verkar vädret vara bra i huvudstaden och då bör det vara tuffare med bakspår.

Det beror på hur loppen blir körda. Om Jorma är på hugget så kan han nog köra fram Laskari till dödens och det är ju en jäkla bra häst.
Släpper Adrian ledningen till Nadal så kan det bli svårt för Zenit att ta ner den. Han lyckades inte förra gången de möttes, men då startade Zenit från ett 11:e spår och gick barfota medan Nadal gick barfota fram. Svarar Adrian så är det fördel Zenit.

Dahle 2018-12-26 12:53

Inte pluggat något på denna omgång bara snabbkollat lite.
Olle Rols, äntligen bättre spår. Undrar om det inte är dags för seger.

Rakka 2018-12-26 13:01

Ridgehead Kato och Olle Rols är spikarna idag

Basse 2018-12-26 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 598876)
anmäld för spam

Varför?

Stekel skippade V75 igår och satt och pluggade dagens lopp istället medan vi övriga firade Jul eller följde Umåkers V75:a.

Sedan delade han med sig på sharps vad han kommit fram till vart eftersom han blev klar med varje avdelning. Loppen hamnade därför i egna poster med sen avslutade Stekel med att samla ihop alla posterna i öppningsinlägget för att underlätta för oss andra.

Därav meddelandet : uppflyttat till trådstart i flera poster.

Stekel har gjort ett kanonjobb med trådstarten :thumbup:

olle 2018-12-26 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 598878)
Det beror på hur loppen blir körda. Om Jorma är på hugget så kan han nog köra fram Laskari till dödens och det är ju en jäkla bra häst.
Släpper Adrian ledningen till Nadal så kan det bli svårt för Zenit att ta ner den. Han lyckades inte förra gången de möttes, men då startade Zenit från ett 11:e spår och gick barfota medan Nadal gick barfota fram. Svarar Adrian så är det fördel Zenit.

Låter ju i en dagsfärsk intervju med Ludde som att man ska svára spets med Dante .

”Taktiken är självklart att ladda från start och inte släppa någon förbi sig. Senast tävlade hästen med norskt huvudlag, men jag skulle tro att Adrian väljer att stänga in honom nu för att få honom mer på alerten. Det ser lovande ut, säger Lutfi Kolgjini”

Shooter 2018-12-26 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 598884)
Låter ju i en dagsfärsk intervju med Ludde som att man ska svára spets med Dante .

”Taktiken är självklart att ladda från start och inte släppa någon förbi sig. Senast tävlade hästen med norskt huvudlag, men jag skulle tro att Adrian väljer att stänga in honom nu för att få honom mer på alerten. Det ser lovande ut, säger Lutfi Kolgjini”

Så låter det inte på Adrian som kör:

"Dante Boko (V75-1) fick börja om litegrann och vi ställde av honom efter finalerna på Solvalla i höstas. Han fick bara ridtränas lite lugnt och fint och mest ta det lugnt. Han hittade nytt liv och Linda Sundberg som sköter om honom gör ett väldigt bra arbete som får hästen att vilja och prestera på topp trots åldern. Han är till åren kommen nu och det är viktigt hur han mår. Hästen var jättebra senast och känns skitfin efteråt. Läget med innerspår är perfekt och han är snabb ut. Jag har inte bestämt taktiken ännu men det är inte många som tar sig förbi honom direkt. Läget finns ju för att köra i ledningen men vi får se. "

Stankarn 2018-12-26 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 598868)
Sticker ut hakan lite grand och utnämner Ridgehead Cato till omgångens spik!

Enligt info från Sharpsaren Janman ,som har lite inside info hos Nurmos stall då han deläger Fine Antonio Trot, så har Ridgehead Cato bollat med Erik Sting i jobb dennhär veckan!

Så att Ridhaead är fattigast i loppet skall man nog inte stirra sig blind på, glänser man i jobb med silverhästar skall man såklart ha bra chans i klass 2 från att bra startspår!

28% på strecken nu är taget;)

Det var ett j-a tjat om det där jobbet på liven, så det är nog travsveriges minst bevarade hemlighet just nu....men jag är tveksam. Inte första gången man hört talas om Monsterjobb hos Nurmo...sen har de kommit ut och varit pussdåliga (eller galopperat). Dessutom, 8 starter eller nåt sånt, totalt? Njae, men hoppas du har rätt om du singlar....

Edit: Körs tydligen med lite ändringar, bland annat rycktussar ffg. Hm, kanske gör att du kan stå kvar där med din utstuckna haka, även efter loppet....;)

eveton 2018-12-26 13:49

Citat:

Enligt info från Sharpsaren Janman ,som har lite inside info hos Nurmos stall då han deläger Fine Antonio Trot, så har Ridgehead Cato bollat med Erik Sting i jobb dennhär veckan!

Så att Ridhaead är fattigast i loppet skall man nog inte stirra sig blind på, glänser man i jobb med silverhästar skall man såklart ha bra chans i klass 2 från att bra startspår!

hmmm?

Som vanligt är jag alltså ute och vinglar på en gammal rostig cykelj*vel när jag fastnade för Vikings Preacher redan när jag läste startlistan.
+ Intrycket senast
+ Startspåret
+ Överst i "min HPT-rank" (fast det kanske är att betrakta som ett fett - ?)

Antar att hur jag än gör så blir det fel en sån här gång... Står således fast vid min första tanke och förkastar Basses info om träningsrapporterna med att Erik Sting sett stinglös ut en tid nu.

olle 2018-12-26 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 598885)
Så låter det inte på Adrian som kör:

"Dante Boko (V75-1) fick börja om litegrann och vi ställde av honom efter finalerna på Solvalla i höstas. Han fick bara ridtränas lite lugnt och fint och mest ta det lugnt. Han hittade nytt liv och Linda Sundberg som sköter om honom gör ett väldigt bra arbete som får hästen att vilja och prestera på topp trots åldern. Han är till åren kommen nu och det är viktigt hur han mår. Hästen var jättebra senast och känns skitfin efteråt. Läget med innerspår är perfekt och han är snabb ut. Jag har inte bestämt taktiken ännu men det är inte många som tar sig förbi honom direkt. Läget finns ju för att köra i ledningen men vi får se. "

Begriper dock inte varför man skulle släppa. Dante Boko har vunnit 7 av de senaste 8 loppen den körts i spets. Enda förlusten i Hugo Åbergs i fjor när en viss Propulsion kördes i rygg på Dante men fick sen lucka och tog sig precis innan mål förbi.

Shooter 2018-12-26 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 598888)
Begriper dock inte varför man skulle släppa. Dante Boko har vunnit 7 av de senaste 8 loppen den körts i spets. Enda förlusten i Hugo Åbergs i fjor när en viss Propulsion kördes i rygg på Dante men fick sen lucka och tog sig precis innan mål förbi.

Jag tycker den ska köras i spets och i så fall är det fördel min troliga spik.

Basse 2018-12-26 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 598887)
hmmm?

Som vanligt är jag alltså ute och vinglar på en gammal rostig cykelj*vel när jag fastnade för Vikings Preacher redan när jag läste startlistan.
+ Intrycket senast
+ Startspåret
+ Överst i "min HPT-rank" (fast det kanske är att betrakta som ett fett - ?)

Antar att hur jag än gör så blir det fel en sån här gång... Står således fast vid min första tanke och förkastar Basses info om träningsrapporterna med att Erik Sting sett stinglös ut en tid nu.

Ja det jobbet skulle ju också kunna tolkas som att Erik Sting är en riktigt dålig favorit i Silverfinalen:)

eveton 2018-12-26 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 598890)
Ja det jobbet skulle ju också kunna tolkas som att Erik Sting är en riktigt dålig favorit i Silverfinalen:)

OJ!?! Är den favorit? Det hade jag missat... :whistling:

mikaels 2018-12-26 14:36

- Hästen känns helt kanon, ännu bättre än inför senast faktiskt. Senast var det inget snack om saken, han hade vunnit från alla positioner och det var långtifrån tomt i mål. Han är dock den typen som inte kommer vinna med mer än en längd och så är det bara. Han svarar däremot alltid när hästarna kommer utvändigt och det är en jäkla skalle på denna alltså. Jag såg att vissa tippat Ridgehead Kato före min och det måste vara det konstigaste jag sett. Den slår min hur lätt som helst. Nä, jag tycker det ser väldigt bra ut inför idag och det är bara för kusken att köra framåt. Antingen blir det spets och slut eller så får han vinna från dödens, mig spelar det ingen roll. Det är väl bara att vinner med lite mindre från den positionen. Inga ändringar är planerade utan vi kör med vanlig vagn och öppet huvudlag, säger Tony Löfqvist.
Han har ju haft rätt förr, så det är väl bara att hamra in spiken;)...för den fege så går det ju att stjäla lite smågodis från Unibet istället, 7,25(bet365 7ggr)

Shooter 2018-12-26 14:38

Uppvärmning!

V4
Inlämnat: 2018-12-26, 14:38
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Start: 14:45
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6 (4, 5)
2: 2 S.G.Charpentier (3, 4)
3: 4 Havefunwithme (2, 6)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (8, 5)

3x1x1x12 = 36 rader.
36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: VTH KTR LPK

Dahle 2018-12-26 14:43

V4
Lyckans Star har jag som NG, dessutom första Örjan

dirteeh 2018-12-26 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 598896)
V4
Lyckans Star har jag som NG, dessutom första Örjan

NG?

HuBBaBuBBa 2018-12-26 14:48

V4
Inlämnat: 2018-12-26, 14:45
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Start: 14:45
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 6 (5, 1)
2: 2 S.G.Charpentier (3, 5)
3: 6 Earl Variera (2, 4)
4: 2, 5, 8 (7, 12)

4x1x1x3 = 12 rader.
12 x 1 x 2,00 kr = 24,00 kr.
Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: XWJ LTQ

Dahle 2018-12-26 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av dirteeh (Inlägg 598897)
NG?

Nästa Gång
;)

Stekel 2018-12-26 14:52

Några intressanta spetsstrider:

V75-1
Hur sugen är Erik på spets i första med In Toto Sund, kommer han göra allt för att svara Darling Mearas? Kommer Örjan ladda alls eller har han bestämt sig för att söka position? Låter så på honom tycker jag. Undrar om inte det vettigaste här är att lyfta Darling Mearas till ensam A-häst? Double Exposure är ju väldigt stor favorit och är sårbar med tanke på skor och att han kan bli tempotorsk här.

V75-2
Ser framför mig att Legend Brodde kan hålla upp, och att Björn utmanar med favoriten. Om inte de kör mot varandra borde det bli en ganska moderat öppning, och därmed är de två förstahästarna för mig.

V75-3
Inga klara besked om Dante Boko ska köras i ledning eller inte. Har ändå feeling för att de inte kommer göra allt för att svara. För får de Nadal utanpå och sen trycks tempot upp av Zenit Brick. Då blir det svårt att stå hem. Jag tror Adrian kommer ta det kallt den här gången och att därmed Nadal har ganska bra chans att spåra det där!

V75-4
Toköppet, men Ridgehead Kato med helstängt första gången chansar jag på kan ge spets och slut och dunkar nog in den som ensam A-häst.

V75-5
Kan bli halvtuff öppning men jag har svårt att se dem snuva Disco Volante på spetsen. Klar förstahäst för mig! Att Erik Sting ska ta sig förbi håller jag för ganska osannolikt, dels för att han inte är snabb nog men även för att de inte brukar tokladda från andraspår där de redan är nöjda med att ha en säker plats i andraspår.

V75-6
Inte mycket att orda om, Erik tar spetsen och håller väl den tills någon av de bättre ställer en allvarlig fråga längre fram i loppet.

V75-7
Leader Brodde till plankan och släpper till Sebastian Journey? Sen är väl Bergh sugen på spets men om Classe är före dit lär han inte vilja släppa i första taget. Om det blir hård körning första 500 drar Kim i högertömmen och sänder komfortabelt till ledning?

Dahle 2018-12-26 14:57

Stekel
I min värld sitter Vikings P. i spets i V75-4

Bowery 2018-12-26 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 598901)
Stekel

Haha och i min värld budets lasse.. om inte förkylningen ställer till det , vi får se vem som har rätt.. 3 olika uppfattningar :cheers:

Stekel 2018-12-26 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 598901)
Stekel

Citat:

Ursprungligen postat av Bowery (Inlägg 598903)
Haha och i min värld budets lasse.. om inte förkylningen ställer till det , vi får se vem som har rätt.. 3 olika uppfattningar :cheers:

Med andra kuskar hade jag gett de där två ganska bra chans att plocka hem täten också. Men jag är 100 på att Ville inte är villig att offra speciellt mycket för spets utan är nöjd med vinnarhålet. Och när Enzo är emellan måste de satsa och offra en del för att komma förbi med Vikingen.

Favoriten lägger iväg rätt bra annars bakom bilen vid laddning (kolla mars-starten), och nu med helstängt borde Jorma fixa att hålla ut med de här hästarna (och kuskarna framförallt) runt sig.

shjuve9le 2018-12-26 15:08

Citat:

Tony l Löfström säger ju att vikingen dödar alla

asgaya3141 2018-12-26 15:09

Jag kan inte Tony Löfqvist. Är han överoptimistisk eller kan man tro på honom någorlunda?

jAnman 2018-12-26 15:12

Jag tror att en som köpte ut en av delägarna till Antonio ger info till kanal 75 eller live missarna, men Ridge. Cato känns som en hyffsad spik.

HuBBaBuBBa 2018-12-26 15:12

Hörde ni hur dem sågade LSky innan? Lustigt. Bättre man stänger av ljudet på skiten så slipper man bli blåst på deras snack. :)

eveton 2018-12-26 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 598906)
Jag kan inte Tony Löfqvist. Är han överoptimistisk eller kan man tro på honom någorlunda?

Har hört honom ge klartecken en gång och det var senast med VP - 100% således ;)

Shooter 2018-12-26 15:13

Surt med gungan för S.G.Charpentier. Hade säkerligen vunnit loppet annars.

viking90 2018-12-26 15:15

Citat:

Han hade helt rätt härom veckan iaf.

Sen får vi se hur det går i nästa lopp.
Han gav väl nästan klartecken på No Comment nu med

Stekel 2018-12-26 15:16

Citat:

Inte tillräckligt att gå på för att bedöma honom helt. Men någon försiktig general är han då inte!

mikaels 2018-12-26 15:16

Citat:

Han har ju haft rätt hittills:)...håller samma klass i tipsen som Calle Lindblom, Olle Lindqvist o Kjell P:lol:...älskar denna typ av individer...

Stankarn 2018-12-26 15:17

Christer Nyström ska man nog ha koll på, har en jädra segerprocent...;)

Avd
1: 1 Chipen Boy
2: 1, 2, 5, 6

4 x 50,00 kr = 200,00 kr.

shjuve9le 2018-12-26 15:23

Reden är en pussy, säg bara att jag har sagt åt Örjan att köra fram och ta över, för jag har snackat med Erik och sagt att det är sista loppet för mig om du inte släpper till Örjan, hur svårt ska det vara

Dahle 2018-12-26 15:23

Spikade Ridgehead Kato sist, fick perfekt lopp och när den skulle avgöra, hände inget.
Var väldigt besviken på den. Med helstängt och spetsläge svårslagen
Men som jag skrev innan så tror jag inte den kommer till spets och då tänker jag spika emot.
Vikings P tror jag leder runt om, men fel har man haft förr

shjuve9le 2018-12-26 15:25

Ja gör det enkelt. Tar båda, cato plus vikings

mikaels 2018-12-26 15:28

Tony säger att VP öppnat 1,06 på Tingsryd, någon som kan bekräfta det?