Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Kalmar 26 jan (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/34813-v75-kalmar-26-jan/)

AmaerildeRimfrost 2019-01-26 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 604118)
Tror att reducerat med utgång på Illuminati vs. Global Trust/Spedy Foxy Vicane hade gjort susen för dina idéer och rank idag. Då hade fått ganska mycket större vinstchans för en liten ökning i kostnad...

Är ganska galet att man betalar lika mycket för en häst med 20% vinstchans som för en med 1-2%. Förstår inte varför det är så många som fortfarande kör ett stort matematiskt system. Behöver inte köpa dyra system som joker för att kunna hantera det.
Gör man en enkel reducering med en utgång så är det ju två lappar som behövs, kan enkelt managernas manuellt.

Oftast fördel så klart med reducerat men raka system har sin charm och just när den där 2%-aren vinner så är det rätt skönt man betalat lika mycket för den som för favoriten där.

Men att ranka rätt och gardera rätt är de två viktiga nycklarna oavsett hur man lämnar in :D

Rob 2019-01-26 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 604119)
Oftast fördel så klart med reducerat men raka system har sin charm och just när den där 2%-aren vinner så är det rätt skönt man betalat lika mycket för den som för favoriten där.

Men att ranka rätt och gardera rätt är de två viktiga nycklarna oavsett hur man lämnar in :D

Går jättebra att träffa dom där 2%arna med reducerade system. Nästan lättare skulle jag säga.
Istället för att välja spik i en avd, o gardera med skrällar i en annan, kan man (generellt sett) gardera båda avdelningarna och sedan sätta utgångskrav på de två förstarankade som man ändå stod o valde mellan som spikar...

Men att diskutera strategier och möjliga former av reduceringar finns andra bra trådar här, så lämnar det. Det viktiga jag ville lyfta fram var att folk ska veta om alternativen och tar medvetna beslut om man vill spela matematiskt

jAnman 2019-01-26 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av zimonzzon85 (Inlägg 604115)
V75
Inlämnat: 2019-01-26, 15:51
Axevalla Travbana, Jimmys Rekat o Klarts andelsspel
Kalmar
..

Tjenare Zimonsson!
Kul att det är fler från Axevalla, var sitter du någonstans?
Kan vara kul att träffa en Sharpsare, jag är alltid på travet,
Har mitt stambord uppe i pressrummet. Kom upp eller så hittar jag dig/Janne

pelleplutt 2019-01-26 21:58

victory topline var ju värdelös iallafall, trodde han skulle var några längder bättre än dessa djur:cry:

zimonzzon85 2019-01-28 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av jAnman (Inlägg 604142)
Tjenare Zimonsson!
Kul att det är fler från Axevalla, var sitter du någonstans?
Kan vara kul att träffa en Sharpsare, jag är alltid på travet,
Har mitt stambord uppe i pressrummet. Kom upp eller så hittar jag dig/Janne

Ja de vore trevligt någon gång Janne

Strappa71 2019-01-29 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 604105)
Tack. 2 4%are + 1 1%are. Lite dålig utdelning`?

Vad hade varit okej utdelning?

1,5M?
2M?
3M?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved